Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34858

Amit most fejeztek be és reptettek az egy eredetileg még annak idején elkezdett de félbemaradt darab volt, amelyet a gyáriak "magánszorgalomból" konzerváltak. Amikor újraindult a program akkor jól jött nekik, mert volt min kísérletezni. Az új sorozat viszont nagyon új lesz. 

Az megvolt, hogy annó az ukrán reptereken maradt Tu-160-asok (Tu-22 stb) egy részét még el tudták vinni az oroszok némi földgázért cserébe, de nagyon ment az amerikai lobbizás, hogy ne kaphassák meg őket, úgyhogy aztán jó párat gyakorlatilag szétvágtak darabokra.

https://politikus.ru/articles/92129-kak-unichtozhali-sovetskuyu-voennuyu-aviaciyu-na-ukraine.html

 

1992-ben az ukrán légierő volt a világon a 4. legerősebb :)

Előzmény: Plieur (34833)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34857

"Ezzel szemben a Tu-144 a baltával faragottabb formája miatt"

 

Biztos, hogy láttál már Tu-144-et és Concordeot? Úgy értem nem az interneten 300x200 pixeles felbontásban..

Ha elmész Sinsheimbe ott állnak egymás mögött. A Tu-144 kicsit nagyobb, a szárnya ívelt. A concord pedig csupa egyenes és szöglet.. Egymás mellett ez a legfeltűnőbb különbség.

Kérsz képet?

https://www.youtube.com/watch?v=B1ZyAg2ojno

Előzmény: etomcat (34838)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34856

Lehet az a kutyus azota "megmacskasodott" ?

Előzmény: molnibalage (34855)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34855

Nem tudom, egy Tacsk0 nevű futóbolod linkelte úgy 10 éve az AP blogon.

Előzmény: gaunt (34854)
gaunt Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34854

Future weapons? :)

Előzmény: molnibalage (34853)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34853

Valami discoverys szutyok dokufilmben bukkant fel egy elképzelt konfliktusban a B-1 ilyen vadász változata, ami kb. nettó hülyeség.

Előzmény: Hiryu-reload (34849)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34852

Az EBS HU gépek az A-k szárnyait kapták meg, de a több része a gépeknek új. A kommented ennek fényében gyakorlatilag értelmetlen, mert abban a formában nem is alakulat át, ahogy te írod.

Előzmény: etomcat (34848)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34851

A Moore törvényes idézeted is marhaság. Az az áramköri elemek számáról szólt, amiből nem következik lineárisan még a számítási teljesítmény növekedése sem, nemhogy más képességek. Ezek BTW nem építődnek be visszamenőleg csak úgy mindenbe, ráadásul ennek kihasználására egyéb hardverelem fejlesztés és  SW is kéne.

 

Az egyre fejletebb zavaró kijelentés önmagában kreténség, mert jelenleg semmiféle zavarórendszer nincs egy drónon és annak nem az CPU kapacitás a gátja, hanem a drón teherbírása. Egy DRICM-met nem tudnál rátenni egy drónra, mert akkor a FLIR kamera nem lenne raja, amiért az egész drón létezik.

 

Komolyan mondom nem értem, hogy te minek jársz ide....

Előzmény: etomcat (34846)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34850

Te nem vagy magadnál. Semmiféle hatása nincs el mellément lövedékre egy drónnak. Nézegesség már YT videókat meg azt a faszágot cáfoló videót, ami ugyanerre vonatkozott csak géppuska lövedék és az emberi testre. Akár 1 cm-re az emberi test elhúzó lövedéknek sincs fiziaki hatása, nemhogy egy drón ellen. El kell találni a célt.

Előzmény: etomcat (34846)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34849
Előzmény: etomcat (34847)
etomcat Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34848

> A kompozitra átállás generálisan már nem biztos.

 

Elvileg a magyar griff gépek bádog borítású Gripen A-ként kezdték és műanyag Gripen C-ként folytatták.

