Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TyggeR Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85282

milyen hatalmas "mázli" kell hozzá, hogy neked meg egyből kettő kattogjon?

 

na, pontosan ez nem áll össze nekem sem, ezért vagyok kíváncsi a végeredményre :) ha tényleg megoldja a gondot a módosított cikkszám, örülök. ha nem, akkor mégis váltóhiba lesz, akármennyire nem tűnik logikusnak senkinek sem

 

meglátjuk, tényleg nem szeretnék több időt elcseszni erre...

 

(btw futhat párhuzamosan két cikkszám, ha módosított alkatrészről van szó? mert ha igen, akkor azt el tudom még esetleg képzelni, hogy a fejlesztett alkatrész már az első cserénél is létezett, csak valamiért az eredetit rendelték bele, és ezt nyomozták 5 munkanapon keresztül az elmúlt héten)

Előzmény: Octi19 (85278)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85281

500m-re nem lenne egyszerűbb sétálni? Napi mozgás is megvan, és nincs kínozva a kocsi :)

2x500m táv nagyon nem tesz jót neki hosszabb távon, ha ez mindennapos, mert állandóan túldúsított üzemmódban megy a verda, és nem tud bemelegedni. Még néhai 4km is kevés, bár benzinesnél ez utóbbi már elmegy.

 

Szóval lehet 10 év múlva lesz benne 60e valós km, de lehet rosszabb állapotban lesz a motorja a nagy arányú hideg üzemben összeszedett kopások miatt, mint egy 200e km-esnek, ami hosszabb távokat ment.

Előzmény: Törölt nick (85269)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85280

Ez attól is függ, miként van használva a kocsi. Ha sok hideg üzem, és rövid táv, akkor igen, érdemes.

De ha hosszú távon, kevés hideg üzemben megy a verda, akkor nem lesz baja 25-30e km-es szerviz esetén sem.

Különben előző kocsim nem ment volna 288e km-t úgy, hogy nem kellett hozzányúlni a motorhoz (leszámítva ilyet, mint vízpumpa, EGR, kuplung, kettős tömegű, meg 1-2 pár ezer Ft-os szenzor, de ezek is 200e km után leginkább), mert úgy adtam el, hogy minden pöpec volt még rajta, lánc gyári, turbó, és minden egyéb is.

Előzmény: lobelt77 (85267)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85279

Persze. Normál esetben 150-200e km alatt ki kell cserélni a vezérlést, ez szinte majdnem minden kocsinál ugyanúgy meg kell tenni. És egy 80-100e Ft-os költség ilyen távon bőven bele kell, hogy férjen. Ha nem, akkor el kell adni a kocsit, mert nincs rá pénze az embernek.

Előzmény: Realtukko (85255)
Octi19 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85278

...lassan bohózatba kezd hajlani a dolog...

Nem nagyon értem például, hogy ha a szerkezetben van a baj, akkor a többi kismillió Octavia és egyéb autó ezzel a motorral és kuplunggal miért nem kattog és milyen hatalmas "mázli" kell hozzá, hogy neked meg egyből kettő kattogjon?

(...persze a kiesett idődet és egyéb téged ért hátrányokat nem nagyon akarják rendezni...)

Előzmény: TyggeR (85277)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85277

kattogó kuplung update: nahát, állítólag az a helyzet, hogy megint a komplett kuplungszettet kell cserélni

 

a váltó állítólag rendben van, egyetlen csapággyal sem látszik probléma, így maradt a kuplungszett

 

és hoppácska, állítólag az is kiderült, hogy amikor tavaly cserélték, még ugyanaz a cikkszám került bele, ami a gyárban is. viszont azóta van egy módosított kuplungszett új cikkszámmal, most ezt építik be

 

nagggggyon kíváncsian várom a végeredményt :)

www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85276

Ilyen hibáról eddig még nem hallottam és nem is tapasztalam.

