Keresés

Részletes keresés

sualsidal Creative Commons License 2018.01.22 0 1 34720

Nemcsak vasúton tilos a CFM-hajtómű szállítása, de még kamion is csak kizárólag olyan szállíthatja aminek légrugózása van!! Volt is belőle egyszer probléma, hogy a beérkezett nagyjavított hajtóművet nem légrugós kamion hozta, akkor vették észre mikor a hajtóművet daruval megemelve nem hallatszott a jellegzetes légrugó-szuszogás. Rákérdeztek a sofőrnél, és azt mondta hogy ő csak "mentesítő járat" volt, az eredeti fuvarnál útközben lerobbant a kamion és őt küldték kisegíteni hogy rakják át a hajtóművet az ő kocsijára, csak éppen a lényegről feledkeztek el. Mondták is neki, hogy akkor visszakapja a hajtóművet és irány újra Franciaországban a feladó nagyjavító cég, majd ott eldöntik hogy mennyire maradt használható a hajtómű.

Előzmény: molnibalage (34705)
gaunt Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34719

Azért van egy pár :) Ha már az M247-nél tartunk, az eredeti M48 harckocsi amiből kialakították, az bizony igen tágas volt! 

Előzmény: molnibalage (34718)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34718

Melyik harcjárműre nem igaz ez az állítás? [fejvakarás]

Előzmény: gaunt (34717)
gaunt Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34717

Olyan mint a Silka: szűk és zsúfolt

Előzmény: molnibalage (34713)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34716

Nem tudom eldönteni.

Előzmény: BullyBundy (34714)
BullyBundy Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34715
BullyBundy Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34714

Meglepően jó állapotban van, nem?

Előzmény: molnibalage (34713)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34713

A teljesen szétrohadt állapot és a videó alapján én meg nem mondom neked, hogy ez akkor most mi micsoda és jó-e az ergonómia vagy sem. A galéráik és a metszerajzok talán beszédesebbek.

 

https://www.net-maquettes.com/pictures/m247-sergeant-york-walkaround/

 

Előzmény: gaunt (34711)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.22 0 0 34712

A videó első 5 percében szó van a helyszínrő, hogy hol van és miért őrizetlen, stb?

Előzmény: gaunt (34711)
gaunt Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34711

Na szerintem ilyen még nem volt itt! 

Vajon milyen lehetett belülről az amerikaiak csúfos kudarcot vallott M247 légvédelmi páncélosa? Nem úgy néz ki, hogy a tervezők törődtek volna az ergonómiával... 

Sokan fel vannak háborodva, hogy az oroszok mennyi haditechnikát hagynak hátra őrizetlenül az erdőkben... Hát ezek szerint az amerikaiak sem különbek... Szerintem ha ez magyarországon lenne, a nemanaponlebarnult aljanép 2 nap alatt széthordaná. 1 hét után nyoma sem lenne, hogy volt ott valami :D

 

Az első 5 percet nyugodtan át lehet ugrani:

https://www.youtube.com/watch?v=269MUbU1zm0

Plieur Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34710

off on

 

Kritizálni az én szintemről egy ilyen írást:

https://htka.hu/wp-content/uploads/2018/01/JAS-39-MiG-29-Gondolatok-2018-kek.pdf

nem illik, de vannak érdekes mozzanatai, ha már említetted a Lancer-t:

 

"32Nem találtam két egyező adatot. 100 és 110 gép közötti darabszámokat találtam a források között."

 

Kihasználom az alkalmat hogy még jobban megkavarjam az adatbőséget:), bedobom  a 111 db. számot is :)

MiG-21 LanceR A együléses, csapásmérő(CAS) , 71 db.  MiG-21 M és MF/MF-75  átépítve a „DD” program keretében

MiG-21 Lancer B, kétüléses, csapásmérő, 14 db. MiG-21 UM átépítve

MiG-21 Lancer C, együléses, vadász, 26 db. MiG-21 MF/MF-75 átépítve

Összesen : 111 gép.

Az első repülés Lancer A :1995.08.22-én volt, az  átépítés ütemezés:

20 gép/ 1997, 34 db./1998, 13 db./1999 , 4db./ 2000

Lancer B, első repülés:1996.05.06

2 db./ 1997, 2 db./1998, 1 db./1999, 2 db./ 2000, 2 db./ 2001, 5 db./ 2002

Lancer C, első repülés 1996.11.06

1 db./ 1997, 2 db./ 1998, 3 db./ 1999, 3db./ 2000, 12 db./ 200, 5 db/ 2002

 

Amit első repülésnek nevezek az az ami 95-ös ezred bakói reptéren történt.