Előzmény: molnibalage (34845)
etomcat Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34847

> Nem a gép aerodinamikiája változott meg annyira, hanem a hajótómű lényegében "lefojtva" üzemel.

 

Lefojtva vélhetően többször hosszabb a hajtóművek javításközi üzemideje, így sokkal olcsóbb az üzemelés illetve lehet nem is tudnák már pótolni a tönkre repült példányokat.

 

> Ha kiveszed a folytást, akkor tudna sokkal gyorsabb lenni, de igény az nincs rá.

 

Igény az lenne rá a lefojtás nélküli Mach2-re, pl. volt B-1R néven szupernehéz vadászgép tervezet, de a GAO besírna, ha 150 óránként kellene gépenként 4db dögnagy turbinát generáloztatni - beleértve ebbe a C-17-tel szállítást is oda-vissza Diego Garciáról és hasonló távoli helyekről.

Előzmény: molnibalage (34841)
etomcat Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34846

> mennyi esélye lenne eltalálni egy szemből 0,5 méternél kisebb homlokfelületű célt. Nem túl sok.

 

A drónnak nem kell találat, a kisebbeket a 30mm-es szele is leveri. Van YT videó, ahol az oroszok Tunguzkával bohóckodtak a tévések kedvért DJI Phantom 4-es ellen, ratatata és leesett. Teljesen egyben volt, de szét volt nyílva az oldala és nem találattól, mert akkor porsche maradt volna belőle.

 

> okkal dolgozik intelligens lőszerrel a tervek szerint

 

Intelligens lőszerrel az a baj, hogy az elektronika teljesítménye 18 havonta megduplázódik (Moore-törvény). Emiatt a drónok mind fejlettebb zavarókkal tudják védeni magukat - amit a VSZ idején még cseh tankette a cipelt közelségi gyújtók blokkolására, azt maholnap az Amazon csomagszállító drónja is elviszi. Eközben rendes zöldre festett katonai rendszer, fegyvereket nem tudsz ilyen gyorsan módosítani. Tömör fém lövedékkel pofon vágás ellen viszont semmilyen elektronika sem véd.

Előzmény: molnibalage (34842)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34845

Ezek egy része biztosan megtörténik, mert teljesen más műszerek és elektronika lesz benne, mint 30 éve. A kompozitra átállás generálisan már nem biztos. Az F-15-nél ez pl. nem történt meg, az F-15E legacy gépek mind a mai napig tudtommal nem kompozit, hanem fémborítást használnak.

Előzmény: Plieur (34843)
Plieur Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34844

Kissé arrébb kifejtettem.

T-160 passz, de Tu-144 ügyben már nagyon valószínű hogy a Concorde ihlet forrás volt, ugyanis még 65-ben elkapták a párizsi Aeroflot iroda vezetőjét, láss csoda Toulouse-ból származó tervek voltak nála ( fékrendszer, futómű, sárkány elemek):)

A gyártás az még kissé odébb van a tervbeszerzéstől:)

Előzmény: etomcat (34839)
Plieur Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34843

Nem a 30 éves tervekre gondoltam, egyszerűen csak arra hogy be voltak rendezkedve egy sárkányszerkezet ( törzsszerkezeti elemektől a borítólemezekig), fedélzeti rendszerek ( elektromos, hidraulika, tüzelőanyag, stb-stb) gyártásra, a kérdés hogy nekifogtak-e ezek átalakításához, pld. szénszál-erősítesű műanyagok alkalmazása a borítólemezeken, jó hosszan lehetne sorolni mi mindent lehet megcsinálni ha van idő és lóvé.

Van ami kötelező, ha pld. nagyobb teljesítmény igényű berendezések lesznek beépítve ill. ezek fokozott hűtést igényelnek, akkor kötelező a generátor, akkumulátorok cseréje ( + áramkör átalakítások).Van ami nem, pld. meghagyhatnak analóg műszereket, megint tág a lehetőség...

