Autózáskor egy BT fejhallgatót használok. Néha óriási reccsenések mellett úgy bont le, hogy öröm újra párosítani. De én most nem is erre gondoltam igazán, hanem különféle cikkekre, ahol kritikákat fogalmaztak meg a biztonságával kapcsolatosan. Volt olyan állítás, hogy fel lehet törni ill. lehetséges klónozni is. Ezt én sem pro sem kontra nem tudom eldönteni, de a kétely azért beköltözik az ember fejébe.
Lehet félreérthető volt amit írtam, de az OBD nincs blokkolva. A Cerberos teljesen külön rendszer, amit a kommunikációs portra csatlakozva nem lehet elérni. Csak a kártyaolvasón keresztül juthat el a jel a "központjához" ha valaki valahogy zárlatot okoz, vagy bármilyen módon kisüti az auto teljes elektromos rendszerét, vagy az akkut valahogy tönkre teszi, akkor a védelem nem nyílik ki.
Ha nem ez volt a gond a leírásomban, akkor nem tudom ki mire gondolt.... Még egyszer hangsúlyoznám, hogy laikus vagyok, csak azt tudom leírni amit én értettem a szakemberrel való beszélgetést követően a rendszerrel kapcsolatosan, ami remélem azért fedi a valóságot...
"A mobiltelefon puszta jelenlétét használja azonosításra,"
Ezt én a BTnél is kérdeztem, azóta elég jól lekonyult a mobilom, azzal lehetett volna szopolás, valamint akad 1-2 hely a városban ahol eldobja a BT kapcsolatot. Némelyik fix, rekonstruálható, de ha nem is túl gyakran, azért véletlenszerűen kimarad a BT kapcsolatom. Igaz a kihangósítóm sokkal régebbi szabványt támogat, abból akármi is lehet, sokat kellene tesztelni sokféle cuccal, de hát ja. MÜPA sarkánál a HÉVen a 3G-t is eldobja, ott is lehet valami fekete luk.
Igen ez az, ezt nem értem... Ha nem vágsz el semmit, akkor úgy tudod blokkolni, ha rácsatlakozol és pl megszakítás helyett leföldelsz egy vezetéket, azaz a kommunikáció nem fog működni. Gondolom én. Na az szvsz meg még jobban összezavarhatja a kocsi elektronikáját, mint egy egyszerű megszakítás. Ráadásul a kommunikáció hibájának helye simán kijön az OBD-n keresztül.
Megkérhetnélek egy apróságra? Ha NFC-s telefonod van, akkor kérlek tedd már meg hogy odaérinted hozzá az RFID tag-et amit az autóhoz (a Cerberos védelemhez) kaptál! Prüttyög egyet a telefon van sem?
Sokféle RFID létezik, ezek számos dologban különböznek egymástól. Ami ezek közül biztonságtechnikai szempontból igen releváns az az, hogy az RFID tag-ek egy része úgy működik hogy az olvasóhoz érintve elküldi az olvasónak a saját egyedi azonosítóját. Ez egy fix szám. Az olvasó egyszerűen csak beolvassa ezt a számot és megnézi hogy egyezik-e azzal amit ő vár. Ezzel az a probléma, hogy egy másik olvasóval a tag azonosítója ugyan úgy kiolvasható, onnantól pedig egy másik tag-be beleírható. Mintha lemásolnánk egy kulcsot! Tudomásom szerint a Blue16 sajnos így működik.
Vannak viszont az úgynevezett "MIFARE" technológájú tag-ek, amelyek az RFID olvasóval oda-vissza beszélgetnek (ráadásul titkosítva) és a kártya a tartalmát csak akkor árulja el a leolvasónak ha az előtte megmondta a tag-nek a tag-ben beállított jelszót. Ezek a MIFARE tag-ek semmilyen módon (kivéve kb a NASA-t...) nem másolhatóak le és nem törhetőek fel. Ez olyannyira biztonságos, hogy a bankok is ilyen kártyákat használnak! Ha valaki nem hiszi, érintse csak hozzá az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyáját a telefonjához! (Persze kell hozzá egy program ami megmondja a kártya típusát.)
