Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.02.05 0 0 55721

Köszönöm! Akkor elvileg nagyon hasonló időpontban a 15381-385 kocsikhoz. Ezek szerint nem valószínű, hogy ezen sorozaton belül lett volna másik altípus.

Esetleg a CSD-től került volna egy KkStB eredetű kocsi a MÁV állományába a bécsi döntéssel?

Előzmény: Zsivany2 (55714)
Conrail Creative Commons License 2018.02.05 0 0 55720
z.kabai Creative Commons License 2018.02.04 0 0 55719

Üdvözöllek!

 

Nézd meg az e-postádat, leírtam a méreteket.

 

z.kabai

Előzmény: alkotasu (55709)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.04 -1 0 55716
Előzmény: trixes (55713)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 55714

A K.K.St.B. kocsiról 1914.III.6.-án készültek a képek, a D.V. kocsiról 1914.IV.18.-án.

Előzmény: alkotasu (55712)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.04 0 0 55712
Előzmény: Zsivany2 (55710)
Gyuluskhaa Creative Commons License 2018.02.04 0 0 55711

Sziasztok! Az Ao, Bo, Bko kocsik pályaszámait, rev-je it, és honállomásait gyűjtöm. Ha valakinek van ezekkel kapcsolatosan képe, vagy adata sokat segítene vele! ;) 

Zsivany2 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 55710

"Mikor készült a KkStB 59-011 és az SB/DV 4001-es kocsija?"

 

Ha a nessedorfi képekről adsz egy linket, megmondom, mikor készültek a fotók.

Előzmény: alkotasu (55709)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.03 0 0 55709

Egy kis Déli Vasút...

Előkerült a nesselsdorfi gyár képei közül a Da 4001-es, valamint a KkStB 59-011-es kocsik képei. A két kocsi nagyon hasonlít egymásra, amíg az ember el nem kezdi a részleteket nézni. Aztán belemélyed, és máshol is talál eltéréseket - egyedi darabokon belül.

 

Tehát: a KkStB kocsin a kicsit rövidebb kalauzfülke mögött levő két ablak egy kicsit távolabb van egymástól, a DV kocsinál meg a kicsit hosszabb kalauzfülke után olyan ikerablak látható, amilyen a fülkén is van. A DV kocsi rajzán is így szerepel. (Az eltérés mintegy 40 cm lehet.) Eddig OK. Emlékeztetőül a két kép:

Kinagyítva:

 

Aztán elszomorodva a különbségen, elkezdtem nézegetni az ilyen kocsikról készült képeket, és találtam egy érdekes darabot:

 

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/2/9/1/IMG_0014894291.gif

 

Ha megnézem az ominózus ablakpárokat, akkor itt azt látom, hogy az innenső kettő távolabb van, mint a kalauzfülkén levő iker. A mögöttes Dh, valamint a személykocsik hazai személyvonatra utalnak, tehát nem tartom valószínűnek, hogy KkStB eredetű kocsiról lenne szó. A kép is II. vh. előtti a külön akasztható lámpákat látva. Vagyis a képet nézve nekem úgy tűnik, mintha ez a rajzon, valamint a többi DV-s Da poggyásztól eltérő kivitelű lenne. Ez jó lenne, de vajon miért, és melyik pályaszám lehet?

 

Ezek után felmerül bennem több kérdés, és abban reménykedem, hogy valaki tud segíteni:

  1. Mikor gyártották a Da 15381-15385 kocsikat (pontosan, darabonként)?
  2. Lehetett-e másfajta kivitel egyik-másik? Került-e esetleg korábban a DV állományába ilyen, kicsit eltérő kocsi? Vagy a sorozaton belül lett volna esetleg eltérés?
  3. Mikor készült a KkStB 59-011 és az SB/DV 4001-es kocsija?

Nagy segítség lenne, ha valami pontosabbat sikerülne megtudni, mert nagyon elakadtam a barkácsolásban...

 

RhB Creative Commons License 2018.02.03 0 0 55708

A listában közel 150 kocsihoz megvan, szóval bele kell húznod, kicsirigó! :DDD És lehet, hogy a DR-es listákból lehet még hozzá vadászni, azt nem néztem eddig. (És 15 GYSEV kocsié is megvan.)

Előzmény: hol_itt_hol_ott (55707)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2018.02.03 0 0 55707

A listádban vannak EBA számok?

 

Ahh dehogyis:( Nincs semmilyen listám. Kicsirigó vagyok Én hozzátok képest:)

Elkezdem gyűjtögetni az adatokat (amit még lehet), aztán max összevetjük azzal a listával, amivel Te rendelkezel:)

Előzmény: RhB (55701)
sörösgigant Creative Commons License 2018.02.02 0 0 55706

Nem közepajtósok voltak hanem ugyan ez volt az ajtóelrendezésük. Az üléseik erősen hajaztak a bautzeni 160-as fülkések 2o. kocsijaiéhoz.

