Üdvözletem Mindenkinek!Eljött lassan az idő egy autó cserére,felmerült a kérdés használt vagy új...nem is ragozom tovább! A tegnapi nap rászántuk magunkat a családdal,hogy nézzük meg közelebbről a Vesta-t,kipróbáltam és azt kell mondanom hogy kellemes meglepetésben volt részem! kulturált belső, kényelmes ülések,nagy csomagtér! Eldőlt a kérdés,pár hónapon belül a Vesta lesz az új családtag:)
Nem tudom, nekem is kombim van, de nekem semmi baj a hátsó törlővel. Kb 50e km-nél tettem rá új gumit mert a szélső egy cm-e leszakadt (kihúztam egy új hosszabból és méretre vágtam) de ezen kívül sose volt vele bajom. Ami kicsit szívás, hogy a hátsóablak fűtés az ablaktörlőt leolvasztja (külön bordázat a lapátnál) de mivel ott a fűtőszál lejjebb megy éppen ezért a lapát alaphelyzete felett marad 2cm jégcsík. Illetve a harmadik fékláma szintén jég alatt marad. Mondjuk ha körbevakarom tökmind1 az a 2 mozdulat, csak apró tervezési hibák :D
Illetve fékbetétcserém valszeg tavasszal lesz. Már be van tárazva a gyári AvtoVaz betétem. Az 5000-ret sokallom a nóném betétér kb ennyiért gyárit hoztam.
Szerintem a gyári hátsó betét okozza a problémát. Minden Kalinánál és Grantánál főleg az első pár fékezéskor fémes súrlódó hang jön hátulról. Valszeg kemény a gyári betét anyaga.
Nekem ezzel nincs gondom, mert tárcsafékem van hátul is :P
Közben kerestem, a vesta napi km számláló nullázásának lehetőségét, de egyszerűbb, ha holnap felcsörgök egy értékesítőt, vagy a honlapon a chat-es hostestől megkérdezem.
Üdv mindenkinek, egy élményt szeretnék veletek meg osztani. Karbantartóként dolgozok, MAGYARORSZÁG egyik legnagyobb cégénél a cég porta szolgálatát a Civil pajzs biztonsági szolgálat adja. A biztonsági szolgálat új jármű parkot kapott , lada granta és 4x4-eseket,elötte mazdával jártak, teljesen meg vannak elégedve az autókal. A biztonsági örök fönöke ódágat zenget nekem ma az autóról, azt mondta amedig nem kapták meg az autókat ők sem hiték el hogy milyen jók is valójában . Nagyon örülök neki , hogy a tapasztalatok majd be bizonyitják a tc és a hozzá hasonló tesztek le járatják a ladákat és nem fedik a valoságot.
Kalina/Granta témák: Motorolaj: Opel Dexos2 (5W-30) Minden jó állapotú motorba jó, új Ladába is. És nem drága, jó kedvezmény alkudható ki a legtöbb helyen. És szuper olaj, nem a sokak által jogosan rühellt régi 10W-40-es. Kombi ablaktörlő: a gyári húzórugója viccesen rövid és vékony. Megoldás: Vectra-B kombi ablaktörlő kar+lapát. akár utángyártott is. A furata kisebb, de az anyag képlékeny: egy nagyobb ollóval ki lehet alakítani azt a kúpos keresztmetszetet, ami ráfekszik a motor menetes tengelyén levő ricnis kúpra. Van anyagvastagság, nem kell félni a dologtól. Csak ésszel kell kialakítani a kúpot, nehogy átessünk a ló túloldalára. Ha a menetes tengely már majdnem egy anya vastagságnyira kijön a lukon, akkor jó és leszorítható. Automata fogyasztása: átlag 8,5 liter, ez egy éves adat. Sokkal kultúráltabb az egész vezetési élmény, mint a kéziváltóval. CSEND, nagybetűvel. Első fékbetét: a Bárdinál vagy a Lángnál kell venni. Pl. Roadhouse RH 2221.00 cikkszámon. Durva ára van, kb 5000 Ft kedvezmény nélkül.