 

off off

 

Előzmény: molnibalage (34705)
Plieur Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34709

Meg lehet oldani az első generációssal is, annyi hogy fel kell szerelni egy infravetőt-akár a leszállóreflektorok helyére, vannak jó tájékozódási lehetőségek-ha van egy térképe amelyen rajta vannak a távvezetékek és vasútvonalak:)

De 50 m alatt, inkább 20-30:)

Előzmény: acura13 (34693)
Plieur Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34708

Nincs C-17-es koppintásuk, az Y-20-as Antonov genetikájú:), majd lesz An-225-ös is kínai módra ( megvették a gyártási jogot, második protót)...

 

Előzmény: etomcat (34703)
BullyBundy Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34707

Nem tudjuk konkrétan mit szállítottak, mi sérült meg. Lehet, hogy csak pótalkatrészeket..

Előzmény: etomcat (34703)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34706

megjegyzem, a hajót is tudják dobálni a hullámok:)

Előzmény: etomcat (34703)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34705

A gázturbina is repülőre van függesztve mégsem engedik vasúton szállítani Ferihegyre...

Előzmény: etomcat (34703)
etomcat Creative Commons License 2018.01.21 -1 0 34704

> A világ túlsó felére? Az amerikai Patriot sem vonaton érte el a Perzsa-öböl térségét...

 

Az USA és Kuwait között óceán van, míg Rusz és Kína között szárazföld, ahol vidáman zakatol a vonat.

 

Szóval azt gondolom, valami disznóság volt a dologban és Kínában pár embert ki fognak végezni.

Előzmény: molnibalage (34702)
etomcat Creative Commons License 2018.01.21 -1 0 34703

> Kínának nincs An-124-ese, a flotta fogy és ha még meg is fizetnék, akkor sem biztos, hogy az orosz szállítaná azon.

 

Az alig tízmillió lakosú, amúgy nulla közeli jelentőségű Magyarország 35 éves Mil helikoptereiért többször fordult az orosz An-124, az 1,3 milliárd lakosú világ második hatalma Kínáért meg nem? Ugyan már! Amúgy Kínának vannak saját C-17 koppintásai.

 

> A vasúti szállítás is érdekes dolog. Van olyan gázturibna gyártó, aki tiltja, a magyar és sok vasúton való szállítást speciális kocsik nélkül, mert a sínek miatt az kis ütésektől bepontózdik a csapágyazás vagy más gond is lehet.

 

Egy önjáró lérak rendszer esetén terep menetre kellett, hogy tervezzék, különösen ha lánctalpas az alváz, akkor jókat fog zötykölődni árkon-bokron - szóval ahhoz képest bámilyen vicinális vasúton zakatolás az babazsúr.

 

Már csak azért is vicces az S-400 hajón szállítása Kínába, mert éppenséggel most kezdik egyre nagyobb mértékben polgári gyors-tehervonatok használni a transz-szib vasutat, a túl lassú hajózás helyett. Mióta végig van villamosítva, 11 nap alatt eljut az átlag konténer a kínai iparvidékről Ferencvárosba. Pétervár és Moszkva között pedig a németek építettek új, szuper fővonalat pár éve.

 

Az orosz vasút amúgy is rendben van úgy általában, mert náluk a szinte nem létező kövesút-hálózat miatt nem lenne más eljutás, ha azt nem tartanák karban!

Előzmény: molnibalage (34699)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34702

A világ túlsó felére? Az amerikai Patriot sem vonaton érte el a Perzsa-öböl térségét...

Előzmény: Hpasp (34700)
Herr Nick Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34701

Válaszom bán nem a konkrét esetről írtam. Többet nem tudok írni, mert nincs ”netem”.

Előzmény: johnterry! (34688)
Hpasp Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34700

A lérakot (eddig) vonaton szokták szállítani...

 

 

... persze az UFO hívő szintű agymenéseknél, sokkal valószínűbb, hogy egy helyi oligarcha (a sok közül) most csinálta meg élete üzletét a hajóstársaságával, oszt mégsem sikerült a buli (szállítás). 

Előzmény: molnibalage (34699)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.21 0 0 34699

Mégis hogyan kéne menniük hajón...? Az északi vizek nem négyévszakosan hajózhatóak. A Szuezi csatorna felé is orosz földről az a legrövidebb út, ha az északi kikötőkből viszik. Honnan máshol vinnék?

 

Kínának nincs An-124-ese, a flotta fogy és ha még meg is fizetnék, akkor sem biztos, hogy az orosz szállítaná azon. Annak még mindig kisebb az esélye, hogy egy hajó elsüllyed, minthogy egy teherszállító lezuhanjon. Az Sz-400 meg kurvadrága szállítmány.

