Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, adott egy 2001-es Z16XE motorkódos Opel Astra G, ami elég furcsa hibát produkál. Simán indul, simán megy, de random 3km után, de néha 50km után egyszercsak leáll, majd utána némi várakozás után újraindul és megy, vagy játszani kell a gázzal, hogy beinduljon és akkor megint megy. Alapjárat szép, egyéb hiba nincs. Gyújtótrafó cserélve lett, de feleslegesen, mert minden ugyanolyan maradt. A szivattyú működik, azt hallgattam, tehát amikor ép nem indul be akkor is simán nyom a szivattyú. Hibakód természetesen semmi nincs, ez a legidegesítőbb része a dolognak.
Több helyen olvastam motorvezérlő hibát hasonló tünetekkel, de vezérműtengely hibát is. Sajnos a diagnosztikámmal nem tudom leszkópozni a jeladót, bár gyanítom a jó pillanatban az is jó lenne :) Tudtok valami ötletet adni esetleg?
melegedhet a motor mert túl szoros a gyűrű/henger nekem is volt olyan hogy nagyon paszentosra lett furatva egyfolytában melegedett lásd régi pannóniák. Hajtod hűtöd hajtód hűtöd azt jó lesz.
két szál drót a kapcsológombáról egy plusz kapcsolóra és megoldja a gondot. onnantól saját magad is tudod indítani a ventillátort ha úgy érzed hogy túlmelegedne...
15w40 ahogy korábban is irtam,én lehet lecserélném hamarosan. A gondot lehet nem oldja meg,de ekkora javítás után illene/kellene cserélni. A tempó soknak tűnik kissé,tuti kapni fogsz itt miatta. A melegedés érdekes dolog,nekem sajnos inkább lassan és tetű lassan éri el az üzemit. Létezik 87/92 fokos kapcsoló ha jól rémlik,nem nagy dolog mert sima két csúszósarus M22menetű kell amit még talán kapni is. A hőfokot amúgy nagyon kell figyelni,szegény Zastava hamar megunja ha melegen jár,de akkor is baszik fűteni.
Hello, az lenne a kérdésem , hogy gyűrűcsere után 1100 km t mentem, cseréljek e motorolajat?
És azt tapasztaltam, hogy nem fogyasztott semennyi olajat a motor, de erős kanyarodáskor és hirtelen fékezéskor kigyullad az olajnyomás megszűnését jelző visszajelző lámpa.
Az is igaz, félnívóig töltötte olajjal a gyűrűzést végző szerelő.
Ma beszéltem egy másik szerelővel, én mondtam, hogy híg lehet ebben a melegben a tudomásom szerint 10 w 40 es motorolaj, a gépkönyv is ha jól emléxem 15 w 40 est ír.
Illetve felkenődhet az olaj a karter oldalára, mivel hogy a tuning ladáknál ez külön szakma, hogy az olajteknőbe hova és mekkora lemezt varnak bele ennek kiküszöbölésére.
A szerelő mondta hogy inkább a főtengely csapágyazása lehet elhasználódva.
Szóval vegyek bele 10 w 50 es olajat, mit ajánlotok?
Még az van, hogy hamar melegszik a gép,de csak ha pl. piros lámpánál egy helyben állok, milyen hőfokú jeladót, hőpatron/gombát tegyek a hűtőradiátorba, a hűtőmosás ,hűtőcsere előtt. Vettem alumínium műanyag Valeo hűtőradiátort az 1100 GTL 55 1987 es Zastavámba, de mondták, hogy az eredeti réz jobb, tehát egyelőre hagynám benne.
Amúgy szépen megy a gép. Még járatgatom, de már egyszer 3-as ban 105 km/ ó, 4- es ben 130 ig pályán kihúzattam, de jobbnak láttam a virsli gumimmal visszavenni a tempóból. Ő és én a 90 km/órát szeretjük:) Olajat nem nyomta ki sehol, ez már fél siker.