Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, ami biztos nem új számotokra. Kia Ceed 1.6 crdi tulajdonosa vagyok. Mint olvastam, a kopogás nem ritkaság a kiákban. Menet közben, rázós úton a kormánymű irányából hallatszik kopogás, mintha két fém lemezt érintenénk össze. Szilent cserélve volt, szereli szerint ez volt a hiba és állítja, hogy a hiba megszűnt. Nos, hogyan tudnám orvosolni szerintetek?
Egy kis segítséget kérek, talán valaki tud segíteni.
A problémám "csupán" annyi, hogy az általam birtokolt Ceed-ben (1.4 benzin, 2009-es évjárat), tipikusan hideg reggeli indulásnál (értsd: 5-8 fok alatt), a kézifék kiengedése után is világít a műszerfalon a kézifék behúzását jelző lámpa. Amikor be van húzva a kézifék, akkor világosabban, ha kiengedem, akkor alig érzékelhetően halványodik valamelyest, de világít tovább. A jelenség nem érzékelhető ha a hőmérséklet 8-10 fok fölé kúszik. Sem 8-10 fokban való indításnál, sem úgy, hogy 5-6 fokban indulok, majd ahogy melegszik az időjárás, 8-10 fok környékén kialszik a lámpa.
Túl vagyok a kötelező körökön, ellenőriztem a fékfolyadékot: rendben. Független szervizben nézték a kézifék kapcsoló lámpát, állításuk szerint rendben van az is. (itt azért lenne kétségem, hogy valóban megnézték-e...)
Kia szervizben nézték, cseréltek egy fém konzolt a kézifék karnál, cseréltek kézifék kötelet, és cseréltek egy (illetve kettő) kézifék állító alkatrészt a hátsó kerekeknél, amely - állításuk szerint - be volt rohadva. Valamint beállították a kéziféket. Nem tapasztalták a fenti jelenséget (fűtött műhely!) próbaút során sem (több mint 10 fok), viszont ma reggel (3 fok), megint világít nekem ez a lámpa.
Egy dolgot elhintett a szervízvezető a legutóbbi szervízeléskor: lehetséges, hogy a vezeték kopott ki, és mivel az testre kapcsol, a vezeték hozzáér a karosszériához, az okozhat ilyesmi galibát.
Egy dolgot nem néztünk még sehol: az első tárcsafékek állapotát.
Két dolog miatt hoztam ezt most fel ide: 1. Okulásul az elkövetkező nemzedéknek... 2. Hátha esetleg valaki más tapasztalt ilyesmi problémát, és van rá tippje, valójában mi lehet a gond, vagy van esetleg konkrét megoldási javaslata...
ha mindenképpen budapest, akkor kia lurdy tudok adni privátban elérhetőséget egy gárdonyi független szervizhez, de gárdony az nem budapest, és egy dolog hogy a rutindolgokat meg a futóművet megcsinálják, de ha a motormorgás valami kiaspecifikus problémát takar akkor ahhoz talán jobb lenne mégis valami kiában kifejezetten jártas csapat ugyanez fennáll persze a budapesti független szervizekre is ha nem ismernéd, a kia lurdy egy határeset a független szervizek és a márkaszervizek közti területen
Sziasztok. Tudna valaki ajánlani egy hozzáértő, megbízható budapesti műhelyt, ahol kicsit rendbe tennék a tízéves, benzines Ceed-emet? Az éves szervizen és a zöldkártyán kívül meg kéne nézni a kopogó futóművet, meg a morgósabban, kevésbé finoman járó motort is. Köszi!!
Nem mindegy, hogy mennyit fogyaszt belőle. Gondolom a szerelő azt is tudja véleményezni.
Másrészt meg én csak a gyártói ajánlás szerinti olajat raknám bele (lehet, hogy a 10w40 is az), mert nem annyira bonyolult az a szívómotor, viszont nem is faék-egyszerűségű. Emlékeim szerint van benne pl. változó szelepvezérlés (az 1.4-ben nincs).