 

 

Előzmény: molnibalage (34837)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34842

Ez ebbena formában nem igaz. Tökmidegy a lövedék kaliberméret, ha akkor a lövedékek szórása, hogy az 1 méter nagyságrendű célokat 1 km-ről álló helyzetben is legfeljebb véletlenül találnák el. Márminha, ha szemből 1x1 méteres lenne a drón, de az 1 méteres quadcopter felülről nézve bír ekkora befoglaló mérettel...

 

A lenti BMP-3 koncepció okkal létezik és okkal dolgozik intelligens lőszerrel a tervek szerint. A GAU-8 ágyú szórását nézd meg, hogy hány mil és abból számold visssza a gauss eloszlással az, hogy mennyi esélye lenne eltalálni egy szemből 0,5 méternél kisebb homlokfelületű célt. Nem túl sok. És 1 km az nem táv. A néhány száz kilós quadcopterre is olyan kamerát teszel, hogy ilyen közel sem kell menni...

 

A már linkelt összefoglaló drónos részét olvasd el.

Előzmény: etomcat (34840)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34841

A B-1B mai napig képes lenne M2.0 tájára, ha az RCS csökkentő elemeket kiszednék a szívócsatornából. Szóval nem túl széleskörű áttervezést igényelt. Nem a gép aerodinamikiája változott meg annyira, hanem a hajótómű lényegében "lefojtva" üzemel.  Ha kiveszed a folytást, akkor tudna sokkal gyorsabb lenni, de igény az nincs rá.

Előzmény: etomcat (34839)
etomcat Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34840

Amcsiknak volt egy Vigilante nevű 37mm-es (később NATO 35mm-es) hatcsövű gatling légv. prototípusuk M113 és M48 alvázon. Az egész drón felhőket képes lenne levakarni az égről, csak hát a lőszer utánpótlás... (egy 192 lövetű dobtár 5sec-ig tart)

Előzmény: Törölt nick (34823)
etomcat Creative Commons License 2018.01.27 -2 0 34839

> a Tu-160-as önálló konstrukció?

 

Ránézésre erősen hasonlít az amcsi B-1 bombázóra - valószínűleg ránézett a GRU a tervekre még Carter idejében, sőt le is fotózták. (Az eredeti B-1 gép még Mach2-re készült, de aztán a jenkik rájöttek, hogy túl drága lenne és nincs is értelme M1,25-nél többnek.)

 

Nyilván ha a jenkiknek túl drága volt, akkor a CCCP nem azért ment államcsődbe, mert ők csakazértis megépítették még 25%-kal nagyobb méretben - Burán is ugyanez pepitában.

Előzmény: Plieur (34831)
etomcat Creative Commons License 2018.01.27 -2 0 34838

> a Concorde-al ellentétben a Tu-160 utánégető nélkül is vígan boldogul, úgyhogy van vagy nincs, bekapcsolni nem fogják. 

 

Aha. Ezen a videón a 21. másodperc körül világosan látszik, hogy a Tu-160 négy lézerkardos jedi-vel a seggében száll fel:

https://www.youtube.com/watch?v=31ScN6yqeGg

 

Egyébként a Concorde fő előnye éppen az volt, hogy csak a felszálláshoz, kigyorsításhoz kellett neki utánégető, de az utazómagasság elérése után a Mach2-t tudta tartani forszázs nélkül is és így kvázi "gazdaságos" volt az üzemelése a hosszútávú (Európa-USA) járatokon.

 

Ezzel szemben a Tu-144 a baltával faragottabb formája miatt folyamatos utánégetésre szorult egész úton, így sem a hatótávolsága, sem a költsége nem volt gyakorlatilag elfogadható. Próbáltak ezért bele barkácsolni egy csőben futó turoprop-szerűség új hajtóművet, de annak meg 50 óra volt a nagyjavítások közti üzemideje, így inkább küldték az egészet a kukába.

 

Később (Jelcin) a NASA pénzén egy Tu-144-be kerültek Tu-160-ból kiszedett hajtóművek, azzal ment állítólag M2,55-öt, az biztos, hogy a festék leégett róla közben. Aztán az USA kongresszus megnézte a kerozin számlát és visszavonták a programot.