 

A vasúti szállítás is érdekes dolog. Van olyan gázturibna gyártó, aki tiltja, a magyar és sok vasúton való szállítást speciális kocsik nélkül, mert a sínek miatt az kis ütésektől bepontózdik a csapágyazás vagy más gond is lehet.

 

Nem értem, hogy mi a meglepő azon neked, hogy ekkora és ennyi cuccot hajón visznek.

Ez a természetes, ha nem sürgős...

Előzmény: etomcat (34697)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.20 0 0 34698

Ha valamelyik szentpétervári gyárból ment a technika és a kínaiak maguk küldtek hajót akkor akár igaz is lehet, hogy egy viharban sérült meg.

Egyébként tényleg furcsa..

Előzmény: etomcat (34697)
etomcat Creative Commons License 2018.01.20 -1 0 34697

> A number of auxiliary components for S-400 air defense systems that had been sent from Russia to China under the 2014 contract were damaged during the shipment by sea ... According to FSMTC spokeswoman Maria Vorobyeva, a ship carrying the components has been caught in a storm while passing the English Channel and was forced to return to Russia.

 

Ennek semmi értelme, hogy Oroszországból Kínába hajón, Anglia körül menjenek. Te Pécsre lehajózva indulsz Bp-ről Debrecenbe? Miért nem pakolták An-124 repülőgépekre a szállítmányt? Ha azt nem, akkor miért nem pakolták a transz-szibériai vasútra és úgy Kínába? (Ugyebár a szárazföldi katonai eszközöknek definíció szerint bele kell férniük a vasúti szállítási űrszelvénybe, különben egy háborúban nem tudnának felvonulni a frontra.)

 

Szóval bűzlik a dolog, hogy valaki végig a saját, biztonságos területén át való földi/légi szállítás helyett az USA/NATO által teljesen uralt világtengereken kolbászoljon különösen féltett titkokkal a fedélzeten. (Ugyebár a "két számjegyű" SAM rendszerek az USA / NATO légierők által leginkább félt mumusok.)

 

Szerintem a csúcstechnológia értelmetlen, lassú tengeri szállítása ürügy, korábban is felfigyeltem már ilyen esetekre. A svédek pl. a Gripeneket Thaiföldre végig reptették, de Dél-Afrikába hajón vitték, tippem szerint a cionisták kedvéért. Gondolom a Matkal-13 búvár kommandó éjszaka felmászott a hajóra és machinált. (Régen nagy barátságban voltak a búr apartheid-del, de a néger hatalomátvétel óta nem bíznak bennük.) Gondolom telepítettek nyomkövetőt, meg hátsóajtó kódot a rendszerbe.

 

A kínaiaknak behajózott Sz-400 rendszer is ilyesmi lehet, hogy titokban megalkudtak a ruszkik az angolszászokkal, hogy a SAS vagy a SEAL felmászhat valamelyik éjszaka és machinálhat, amíg a matróznép vodkázik. (Az hülyén nézne ki, ha már a gyárba beengednék a CIA-sokat hátsóajtót telepíteni.) Az alku érthető, mert Kína ereje legalább annyira veszélyezteti Oroszországnak az Urálon túli területeit, mint az USA csendes-óceáni dominanciáját.

 

Gondolom a sárgák ez alkalommal résen voltak és rájöttek a trükkre vagy köpött valaki - így a ruszkik az arcvesztés elkerülése érdekében kénytelenek egy vihar ürügyén visszavenni a vírusos cuccot.

Előzmény: Hpasp (34695)
BullyBundy Creative Commons License 2018.01.20 0 0 34696

Kiváncsi vagyok a kinaiak hova telepítik őket.

Előzmény: Hpasp (34695)
Hpasp Creative Commons License 2018.01.20 0 0 34695
Előzmény: gaunt (34694)
gaunt Creative Commons License 2018.01.20 0 0 34694
acura13 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 34693

pont most akartam irni:-) egy kereskedelmi forgalomban kaphato éjjelláto, egy aránylag pontos navigacio (nem autos) , 150 km/h sebességgel az 50méter biztonságos kézzel repülve......

Szoval szerintem is lehetséges radarhorizont alatt repkedni...

Előzmény: BullyBundy (34690)
acura13 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 34692

ezt beirhatnád más topicban is, mivel az ott lévö "foteltudosok" szerint még föld alá is majdnem lelát a radar:-))) persze domb, hegy, mit sem számit !!!!! 

Előzmény: Hpasp (34673)
BullyBundy Creative Commons License 2018.01.20 0 0 34691

Mondjuk ez durva.

Előzmény: molnibalage (34689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!