Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RS user Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84974

Köszi,nekem is a jobboldali csinálja...

Előzmény: camelot11 (84970)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84973

Én már próbáltam a melegítést...

Előzmény: eddmex (84972)
eddmex Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84972

Ezek az ablak problémák....

Valaki ajánlotta hogy WD40-nelfujam be mindig a vezetőgumit az üveg szélénél, összel és tavaszal.. nem lesz problémám, azota csinálom, és nincs is gond vele.

 

Másik, szintén sufni “tanács” hogy ha kezd budösödni a klima, be kell rendesen füteni - klima be, höfok fel ( magas vetilator fokozatban) álitolag segit.

Ezt még nem kellett probálnom, az enyém nem budösödik.

Előzmény: www.octinfo.com (84971)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84971

Nekem is ilyen, szerintem simán megszorul az üveg és becsípődést érzékel, ezért letekeri teljesen. Nem tudom elképzelni, hogy a komfort elektronika úgy romoljon el, hogy ablakemelés közben, mindig ugyan azon a ponton megáll és utána lefuttatja a becsípődés érzékelés esetére megírt programot (azonnali teljes leengedés). Ez csak olyan márkaszevizes kamuzás volt. Ráadásul az ajtóvezérlő a felelős ezért - szerintem. Nem a komfort elektronika.

 

Megszorul az üveg, a kiváltó oka pedig az lehet, hogy ritkán van használva és az "szőrös" anyaggal bevont sín amiben az üveg az ajtó ablakkeretében fut, megkeményedik és adott ponton megszorítja az üveget. Olyan verziót is hallottam már, hogy elgyengül az ablakemelő motor. De miben mikor használva sincs? Ebben sem hiszek.

 

Egyébként meg ha kézzel, tehát nem automata módban próbálod apró lépésekben felhúzni, akkor sikerülni fog.

Előzmény: camelot11 (84970)
camelot11 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84970

Valószínűleg a komfortelektronika (vagy hogyishíjják) szart be, nekem O2-nél és O2FL-nél is előjött, mindkétszer a jobb ablaknál, állítólag gyakori hiba. A márkaszervizben 70+ ajánlatot kaptam mindkét autóra többször is, máshol fogalmuk sem volt róla mit kellene csinálni, szóval így maradt. Ha a bal oldali lett volna nyilván jobban zavar.

Előzmény: RS user (84946)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84969

Az, hogy kitakarítod a klimaboxot. A habok egy ideig jók... de előbb -utóbb (2ooe km után) vízzel és mosógatószerrel neki kell esni. Összevizezel mindent, de megszárad.

Octi19 írta egyszer, hogy megcsinálta, én is utánna,  egy virágöntőzőre szerelt csővel, de vettem egy kis endoszkópot, amin lestem, hogy hol a cső. A pollenszűrő csatlakozásánál kell benyomni a csövet. Elég macera művelet, ki kell szerelni a jobb első ülést is, a kárpítot is jó megbontani és rongyokkal kitömni a padlót, hogy igy fel a vizet. 15 liter vizet biztos belenyomtam. 

Nekem fájt a fejem egy hosszabb szakasz után az autóba, muszáj volt kitakarítani.

Aztán az O2-nél volt egy probléma a pollenszűrő mellett beszivárgó levegővel, azt is meg lehetett mokolni. 

 

Előzmény: www.octinfo.com (84963)
zsenisanyi Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84968

Üdv Fórumtagok!

Olyan gondom van az autóval.hogy a kuplung pedál egyre lejjebb fog. A szerelő szerint,ha kopna a tárcsa feljebb kéne,hogy fogjon.Volt valakinek ilyen problémája. Köszönöm a válaszokat.

www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84967

Már csak a vegyszeres tisztítás van hátra nálam is, minden mást próbáltam. Most még nem büdös, de 1 hete sincs hogy használom és már alakul...

