Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169345

Tudom Papa.

 

Öregszem, nem tudom már fejben tartani...""

 

:DDD

..imadom a rejtett humort. :)) 

 

Előzmény: kormi07 (169344)
kormi07 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169344

Tudom Papa.

 

Öregszem, nem tudom már fejben tartani/összerakni a képet mindig, és elsőre(akkor sem, ha "alapdolog") - főleg ha nem napi rutin(nincs már olyan, legfeljebb a pisilés).

 

Ugorgyunk:-)

 

Előzmény: cam aro (169343)
cam aro Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169343

Turbó sima wastegates, ellenőrizve, kézzel bezárva(alaphelyzetben nyitott), nincs változás.""

 

..pedig milyen ecceru lett volna erre tippelni.  > HA nem irod..  :D 

 

 

 

Előzmény: kormi07 (169340)
kormi07 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169342

Ha az akku töltöttsége magas, akkor is 14V felett van a töltőfeszültség(tehát mindig annyi) csak alacsonyabb lesz a töltőáram.

 

Ez szó szerint így van, sőt az az üzemállapot is létezik, hogy az akku semennyi töltőáramot sem vesz fel(ha teljesen tele van).

 

feszmérő 12,2 re ált be akkunál mérve is ennyi.

 

Ezzel csak az a gond, hogy ilyenkor az aksiból kifele folyik az áram, nem be - vagy ha félig már merült, akkor nem merül tovább.

 

...figyelem ezt a sagát egy ideje, kíváncsi vagyok a végeredményre.

Előzmény: Ata61 (169332)
kormi07 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169341

belekalkulálom, hogy a Tesco SuperPower akkuja a magas töltőfeszültség miatt hamarabb fog elhalálozni (eddig ezt nem tapasztalom) .

 

Később fog.

Előzmény: C20NE (169328)
kormi07 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169340

F9Q760

 

Én vagyok a hülye, kajak benéztem a fordított WG szabályzását ennek a szarnak, meg a tesójának is.

Csináltam rendes vákuumot a félig rossz helyett a nyomszab mágnesszelepnek, helyreállt a rend.

 

Bocsi, hogy fárasztottam a Tisztelt Közönséget, köszi a tippeket.

 

(elmegyek sírásónak bazdmeg, egy halottnak csaktán mindegy már, hogy elbaszom-e a gödröt, vagy sem)

cam aro Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169339

 a 14,7V kapcsolgatás nélkül az ideális nem ez a folyamatosan lekapcsolgatom.""

 

 

....kiralylany.. :) 

Előzmény: C20NE (169328)
cam aro Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169338

mecha allapot tolodik a beallitott ertekek szelei fele.

egy ujra kalibralas  -ha van ra mod - valoszinu segit rajta. 

tied hirtelen nincs fejbe,(1.6)  de a kisebbeken segiteni szokott.

 

(lehet van ra manual kalibralas lehetoseg, ez valto kodbol derulne ki. )  

Előzmény: pingui (169325)
Ata61 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169337

Köszi.

Előzmény: 1995peti (169336)
1995peti Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169336

Ha az akku teli és sík út normál menet van, akkor biztos,hogy nem fog 14,4el tölteni,azt nem tudom megmondani hogy mennyire csökkenti le pontosan

Előzmény: Ata61 (169334)
1995peti Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169335

Úgy néz ki sikerült megoldani, elvittem generátoroshoz, neki volt teszterje. Beállította 14V-ra az értéket, már ekkor 15,3V-al töltött.Azaz a teljesen új fesszab vagy hogy nevezzem ennél,szar volt. Úgy gondolom,hogy a kijövő terhelési jel a generátorból amiről küldtem az oscillogrammot, ugye túl alacsony volt.A motorvezérlő próbálta volna a gerjesztés kitöltési tényezőjét módosítani, de hiába a terhélési jel nem változott és így íródhatott be a hibakód is. Hétfőn mérek egyet még scóppal kíváncsi leszek a rendes ábrára.