Kalinánál az ablaktörlő kapcsoló kar alján van egy "reset" gomb, az az aktuálisan mutatott értéket nullázza néhány mp-es nyomvatartással, illetve az üzemanyag takarékosság hangjelzőjét lehet vele ki-be kapcsolni.
Nekem is csinálta korábban néhány alkalommal de abbahagyta. Ladarevolution szerintem jobb megoldást tudna rá, én féktisztítóval adtam a szájának. A szervízben elfelejtettem mondani, mert addigra abbahagyta.
Sok okot nem tudok kitalálni, lehet valamilyen szennyeződés (finom szemcsés homok), vagy a ferrodol anyaga nem túl homogén, emiatt szemcsék "morzsolódnak le". Extrém esetben elképzelhető hogy a ferrodol rögzítő szegecs elverésekor sorja keletkezett, amit nem tartok valószínűnek.
Mosás után meg szoktad "vasalni" a féket, hogy a tárcsa gyorsan megszáradva ne tudjon rozsdásodni? A rozsda is okozhatja akár, ha berágja magát a fékpofába. Ha ritkán jársz az autóval, és/vagy a csapadékvíz felverődik, esetleg őszi időben a pára betakarja, okozhat szintén kooróziót.
Nállam annyi hiba van, ha tolatnom kell és közben teljesen alászedenen a kormányt, akkor egy erős kattanás van a jobb első keréknél (szerintem a féltengelynél). De egyéb nem történik, ezt nézték a szervízben, azt mondták, ha menet közben nem tapasztalok labilitást rezgést vagy rendellenes hangokat, akkor nem kell törődni vele. Hát egyenlőre nem törődöm vele, mert halkult, és hozzá is szoktamm hogy néha-néha kattan egyet
Jól mondod. Teljesen igazad van. S Mercikből, 7-es BMW-ből szállnak át, persze, hogy nagy a kontraszt. Én meg Lada 110-esből ültem át, és nekem is nagy. Túl nagyok az elvárások egyeseknél.
Nálam a Grantánál is ilyen a fék. Most esedékes a 14 ezres szervíz. Kíváncsi vagyok mit fognak mondani. Szerintem nagyon kemény a betét és azért adja a hangot. Különben hibátlanul fog...
Elindulok a Kalina Cross-szal, semmi gond. Fékezgetek, semmi gond. Bemelegszik kb 15 km. után minden fékezésnél mint "vas a vason" hangosan zúg, morog. Csak fékezésnél melegen. Elöl szétszedték a fékeket, minden OK. Hátul nem nézték. Mi baja lehet?
Mi pedig, kik már megvettük, használjuk és szeretjük a Ladát tudjuk, hogy jó bornak nem kell cégér!
A tc és társai sok mindent írhatnak. Aki autót akar venni, és megfontoltan teszi, az nem egy cikk miatt választ más tipust. Ha valakinél felmerül a lada, mint lehetőség, előbb-utóbb megkérdez egy zsiguli tulajdonost a mindennapi tapasztalatairól. Esetleg egy márkakereskedésbe is ellátogat tesztvezetésre.
Persze a 10 literes fogyasztás leírása kissé etikátlan. A totalcar tesztjeinél nincs hozzászólási lehetőség, ezért komolytalannak tartom az egész weblapot. Nem speciális mérések sorozata egy személyautó tesztvezetése/bemutatása, hanem teljesen egyéni megítélés alá kerül. Ezt a megítélés persze nagy mértékben rontja, ha egy csúcskategóriás autóból szál át valaki egy gyors tesztre. Ilyenkor egy kalina cross, vagy egy granda sem tudja azt adni, mintha teszem azt egy fapados suzuki swift 1.3-ból ülne be az illető. A legnagyobb gond ott van, hogy az emberek többsége ebbe bele sem gondol, csak "issza" amit elé tesznek.
