Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 35323

Autózáskor egy BT fejhallgatót használok. Néha óriási reccsenések mellett úgy bont le, hogy öröm újra párosítani. De én most nem is erre gondoltam igazán, hanem különféle cikkekre, ahol kritikákat fogalmaztak meg a biztonságával kapcsolatosan. Volt olyan állítás, hogy fel lehet törni ill. lehetséges klónozni is. Ezt én sem pro sem kontra nem tudom eldönteni, de a kétely azért beköltözik az ember fejébe.

Előzmény: Jahno (35321)
Barti78 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 35322

Lehet félreérthető volt amit írtam, de az OBD nincs blokkolva. A Cerberos teljesen külön rendszer, amit a kommunikációs portra csatlakozva nem lehet elérni. Csak a kártyaolvasón keresztül juthat el a jel a "központjához" ha valaki valahogy zárlatot okoz, vagy bármilyen módon kisüti az auto teljes elektromos rendszerét, vagy az akkut valahogy tönkre teszi, akkor a védelem nem nyílik ki.

 

Ha nem ez volt a gond a leírásomban, akkor nem tudom ki mire gondolt.... Még egyszer hangsúlyoznám, hogy laikus vagyok, csak azt tudom leírni amit én értettem a szakemberrel való beszélgetést követően a rendszerrel kapcsolatosan, ami remélem azért fedi a valóságot...

Előzmény: Jahno (35310)
Jahno Creative Commons License 2018.01.17 0 0 35321

"A mobiltelefon puszta jelenlétét használja azonosításra,"

 

Ezt én a BTnél is kérdeztem, azóta elég jól lekonyult a mobilom, azzal lehetett volna szopolás, valamint akad 1-2 hely a városban ahol eldobja a BT kapcsolatot. Némelyik fix, rekonstruálható, de ha nem is túl gyakran, azért véletlenszerűen kimarad a BT kapcsolatom. Igaz a kihangósítóm sokkal régebbi szabványt támogat, abból akármi is lehet, sokat kellene tesztelni sokféle cuccal, de hát ja. MÜPA sarkánál a HÉVen a 3G-t is eldobja, ott is lehet valami fekete luk.

Előzmény: Törölt nick (35320)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 35320

Három gyors megjegyzés, miután átfutottam a honlapjukat:

1. Azt írják, van assistance szolgáltatásuk, de csak munkaidőben elérhető. Tehát nincs.

2. A mobiltelefon puszta jelenlétét használja azonosításra, ami egyes kockafejek szerint kissé meredek.

3. GSM zavar esetén értesíti a tulajdonost. Ez számomra ellentmondásnak tűnik.

 

A többit nem tudom megítélni, elsőre ezek tűntek fel.

Előzmény: Moshi Moshi (35319)
Moshi Moshi Creative Commons License 2018.01.17 0 0 35319

Valakinek van tapasztalata a CAR-ŐR-el? Véleményezni szeretném veletek (hozzáértőkkel) ezt a védelmi rendszert. (CAR-ŐR fejlesztések.)

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 35318

Ilyen ez a 'másik mosópor' ..... :)

Előzmény: stevie-13 (35308)
Tachion86 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 35317

Közben megtaláltam; a Cerberos oldalán azt írják, hogy:

 

"A CERBEROS komplex gépjárművédelemi rendszer vezérlése, passzív,  13,56Mhz-es szabványos RFID rendszer, egyedi 512 bites RSA aláírással kiegészítve."

 

Szóval akkor ez oké.

Előzmény: Tachion86 (35311)
Jahno Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35316

El is ment, nem mondom, hogy tanulás, de más szempontból láttam olyat autónál és másnál is. Doboz doboz, ha zavarni lehet, akkor az szívás :-D

Előzmény: pacsepa (35315)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35315

Ok kösz, szívesen tanulok.

Előzmény: Jahno (35314)
Jahno Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35314

Mondanám, hogy nem láttam, de láttam. Írok róla egy mailt.

Előzmény: pacsepa (35312)
Jahno Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35313

"Ez olyannyira biztonságos, hogy a bankok is ilyen kártyákat használnak!"

 

Attól függ mire. És ki auditálta :-D

Előzmény: Tachion86 (35311)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35312

Igen ez az, ezt nem értem... Ha nem vágsz el semmit, akkor úgy tudod blokkolni, ha rácsatlakozol és pl megszakítás helyett leföldelsz egy vezetéket, azaz a kommunikáció nem fog működni. Gondolom én. Na az szvsz meg még jobban összezavarhatja a kocsi elektronikáját, mint egy egyszerű megszakítás. Ráadásul a kommunikáció hibájának helye simán kijön az OBD-n keresztül.