Előzmény: Platon (34830)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34837

30 éves tervek alapján gyártani gépeket nem is lehetne, mert az akkori technikát ma legyártani sem lehetne, mert lényegében megszűnt. Ezért nem támasztják fel a régi formában az R-37-et, mert értelmetlen. Meglevő rendszerek helyett sokszor ezért kell újat tervezni azonos képeséggekkel, mert az eredeti gyártó és support megszűnt. Ezért van pl. újfajta thermal jammer a jenki helókon, ezért kap új CPU-t az AIM-120. Pusztán a meglevő képesség megtartásához is új berendezés vagy részegység kell.

 

A Tu-160  is ezen vonal lesz, csak a kérdés, hogy mennyi lesz a képességnövekedés aránya. Mert szép dolog a lista, amit betett Platon, csak elég megnézni az ígérteket. A 2000-es évek közepe óta minden orosz fan oldal kb. evidensen veszi az AESA radaros orosz Szu-30 családot...

 

... azóta sincs AESA radar egyetlen szériagépben sem. Halkan jegyzem meg, hogy a Tu-160-ban sok értelme szerintem nincs is AESA radarnak.

Előzmény: Plieur (34836)
Plieur Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34836

No így már kissé más, az ilyen belenyúlás (új elektronikától kezdve a sárkány kompozit anyagokig, sok lehetőség van ) eredménye egy tömeg és helymegtakarítás, ha ehhez jön egy kis kedvező meteó és jó terhelés kiszámítás ( üa nem teljes feltöltés, fegyvertehelés nélkül, némi ellenszél:)) összejön a forszázs nélküli felszállás a bemutató és gyakorló repülésekhez, különösen erősebb hajtóművel.

 

 

Előzmény: Platon (34834)
Platon Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34835

És a régi darabokat is modernizálták már egyszer, úgy tizen pár éve, de gondolom ahogy lehet és aktuális lesz náluk a nagyjavítás, a meglévő 16 darabot is felhúzzák majd Tu-160M2-re.

Előzmény: Plieur (34833)
Platon Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 34834

Teljesen új.

 

Lehetetlen lett volna az eredeti gyártását újra indatani, sehol nincsen már a felszerszámozott gépsor, a beszállítók, és az alkatrészek. Az eredeti tervrajzok alapján újra tervezték az egészet, és természetesen modernizálták is. Ahol lehetett igyekeztek csereszabatos alkatrészeket használni hogy a meglévő flottával együtt üzemeltetés könnyebb legyen.

 

Ha jól emlékszem 60% ra mondták a közös alkatrész bázist, de szerintem az egy eltúlzott érték. 

 

Új motor, új elektronika, glass cockpit, AESA radar, ilyeneket emlegetnek.

Előzmény: Plieur (34833)
Plieur Creative Commons License 2018.01.27 0 0 34833

Köszi:)

A kérdés mély lényege :)hogy a mostani 160-as még az eredeti CCCP retró vagy azért belenyúltak fedélzeti rendszerekbe, sárkányba,stb-stb a 90-es években,  ezredfordulón?

 

 

Előzmény: Törölt nick (34832)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34832

A Tu-160 szellemi elődje a Myasishchev M-18

https://testpilot.ru/russia/myasishchev/m/18/m18.htm

Előzmény: Plieur (34831)
Plieur Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34831

Tényleg, a Tu-160-as önálló konstrukció?

 

Előzmény: Platon (34816)
Platon Creative Commons License 2018.01.26 -1 2 34830

Forrást kértél, hát kaptál. Jómodort is adnék szívesen, ha az ilyen egyszerű lenne ;)

 

A témára - polgári alkalmazás - visszatérve meg teljesen érdektelen hogy lesz e benne utánégető vagy sem, mert a Concorde-al ellentétben a Tu-160 utánégető nélkül is vígan boldogul, úgyhogy van vagy nincs, bekapcsolni nem fogják. 

Előzmény: molnibalage (34826)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 34829

és köszi.

Előzmény: belic (34827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!