Szomszédnak van egy ilyen BMW-je.. Ő úgy vette meg, hogy már szar volt a lánc. A lánccseréhez ki kell venni a motort. Az egész mutatvány 580e volt. Szíjtárcsa (meg volt már repedezve a gumiágy, és ha már úgyis ki van szedve a motor...), lánc, vezetők, folyadékok, stb.... Aztán utána a szívósort kellett ganézni a koromtól... Aztán a DPF lett kitakarítva... mindez persze ócsóért... de hát akinek ez kell...
A hengerfejet úgy illik visszatenni, ha síkba van köszörülve. A hibajelenség -láncos motor lévén- nem megnyugtató számunkra. :-(
Isten ments, hogy általánosítsak, de lehet akármilyen megbízható egy műhely...én minden alkalommal ragaszkodom az általam vitt (könyvében előírt minőségű) olajhoz és ahhoz, hogy ott álljak az autó mellett amikor szervizelik. Csak két okot említek: még a márkaszervíz (ahol elsőre voltam) sem az előírt viszkozítású olajat (0w30 ECT2-es van a könyvében) akarta beletenni (nem is viszem abba a szervízbe többet, pláne, hogy eléggé szarkasztikusan megjegyezték, hogy esetleg a szűrőt is vittem tán, na meg ez egy tuti olaj lehet ha én viszem, stb...de az ő 10w30-as és 5w40-es olajuk az belevaló....) , a másik ok, hogy dolgoztam szervízben....:-)
Sajnállak, de ez tényleg nem lesz olcsó, osztom a "cartársak" véleményét, néznék másik motort egy olyanból ami karambolos és totálra vették, de a motor nem sérült.
Csak a motort kell kukázni, illetve jó része esetleg bontva még értékesíthető.
Nyilván nem tudom, mennyiért lehet venni komplett bontott motort, de hasonló kategóriájúak - úgy olvastam - 100 ezer Ft körül beszerezhetőek. Plusz szerelés, papírozás pár tízezer, ami talán visszajön a kikerült motor alkatrészeiből (ha van rá kereslet egyáltalán). Persze van rizikója a bontott motornak is.
Esetleg a cserélendő alkatrészeket érdemes bontottként beszerezni, a gyári új alighanem aranyárban lenne.
És a vezérműtengelyen kopások láthatóak (ezt én is láttam), de maródás állítólag nincs. És azt is mondták, hogy furcsa mód nem párhuzamosan kopott/rongálódott, nem tudom.
Igen, ilyet mondogattak az első autószerelőnél, aki megnézte, hogy úgy néz ki, mintha beesett volna a vezérműlánc vagy megnyúlt volna. A korábbi szervizelésben maximálisan megbízok, bár az olajat nem én vittem, de számlás, rendszámos, km feltüntetéses volt.
A második autószerelő mondta, hogy fel kell fúrni a hengerfejet, amit egy erre specializálódott szakember végezne és akkor valószínűleg a síkoltatásra gondolhatott (ezt egy 3. autószerelő említette).
Nem kötözködök, csak nem értek hozzá, tanulni szeretnék - amit te leírtál, az miért indokolja az olajpumpa cserét, és ha szelepek nem verődtek, vezérműtengely cserét? Ha mechanikailag nem volt gátolt a mozgása, miért deformálódott volna?
Eddig nem hallottam arról, hogy a KIA motorjában is ismerten előforduló, nem rendkívüli hiba lenne a lánc nyúlása, átugrása, 140 e km-nél.
ez eléggé úgy hangzik, mintha egy megnyúlt vezérmülánc -ami nem ismeretlen a Kia-motoroknál ekkora futásnál- indítás után átugrott volna egy-két fogat a lánckeréken - ha tényleg nem verték össze a dugattyúk a szelepeket (csak találgatok, mivel ezek az alkatrészek nem szerepelnek a felsorolásban), még szerencséd is volt. Hengerfejet egyébként nem lehet vonalba fúrni, talán síkolásról lehetett szó?
Az szinte bizonyos, hogy egy ekkora volumenü beavatkozás ilyen korú autó esetében gazdaságilag nem kifizetödö - vagy el kell adni az autót így, ahogy van, vagy egy bontott motort kell hozzá keríteni.
