Közben további kutatás eredményeképpen igen régi árakat találtam a Grotta di Nettunoba. 2012-ben 13 euro. Gondolom, ez azóta szorozva kettővel :)
Illetve anno voltunk hajókirándulások La Maddalena térségében és Cala Gonone térségében is, utóbbi több kikötéssel több partszakaszon. Ide tudja valaki, hogy milyen árakkal kell számolni? Köszönöm!
Bő évtizede, a férjemmel kettesben voltunk Szardínián, idén visszatérünk immár a két gyerekünkkel (7 és 11 évesek).
Tudtok segíteni, hogy a Grotta di Ispinigoli és Grotta di Nettuno barlangokba mennyi most a belépő? Utóbbi holnapját most nézegetem, lehet, csak nem szúrja ki a szemem :) de nem látom az árakat.
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy aki mostanában volt Szardínián, melyik céget választotta autóbérlésre, és milyen napi díjjal? Előre foglalta-e vagy csak a helyszínen? Köszönöm
Madalena az nekünk tuti kocsival átmenős lesz...kell, h magam járhassam be mind2 szigetet, ne a tömeggel közlekedve. Ahova tudunk oda mindig magunk megyünk, soha nem szervezett úton, pont, h elkerüljük a tömeget. Nyílván így sem lehet, hisz ahova megyünk az mást is érdekli, de legalább a kocsiban van klíma :)
Nem, nem Algheroban leszünk hanem Viddalba nevű kis településen. Az nagyjából pont középen van Algherotol 1 órányira. Pont amiatt, h csillagtúra szerűen tudjunk közlekedni, de strand is legyen a környéken...
A Madalena szigetekre induló kiránduló hajókkal csak óvatosan. Reggel 10 körül indul mind Palau kikötőjéből, töménytelen mennyiségű turistát öntve az öblökbe. Hiába álomszép öblök, mikor tele lesz színes törölközőkkel és napernyőkkel, emberhegyekkel.... Gondold el mikor egy egy ilyen öbölbe befut 5-6 hajó egymás után, mindegyik kb 80-100 nyaraló.....nagyon kiábrándító! Ha mégis ilyennel akartok menni akkor érdemes megnézni az útvonalat hogy esetleg ki az aki más útvonalon , vagy más irányba megy mint az összes többi... ( Mi Cala Gonone-ban mikor motorcsónakot béreltünk pl. úgy csináltuk hogy először elmentünk a legvégébe és onnan csurogtunk vissza, így pont ellentétes időben voltunk a kirándulóhajókkal. Na az kár hogy messze lesz tőletek!)
Ja és az sem mindegy hogy kiköt a hajó a szigeten vagy csak megáll tőle 100 méterre aztán lehet ugrálni, meg úszni.
Vagy átkompotok Madalenára saját autóval, majd onnan Caprera szigetére a hídon. Ott van egy csodaszép öböl a Cala Coticcio. Nem egyszerű az odajutás mert autóval nem megközelíthető. Na itt nem is lesz tömeg mert itt nem köthet ki a hajók sem, csak kb. 150m-re a parttól, a legtöbben nem is mennek erre. Na persze túrázni is kell egy kicsit, vagy többet, pontosan nem tudom mennyit mert mi végül egy búvárhajóval mentünk és sajnáltam is a végén hogy nem magánban vágtunk neki. Kiúsztunk a partra és maradt kb. fél óránk a parton, pedig eszméletlen sziklaformációk közt fekszik, ott szivesen túráztam volna!
jegyzetelek ám szorgosan... már van útitervem, h mikor mit nézzünk meg, de hiába leszünk kinnt 18 napot még az északi oldalra sem lesz elég.
Délre meg nem megyünk. Először gondoltam, h "leugrunk" kocsival, de amikor a maps közölte, h több, mint 200km, hát lemondtam róla... oda egy másik alkalom kell.
Lehet a lovakat kihagyjuk (lebeszélem a párom róla), mert nem akarok csalódni mután 2 órát vezettem :)
viszont ami még érdekes, bár ez sem biztos...a fehér csacsik szigete Asinara. Oda nem lehet kocsit átvinni, ha jól láttam, csak szervezett dzsipes túra van, az meg nekünk nem járja :(
Másik bánatom, h a sok idióta túrista miatt a Spiaggia Rosa-t is lezárták, max messziről hajóról lehet megnézni...
Ez a "muszáj látni" történet elég nehéz mert hát mindenkinek más jön be. Ráadásul Szardinián nem is azokat a klasszikusan szép, kis rendezett falvakat találod mint pl. Provence-ban, itt nagyon látszik az anyagi különbség a Costa Smeraldához képest, mintha egy másik országban járnál. A hegyi falvakban nagyon szerény körülmények közt élnek. iIt maga a természeti környezet az ami hangulatot ad a helynek, legalábbis az én számomra.