Vagy valami CanBus-os megoldás?

 

Esetleg valaki aki ért hozzá?

Előzmény: Jahno (35310)
Tachion86 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35311

Szia!

 

Megkérhetnélek egy apróságra? Ha NFC-s telefonod van, akkor kérlek tedd már meg hogy odaérinted hozzá az RFID tag-et amit az autóhoz (a Cerberos védelemhez) kaptál! Prüttyög egyet a telefon van sem?

 

Sokféle RFID létezik, ezek számos dologban különböznek egymástól. Ami ezek közül biztonságtechnikai szempontból igen releváns az az, hogy az RFID tag-ek egy része úgy működik hogy az olvasóhoz érintve elküldi az olvasónak a saját egyedi azonosítóját. Ez egy fix szám. Az olvasó egyszerűen csak beolvassa ezt a számot és megnézi hogy egyezik-e azzal amit ő vár. Ezzel az a probléma, hogy egy másik olvasóval a tag azonosítója ugyan úgy kiolvasható, onnantól pedig egy másik tag-be beleírható. Mintha lemásolnánk egy kulcsot! Tudomásom szerint a Blue16 sajnos így működik.

Vannak viszont az úgynevezett "MIFARE" technológájú tag-ek, amelyek az RFID olvasóval oda-vissza beszélgetnek (ráadásul titkosítva) és a kártya a tartalmát csak akkor árulja el a leolvasónak ha az előtte megmondta a tag-nek a tag-ben beállított jelszót. Ezek a MIFARE tag-ek semmilyen módon (kivéve kb a NASA-t...) nem másolhatóak le és nem törhetőek fel. Ez olyannyira biztonságos, hogy a bankok is ilyen kártyákat használnak! Ha valaki nem hiszi, érintse csak hozzá az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyáját a telefonjához! (Persze kell hozzá egy program ami megmondja a kártya típusát.)

 

Azért kérdezem mert ha nem prüttyög a telefon akkor nem érzékeli, ez esetben 125kHz-es az RFIG tag. Ha prüttyög akkor 13,56MHz-es. (A telefonok csak a 13,56MHz-es tag-eket érzékelik.) A MIFARE tag-ek 13,56MHz-esek, azaz ha nem prüttyög a telefon akkor bizony az az RFID tag lemásolható.

Előzmény: Barti78 (35307)
Jahno Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35310

Én most kicsit gondolkoztam, hogy miképpen lehet blokkolni ha nem vágnak el semmit, de voltaképpen megoldható, csak ahhoz főleg érteni kell, szopós az egész és minek? És ezt akkor a diag miképpen tudja megállapítani? Persze ha tele lehet verni szkóppal, akkor okés. Csak ez kicsit scifi.

Előzmény: pacsepa (35309)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35309

Csak nekem tűnik ellentmondásosnak? Nem ismerem különösebben a Cerberos-t, azért kérdezem...

Előzmény: stevie-13 (35308)
stevie-13 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35308

A leírások alapján egy olyan rendszert kerestem, ami nem kapcsolódik az autó elektronikájához és nem vágnak el sehol semmit, nem fúrnak át semmit [...] Sokan írták, hogy az ODB-n keresztül (ha jól értettem) ki lehet deríteni a blokkolási pontokat, ha az nincs megszakítva [...] csak a kártyaolvasó felől van kommunikáció a motortér felé, a védelem az be van zárva a motortérbe.Így ODB-n nem lehet kiolvasni semmit a rendszerrel kapcsolatosan.

 

 

Ez azért elég tanulságos értékelés.

 

Mindenki értse, ahogy akarja.

Előzmény: Barti78 (35307)
Barti78 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 35307

Köszönöm :)

 

Az első benyomások nagyon jók, könnyű kezelni, minden egyértelmű és gyorsan működik. RFID kártyás verzió van nekem. :)

 

Azért ezt választottam, mert korábban olvastam, hogy vannak olyan megoldások az autó védelem kiépítés során, ami miatt elektronikai problémák adódhatnak, illetve sokan elvágják a motortér zár bowdenjét, ami garanciális problémákat okozhat. A leírások alapján egy olyan rendszert kerestem, ami nem kapcsolódik az autó elektronikájához és nem vágnak el sehol semmit, nem fúrnak át semmit, így a szalonban bármilyen garanciális kérdés esetén nem tudják esetleg a felelősséget a védelmet beépítő szakemberre hárítani. Az is fontos volt nekem, hogy a rendszer miatt, garanciális probléma semmi esetre se adódhasson. Sokan írták, hogy az ODB-n keresztül (ha jól értettem) ki lehet deríteni a blokkolási pontokat, ha az nincs megszakítva, de ebben az esetben ez nem szükséges, mert minden mechanika, csak a kártyaolvasó nem, de azon keresztül kártya nélkül nem lehet hatástalanítani a rendszert, és csak a kártyaolvasó felől van kommunikáció a motortér felé, a védelem az be van zárva a motortérbe.Így ODB-n nem lehet kiolvasni semmit a rendszerrel kapcsolatosan. 

