Hát jah. Most a kelepelés lenne a legkissebb gondom. Az előbb gyújtottam be. Jelenleg 60 fokos a kazán előremenő, a kazán alja pedig rotyog. Le is zártam a kazánt.
Ez egy olyan kütyü, ami begyújtás utàn a melegvizet visszavezeti a kazán aljába és így egyből üzemi hőfokon lessz a kazán. A többlet hőt továbbengedi a pufiba. Ha pl 50 fokos kazánvédő szelepet épìtessz be, akkor begyújtás után 50 fokos vizet enged a kazán aljába és a kazán azt az 50 fokos vizet melegíti tovább pl. 60 fokra. Ennek 1 része újra a kazánvédő szelepbe megy ami ebből a 60 fokos vízből 50 fokosat kever (a visszatérőböl enged hozzá hideget) és megy ismét a kazán aljába. Ami 60 fokos vizet nem használ a kazánvédő az megy a pufiba. Ha a visszatérőd már 50 fokos akkor a kazánvédő szelep már nem enged hozzá forró vizet az előremenőböl. Ez a 60 fok kazánfüggő. Attól függ a kazán az 50 fokos vizet hány fokra bírja felmelegíteni.
"kazán először a radiátorokat fűti,majd ha az nem kéri már akkor kezdi csak a puffert! "
Ez úgy hülyeség ahogy le van írva.
Egy jól méretezett pufferes rendszernél, a kazán mindíg több meleget termel, mint amennyire a lakásnak szüksége van. Így tudja párhuzamosan kiszolgálni a lakást, és a többlet megy a pufferba.
Egy egyszerű szakszeres 2T bekötéssel meg lehet oldani.
Én mint laikus, a rajzodból úgy látom, hogy egy kazánvédő kör lenne neked a jó megoldás. A kazánnak is jó és a pufi tetelje is pár perc alatt forró lenne. Onnan már tàplálkozhat a lakáskör.
Na tegnap észrevettem hogy a kazánon egy tömlő bilincse engedett,és ott ment el a víz és a nyomás! Csak olyan sötét szűk helyen volt amit nem könnyen vettem észre! :( Tegnap ráhúztam a bilincsre és elállt. Utána feltöltöttem,de reggelre fél bár lett így is az 1 bárból. Bár az automata légtelenítő cicergett este,és így ott lehet jött ki levegő. Reggel már nem cicergett,így újra feltöltöttem 1 bárra, estefelé ellenőrzöm. De a tömlőnél szökhetett el a java,mert elég nagy vízfolt volt. De ha délutánra is leesik a nyomás akkor tényleg tanácstalan leszek. Közben csináltam egy nem-hozzáértő kézi rajzot a rendszerről, amit mellékelek.
A gondom még a következő...két ismerőst is megkérdeztem akiknek van puffer,és nekik úgy van beszerelve hogy a kazán először a radiátorokat fűti,majd ha az nem kéri már akkor kezdi csak a puffert! Míg nálam a kazán csak a puffert fűti.... és a radiátorokat csak a puffer...de ez nekem nem tetszik mert így hosszadalmas a felfűtés, az előzőekben leírt sokkal praktikusabb. De azt hogy oldják meg?
Ha hideg állapotban egyáltalán nincs viz a tágulásiban, akkor a rendszernyomás leeshet nullára. Ha ezzel együtt a tágulási gáztér (előfeszitési) nyomása magas és/vagy kicsi az edény térfogata, akkor kialakulhat magas végnyomás a felfűtés végén. Nálam kb 1700 liter a rendszertérfogat és arra van 150literes tágulási kb. 0.8 baros előfeszitéssel. Igy a rendszer 1 és 2 bar között mozog.
Ha a kazánod tényleg 1.5 bar nyomásra alkalmas, akkor egyrészt a 2.5 baros biztonsági szelep nem éppen alkalmas a védelmére, másrészt szerintem nagyobb tágulási is kell, hogy 1.5 alatt maradjon a végnyomás.