Most akkor bekapcsolva hagyom. Legfeljebb feljebb veszem a hőmérsékletet hogy nem fogja vissza a motort.

Előzmény: (M)Ákos (84966)
(M)Ákos Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84966

14 év alatt közel 800e km-t tettem bele 3 céges autómba, a klíma újkoruktól mindig AUTO állásban volt, egyik se volt büdös soha.

Előtte volt 2 Astrám manuál klímákkal (télen kikapcsolva, nyáron is csak akkor, ha kell alapon), ezekbe használtan ültem bele. A klíma bekapcsolására jött a tömény mocsárszag, már rutinból szellőztetni kezdtem előtte. Tisztítással próbálták több helyen megoldani, de soha nem lett tökéletes. Most is az orromban van az a szag. :SS

Előzmény: www.octinfo.com (84963)
-Yasin- Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84965

Na, én meg mindig kikapcsolom érkezés előtt, hogy le tudja szárítani a hőcserélőt, így nedvesség nélkül gombák sem tudnak rajta megtelepedni, tehát nincs büdös sem. Egyébként is csak hosszabb utakon használom, tehát 20+ km esetén.

Előzmény: TyggeR (84964)
TyggeR Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84964

én az always on iskola híve vagyok, sosem volt büdös egyik autónkban sem

Előzmény: www.octinfo.com (84963)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84963

Nekem manuális, nincs AUTO állás... :)

Akkor most melyik "iskola" követendő? A kapcsoljuk ki a klímát érkezés előtt (városban kivitelezhetetlen) vagy maradjon mindig bekapcsolva télen-nyáron?

A büdösödés elkerülése érdekében...

Előzmény: (M)Ákos (84957)
nohab Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84962

Asszony kikötötte, hogy olyat vegyünk amiből kilát hátra és tud tolatni.

Mondjuk az octavia szerintem pont nem ilyen...nem baj, majd keresek valami radarost. :-)

 

A kombi szerintem kifejezetten a legjobbak között van ilyen szempontból, relatíve alacsony övvonal, nagy ablak a B-C oszlopok között és hátul, valamint kifejezetten filigrán C oszlop, hirtelen kevés jobbat tudok mondani a mostani palettáról.

 

A szedánról mindezt nem tudom elmondani :)

 

Előzmény: -carcass- (84956)
nohab Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84961

tudtok valami rosszat mondani a 150 lovas tsi-ről? (2.0 crdi egyelőre nem motivál, de meggyőzhető vagyok)

 

a cég hál'istennek átpálfordult benzinre, nekem még 2.0 TDI van, de az újak 1.4 TSI-k. Automata vs. automata esetében kb. 0,5-1 liter a TDI fogyasztásbeli előnye, ezzel szemben a TSI a csendes, kulturált motor miatt olyan, mintha egy kategóriával jobb autóban ülnél. Érzésre valamivel jobban is megy, de valamikor régen linkeltem be Autobild-teszteket, ott mérve is verte rugalmasságban (minimálisan egyébként, ez önmagában nem lényegi szempont, nagyon hasonló a kettő).

 

A szíjas TSI-k kokszosodnak, 100-150 ezrenként kell nekik egy tisztítás, ennyi a "típushiba". A 160 lovas, kompresszoros 1.4 TSI-vel voltak bajok, de Skodába ilyet nem, szereltek (tudtommal jó ideje másba se).

Előzmény: -carcass- (84949)
nohab Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84960

A klímát egyébként tök felesleges ki-be kapcsolgatni, jóvanaz AUTO állásban. Már csak a bebüdösödés megelőzése miatt is.

 

Az azért jót tesz neked is és az autónak is (utóbbinak bebüdösödés ellen), ha megérkezés előtt 5 perccel az AC-t kinyomod, különösen ha nagyon nagy a hőmérsékletkülönbség a benti és a kinti között.

Előzmény: (M)Ákos (84945)
Bakter27 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84959

Sziasztok!

