Arra rájöttem, hogy párban vannak, hisz a gyengébbek kedvéért a 6db 3különböző színű. De hogy nem méretpontosak az tuti. 3-nak megvan a helye, még ha nem is tudom berakni, de a másik 3 hova való lenne?
Nyilván a gömbök is elbírnák az újat. Veszek is bele. A csészék azok a műanyag vackok? Abból a középsőt tudtam csak újra cserélni, mert oda ment csak bele. Mondjuk én pont csak ezt használom. A két szélső átmérője kisebb kb 1mm-el. Így a javító szettben lévő 6db közül egyet tudtam használni...
Mindenképp veszek új O gyűrűt. 34mm-es az átmérő, majd megnézem milyen vastag gyűrűket árulnak. Legalább 3mm-es kellene.
"Ami viszont nem tetszik, hogy lent a három golyós karnál, hiába cseréltem O gyűrűt, kicsit folyik az olaj. Igaz, hiába mondtátok nem pasztáztam be mert akkorra már fel volt rakva."
Látod milyen sorjásak az O gyűrűk?! Ezért javasoltam a csapágyboltit! A pasztázást nem értem, hogy mit kéne ott pasztázni? Az O gyűrűnek kell megfogni az olajat! A ma divatos pasztázással amúgy is óvatosan kell bánni, okozott már problémát! A gömbök felülete nem sérült? A csészéket nézted, az nem kopott már nagyon és ezáltal már nem olyan szoros a gömb illeszkedése és ezért nem bír vele az O gyűrű? Mint kolléga írja, én is már használtam vastagabb O gyűrűt!
Ma beindítottam a trakit. Kb egy hónapja nem volt indítva. Egy izzítás és hajrá.
Az új olajjal hidegen 800-as fordulaton kicsivel 4bar alatti olajnyomás van. 1500-on már 4bar fölött vagyok.
Kicseréltem a karokat és a stifteket is. Marha jó lett a hidraulika. Felfelé emeléskor olyan, mint egy targonca. Nagyon finoman működik. Lefelé már akadozik picit. Most veszek még perselyeket a karokhoz, hogy azt a holtjátékot is csökkentsem.
Ami viszont nem tetszik, hogy lent a három golyós karnál, hiába cseréltem O gyűrűt, kicsit folyik az olaj. Igaz, hiába mondtátok nem pasztáztam be mert akkorra már fel volt rakva.
Hétfőn veszek új O gyűrűket hidraulika boltban, kicserélem, és pasztázom is.
Mellesleg lett cserélve sivatagi szűrő betét, a szűrőházban 3centi magasan állt a trutyi. Gázolaj finomszűrő, tömítéssel együtt. Olajszűrő kitakarítva, benne szűrő cserélve. Levegőszűrőt is kapott újat. Valamint két kormány kardáncsukló is új lett, mit ad isten szinte megszűnt a kormány holtjátéka. Új az olaj az első difiben és a kerekeknél is az agyrésznél is, és fent a szöghajtásnál is. Kicseréltem elől az olajhűtő előtti szűrőt is. Mindkét csatlakozásnál szivárgott az olaj, most az is okés lett. Még egy kis finomítás és mehet a meló. Jövő héten mérek is hidraulika nyomást.
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, ha forgásiránynak megfelelően rakod előbbre a lapátokat,akkor növeled a szórás szélességet,ha minden másodikat hátrébb állítod,akkor kapsz egy homogénebb szórásképet. A hátrébb levő lapátok közelebbre,az előrébb levő lapátok távolabb szórnak. Van amelyik szórónál a lapátszög el is tolja jobbra vagy balra a szórásképet,van amelyikél csak a szélességet módosítod vele. Próbáld ki hogy állítasz mindegyik lapáton hátrébb,de akkor csökken a szórás szélességed is. Ha ez nem megy,állítani kéne a súberon,hogy a bal oldalit kicsit jobban kinyissa,a jobb oldalit meg ugyanennyit vedd visszább (gondolom alul van állítócsavar)
A karoknál lévő műanyagokat és az alattuk lévő tömítést akartam cserélni, valamint a gumi porvédőket.
A beillesztett készlet úgy van eladva, hogy 82-es javító készlet. Nem tudom hova kell hat műanyag karika, de ennyit adtak. Végül csak a középső karhoz tudtam egyet berakni, mert oda passzolt. A két szélsőhöz nem fért be, mert pont 1mm-el volt nagyobb az átmérő mint a furat.
Mindegy amit tudtam kicseréltem. Mivel még nem szereltem be a helyére így megcsinálom a pasztázást is, amit javasolsz. Nem fog ártani.
A szivattyútól a tömbhöz vezető nyomó ágat kicseréltem gumi csőre, már azzal lesz összerakva. Holnap be is indítom, és meg is tudjuk mérni a végnyomást. Majd az állítóval be is akarom állítani.
MTZ-ről volt szó ! A maszek nem is szereli szét csak már amikor nem megy ,ez is tapasztalat sajnos ! Olyan is volt ki küldtek a 1025-sel ami csak 3 hengeres volt !
A mai gépek már nem mdc olajjal használt , szocialista illesztéssel, készült gépek,amit minden évben szétszedtek a népgazdaság meg a proletárdiktatúra idején. MTz ahol meg megmaradt,közel sem megy már annyit,mint régen. Régen volt pénz ,direkt erre volt kitalálva ez ,télen adott munkát a tsz dolgozóknak. Most azért már más világ van. Sok helyen télen hazaküldik fizetett szabira az embereket. Mondjuk egy jól működő pár éves nyugati gépet semmi pénzért nem s zedegetnék szét minden télen,több kárt csinálna az ember,mint hasznot.
A környéken van 3db nagyobb tsz maradék. A traktorosokkal egy-két szót váltva a főnökök vagy műhelyfőnökök ott spórolnak ahol tudnak, nem szedik szét télen.
Vannak ilyen "oktató videók", így legalább láthatod hogy mi van benne.
A szerelési elved pedig példamutató, szerintem is ezt kell csinálni mert lehet pl 2 nap vagy 2 hónap múlva úgy is szét kell borítani mert spriccel az olaj. Úgy is 2 hét és lehet simítózni.
Azt azért megcsinálhatod ha teszed vissza a fedeleket akkor nagyon gyengén használj tömítő pasztát, főleg mikor a "karos" részt teszed vissza és a gumi porvédőt.
Mi már 4db tömböt megcsináltunk így és azok nem folyatnak de még nem is könnyezik. Egyedüli gond, hogy a ház kopását nem tudod javítani. Észre fogod venni hogy amelyiket többet használtad abban jobban fog mozogni a "tolattyú" mint a szélsőben.
Én még a környezetemben a nem megfelelő munkaeszközzel való bajlódást is sokszor látom ! pl ezen a filmen a tarlóhántás látható ! Nem gruberrel hanem tárcsával de másképp mint a megszokott ! Egy kicsit jobban halad mint felénk !https://www.youtube.com/watch?v=hYn0OBvEAHo