Előzmény: mediprofil (85275)
mediprofil Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85275

És milyen hiba szokott előfordulni?

Előzmény: www.octinfo.com (85273)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.14 0 1 85274

te inkább előre tekered, hogy hihető legyen :)

Előzmény: Törölt nick (85269)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85273

Meg kell emelkednie az alapjáratnak.

Előzmény: mediprofil (85263)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85272

Én is ennyi km-re gyúrok! :)

Előzmény: skt15 (85270)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85271

Szerintem nem,ráadásul ott még állás közben is ketyeg a motor!

Én azért hagyom tovább mert 1-2 litert már rá kell töltenem sajnos!

Előzmény: Bakter27 (85268)
skt15 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85270

Pietsprock Skoda Fabia 1.9Tdi, 1.15 millió km; olajcsere 60-90000km-enként.

 

Előzmény: lobelt77 (85267)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85269

Ez még nem pazarlás. Anno a Zsigákban 5000 km-ént cseréltük (ha jól emléxem a Ducati motorokban is ilyen sűrűséggel kell)! Van még hová csökkenteni az olajcsere intervallumot ...

 

Nálunk a kocsik 2 év alatt nem érik el 20e km-t, ezért minden második év tele előtt cserélem az olajakat. Szerintem az olajrettegésnek akkor lenne értelme, ha az új autót 100 évig akarnánk használni. A feleségem munkahelye kb. 500 méterre van a házunktól. :) Reggel oda, délután vissza. Aztán lehet átmegy boltba a szomszédos településre ami 4 km-re van tőlünk (nálunk is van bolt, de azt jobban szeretjük). Havonta eccer-kéccer messzebbre is gurul a kocsi, pl. a hatvani teszkóig, ami kb. 17 km-re van. Évente talán 10x látja Pestet. Az Octi nem sokára betölti a 3. élet évét, maga mögött hagyott már 18e km-t. Valamivel többet van használva a Golf, de igazából arra sem lenne szükség, hiszen a Bosch-ba van busz járat. Egyébként, ha az O3 eladó lesz szólok, mert az enyémben biztosan nem lesz visszatekerve az óra ... :) 

Előzmény: Bakter27 (85268)
Bakter27 Creative Commons License 2018.05.14 0 0 85268

Üdv.

Lehet pazarlás de Én 8 ezrenkėnt cserėlem az olajat.

Mert taxi üzemmódban működik az autó napi 3-5 km.

 

Előzmény: lobelt77 (85267)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85267

Már sok "szakitól" hallottam,hogy a rendszeres és kevés km-es azaz 10-15ezres olajcsere a titok!

Lassan kezdem elhinni........ :)

Előzmény: Alex_Aston (85241)
lobelt77 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85266

Az enyém 2010-es 1.2-es,azt le sem merem írni,hogy mennyi KM van benne!

A mostani vezérlésbe 150ezer van és kutya baja,mondjuk én az olajszivattyú dolgait is cseréltem,így 55ezret fizettem az alkatrészekért! 

Előzmény: Alex_Aston (85241)
Bakter27 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85265

Üdv!

 

Itt van kiszedve a hibás csapágy a képen látszik a fémpor a műanyag védő kupakon.

Előzmény: Bakter27 (85261)
noybi Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85264

Sziasztok!

 

A néha becsörgős 1.6 BFQ-nál kicseréltem a szívócsövet, ami repedt volt, fals levegőre gondolva. A szívócsőre csatlakozik egy kisebb átmérőjű (12mm lehet a külső átmérője) gumicső, ami a szívócsonk aljára megy. (Pirossal jelölve mindkét képen.) A szívócsonk aljából hallok alapjáraton is sziszegést, ha a gumicsövet elszorítom megszűnik. Picit beesik az alapjárat aztán magához tér. Ez normális? Mármint hogy jön ott valahol a levegő. Mit csinál ez a cső amúgy? (A rajzon nincs megszámozva, megnevezve.)

