Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a45 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2012

ha veszel egy autót kereskedésbe és azon kopó alkatrészt kell cserélni ami lehet 60 ezer forint ia akár azonnal azt avevő simán beszívja és akereskedőt ezért miért terhelné felelősség

 

én legutób ablaktörlőmotorral indítottam 38000 ezerért és nem sokkal a vétel után de nem rohangásztam egy magaskorú autó miatt sehova pedig nem is kellett volna messzire menni

ilyen és hasonló kiadásokra egy használtnál ha négy öt vagy tíz tizenöt húsz éves vagy szilentek féltengelyhiba benne kell hogy legyen a kedves vevő pakliába és ne xirre xarra rohangásszon lambdaszondák miatt mert lehet hogy amit épp most vett 8 évesen az egy jól felszerelt újkori áro 5 millás és fölötte autó volt anno és lehet még egy jó darabig semmi baja nem lesz

pizo Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2011

 

Azért terelőlemezesnél is látható. Ilyen volt belül:

 

 

Zoli

Előzmény: pizo (1997)
pizo Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2010

Sajnálom hogy átvertek egy használt autóval, ami ilyen mély nyomokat hagyott benned.

 

Zoli

Előzmény: a45 (2006)
danidoki Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2009

Ez a telefon... Bocsánat. Szóval átvenni, majd eladni, s vállalni ennek a kockázatát. 

danidoki Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2008

A kereskedő sem köteles át enni, majd eladó, s vállalni ennek a kockázatát. 

Előzmény: a45 (1985)
danidoki Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2007

Ez így van. Annyit pontositanek, h a garancián itt Magyarországon a jotallast kell érteni. S igen, a kereskedőtol való vásárlás fogyasztói szerződés, jár a jótállás, amit nem negalhat egy szerződésben. 

Előzmény: pizo (1984)
a45 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2006

MÁS sok olyan cikk is van hogy felvásárlásnál ennyit meg annyit nem adtak kpra a kocsikért és mentek el onnan az emberek

 

mert sokan nincsenek tisztába a kocsijuk értékével meg azzal hogy nem olyan egyszerú használtautót eladni pláne ha nem újkeletú a kicsike

nem védek senkit de egy kicsit sántít hogy hajdenagyonjó kocsikat visznek oda beadni 

sztem ma magyarországon még egy nagyszervíz előtt beadnák a kocsit mert az akényelmes és inkább szopatnának vele új vevőket kereskedőn kesresztül

mert nehogymá kétmillioévettük csak ennyit ér nane

de bizony az agyonajnározott jó gépek sem érnek annyit mint hajdanán az újautópiac szereplői f@@ák az újabbnál újabb csodákat amiért ahogy elnézem kigyóznak akár a hitelezős sorok is  és ez egyre jobban háttérbeszorítja a használtautó eladókat a használt piacot és ezt sokan elfelejtik 

mert a jó eladáshoz jó vevő meg szerencse kell ki tudja mi kell a népnek 5 10 év múlva ha tudnám venném és nem itt irogatnék mert egyszer belőlemis eladó vagy bontóba beadó és újra vevő lesz aztán ha meghalok majd az autóm hagyatéki lesz vagy eladják vagy abontó kanala megeszi

a45 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2005

KIS értékvesztés használtautónál is csak akkor lesz ha egy két év után eladod de ha egy 18 éves garázsautót veszel mert hagyatéki ami null extrás se szervo még egx hátsó ablaktörlő fapad sztem 2000 es évjáratért mittudomén daewoo opel akármi 20 ezer km el régi modell totál bukó 

 

de ez a9 millás autó 4 ért vettem ennyit meg annyit akkor nem buksz ha két három évente veszel másikat mert  öt hat év használat után ugyanúgy mint az informatikai eszközöknél ha más lesz a trend a 4 millának lehet hogy csak a töredékét kapod

 

egyébként meg állandóan nem járhat az ember fejében az hogy ha egy autó mint termék megtetszik neki és azért pénzt ad hogy élvezhesse mert jó vezetni szép fiatal stb  hogy mennyit fog veszíteni mert mint tartós fogyasztási cikk van jelen és az értékéből folyamatosan veszít 

 

meghát ki mire vesz autót aki annakidején újonnan vette négy év után beszáll másikba ami nem a nagy átlag magyar ember de tudok olyat hogy valaki megtartott egy modellt mert tetszett neki és nem foglalkozott az amortizációval

 

kinek mi a terve van aki állandóan váltogat van aki nem van akinek a ból b be megfelel egy jó állapotú régi 

 