 

Tudna nekem valaki küldeni egy linket ahonnan lehet megbizható led-et venni o2-be beltérre.

Már probáltam olcsót drágát de egy idő után mindegyik elkezd villogni.

 

Köszönöm!

dokiki Creative Commons License 2018.05.04 0 0 84958

Hi, benzinest vagy dízelt keresel?

Előzmény: -carcass- (84956)
(M)Ákos Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84957

O3-ban biztos. Nem tudtam a turpisságról, csak az tűnt fel, hogy izzadok az ülésben.

Napról napra lejjebb állítottam a hőmérsékletet, végül az orrom már kezdett lefagyni, de még mindig nem stimmelt valami. Akkor esett le... Hátranyúltam, megnyitottam, és minden helyreállt.

(A klíma nálam mindig AUTO állásban van.)

Előzmény: www.octinfo.com (84955)
-carcass- Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84956

Szerintem mi is azok leszünk. Nézegetem ~2 hete a vasakat a hahun, van pár amit el tudok képzelni. Asszony kikötötte, hogy olyat vegyünk amiből kilát hátra és tud tolatni.

Mondjuk az octavia szerintem pont nem ilyen...nem baj, majd keresek valami radarost. :-)

 

Előzmény: Realtukko (84953)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84955

Komolyan segít ha a könyöklő hátulján lévő rostélyok nyitva vannak?

Én úgy gondoltam, hogy oda is megy levegő, tehát kevesebb jön elöl, ráadásul mire odaért, vissza is melegszik, míg ha az a levegő elöl jön ki, akkor még sokkal hidegebb tud lenni. A többi beállítás stimmel, bár a középsők most asszem' el vannak zárva.

Előzmény: (M)Ákos (84945)
(M)Ákos Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84954

Akkor gyanús, hogy tényleg fogy a gáz.

A Golfom is úgy kezdte, hogy csak indításnál sziszegett (ekkor még gyengébben, de hűtött), következő nyáron meg már szinte semmi hűtés, és állandósult a sziszegő hang. A klímás kicserélt valami szelepet, szerinte az már gyárilag eresztett.

A kérdésre hirtelen nem tudom a választ. :)

Előzmény: caskahu (84948)
Realtukko Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84953

Oh, már rég. Skodás család vagyunk több fronton is. Kalapunk nincs azért... :D

Előzmény: -carcass- (84952)
-carcass- Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84952

Neb@sssz! Te is itt? :-o

Előzmény: Realtukko (84950)
olomana Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84951

Múlt héten voltam ott 4 napig, azt hiszem az egyik napon egyáltalán nem esett, és egy másikon is csak keveset. Nem csúnya, de nem élnék ott.

Előzmény: Draganovic (84927)
Realtukko Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84950

Akkor ismerősként üdv itt! :)

 

Csak röviden, mert telóról írok: a szíjas 150-es tsi-től nem kell félni, rengeteg fut belőle szerte a világon, komoly bajokról pedig nem hallani. Kokszosodás bejátszhat majd ennél is, de arra van gyógyír.

Előzmény: -carcass- (84949)
-carcass- Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84949

Üdv mindenkinek!

 

Hosszú idő után végre úgy tűnik sor kerül az autócserére. Mivel korábban volt már Skodám, úgy gondolom visszatérnénk a márkához és bevállalnánk egy 2-3 év körüli használt vasat. Most egy 120 lovas Bravo van alattam - lassan 9 éve - így nem szívesen vennék gyengébbet.

Sajnos se időm, se energiám visszaolvasni, muszáj vagyok így megkérdezni - tudtok valami rosszat mondani a 150 lovas tsi-ről? (2.0 crdi egyelőre nem motivál, de meggyőzhető vagyok) :-)

Előre is köszönöm!

caskahu Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84948

A klíma menüben az intenzív (azt hiszem ez a neve) profilra van állítva, a profil választóban is nem az ECO hanem a normál van kiválasztva. A hátsó szellőző is ki van nyitva... A szellőző beállítást normál esetben én is úgy használom, mint te, mind felfele, így nem direkten kapja az emeber a hideget. De most magamra fújattam, hogy ne gyulladjak meg, és nem fáztam...

