Keresés

Részletes keresés

T 6 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 100652
Hy Creative Commons License 2018.01.13 0 0 100651
Kormi76 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 100650

...tudja valaki,hogy hol tart a következő Skoda 21Tr átépítése?

 

T-810 es pályaszámmal fog futni?

Hy Creative Commons License 2018.01.09 0 4 100649
Hy Creative Commons License 2018.01.09 -1 0 100648

Búpesti "e"jegy!
Tegnapi hír: Ismerős a 7végén azt közölte, túró sincs belőle, minden a régi, 65 fölött maradt a SzIG.

 

Mai:
http://hvg.hu/itthon/20180109_BKK_tesztbusz_elektronikus_jegyrendszer

Azaz nem műxik 2018.01.01-től az "e"jegy, -bérlet.

Előzmény: Hy (100643)
T 6 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 100647

Az egy határozott idejű, finanszírozott /ELIPTIC/ project volt, amelynek vége lett.

Rendszeres üzemhez több önjárásra képes troli kellene. Ha, a jelenlegi akkus járműparkból "áldozol" fel egy ilyen vonalra kocsikat, egy esetleges terelésnél, nem lenne elég önjáró kocsi mert erre a vonalra mindenképp az kellene.

Amúgy, már a 60-as években reménykedtek abban, hogy az akkumulátoros energia tárolásban hamarosan hatalmas áttörést érnek el. A hamarossanból ma lett, és itt tartunk.

Előzmény: kimaradt (100646)
kimaradt Creative Commons License 2018.01.08 -2 1 100646

Bizonyára igazad van. Mikor a 77A-s járatot csinálták, azzal volt valami cél. Semmi nem valósult meg azóta. Kérdezz rá mi volt a tapasztalat, akár a járművezetőitől.  

Előzmény: T 6 (100644)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.07 0 0 100645

A lényeg pirossal volt írva. Kár, hogy a nap meg kiszívta a színét...

Előzmény: Hy (100643)
T 6 Creative Commons License 2018.01.07 0 2 100644

Ez hülyeség. Pàr szàzalékot csökkent a kapacitàsuk csak. Nezz meg egy terelést, vagy rep napot.

Előzmény: kimaradt (100641)
Hy Creative Commons License 2018.01.07 0 0 100643
Hy Creative Commons License 2018.01.07 0 0 100642

Nem szegedi, de kérdéses?
Mit fütyül a RIGO

Hol?
Hogyan?
Mikor?
Külföldről?
Külföldi?
65 év fölött?

Van bárkinek infója róla?
A bkkrigo bekakált.

kimaradt Creative Commons License 2018.01.06 0 1 100641

Nagyon jól. Bizonyára azért nem engedik reggel kivonuláskor az akkus menetet,  inkább dupla kilométer vezetékessel.  :P

Előzmény: sirdavegd (100640)
sirdavegd Creative Commons License 2018.01.06 0 0 100640

Aksik amúgy hogy bírják eddig?

Előzmény: T 6 (100639)
T 6 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 100639

Halozat. Ha tonkre megy az aksi, sima mezei trolikent hasznalhato tovabb. Nem soros hybrid. :)

Előzmény: Ikaruszki (100638)
Ikaruszki Creative Commons License 2018.01.03 0 0 100638

Amúgy a "Skodaruszok" közvetlenül a vezetékről, vagy akkun keresztül vannak táplálva?

beni19 Creative Commons License 2018.01.03 -1 1 100637

32-es kapcsán nagyon remélem, hogy minél előbb lép a város, mert Újszeged nagy részének nem jó a jelenlegi rend. Felvetettem korábban, hogy a legideálisabb az lenne, ha 15 percezne reggel 6-9 és 13-18:30 óra között munkanapokon a 71(A) és 72(A). Mellette pedig szóló kocsi kiadással 15 percezhetne 6-9 és 13-17 óra között a 32-es, 9 és 13 óra között pedig 20 percezhetne a 32-es, mert elég lenne. Így összehangolható lenne a 3 járat (32, 71(A), 72(A)). Csúcsidőben átlagosan 7-8 percenként lehetne Marostő felé utazni, délelőtt és hajnali/esti órákban pedig 10 percenként. Késő esti órákban 21 óra után pedig nem kellene 20 perces követés, mert felesleges, elég lenne 30 perceznie a 71(A), 72(A)-nak üzemzárásig. Ez mindenkinek jó lenne, az egyetemisták mehetnének továbbra is 32-essel a kolesz és a TIK között, illetve besegítene továbbra is a 71-es és 72-es járatoknak. Emellett pedig marostőiek is jól járnának, mert 15-15 percezne csúcsidőben a 71(A) és 72(A). 

Előzmény: Törölt nick (100624)
RootKZR Creative Commons License 2018.01.03 0 1 100636

Ha NiCd az akku csomagja, lehetne Nimbus. :'D off

Előzmény: T 6 (100632)
T 6 Creative Commons License 2018.01.02 0 1 100635

Szerintem egyik nem zárja ki a másikat. Vezeték alatt megy a jármű, közben tölt. Aztán önjárózik, és a végállomáson egy kiépített töltési ponton (szerencsésebb esetben jelenleg meglévő villamos/troli betáp hálózathoz közel) tölt. Azt viszont sajnálom, hogy jóval rövidebb lenne az önjárási képessége, mint egy akkus busznak.

Érdekelne az akkus troli - akkus busz összehasonlítás igencsak. Ár/hatótáv/ akkus busznál töltési idő szemponból.  Igencsak összehasonlítható lenne, mert a kaszni egy.