 

hiperpigmentált Creative Commons License 2017.12.30 0 0 2004

 On-  Oszd már meg velünk, ha nem titkos, hogy hol lehet ilyen áron 4 éves autót venni, mert 4 pistáért engem is érdekelne, de DSG nélkül. Bár attól tartok, ez nem japán és nem német prémium. :-))) - Off

Előzmény: Teo papa (2003)
Teo papa Creative Commons License 2017.12.30 0 0 2003

Hmm .. szerintem ez az "új autó csak a megoldás" lehet, hogy rád illik, de egy csomó emberre nem. Annyira sokrétű a dolog, hogy nem lehet kijelenteni, hogy ez vagy az a tuti. Vagyis ki lehet, csak nem lesz igaz :)

Én magamnak vettem 4M-ért egy 4 éves autót, aminek az új ára 9M felé van. Én nem szeretnék évente 1M-t bukni az értékvesztésen, és ezt a szervizen se fogom elbukni sok éven át sem.

Másik konkrét példa: a cégnek szintén vettem egy kicsit nagyobb autót 5 évesen 6M-ért, aminek az új ára 11M felé van. Ezzel kb évi 50e km-t megyek, a vétel után 15e km után volt olajcsere, újabb 30e km után olaj és DSG olaj csere, újabb 30e km után értünk el az első, menetrend szerinti vezérléscseréhez és itt már kellett első féktárcsákat és betéteket is cserélni. Idáig ugye 75e km-t mentünk :o .. ezeket neked is meg kell csináltatni az új autódon (ha ilyet veszel persze), ráadásul szakszervizben, jóval drágábban, mint amennyit én fizetek a "csak" szervizben (ahova lassan 30 éve hordom az autókat). Na ezután jött 5e km és kiegészítő fűtés javítás vált szükségessé, ami 90e ft-ba került, ez a garanciális autón nem ment volna még tönkre. Amúgy az autón mindig minden rendben van, tehát nincs javításra váró dolog rajta. Nemsokára elérünk a 2 évnyi használathoz, esélyes, hogy addig már nem lesz javítás, tehát a garanciális autón idáig kb 2M értékvesztés lenne, szemben a 90e ft-os plusz javítási költséggel (ha jóindulatúan nem számolom a szakszervizes "felárat"). Mondd, ha az elmélet sántít :)

 

Teo >

Előzmény: subaaa (1953)
Teo papa Creative Commons License 2017.12.30 0 0 2002

Höhö .. aszondod, hogy az emberek km-t vesznek és nem állapotot? Szerintem ez az állapotot veszünk és nem km-t duma egy akkora átbaltázás a hozzá nem értők számára, amilyent a világ nem látott még :o .. a saját véleményem, hogy én bizony VALÓS km-t veszek, és nem mellesleg csak és kizárólag jó állapotot.

Az állapot elmélettel  a következő a bajom. Azt sugallja az embereknek, hogy nem kell foglalkozni a km-órák állásával, mert úgyis mind tekerve van. Innen nagyon leegyszerűsödik az életük, hisz senki nem olyan hülye, hogy ne lássa meg, ha egy autó rossz állapotban van. Megveszik a szemre jónak tűnő, láthatóan visszatekert órájú autót, kezdésképpen vezérlést cseréltetnek egy kisebb vagyonért és meglepődnek, hogy vannak egyéb cserélendő dolgok is "hirtelen". Aztán valahogy kinyögik és boldogok, hogy milyen frankó autójuk van. Aztán eltelik egy kis idő és jönnek a bajok. A fórumon sírják ki magukat, hogy az autógyártók milyen idióták, pl 150-200e km-nél kettőstömegűt + kuplungot kell cserélni, valamint egyéb dolgok is megadják magukat eléggé "idő előtt". De hát ilyen az élet. Én meg jobb esetben csak magamban vigyorgok, hogy az általam használt autókban 2-3x annyi km-nél is gyári kuplung és társai vannak és jól érzik magukat, eszük ágában sincs cserélődni :o

Van még egy másik vonzata is a dolognak. Korábban már itt is írtátok, hogy a gondos gazda nem tudja valós értéken eladni a kevés VALÓS km-es autóját, mert úgyse hiszik el, hogy tényleg annyi a km. Ezt én is tapasztalom, ahogy azt is, hogy kellő utánajárással bizony lehet ilyen valós, kevés km-es, végig szervizelt autót venni. Hát én inkább ilyent veszek. Ugyanez igaz Németországra is. Ahogy emellé az is "jár", hogy NEM vezérléscserével kezdek pár száz ezerért, mert nem tartunk ott :o

Mondjuk az én elméletem nem a pár százezer forintos autóknál működik, sokkal inkább a pár milliósoknál.