Egyetértek az előttem szólókkal,az ilyen cikkek nagyon sokat ártanak egy visszatérő márkának,amelynek a presztízse nagyon lecsúszott az utóbbi 15-20 évben,s aminek nem elég a nosztalgia,meg a retróhullám,hiszen a semmiből kell újraépítenie önmagát.Mindig csodálkoznak az emberek az új Ladák láttán,és mindig a régi hátulkaparósokkal hasonlítják őket össze,pedig nagyon nem ugyanaz a kategória. Kis túlzással, mint egy húsz évvel ezelőtti és egy mai F1-fejlesztés.Ezt nem nagyon tudom hova tenni,hiszen a VW sem Bogarakat meg Transporter T1-eket gyárt manapság...Egy rutinosabb forgalmazó simán elérte volna,hogy a TC-hez hasonló cikk meg se jelenjen,az Autónavigátor írása meg szerintem egyenesen hitelrontás.
Az autónavigátoros teszt sem mellőzi az előítéleteket, és tetejébe még hamis infókkal tömi a nézők fejét. A videóban ez hangzik el az automata Kalináról: "...10 liter feletti a fogyasztás vegyesben, városban 13 liter" - ez már hajmeresztő tévedés, vagy inkább szándékos félrevezetés.
Apropó automata váltó... valaki tud reális fogyasztási adatokat az automata Kalináról? A minap felötlött az ötlet, hogy át kéne nyergelni a kéziváltós hatchbackről automata kombira.
A Lada Hungary szerint eddig 2015 óta 2135 új Lada kelt el itthon. Lehetne fokozni, de az ilyen "tesztek" enyhén szólva nem használnak. Erre is kell költeni. Mindene esetre minket az fog érdekelni, milyen lesz a márkakszerviz háttér. Ne legyen olyan, hogy nem tudnak mit kezdeni pl. egy fagyó klímával.
Ismerem.Vályi förmedvénye az a teszt.A TC mindig is élen járt a nem hátsókerekes Ladák fikázásában-a jóízlést és a normális kritikát messze meghaladóan.Gondolom,a pajeszkirály nem kapott ingyen benzinjegyet a Lada forgalmazójától,a Dákósoktól és társaiktól meg igen.
Az ár és a tudás szerintem ár-érték arányban megfelel. A kínálatban pedig egy új Lada méltó ellenfele pl. egy 4 éves Skodának vagy Opelnek. A nagy igazság, amit pedzettél, a sajtó. Utána nézegettem a Lada cikkeknek, alig egy-kettő nyilatkozott abszolút pozitivan, pedig a finnyogós RTL tesztműsorában is a végére igencsak meggyőzte őket a Kalina Cross. Sajtó, sajtó, sajtó...
Vannak a Nivában jó dolgok,pl. a baszott nagy rugóutak,az állandó 4WD,a felező,a diffizár,a szép kis terepszögek,de a belseje,a motorja,az aktív és a passzív védelem a kocsiban ma már kevés-a konkurenciához képest is.Legyünk őszinték:hol van a Niva technológiában egy Dusterhez képest,ami pedig nem is igazi terpjáró,csak egy SUV? A főnökömet is megkínálták nemrég egy új Ladával,ő mégis inkább egy kétéves Logan 1.5 DCi mellett döntött.Ez van.2004-ben jött vissza a Dacia a magyar utakra,és bár a magyar utakon a vége felé már igen kis presztízzsel bírtak a régi Dákók,a sajtó és a közönség is nagy sikerrel fogadta (utóbbi kettő mindig hat egymásra).A Lada fogadtatásánál nem volt középút,voltak,akik lelkesek voltak,és voltak,akik kimondott utálattal fogadták(érdekes,a Daciánál nem éreztem ezt a sokszor szakmai tartalmú ellenszenvet).2004-ben volt még HL,egyre siralmasabb eredményekkel,csökkenő eladásokkal,a 110-es családdal és a Nivával. Ahhoz képest,ma már lennének jó motorjaik is,csak nem igazán homologizálják őket nemzetközire.Változatlanul belpiacra termelnek elsősorban,gondolom ezért ódzkodnak a dízelektől,ugyanakkor megcéloznák a külföldi piacokat is (gondolom ezt vezette fel a WTCC-részvétel is).Néha kapkodnak,ami érthető,hiszen néhány évtizedes lemaradást-és nemcsak a technológiára,hanem a propagandára,management-re is gondolok-nem lehet 2-3 év alatt behozni.Bőszen gyártják még a nyolcszelepes benzineseket,ami ma már nem számít túl korszerűnek. Félnek a turbótól,ami szintén népszerű és menő dolog ma egyes körökben (én speciel rühellem a két-háromhengeres kis köbcentis turbókat,de sajnos egyelőre ez a trendi).