 

Köszi

Előzmény: noybi (84748)
mediprofil Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85263

Nekem ha megy a klima az alapjárat leesik, még nem állt le de a töltés lámpa már bevillant. És az elindulásnál is figyelni kell. Ezelőtt citroen xsara-m volt, ott ha ment a klima az alapjárat megemelkedett 1000-es fordulatra. Ezért gondolnám, hogy az octaviánál valami nem kerek. 

 

Előzmény: cs!pesz (85258)
drn72 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85262

Kedves Fórum társak !

Eladóvá vált hűséges „társam”.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_1_6_ambiente_dual-12840669

Ha valakit érdekel, tiszta szívből ajánlom! A felmerülő kérdésekre az elérhetőségeimen válaszolok.

Köszönöm!

Bakter27 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85261

Üdv!

 

Gyanítom mert mindegyik nagyobb alkatrész áruháznak van raktáron javító készlete. :) :(

Milyen érdekes......

 

Előzmény: GOFE (85260)
GOFE Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85260

Üdv!

Nem értem ,miért szerelik ezeket a váltókat zárt csapággyal. A Fabiáknál is ugyan ez van. Szándékos élettartam csökkentés?

Előzmény: Bakter27 (85251)
cs!pesz Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85259

Keresgéltem a net-en és igaz régen 2004 környékén, de a fókáknál (focus) is taglalták a témát mert veszélyes szitukba kerülhet az ember. Nekem két váltás között kanyarodáskor is leáll, nincs szervo ...ha nem számít rá az ember gáz van! Megoldásig nem használom városba a klímát. 

Ott vmi szoftvert emlegettek hogy 'meleg kontinens' vagy vmi ilyesmi, állítólag megoldotta a problémát. O2-nél is lehet ilyesmi? Klíma nélkül nem áll le, folytószelep tiszta.

cs!pesz Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85258

Az enyém ua. csak 2008. A héten próbáltam a klímát, ha bekapcsoltam az első lámpánál leállt amint üresbe raktam. azóta nem probáltam  . Neked mi a baj?

Előzmény: mediprofil (85252)
eddmex Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85257

Srácok!

Javitás után, kb. 5hete kalibráltam a klimát, azota Auto-modban van (levegó, klima nélkül)

Úgy 4 hete izuleti problémám van a jobb lábammal, az ortopédel már minden lehetséges okkot kizártunk...

Lehetséges hogy a kettő között van öszefüggés??? (igaz klima ki van nyomva, de napi 70km vezetek vele).

Volt valakinek ilyennel dolga?

brian'ko Creative Commons License 2018.05.13 0 0 85256

Szia! 

Mielőtt bármilyen javításba kezdenél nézd meg a biztosítékokat. A venti kapcsoló relé is oxidálódhat, főleg nedves időben nincs kontak és nem kapcsol be a ventilátor motorja. Nekem ez volt az off mazda3-al. 

Előzmény: slimcolt (85236)
Realtukko Creative Commons License 2018.05.12 0 0 85255

Igen, kb ennyit tudnak a javított verziók. Azért ez lényegesen jobb, mint az első verzió...

Reálisan számolva ez 1 db cserét jelent tulajonként (vagy egyet se), amit azért túl lehet élni.

Előzmény: Alex_Aston (85253)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.12 0 0 85254

Annak nem feltétlen, de a pillanatnyi fogyasztásnak igen, pár decit/óra.

Előzmény: mediprofil (85252)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.05.12 0 0 85253

Enyém 2013 májusi. Most, 185e km-nél lett csere érett a lánc, nyúlás miatt.

Ennyi km már talán normális (de mindenképpen jobb a 150e alatt 2x cseréltnél), bár a lánctól többet is várna az ember, mert előző verdámat úgy adtam el, hogy 288e km-nél eredeti volt a lánca még.

Előzmény: Realtukko (85248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!