 

Teo >

Előzmény: MrTA4 (1958)
Teo papa Creative Commons License 2017.12.30 0 0 2001

Jó történet :) .. én csak azt nem értem, hogy évekkel korábban már ugyanezt eljátszotta ez a bagázs és akkor meg is szűntek. Aztán pár év pihenő után megint előkerültek és nyíltak az újabb és újabb telepek országszerte. Aztán most megint szűnnek meg a telepek :o

Én már a korábbi menetben elolvastam a topic elejét, úgyhogy mikor nemrég feltettem egy autót és azonnal hívtak, mondtam, hogy nekik nem adok el semmit, ahogy nem is veszek tőlük. Ugyanezek a "trükkök" voltak akkor is, amiket most lehet olvasni.

 

Teo >

Előzmény: Szabovik János (1904)
a45 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 2000

Legalább lesz munkája a szerelőknek nem mintha unatkoznának és ez igaz az alkatrészbeszállítókra is

 

A használtautót ha megnyerte hadd vigye nem lesz neki irigye 

 

Szerelőnél biztos nem

pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1999

Inkább az a gond, hogy adott összegért jó állapotú/fiatalabb autó helyett nagyobbat vesznek, ami így sok esetben rosszabb állapotú.

 

Zoli 

Előzmény: a45 (1998)
a45 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1998

A HASZNÁLTAUTÓ VÉTELHEZ mint AZ ÉLETHEZ SZERENCSE is kell nem is kevés hogy korrekt felet találj a másik oldalon viszonylag jó állapotú géppel  és a vételár se mindegy mennyi pénz van rá és azér milyen normális kocsit lehet venni NEmcsk itt van murvaplacc máshol is hasonló a helyzet egy valamire adó nagy cég nem foglalkozik roncsokkal de sajnos apiac  tele van szeméttel ha magánember adja akkor is

pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 1 1997

"ÉS mit fog látni a szerelő? Belenéz a váltóba endoszkóppal meg a difibe? Vagy röntgenszemekkel megállapítja a kuplungtárcsa állapotát?

Ezen mindig csak mosolygok, meg az állapotot veszünk hablatyon."

 

A korróziós gondok még akár egy féllaikusnak is jól láthatóak, ha alánéz. Meg az utolsókat rugó kipufogórendszer épp a kilyukadás előtt, az olajfolyás, a szakadt féltengely-gumiharang.

 

Vagy a soha nem cserélt olaj, csak le kell tekerni az olajbeöntő-sapkát (tudom, nem minden autónál látszik a terelőlemeztől)

 

 

Látható a füstölés is... 

 

Zoli

Előzmény: Gézen_Gúz (1992)
pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1996

"ÉS mit fog látni a szerelő? Belenéz a váltóba endoszkóppal meg a difibe? Vagy röntgenszemekkel megállapítja a kuplungtárcsa állapotát?

Ezen mindig csak mosolygok, meg az állapotot veszünk hablatyon."

 

Többet fog látni a szerelő, mint amit te, laikusként, ha alá sem nézel. És a mondataidból látszik hogy laikus vagy. 

Ha tényleg ért hozzá a szerelő, akkor egy kicsit hosszabb próbakör 5-7 km, üzemmelegre használva és megemelés, néhány mérés után egy rakat dolgot megmond az AKTUÁLIS és a közeljövőben várható állapotról.

Megsúgom, még a kettőstömegű lendkerék állapotáról is lehet, endoszkóp nélkül. Különben meg van endoszkópom, akár bele is tudok nézni... Ja, hogy megfizetni senki nem akarja?! Jönnek a telefonok hogy vett egy romot, és ISMERETLENÜL SEGÍTSEK RAJTA, DE INGYEN, mert mennyi pénzzel átverték... 

 

Az átvizsgálással legalább az kivédhető, hogy ne vegyél meg egy romot, amire RÖGTÖN RENGETEGET KELL KÖLTENI, azért hogy egyáltalán az utcasarokig elérj vele.

 

Zoli  

Előzmény: Gézen_Gúz (1992)
pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1995

Ebből annyi igaz, hogy minden autóra költeni kell. 

 

Zoli

Előzmény: a45 (1990)
pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1994

Igaz. De erre hivatkozva jól támadható.

 

Zoli

Előzmény: MrTA4 (1989)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1993

Egyébként az összes autó "felvásárló" ilyen, ígér mindent csak vidd be hozzá az autót.