Ilyet elkerülni/megelözni nem egyszerü, az esetek egy részében a megnyúlt lánc miatt megváltozik a motor viselkedése (teljesítményvesztés), amiböl következtetni lehet arra, hogy nincs minden rendben, esetleg indításnál fémes súrlódó hang hallatszik, de ez sem törvényszerü, és aki nem figyel rá/nem tudja, mit hall ilyenkor, az talán észre sem veszi.
A kérdésedre nem tudok válaszolni, de érdemes lenne szakvéleményt kérned márkaszerviztől és/vagy független szakértőtől a hiba okáról.
Hátha nem volt annyira megbízható az a szerelő....az olajat ő adta vagy te vitted? Számlád van az általa végzett tevékenységekről, olajról, a számlán rajta rendszám, dátum, kilométeróraállás? Ha nincs, kár vergődni, le kell nyelni.
Amúgy lehet, külföldről olcsóbb egy komplett bontott motort behozni, mint az új alkatrészeket, ennek érdemes utánanézetni szerintem.
Van egy 2008.10-as évjáratú 80KW-os 1.4-es benzines Kia Ceed típúsú gépjárművem. 140 000 km van benne. 7 évig Kia márkaszervízbe hordtam az éves szervízre, utána megbízható autószerelőnél végeztettem az éves karbantartási munkálatokat. Legutóbb 2017.08-ban volt szervízen, átnézték rajta, amit kell, olajcsere is történt. Alapvetően városban használtam az autót (Bp-en), de 2-3 heti rendszerességgel 200 km-es útra is mentem vele.
Aztán hopp: balatoni utat követően 1-2 órával elmentem boltba és mikor a parkolóból indulni akartam a motorból kopogó hang hallatszott és egyes-kettes csak nagy gázfröccsel hajtotta a motort.
Bevontatták autószervízbe, azt mondták motorhibás: ki kell cserélni a vezérműtengelyeket, vezérműláncot, olajpumpát - át kell mosni az egész olajrendszert, olajteknőt, olajszűrőcsere, levegőszűrő csere (ezt nem tudom miért kell), hengerfej javítás gépműhelyben (vonalbafúrás).
A fő alkatrészeket (gyárit, vezérműtengelyeket, vezérműláncot, olajpumpát) szeretném szakszervízen KÍVÜL beszerezni és a kérdésem, hogy hol találok ehhez cikkszámot. Vagy fotót. vagy leírást. Mert külföldről hoznák be nekem, de fogalmam sincs, hogy a vezérműtengelyt hogy mondják más nyelven és igazából abban se vagyok biztos, hogy hogy néz ki :-(.
Pls HEEEEELP
Köszönöm előre is: egy gondos női vezető, aki nem érti miként mehetett tönkre a kocsija egyik percről a másikra, amikor mindent megtett annak érdekében, hogy kocsija a szép állapotát mind külsőleg mind belsőleg megőrizze...
Nem vagy egyedül ezzel az érdekes helyzettel, bár nálam ez kizárólag hideg indulás után jelentkezik. 50 méter hosszú az udvar, a kapunál lassítok, kuplung be, fordulok, kuplung felenged, gáz (nem padló, de kb. egyharmad, félállás)elkezd pörögni, és 2 felett hirtelen torpan egyet, ekkor fel is váltok kettesbe. Igazából ilyenkor játssza el, meg max. a következő sarkon álló helyzetből elindulásnál. 1,4 szívó SW, 3 éves.
nem vagyok egy elektromos, de mintha az lenne a probléma forrása hogy az usb aljzat az alig-alig tölt inkább csak lassítja a legtöbb telefonon a merülést, a szivargyújtó csati meg túlságosan tölt, aztán ha a telefon bírja akkor az gyorsan lerendezik de ha a telefonban van védelem a túltöltés ellen akkor lehet hogy nem tölt egy szemernyit se mert nem akar túlhevülni felrobbanni ilyesmi a túl gyors töltéstől
Így van, nekem is egy nagyon régi töltő, ami fél amperes, azzal merült a telefon, navigálás közben, az 1A-es töltő már nagyjából szinten tudja tartani, a 2A-es töltő (ekkora teljesítményű egyébként a gyári töltő is), az már menet közben, 100% fényerőn, GPS, mobilnet, satöbbi, minden együtt, és töltődik.