Valahogy átugrottam mit értesz tengelyvégen? a komplett agy az hatszögtengelyre megy, a 27mm-es hatszögtengely csizmához való csatlakozó részén eredetileg 30mm-es szorítóhüvely+csapnak való furattal. Tengelyt hüvelyel nem tudok adni az kell nekem a terra kerékhez.
Írtam jövő héten felhívom az esztergályost,ha kész a leszabályzott tengely hazahozom és ha minden jó az átalakításnál akkor felszabadul a 2db komplett szabadonfutó + egy felújjításra váró "csillag"az ilyen ezt pluszban adom meg lehet van még csap is. Egy 10es lessz + szállítási költség. Maga a szabadonfutó rész az tökélets viszont a nyomtávállításnál lehet gond(új tengelynél lehet nem jelentkezik) illetve a csillag és az agy elforgásánál kis kopás. Ha így érdekel jelezd bővebben majd telefonon ha még a régi számod van.
"A tengelyt meg tudom oldani."Már előbb írtam a r250t tengely hatszög laptávolság 27mm, nyomtávállításnak rajta kereszirányú hornyok-pályák, a csizmához kapcsolódó végén 30mm belsővel szorítóhüvely.Ha nem találsz megfelelőt nekem lessz majd egy pár komplett szabadonfutós agy(egy db gyakorlatilag új "csillag" a pályával egy felújjított és egy felújjításra váró az a rész ami a tengelyre csúszik abból csak 2db) Tengely nem lessz mivel terra kerekekhez 27röl 26ra lessz visszavéve. Mind ez várhatóan február vége március eleje.
Most szereztem be, azaz hamarosan hoznak 4db 5*12 es traktormintást, meg van 4db kispolszki 12" kerekem szinterezve fehérre. Kocsizni permetezni laza lápos max 10-15 cm sülyed jó lesz 2-2 kerék + 18-18 kg közdarab súly?
Először nekem csak ilyen sima hajtásos 155-ös kapám volt. Én is sokat gondolkodtam a váltó megoldásán, mert kocsizni is kellett. Aztán akét-két kapa mellé csináltam erősebb lemezből tárcsát és szereltem rá trabant kereket, trabant gumival, mert ha a szekér meg volt rakva nehéz volt az elindulás. A sima gumikkal gázadásnál megemeltem a gépet, hogy a kuplung tudjon zárni és amikor kapart a súlypontomat áttettem a gépre és elindultunk. Több mint tíz évig jártam így.
Azt elég nehéz lessz, hajtásház kimenő tengelye milyen méret? A képen látható szabadonfutós agy r250t gépé ott a kihajtás tengely 30mm, a hatszög laptávolsága pedig 27mm.
Azaz ahol bilincsel lehet a motort felfogatni a csizm!mon ott ha leveszem a kuplungcsészét, meghosszabítom a tengeltyt, és felszerelem a váltót működni fog?
Erre a bilincses felfogatású hajtóműre nem csak azért nem lehet fölszerelni, mert nem lehet rögzíteni, hanem a váltónak egy tengelye egyben a csiga orsó is.
És a hajtómű egyben a váltó alsó része is.
Erre a hajtóműre a váltós motort is csak úgy lehet fölszerelni, ha a kuplungházat kicseréled rajta.
A váltó az, ha jól tudom teljesen azonos a Robi 151 rekordon és a Robi 250-es típusoknál. Történetileg először a 151-es volt, utána jött a 250-es. A lehajtásnál viszont van egy kis áttételezési különbség a 250-esen használt négyütemű motor alacsonyabb fordulatszáma miatt.
Kizártnak tartom, hogy a sima 151-es hajtóműre feltehető a váltó. Hiszen, azt valahogyan rögzíteni is kellene, és erre való dolgot nem hiszem, hogy találni fogsz.
Az a kék szál vezeték az a villágitó tekercsből jön, tudsz a gépre rakn lámpát elöre, akár a potkocsira. Jó hogy van benne én ki is használom, pótkocsi villágításra használom. 2* 12v 5w izzó van hátul. előre most akarok. Üdv GÁBOR