Előzmény: RhB (55704)
BahnScorper Creative Commons License 2018.02.02 0 0 55705

A Keletibe jöttek középajtósok is (a mi kocsijaink eredetijei), de azt nem tudom, hogy ezek mentek-e Fonyódra vagy Siófokra.

 

Arról beszélek, hogy egy olyat láttam még '92-ben az akkor már Saxonia szerelvényében...

 

 

A távolsági változat az meg utóbbi vonat létezéséig mindig jött a Balatonhoz, Pestre meg legtovább addig, amíg létezett a Balt-Orient...

Előzmény: RhB (55704)
RhB Creative Commons License 2018.02.02 0 0 55704

Emeletes kocsi 1000%, hogy nem járt be, ugyanis azok elővárosi forgalomban járó kizárólag belföldi kocsik voltak.

 

Halberstadti kocsik jártak ezerrel. A Keletibe jöttek középajtósok is (a mi kocsijaink eredetijei), de azt nem tudom, hogy ezek mentek-e Fonyódra vagy Siófokra.

Előzmény: sörösgigant (55702)
BahnScorper Creative Commons License 2018.02.02 0 0 55703

Emeletes biztos nem, abból nem volt annyi. Halberszart viszont még 1992-ben is láttam a vonatban!

Előzmény: sörösgigant (55702)
sörösgigant Creative Commons License 2018.02.02 0 0 55702

Jut eszembe a képről !

A 70-es évek végén mint ha láttam volna halbertstadi kocsikat a Favoritban Foyódon. Akkor odáig járt. 

 

Emeletes kocsi is járt benne afféle ad-hoc módon ? 

Gondolom az előbbieken sem volt RIC jel.....

Előzmény: RhB (55701)
RhB Creative Commons License 2018.02.02 -1 2 55701

A listádban vannak EBA számok? Sajnos sok kocsin nincs, és anno én se mindig fotóztam.

 

Nem lesz kis meló. :-) Pláne hogy gondolom már elkoszolódtak a 2010-ben a német ismerősök által kipucolt táblák is (pár tucat kocsi tábláját/gyári számát levakarták), ill. azóta volt pár átfestés, fővizsga meg ilyesmik. Ja, és Lovász Gyuri rögtön az elején kipucolt rengeteg táblát.

2010 szeptember, közös vakarászás a németekkel...

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (55700)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55700

Uhh de király:)

Köszönöm!

Reszkessenek a halbi kocsik innentől, azonosításuk következik a részemről :D

Ha eltérést vagy kérdőjelet találok, sikítok. Ha egyezik minden, akkor nem szólok:)

(Bár ha igényli a fórum közönsége és elfér itt, akár az egyezőségeket is beírhatom.)

Előzmény: RhB (55699)
RhB Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55699

Én kérdőjelesen elkönyvelem ezt a 31-43 024--->31-33 858 átszámozást és ha még egyszer összefutok a kocsival, akkor irány az EBA tábla kivesézése:)

 

Azt a kérdőjelest akár ki is húzhatod. :-) Egy másik DR-es listában benne van. :-) (A melóhelyen nincsenek meg, azt a másikat is a pendrájvon találtam.)

 

 

 

Nekem most nagyon újat mondtál, hogy az "EBA" táblácskából is ki lehet találni a régi számokat:-O

 

Azért a kitalálástól messze van. :-) Itt van pár a MÁV-os Halbi listából, jó kitalálgatást! :-))) Véletlenszerű hármas csoportok az utolsó DB számmal, ahol passzol:

 

DB szám    DB sorozat    DB Typ    Alvázszám    EBA szám

21-30 020-9    Byz    439.4    1981/223    EBA96A18B020
21-30 006-8    Byz    439,4    1983/030    EBA96A18B006
21-33 330-9    Byz    439.4    1979/225    EBA96A18D330

21-33 379-6    Byz    439.4    1981/123    EBA96A18D379
21-33 390-3    Byz    439.4    1980/166    EBA96A18D390
21-33 392-9    Byz    439.4    1980/165    EBA96A18D392

31-33 858-7    AByz    407,2    1979/024    EBA96A18C858
31-33 841-3    AByz    407,2    1980/233    EBA96A18C841
31-33 823-1    AByz    407,2    1980/130    EBA96A18A823

84-33 152-1    Bydz    439,9    1981/066    EBA96A18F152
84-33 109-1    Bydz    439,9    1979/008    EBA96A18F109
84-33 149-7    Bydz    439.9    1980/115    EBA96A18F149


és ahol nem passzol (valószínűleg az átszámozás előttihez passzol):

80-35 519-3    Bybdzf    482,1    1983/039    EBA95C24A021
80-35 555-7    Bybdzf    482.1    1982/150    EBA95C24A056
80-35 557-3    Bybdzf    482.1    1981/071    EBA95C24A058

 

és egy csomónak nincs meg az EBA-ja, pl. a 21-43 és 31-43 kocsiknak (legalábbis ebben a táblázatban).