Azért kérdezem mert ha nem prüttyög a telefon akkor nem érzékeli, ez esetben 125kHz-es az RFIG tag. Ha prüttyög akkor 13,56MHz-es. (A telefonok csak a 13,56MHz-es tag-eket érzékelik.) A MIFARE tag-ek 13,56MHz-esek, azaz ha nem prüttyög a telefon akkor bizony az az RFID tag lemásolható.
Én most kicsit gondolkoztam, hogy miképpen lehet blokkolni ha nem vágnak el semmit, de voltaképpen megoldható, csak ahhoz főleg érteni kell, szopós az egész és minek? És ezt akkor a diag miképpen tudja megállapítani? Persze ha tele lehet verni szkóppal, akkor okés. Csak ez kicsit scifi.
A leírások alapján egy olyan rendszert kerestem, ami nem kapcsolódik az autó elektronikájához és nem vágnak el sehol semmit, nem fúrnak át semmit [...] Sokan írták, hogy az ODB-n keresztül (ha jól értettem) ki lehet deríteni a blokkolási pontokat, ha az nincs megszakítva [...] csak a kártyaolvasó felől van kommunikáció a motortér felé, a védelem az be van zárva a motortérbe.Így ODB-n nem lehet kiolvasni semmit a rendszerrel kapcsolatosan.
Az első benyomások nagyon jók, könnyű kezelni, minden egyértelmű és gyorsan működik. RFID kártyás verzió van nekem. :)
Azért ezt választottam, mert korábban olvastam, hogy vannak olyan megoldások az autó védelem kiépítés során, ami miatt elektronikai problémák adódhatnak, illetve sokan elvágják a motortér zár bowdenjét, ami garanciális problémákat okozhat. A leírások alapján egy olyan rendszert kerestem, ami nem kapcsolódik az autó elektronikájához és nem vágnak el sehol semmit, nem fúrnak át semmit, így a szalonban bármilyen garanciális kérdés esetén nem tudják esetleg a felelősséget a védelmet beépítő szakemberre hárítani. Az is fontos volt nekem, hogy a rendszer miatt, garanciális probléma semmi esetre se adódhasson. Sokan írták, hogy az ODB-n keresztül (ha jól értettem) ki lehet deríteni a blokkolási pontokat, ha az nincs megszakítva, de ebben az esetben ez nem szükséges, mert minden mechanika, csak a kártyaolvasó nem, de azon keresztül kártya nélkül nem lehet hatástalanítani a rendszert, és csak a kártyaolvasó felől van kommunikáció a motortér felé, a védelem az be van zárva a motortérbe.Így ODB-n nem lehet kiolvasni semmit a rendszerrel kapcsolatosan.
Ennél az egy rendszernél olvastam, hogy a kuplung is blokkolva van, így vontatni sem lehet az autót.
Röviden ennyi.
Amikre még gondoltam korábban, azokat, egyiket sem kértem a fórumon kapott válaszok alapján. pl GPS/GSM jeladó, a jammer miatt, szirénás riasztó, mert senki nem figyel rá, emelés érzékelő, mert nem nagyon emelik az autókat, ultrahangos térvédelem, mert nem valószínű, hogy betörik a szélvédőt.
Az autón nincs zár, így a zárdugózással nem kell foglalkoznom, még 1 szélvédő gravírozáson gondolkodok, de nem biztos, h van értelme. A Casco-t azt mindenképpen kötni akartam, de a fórumon elhangzottak ezt csak még jobban megerősítették, hogy szükséges.
Alapértelmezettben az összes váltózárat be lehet otthon építeni, ha van hozzá kellő affinitásod és persze pár szerszámod.
De csendben hagy kérdezzem meg, hogy szerinted biztos ez lenne a legjobb megoldás?? Annyira védtelen a motortere hogy abba sztem váltózárat beszerelni .... köhöm köhöm... felesleges
Mint sokan mások a fórumon, én is laikus vagyok, korábbi kérdésemre sok hasznos infót kaptam a fórumon, amit ezúton is nagyon köszönök Mindenkinek!
Csak azért írok hátha segít valakinek a döntésben, én végül a Cerberos mellett döntöttem. Nem tudom, hogy jól tettem-e, majd az idő megmondja. Még 1 casco-t is kötöttem az autóra.
További szép napot Mindenkinek, és köszönöm még egyszer a segítő szandeku valaszokat.