Lehet az áron az akkus buszhoz képest visz le, a csökkentett hatótáv? A két rúd meg nyilván emel rajta, de közel sem gondolnám, hogy annyit, mint az aksik árai. Persze van mögötte még drágító tényező a sima akkus buszhoz képest, a más kategóriába soroló előírások miatt. Bürokrácia...

Előzmény: Törölt nick (100634)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100634

Igazad van, nehéz ezt jól bekategorizálni. Elvileg a jelenlegi troliknál hosszabb önjárásra képes troli lenne, de az önjárási képessége még így is sokkal rövidebb lenne, mint egy elektromos busznak.

 

Privát véleményem, hogy én inkább a pontszerűen tölthető (és nem száz km-ekhez elegendő akku packot cipelő) elektromos buszok irányába mozdulnék el (még ha az esetleges töltőpontok kiépítése kezdetben nagyobb beruházási igénnyel is jár, bár tudomásom szerint ezek még így is jóval olcsóbbak, mint maga a jármű). Ezért cserébe sokkalta nagyobb rugalmasságot kapnánk viszonylattervezési szempontból, ami szerintem hosszútávon mindenképpen nagyobb haszonnal járna. Sajnos néhol szerintem a jelenlegi felsővezeték hálózat túlságosan nagymértékben behatárolja a lehetséges vonalvezetéseket, a töltési mód pedig a vezeték alatt töltendő időt. Ebben az esetben nem feltétlenül lenne rászorulva a trolivezetékre a jármű, de a városi betáp hálózat adottságait a töltőpontokon ki lehetne használni.

Előzmény: T 6 (100631)
7-es troli Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100633

Kérdés számomra, hogy felsovezetek alatt,felrakott szedovel trolikent fog-e közlekedni, es közvetlenül a vontatomotor kapja a kakaót, vagy az akksikat tölti olyankor is majd, es közben meg innen hajtja a szerkentyűt az akkumulátor...

Előzmény: T 6 (100631)
T 6 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100632

Ennek valami nevet kene adni. Akkus busz troli... Hasonlo a helyzet mint a Tramtrainel, villamos vasut...

Előzmény: T 6 (100631)
T 6 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100631

Lehet rosszul, maradian gondolkodunk midi ugyben. Ez ugylehet inkabb egy akkus busz lesz, ami menrt kozben is tud tolteni, kihaznalva a meglevo halozatot, csokkentve a kenyszerpihenok idejet. Jo lenne latni az akkus modulo specifikacioit, illetve az akkus/troli tervezett specifikacioit. 

Előzmény: Törölt nick (100617)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100630

Na ugye :)

 

De én inkább úgy fogalmaznék, hogy a város által a szolgáltatónak fizetendő díj számításának alapja az utasszállításra meghirdetett járatok menetrendje. De ebből még egyáltalán nem következik, hogy az ilyen-olyan rezsimenetek összessége nincsen valójában "beárazva" a 3 fajta költségtétel közé.

 

Előzmény: T 6 (100629)
T 6 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100629

Ok. Szoval erted. :D Magyarul ki, es bevonulo kocsi utan nem fizet. Nagy kivetelelek, 5 es 1, mert ugye, itt gyakorlatilag nincs ilyen.

Előzmény: Törölt nick (100628)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100628

Biztos? Mi is az az utaskilométer? :)

Előzmény: T 6 (100627)
T 6 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100627

Nem hulyeseg, ĺgy van. 

Előzmény: Törölt nick (100623)
T 6 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100626

En a viztoronyi indulasokat latom. Azok hangolasa tobnyire jo az alapviszonylatokkal, bar neha hianyolom a jarmuvezetoi torekvest, ekkor felcserelodnek.

Előzmény: Törölt nick (100624)
T 6 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100625

Etikus..... otletes.... A szolo szolgaltatast nem rendeled meg kulon csak a csuklost. Csuklost meg minek rendelni mondjuk reggel kifele iranyba, mikor a tobbseg befele jon. Szolgaltato szempontbol nem tul jo huzas, finanszirozas szempontbol pedig igen. 2020-ig felesleges is errol beszelgetni. Addig tart a jelen, be betonozott menetrend a szerzodes szerint.

Előzmény: kimaradt (100618)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100624

A 32-esnek el van tolva a menetrendje, meg túl van bővítve a kapacitása is.

 

Ilyen sűrűséggel először szólóval lett volna célszerű indítani.

Az Újszeged irányú hangolása pedig rossz. Az elvi célja - hogy a belső szakaszon tehermentesítse a ritkábban közlekedő 71-72-t - akkor lenne jól megvalósítható, ha mindig az alapjárat előtt 1-2 perccel közlekedne és a belső szakasz utasait szépen felszedné előttük, így a 71-72-re főként csak a külső szakaszra tartó utasok maradnának. Ezzel szemben nagyjából úgy jön ki a menetrend, hogy nem a 71-72 előtt, hanem utánuk 2-3 perccel megy kifelé. Emiatt pedig a kifelé tartók egy része feleslegesen a alapjáratokat terheli.

Befelé irányban jó a fekvése, mert a Víztoronytól nem sokkal a 72-es érkezése előtt indul. Ugyanezt a szisztémát lehetne alkalmazni kifelé irányban is. Ahogy számolgattam, ezt úgy lehetne megoldani, ha a Honvéd téri fordulása lenne feszes és az újszegedi laza, ami simán megcserélhető, mivel műszaki pihenőt egyik végállomáson sem tudnak kivenni, ahhoz legalább a Mars térre úgyis be kell forogniuk.

Előzmény: beni19 (100615)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.02 0 0 100623

"Pedig érthető, a város mint megrendelő csak az utaskilométerért fizet, "

 

Mi ez a hülyeség!?

Előzmény: kimaradt (100618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!