Most hogy végigtapogattam, leget a vtc is ludas. A pufi alja hideg. A vtc ahol csatlakozik az előremenőhöz forró. a kevert oldala forró a visszacsapóig. Ahol a hideget kellene beengednie, azon az oldalon is forró a cső (forróbb mint a pufi alja). Mit lehet kezdeni a vtc-vel?
'A VTA370/570 szelep az első számú megoldás az olyan padlófűtési rendszerekben, ahol követelmény a forrázás biztonság, fűtés csövek és a padló védelméért.'
Ha nem zárná el a melegágat, ezt hogy tudná megvalósitani?
A lengő visszacsapót hogy tudom ellenőrizni? Amikor begyújtok, akkor a szivattyú megnyomja és lezár. Azt lehet érezni, hogy csak addig meleg, de ha nem megy a szivattyú, akkor hogy ellenőrizhetem?
Közben megcseréltem a két szivattyút, de még 80 fokos a puffer, így csak holnap tesztelem. Elindítottam mindkét szivattyút manuálisan, hát persze hogy a lakáskörit 3-as fokozaton hagytam. Volt egy kis eső a kazánházban. Még nincs túlfolyó a tágulásin :)
A puffer visszafűti a kazánt. 80 fokosról most elég hamar lement 50 fokra, amikor elindítottam a kazánköri szivattyút. Remélem jobb lessz.
Szivattyú wilo yonos pico 25/1-4. Hármas fokozaton használom. A kijelző 4m emelőmagasságot ír. Próbáltam 2-es fokozaton is olyankor 3m-t ír. 1-es fokozaton nem zörög a visszacsapó, gondolom olyankor meg sem nyitja a visszacsapót.
A lakásköri szivattyú egy régi grunfos. 3 fokozati kapcsoló van rajta. Már lekopott az adattáblája. Szerintem erősebb a kazánkörinél.
Készítettem, egy olyan PIC-es hőmérőt, amely öt különböző helyen méri a hőmérsékletet, és valós időben regisztrálja egy diagramon a PC-én, Excelben. Ezen kívül a két szivattyú be/ki kapcsolását is felrajzolja a diagramba. A mellékelt képen egy felfűtési ciklust rögzítettem. A cél a pufi tetejének felfűtése 80 fokra. A másik kép a hőérzékelők elhelyezkedését mutatja. Az érzékelők a csőre vannak kívülre rászorítva egy fém szalaggal. A füst-hőmérő kb.1 cm-re belóg a füstcsőbe. A diagramon a sziv.1 (lakásköri szivattyú) és a sziv.2 (kazánköri szivattyú) nem hőmérsékletet jelent, hanem csak a be/ki kapcsolást. A füst görbéhez a jobb oldali függőleges skála tartozik. Még nem tudom, hogy ez az égész mire jó, de annyit látni, hogy a kazánvédő (ESBE)jól működik: 60 fokon tartja a kazánba menő vizet, amíg a pufi alja el nem éri a 60 fokot.
Nem nyomja ki a vizet a kazánköri szivattyú. A lakáskörit ha felveszem 3-as fokozatra, akkor az ki tudja nyomni a kazán feletti biztonsági vezetéken. 2-es fokozaton jó. Ha kivenném a rugós visszacsapót a kazánköri szivattyú alól, szerinted megoldaná a problémám? -hogy forr a kazán 70 foknál.
Írtad, hogy nem sűrűn volt még begyújtva, és korábban be volt állítva a nyomás. Ha azt pár napig megőrizte begyújtás nélkül, akkor nem lyukas a rendszer.
1200-1500l víz van a rendszeredben, az 20-ról 90 fokra fűtve 2,2%-ot tágul, vagyis 26-33 litert.
Először is jól kellene beállítani a tágulási előfeszítési nyomását, utána pedig a vízoldalit. Mivel friss a feltöltés, így előfordulhat benne bőven levegő, és ha van autómata légtelenítő, akkor ott ki is tud enni, de azt meg pótolni kellene vízzel. Tényleg jó lenne egy rajz arról a rendszerről, mert neked ugyan csak használnod kellene, de azért jó lenne tudnod, mi mire való.