Előzmény: C20NE (169324)
Ata61 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169334

Ok,köszönöm.És mi van normál menetnél(alapjárat, teljes terhelést írtad)pl kis gázzal sík úton?ilyenkor is elveszi a töltést,vagy radikálisan csökkenti ha az akku telli?

Előzmény: 1995peti (169333)
1995peti Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169333

Szia! Ha teljesen töltött az akksid akkor szerintem normális az,hogy leveszi a motorvezérlő a gerjesztést és úgymond nincs töltés alapjáraton, ha kapcsolsz fogyasztót( világítást vagy fűtést) akkor kell változnia  a feszültségnek mindenképpen. Ha teljes terhelésen van a motor, gyorsításkor akkor is normális,hogy nincs töltés és lekapcsolja a motorvezérlő a gerjesztést,ilyen eset pl még indítózáskor is.

Előzmény: Ata61 (169326)
Ata61 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169332

Igen mértem.Tegnap reggel próbaképp feltöltöttem töltővel az akkut,majd vártam nyugalmi állapotig ami 12,8V Kocsi garázsba nem mozdul,majd 30 óra elteltével rámérve tartja a 12,8 V-ot.Kíváncsi voltam,hogy így feltöltve mit mutat járó motornál.Motor azonnal pöcre indult,és a feszmérő 12,2 re ált be akkunál mérve is ennyi. Ráadtam fogyasztókat,akkor felment 13,2-4re.Fogyasztok levéve 12,2 néha 12,4-5.Elég sokat kutakodom ebben a témában,és egy érdekes infót is kaptam ami nem tudom reális lehet vagy sem.Idézem: „Ha az akku töltöttsége magas, akkor is 14V felett van a töltőfeszültség(tehát mindig annyi) csak alacsonyabb lesz a töltőáram. Ha a feltételezésem igaz, akkor a kompjuter azt gondolja, hogy állandóan előzéses(ekkor elveszi a töltést) vészhelyzet van. A maga szempontjából tökéletesen teljesíti a feladatát. De valamilyen szenzor becsapja.”

Előzmény: tAB (169331)
tAB Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169331

Mértél már az akkun is közvetlenül töltést rendes műszerrel? Ott is tényleg alacsony?

Előzmény: Ata61 (169326)
Ata61 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169330

AkkucsKere=Akkucsere

Előzmény: Ata61 (169329)
Ata61 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169329

Köszi az infót.AkkucsKere nem volt,még a gyári 4-éves van benne.

Előzmény: C20NE (169328)
C20NE Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169328

Ez egy összetett rendszer amihez a gyár szerint megálmodott akkumulátor kell és ennek figyeli az üzemi paramétereit. Némelyiken konkrétan az akkut (is) felügyeli  némelyiken a generátor áramából következtet az akkura, plusz infó neki az indítózások alatti feszültségesés, a lekapcsolt töltés melletti kisülés....stb. A régi Fordokba , mint az enyém, csak a generátort vezérli, nem sok infót tud kinyerni az akkuról ezért tartják fontosnak a gyári cucc beépítését, mert ahhoz vannak beállítva a paraméterek. Én nem vagyok hajlandó költeni erre ezért belekalkulálom, hogy a Tesco SuperPower akkuja a magas töltőfeszültség miatt hamarabb fog elhalálozni (eddig ezt nem tapasztalom) .

 

Visszatérve a Tiedre. Az az érzésem, hogy ez is csak pár gramm széndioxid miatt lett kitalálva nem a Te érdekedben így a szulfátosodás a rövidebb aku élettartam -szerintem garantált. (Ezen segít a csodaakku)

 

A hosszú távon nem csinál semmit nálam arra utal, hogy vagy nem volt vezérlése a generátornak (ekkor kellett volna hibakód ) vagy az akku állapota miatt nem kapcsolta le a töltést és az akkucsere után kezdet el -normálisan- működni. Vagy volt egy kontakthibád/zavarod amit valami (amit nem ismerünk) helyre billentett.