Mi Caglairiból mentünk a hegyekbe , de nem túrázni csak kirándulni: Jerzu, Ulassai környékére, ott pl. azt tetszett hogy egyáltalán nem volt érzékelhető a turizmus, én szeretem az látni ahogy a mindennapjaikat élik az emberek, más meg erre azt mondja hogy itt nincs semmi. Ja és persze tt van Urzulei ami arról híres hogy állítólag Európában itt él a legtöbb 100 év feletti ember. Láttam erről egyszer egy dokumentumfilmet, bácsika 112 évesen még simán tekert a biciklivel.... ;)
A vadlovak elvileg ettől fentebb vannak, arra sajnos nem jártunk.
Nekünk nagy kedvencünk Castelsardo, egyet mindig ott alszunk mert nagyon szeretünk naplemente előtt felmenni az óvárosba és este csatangolni a girbegurba utcákon, olyankor már turista is csak elvétve akad. Onnan 2 éve Sedini, Tembio P.felé mentünk a belső úton a Costa Smeralda felé, az a táj tele paratölgyesekkel nekem nagyon tetszett. De ez benne van az útikönyvekben is.
A Costa Parasisonál a "Spiaggia Li Cossi" felé, majd után jó kis kirándulóút van. Ez Algheroból mind vállalható, sőt utána a másik csücsökig a Capo Testáig elmenni is belefér még, és mindenképp érdemes!
Biztos van benne gyorsforgalmi út, ott azért lehet haladni. Ha arról letérsz utána válik nagyon lassúvá, na de a szép részeket pont ott látod! Én mindig a viamichelint használom, az be szokott jönni.
Castelsardoban beszélgettünk egy házaspárral akik lefoglalták ott a szállodát 2 hétre, gondolván majd bejárnak onnan mindent. Ők rendesen panaszkodtak hogy ezt nagyon benézték...
Egy-két hosszabb utat azért be lehet vállalni, de minden napra ne tervezzetek ilyen távolságokat. Az a helyzet hogy a sziget belseje is nagyon szép, nen szabad végigrohanni rajt, érdemes útközben egy egy faluban is megállni.
azért ez nem olyan jó hír :( a maps szerint 156 km-re van a szállástól és oda-visza 5 óra... de ezek szerint ez nem valós, mert nem lehet a "maps" szerinti sebességgel haladni?
Túrázni ugyan nem túráztunk, de a Goruppu környékén jártunk, az biztos hogy csodaszép rész, de hogy Algheroból 1 nap oda vissza autóval, + a túra...hát ha nem zavar hogy korán keltek és sötétben értek vissza...
Egy biztos, Szardínián lassan lehet haladni. Egy 40km-es szakasz simán 1 óra (persze nem autópályára gondolok, de abból amúgy se sok van) Az SS125 pl. mindvégig gyönyörű útvonalon halad, de száguldozni nem is lehet rajta, vagy inkább nem érdemes. Mi legutóbb 1 hétre mentünk és 4 különböző helyen aludtunk, pont a fent leírtak miatt. Én inkább csomagolok reggel 10-15 percet mint hogy vissza kelljen autózni. Ráadásul nagyon szeretjük a különböző városok, helyek reggeli és esti hangulatát is kiélvezni, olyankor minden egész más!
az a baj, h Walesben uígy jártunk, az Europcar volt.
Igen, a lényeg pont ez, h levonják tőlem az X Eur-t és majd én itthonról kezdhetek kaparni, hogy visszakapjam. A rentalcars-on keresztül béreltem mind2 alkalommal, de a walesi segítőkészségük addig tartott, amíg kifizettem a kocsit. Lehet belefutottam, de maga a bérlés náluk baromi olcsó volt és a kocsival nincs gond, csak a bizotsítással.
Igen, nem is 500, csak 120 Eur. Ez több, mint baráti.
"akkor bizony fizetős a szolgáltatás, max leboltolom a biztosítómmal"
hát az biztos, hogy nem fognak a saját biztosításuk ellen beszélni, kicsit beijesztenek aztán máris kötöd a 30 eurós biztosítást náluk.
milyen szolgáltatás fizetős? ezt nem értem. nyilván ha károd van akkor ők levonják és majd a biztosító megtéríti neked. A magyar budgetnek milyen tapasztalata lehet ilyen biztosítási ügyintézések hosszáról? szerintem nem sok. unokatesómnak volt egy ilyen esete pár hónapja 2 héten belül fizettek.
szerintem ezt elég jól lehet mérlegelni 300 euró vs. 50 euró.
Egyébként van jó hír is, mert a Budgetnél minimális a letét összege biztosítással vagy anélkül is talán 500 euró max.
@dundalk: tök igaz, de én leveleztem a Budget-tel (onnan lesz a kocsi) és közölték, h tőlük aztán ott kötök biztosítást, ahol akarok, de ha náluk nem kötök, akkor bizony fizetős a szolgáltatás, max leboltolom a biztosítómmal. A magyar Budget nem biztatott gyors eljárással sem. Ezért nem jó most a 3. fél biztosító sajna.