A hűtőt lámpával átvilágítottam, és a lenti részen is szépen átjön rajta a fény, így nem hinném, hogy a koszosodás lesz a probléma. A klíma resetelős részt holnap kipróbálom.

Sziszegős hangot néha hallok, a klíma indításnál.

Még egy világrengető kérdés:

A hátsó ülésekre menő szellőzőn a vezető vagy az utas oldali beállított hőmérséklet jön? 

Előzmény: (M)Ákos (84945)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84947

OFF

 

bocs akit esetleg zavar de én a nekem helyi, alföldi hotelekben, mint Cserkeszőlő vagy Cegléd nem hiszek

 

Pedig szerintem a ceglédi Aquarell tökéletes :-)

 

Nyilván nem mérhető az egerszalóki csúcs hotelekhez (a Shirazhoz, vagy a Salirishez), sőt a Shiraz felsőtárkányi párjához (a Bambarához) sem, de ha azt nézzük, hogy az Aquarell ára negyede azoknak, akkor szerintem ár/érték arányban tökéletes.

 

Ráadásul gyerekkel megy a kérdező, ezért külön jó az, hogy az Aquarellben elég jó a gyerekmedence rész. Plusz, mint ahogy írták már korábban, a szállodából könnyen át lehet menni a nagy termálfürdőbe is.

Előzmény: Octi19 (84944)
RS user Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84946

Üdv. mindenkinek!

O2-es Octaviáról van szó,az elektromos ablakot nem lehet felhúzni fél úton megáll és visszamegy.A másik probléma,hogy felhúzva rossz úton zörög,nyikorog. Esetleg találkozott valaki ezekkel a problémákkal,mit kellene cserélni vagy javítani? Köszönöm előre is. 

(M)Ákos Creative Commons License 2018.05.03 0 0 84945

Ahogy Rudolf írta, nézd meg a klíma beállítás menüt, alacsony fokozaton ilyenkor már nem tud hűteni. Nekem közepesen van, és az eddig mindig elég volt, 43 fokban is.

A hátsó szellőzőket nyitva kell tartani a jó hőérzetért, nekem teljesen lefelé néznek a rostélyok, ez a beállítás jött be. Egyszer napokig izzadtam, mert a hátsó utasok sutyiban elzárták a levegőt, csak nem szóltak. :S

Ha már a rostélyok: nálam elöl a két oldalsó teljesen az oldalablakra és felfelé van fordítva, a középsők kb. középre és teljesen felfelé. Ezt sikerült kikísérleteznem. Természetesen mindegyik teljesen nyitva van.

Rossz esetben megszorult vagy elkalibrálódott a hőmérséklet állító motorok valamelyike. Nekem a balos olyan 180e km körül behalt sűrű kattogások közepette - utána már elég random hőmérséklet volt a kocsiban. Egy kalibrációt bármikor lefuttathatsz: https://www.youtube.com/watch?v=6xnnS4cANSk (itt a szoruló középső terelőlapát is hallatszik - később ezt is orvosolták, csak a teljes műszerfalat kellett kiszedni hozzá...)

225e km van az enyémben, 2014. február végi 2.0 TDI. Semmi jele, hogy fogyna a gáz, hűt, mint újkorában.

Korábbi autóval (Golf 5) van olyan tapasztalatom, hogy kifogyott gáznál halk sziszegő hang jön a szellőzőből (a rossz hűtés mellett), olyasmi, mint amit egy régebbi hűtőszekrény produkál.

A klímát egyébként tök felesleges ki-be kapcsolgatni, jóvanaz AUTO állásban. Már csak a bebüdösödés megelőzése miatt is.

Előzmény: caskahu (84942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!