 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (55697)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55698

Ez a Szeged felé járó nyomógombos halbi?

 

Nem. Az 21-55 900. Amiről írtam (31-55 900) az egy normál halbi.

Előzmény: czzf50 (55691)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55697

A fene essen beléje:) Köszönöm Kolléga!:)

Nekem most nagyon újat mondtál, hogy az "EBA" táblácskából is ki lehet találni a régi számokat:-O  Akkor kezdhetem elölről a halbikat, mert a kis vastáblák a kocsik nagy százalékánál már olvashatatlanok, viszont az "EBA" számok tisztán kivehetők a legtöbbnél amit eddig megnéztem. (Csak azokat eddig nem írtam fel, én fa...:))

 

Én kérdőjelesen elkönyvelem ezt a 31-43 024--->31-33 858 átszámozást és ha még egyszer összefutok a kocsival, akkor irány az EBA tábla kivesézése:)

 

Nem csak a Németeknél találni ilyet, Nálunk is van bőven.

Pl. nemrég futottam össze a Bd 20-37 508-8-al. Egy vastáblácskát találtam rajta az eredetről, ami nem volt más, mint 20-41 094!

A Magyar kocsikban nem túl jártas vasútmániás elkönyveli ezt előző pályaszámnak és úgy jár mint Én a halbival.

Pedig ugye tudjuk, hogy:

51 55 20-41 094-2--->50 55 20-35 020-6--->50 55 20-37 508-8

 

Köszönöm még egyszer!:)

Előzmény: RhB (55689)
robcso1361 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55696

Érdekes köszönöm szépen!

Előzmény: BahnScorper (55694)
Conrail Creative Commons License 2018.02.01 -1 1 55695

Ilyenkor miért nem űvőltöznek egyesek, hogy ez a kocsi soha sem így nézett ki?!

Előzmény: BahnScorper (55694)
BahnScorper Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55694

Nincs azon mit befejezni, pláne nem Nyíregyházán, ahol nem szoktak olyan munkákat végezni. Ez a WL 361, az egyik ex kormányzati háló, amit a Nosztalgia nemcsak a nagyközönségnek szánt menetekben, hanem "szigorúan ellenőrzött vonatok" kísérőkocsijaként is használ (ahogy erre a kommentek is utalnak). A feliratok szépen megbújnak a hossztartó alatt, ahogy a szuflé is lekallantyúzva a Bh(v)-khoz hasonló kocsivég mögött .

Előzmény: robcso1361 (55693)
robcso1361 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55693

Egy kép segítségnek:

Előzmény: robcso1361 (55692)
robcso1361 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55692

Tegnap a pofakönyv (Facebook) testvér fórumán volt egy kép ,egy lezárt kocsit vittek Nyíregyházára. Elég hiányos kivitelben, nem voltak átjáróhurkák és a feliratoknak is hián volt. Nem tudom látta- e valaki? Az egy WL300 volt és befejezni viszik Nyíregyházára?

czzf50 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55691

Ez a Szeged felé járó nyomógombos halbi?

Előzmény: hol_itt_hol_ott (55684)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55690
RhB Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55689

Hátperszehogyelírtam... a 21-43 az 31-43. Viszont a kérdőjelesnél tényleg így van az eredetiben. Tehát:

 

51 50 21-40 205-9  79/024 > 50 50 31-43 024-0 > 50 80 31-43 024-4 (tovább nincsen benne)

Később persze valaki megtalálja a hsz-t, és jól össze lesz zavarva. :D

Előzmény: RhB (55688)
RhB Creative Commons License 2018.02.01 0 0 55688

Azért nem kell elkapkodni a javítást. :-) Lehet, hogy a két szám ugyanazt a kocsit takarja....

 

Az én listámban (=nálam lévő :D) a 31-55 900 elődjénél:

31-33 858-7    AByz 407,2    1979/024    EBA96A18C858

Egy némettől kapott kis listában (így kérdőjellel):

51 50 21-43 024-4 (?)       1979/024    EBA 96A18C 858


Egy német DR-es listában a 21-43 024-nél:

51 50 21-40 205-9  79/024 > 50 50 21-43 024-0 > 50 80 21-43 024-4 (tovább nincsen benne)

Viszont a listámban az EBA számokat nézve - már ahol meg van adva - az utolsó 3 számjegy mindig megegyezik a német pályaszám sorszámával (kivéve a vezérlőket). Szóval ez alapján jó lehet az eredeti is, csak esetleg kimaradt egy

31-43 024 > 31-33 858

átszámozás. Utána kéne járni...

Előzmény: hol_itt_hol_ott (55684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!