@szofi762:ez viszont jó hír nagyon, én is ezt olvatsam róluk, h nem olaszok...:) igen, az tény, h össze kell mérni a biztosítás árát a levonható tétellel. Nem tudom, h a budget mennyire korrekt. Főleg, h nekem 30Eur-t írtak levélben, de megnéztem és a T&C-ben meg az SCDW-re max 16-ot írnak... :)
más: volt már vki a Gorropu Gorge-ban túrázni Alghero környékéről? Nincs közel, de szépnek tűnik... megéri?
uez a kérdés a Giara di Gesturi-val kapcsolatban...megéri ennyit autózni a vadlovak miatt?
A vezetési morál miatt ne aggódj, a szárdok nagyon nyugis kis nép, ráadásul a sziget tele van turistákkal, ilyenkor leginkább velük találkozol, akik szintén bérautót vezetnek és pont úgy fognak vigyázni mint te.
Ahhoz hogy 1500 eurot beterheljenek totálkárra kell törnöd az autót! A Hertz ilyen szempontból nagyon korrekt, nekem legutóbb sikerült rányitnom a kocsi ajtaját egy kb. 40 cm magas vas rúdra ami kiállt a földből,nem vettem észre, behorpadt egy ponton... Az autónak még új szaga volt, lehetett benne max. 3000 km. szóval ez volt az első sérülés rajta és biztosítás hiányában 160 eurót vontak le, szerintem korrekt, főleg hogy a biztosítás 200 euro felett lett volna! (az elmúlt 15 évben ez volt az egyetlen sérülésünk, + 1x volt egy defektünk)
Persze azt is megértem ha ragaszkodsz a biztosításhoz, általában a kis helyi kölcsönzők ebből a szempontból olcsóbbak, de konkrétat nem tudok mondani.
A "hol kössük a nullázót-egy netes oldalon vagy közvetlenül a bérbeadó cégtől a helyszínen?" és a "AXA önrész visszatérítő biztosítás - Információk" pont erről szól..
Igazából a kérdés az lett volna, h h tudom elkerülni, h 30Eur-t fizessek naponta a biztosításért, ha nem akarok kockáztatni. De ahogy olvastam sehogy, mert az olaszoknák mocskos drága ez...
köszi a választ. nem is a zárolás a para, hanem az önrész. Ha bármi történik, ezek beterhelnek 1200-2000 eur-t a számlámon. Erre lenne jó a full biztosítás, de napi 30Eur az őrült sok 2 hétre. :(
Mennyire vezetnek ott "olasz" tempóban? Mert Szicília kemény volt... amíg fel nem vettem a ritmust
2x béreltünk Algheroban, egyszer a Sicily by cartól, 650 euró körül zárolt, aztán a Hertztől, 380 euro körül zárolt. Egyikhez sem volt külön extra biztosítás kötve. Mindkettő rendeben volt. (az önrészünk mindkét esetben jóval magasabb volt 1200 euro, de nem azt zárolta, csak ezt az alacsonyabb összeget!)
Plusz Olbia - Budapest: Wizzair Budapest - Milánó Malpensa és EasyJet Milánó Malpensa - Olbia. Mi ezzel szoktunk menni, ki lehet fogni nagyon jó árakat.
nekem a legnagyobb bajom azzal van, hogy a Wizzair (nem csak ide) szeptemberig jár és októbertől megint csak a Ryanair-re lehet támaszkodni ha csak a repülést tekintjük opciónak. Holott a helyiek megerősítették hogy szeptemberben, sőt néha még októberben is sokszor 20 fok fölötti a vízhőmérséklet és kellemes időjárás.
Mivel nagyon sokan kérdezitek, hogyan lehet Szardíniára eljutni ,az alábbiakban összegyűjtöttem a szardíniai célállomások szerint a 2018.évben járható légi és vízi útvonalakat :
Repülővel: Alghero – Budapest: Wizzair (június 16-tól szeptember 15-ig) Alghero – Pozsony: Ryanair (március végétől október végéig kedden és szombaton) Olbia-Becs :Eurowings es Austrian Airlines ( közvetlen járat ) Cagliari – Bécs: Austrian Airlines (közvetlen járat) Cagliari – Budapest (Milano-Malpensa-i átszállással): Wizzair (Budapest – Milano-Malpensa) és Easyjet (Milano-Malpensa – Cagliari) Cagliari – Budapest (Milano-Bergamo-i átszállással): Ryanair
Autóval és komppal: A magyar-szlovén határátkelőtől normál forgalom mellett Genováig kb. 11, Livornóig kb. 9, míg Civitavecchiáig kb. 10 órát kell utazni, ezt egy kb. 8-11 órás komputazás követi. A kompok délelőtt és este is indulnak. Szerintünk kényelmesebb az esti kompot választani, és az éjszakát kabinban átaludva a szigeten reggel kikötni. Olbia – Livorno: Grimaldi Lines, Moby (kb. 8 óra) Olbia – Genova: Tirrenia, Moby, Grandi Navi Veloci (kb. 11 óra) Golfo Aranci – Livorno: Corsica Ferries (kb. 8 óra) Arbatax – Civitavecchia: Tirrenia (5-8 óra) Cagliari – Civitavecchia: Tirrenia (kb. 10 óra) Porto Torres-Genova :Tirrenia ,Grandi Navi Veloci kb (10 ora)