 

Szerintem egy ezüst-kalcium akkunak a 14,7V kapcsolgatás nélkül az ideális nem ez a folyamatosan lekapcsolgatom.

 

-nem értek hozzá, ez szigorúan magánvélemény!-

Előzmény: Ata61 (169327)
Ata61 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169327

Szia!

A Te véleményedet is szeretném kérni az előző  írásommal kapcsolatban.Az még érdekes lehet,hogyha nálam is az eddigi hosszú távu (1-éve mióta  megvettem)stabil14,7 körüli töltés volt a rossz,akkor miért nem dobott  híbakodot,akku szimbólum sem jelez,vészüzem sem volt minden normálisnak tünt.

Előzmény: C20NE (169324)
Ata61 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169326

Szia!

Sajnos én nem tudok neked ebben segiteni,de Te talán nekem ígen.Motor úgyanaz,és nem látok tisztán töltés ügyben. Eddig kb mindig 14,7V volt a töltésem(szívargyújtoba állandó feszmérő)mostanába  ez csak12,2-12,6 néha picit több.Tolo  üzemben viszont stabil 14,7 gázadásra lemegy az előzökre.Azt szeretném kérdezni,hogy a töltésnek(feltöltött akkunál  is)ha jól működik kb mindig 14,7 nél kel legyen,vagy úgy jó ahogy most működik?Már volt itt ez téma,akkor arra jutottunk,hogy így a jó tehát nem a stabil 14,7 körüli.

Előzmény: 1995peti (169323)
pingui Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169325

Nemrég vettem, sajnos nem tudom, milyen volt új korában :(

Mi fárad el benne?

Előzmény: cam aro (169317)
C20NE Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169324

Az ECU-val nem kommunikál a generátor, megszünt a vezérlése és autonóm üzemben működik mint a nem vezérlet generátorok, ezért van fixen 14,2V.

Előzmény: 1995peti (169323)
1995peti Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169323

Az az érdekes, hogy töltés meg van 14,2V, fogyasztókkal is tartja ezt, csak a terhelési jel feszültség valamiért kevés.

C20NE Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169322

Én még nem mértem. Az én Fusion-omnál amiben ugyanez a cucc van a generátor volt kakukk de amikor akkoriban turkáltam 3 lehetséges hibát emlegetett mindenki:

 

- Generátor hiba ( ha fesszabályzót cserélsz belevaló legyen a cseredarab!)

- Kábelezési hiba (szakadás, zárlat )

- ECM hiba

Előzmény: 1995peti (169319)
C20NE Creative Commons License 2018.04.13 0 0 169321

Nem üti, van benne egy fesszabályzó ami szépen ellátja a feladatát ha a vezérlés az ECU felől eltűnik.

Előzmény: cam aro (169320)
cam aro Creative Commons License 2018.04.12 0 0 169320

intelligens generátorával .../...fesszabályzó cserélve.""

 

 

szerintem ez a ketto uti egymast. 

-de csak velemeny- . otlet nincs. 

Előzmény: 1995peti (169318)
1995peti Creative Commons License 2018.04.12 0 0 169319

Itt egy normálisabb kép: Lila a referencia feszültség, kék a motorvezérlőből generátorra a jel, sárga terhelés jel

1995peti Creative Commons License 2018.04.12 0 0 169318

Sziasztok! Egy 1.6-os Ford Focus intelligens generátorával nem jutok dűlőre. Generátorban diódák kimérve,fesszabályzó cserélve. Nem értem,hogy a generátorból kijövő terhelési jel miért csak 4,11V kb a duplájának kellene lennie. Hibakód:P1246 Generátor terhelés alacsony bemenet(lásd p0625)

cam aro Creative Commons License 2018.04.12 0 0 169317

elszoktak ezek faradni. 

ha ujonan jo volt, probalj meg egy ujra tanitast. 

Előzmény: pingui (169313)
mica-r Creative Commons License 2018.04.12 0 0 169316

Fékezni jó. Kevésbé porol.

Előzmény: JAMIE222 (169315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!