Ennél az egy rendszernél olvastam, hogy a kuplung is blokkolva van, így vontatni sem lehet az autót.

Röviden ennyi.

 

Amikre még gondoltam korábban, azokat, egyiket sem kértem a fórumon kapott válaszok alapján. pl GPS/GSM jeladó, a jammer miatt, szirénás riasztó, mert senki nem figyel rá, emelés érzékelő, mert nem nagyon emelik az autókat, ultrahangos térvédelem, mert nem valószínű, hogy betörik a szélvédőt.

 

Az autón nincs zár, így a zárdugózással nem kell foglalkoznom, még 1 szélvédő gravírozáson gondolkodok, de nem biztos, h van értelme. A Casco-t azt mindenképpen kötni akartam, de a fórumon elhangzottak ezt csak még jobban megerősítették, hogy szükséges.

Előzmény: drMinit (35303)
drMinit Creative Commons License 2018.01.15 0 0 35306

Gondolod, ilyen idő távlatából a fórumtárs felbukkan? 

:)))

 

 


De tedd fel a kérdést mire vagy kíváncsi, hátha valaki tud segíteni.

 

Kíváncsiságból ránéztem a topliktárs adatlapjára...   

2013 ban irt ide és akkor az írta, hogy egy éve szereltette be és meg van elégedve!

Előzmény: fefe11 (35300)
drMinit Creative Commons License 2018.01.15 0 0 35305

Előzmény: András9103 (35299)
drMinit Creative Commons License 2018.01.15 0 0 35304

Alapértelmezettben az összes váltózárat be lehet otthon építeni, ha van hozzá kellő affinitásod és persze pár szerszámod.

De csendben hagy kérdezzem meg, hogy szerinted biztos ez lenne a legjobb megoldás??
Annyira védtelen a motortere hogy abba sztem váltózárat beszerelni .... köhöm köhöm...   felesleges

Előzmény: András9103 (35299)
drMinit Creative Commons License 2018.01.15 0 0 35303

Sok balesetmentes kilométert a járműhöz, a terméket használd sokáig, és gratula a döntéshez!


Viszont én, mind egy beépítő aki egyébként azt a terméket nem szereli, hagy kérdezzem meg az első véleményedet és a döntésed okát.

 

Üdv:

Minit

Előzmény: Barti78 (35295)
drMinit Creative Commons License 2018.01.15 0 0 35302

Ohh egy régi nick...

Egyébként nem lehet hogy mi ismerjük egymást valahonnan??  ....

Előzmény: Törölt nick (35289)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.12 0 1 35301
fefe11 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 35300

Szia jaszi1!

 

Mennyire vagy megelégedve a Pajzsal ennyi idő után?

 

Előzmény: jaszy1 (30395)
András9103 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 35299

Sziasztok!

 

Lehet kapni olyan Suzuki Swift GL (1997) váltózárat, amit otthon is be tudok szerelni?

 

pacsepa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 35298

Szerintem a tréleres lopás valószínűsége a nullához nagyon közeli szám. Főleg városokban.

Előzmény: Jahno (35297)
Jahno Creative Commons License 2018.01.10 0 0 35297

Mellette hír:

 

Ezek után mondjuk, hogy nincs esély tréleres lopásra?

 

 

https://www.napi.hu/roviden?cikkid=10002940

Előzmény: pacsepa (35296)
pacsepa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 35296
Barti78 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 35295

Mint sokan mások a fórumon, én is laikus vagyok, korábbi kérdésemre sok hasznos infót kaptam a fórumon, amit ezúton is nagyon köszönök Mindenkinek!

 

Csak azért írok hátha segít valakinek a döntésben, én végül a Cerberos mellett döntöttem. Nem tudom, hogy jól tettem-e, majd az idő megmondja. Még 1 casco-t is kötöttem az autóra.

 

További szép napot Mindenkinek, és köszönöm még egyszer a segítő szandeku valaszokat.

pacsepa Creative Commons License 2018.01.02 0 1 35294

B. Endre személyesen Tímár úr magyar hangja és jobb, vagy bal keze, a gerillamarketing része.

Minden hozzászólása (összesen 9 db) tartalmaz egy linket. :-) Minden linkben van valami közös.

Ennyit érdemes rászánni a témára.

Egyébként a Pajzsnak is boldog új évet...!

Előzmény: Syracusa (35281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!