Németországban 2200 db.körül adtak el tavaly,míg 2016-ban csak 1000-1500 körül.De a német piac sokkal-sokkal óriásibb,mint a magyar,itt csak a tendenciára céloztam.Kíváncsi vagyok a 2018-as eladásokra.jó lenne a vérfrissítés,igen jöhetne az X-Ray és a Vesta Cross is,akár 1,8-assal is,nem beszélve a kombiról.Szerintem,ha az ezer körüli darabszámot hozzák,illetve stabilizálják,az jó és reális eredmény.
A 4x4 esetében nem csak a motor őskövület... De szerintem nem ezzel van a baj. Kicsi ország vagyunk és akik megengedhetik maguknak az új autót rengeteg típust választhatnak. Eloszlik azért. A többség aki Ladát akart már megvette. Akik meg válogatnak, ahogy én észrevettem inkább más típust választanak. A Daciával egy időben kellett volna megjelenni a magyar piacon. (Hozzáteszem az akkori Lada választékkal nem hiszem, hogy nagyon labdába rúgtak volna. Tényleg mikor is jött a Dacia?) Ha az illető belevág egy Dákóba nem fogja eladni 2-3 év múlva mert itt a Lada. Persze ez az én véleményem. Így sem rossz eredmény ez. Ja és nem szabad szüttyögni annyit mint a Vestával... Már hozni kéne a Crosst, Kombit, X-ray-t.
Tényleg nagyon durva a visszaesés,mert 2016-ban még olyan 1150-1200 Lada kelt el. A piac nem nőtt olyan ütemben-20,4 százalék-amennyivel a Lada visszacsúszott (kb. 30 százalék).A Lada Hungary propagandája fényévekre van a hajdani HungaroLadától,persze azért nem veszi fel a versenyt a rutinos rókákkal (Ford,Opel,Suzuki,stb.).Iszonyatosan erőltetik az 1.6-os benzinmotorokat,de nagyon sokan keresnének szerintem dízelt is,és egy picit nagyobb motorválasztékot (1.4 vagy akár 1.8 liter).A 4X4 motorja meg egy őskövület,ő is megérdemelne már egy modernebb,lehetőleg nemzetközi homológ erőforrást.
Jött egy-két új típus is idén-pl. Vesta-de számomra érthetetlen,hogy lehet 7. egy Dacia Magyarországon.A hazájában jól nyomta a Lada,visszaszerezte az első helyet,növelte a termelést,de szerintem egy hosszú folyamat lesz,sok áldozattal,mire visszatér sok-sok elveszettnek hitt piacra, és kialakít egy saját márkaimázst.
3 éve,amikor még sehol sem volt a Lada Magyarországon,simán kiegyeztem volna egy ilyen eredménnyel,de valószínűleg a jól sikerült 2016 egy picit magasra tette a lécet.Szerintem a realitás az évi 1000 darab körül van.