Te megteszed, próbakör után mondanak egy olyan szemtelen árat, hogy azt is megbánod, hogy felkeltél reggel.

Valahogy mindig azt hallottam, hogy ezt a típust nem keresik meg a fehér szín nem eladható, nem divatos :) ezért csak a jóindulatnak köszönhetően adnának 70%-os árat a hirdetetthez képest.

Végülis igaz itt is a mondás, hogy mindenki neppernek születik, csak vannak, akik továbbtanulnak, mondhatni nepper az egész világ, ehhez még asszisztál is a legnagyobb hirdetőoldal.

 

Gézen_Gúz Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1992

Pont a te írásod a valódi vergődés.

Rég nem arról van szó hogy miért nem jó a használt, miért jó az új, hogyan kell beleugrani a tutiba vagy nem.

Persze, elkanyarodott a beszélgetés menete (nem kellett volna).

 

Ez a topic a tisztességtelen, magát nagynak mutató de igazából a legkicsinyesebb galerik egyikéről szól ebben az országban.

Arról szól, hogy véletlen se menj oda elcseszve az egész napodat, véletlen se dőlj be a telefonos igérgetéseknek (velem is volt ilyen, vigyem be... csak ennyi volt a válaszom ha akarsz valamit majd idejössz), véletlen se adj ki semmilyen iratot a kezed közül (csinálj fénymásolatot, adataidat kitakarva - senkinek nincs köze hozzá), egyszóval kerüld el ezt a simlis bandát. Én a saját számomat sem adom meg egy hirdetésben sem, létezik erre feltöltőstelefon, vagy bármilyen más, amin zaklathatnak, ha úgy akarom.

 

ÉS mit fog látni a szerelő? Belenéz a váltóba endoszkóppal meg a difibe? Vagy röntgenszemekkel megállapítja a kuplungtárcsa állapotát?

Ezen mindig csak mosolygok, meg az állapotot veszünk hablatyon.

Nem, használtautót veszel, amiben benne van a ráfizetés, bukta, sarc, ki hogy nevezi, ezért az ára a töredéke az újnak.

Most hogy ezt egy ismert előéletű autóval teszed, vagy egy ilyen lehúzós, murvás placcos bűnözőknél, vagy magánszemélytől esetleg nyugaton, az a te dolgod.

 

Egy kereskedő nem ismerheti a komplett előéletét az autónak, de ez nem mentesíti arról, hogy az ismert hibákat elmondja a leendő vevőnek.

 

A TC-s cikk is erről szól, torkáig véres autót melegítettek rá egy kivülállóra, ez minden, csak nem korrekt, főleg, hogy kiderült, mennyiért adta be az előző gazda. Ez itt már átverésszagú történet,nem is kicsit. Ahogy írták, ha majd hónapok múlva bedöglik valami az autón, az már a te reszortot, de hogy haza se érsz vele, mert egy hulladék, nos ez csak akkor korrekt, ha ismert ez az állapot és annak megfelelő a vételár is. Ebből a TC cikkből pont az ellenkezője derült ki. 

Előzmény: B.A.M. (1991)
B.A.M. Creative Commons License 2017.12.30 0 2 1991

Őszinte leszek, nem ismerlek titeket, de hónapok óta nézem a vergődéseiteket az AAA - val. 

Mielőtt valaki autót szeretne venni mi az amit meg kell tennie? - Gondoljátok végig. 

Legyél kedves és keresd elő a sufni tunning szerelődet, ültesd be magad mellé a kocsiba (nem hiszem el hogy a haverodnak a haverja nem ismer egy szerelőt aki nem először lát életében autót) és emeltesd meg, nézettesd meg vele a kiszemeltet. Drága az óradíjja? Ha ennyire nincsen pénzed, hogy fogod fenntartani azt a szerencsétlen autót, árduld el-? Annak van szervízdíjja, biztosítása, adója, alkatrésze stb. Azon kívül pedig hiába mész apual, anyuval Pistabával  a szomszéddal, egyszerűen nem értenek hozzá, mert valószínűleg nem a szakmájuk, csak elolvastak pár cikket a totalcaron jobb esetben. 

Ha nem tetszenek a feltételek, lehet menni a Mercedes szalonba autóért. Félreértés ne essen, nem védem az AAA-t, mert értelmetlen lenne. Amit ők csinálnak az pszichológiaia hadviselés, ti pedig az áldozatok vagytok, de legyen már eszetek! Ha azt mondják hogy ugorj a kútba, beleugrasz?! A TE döntésed volt odamenni, a TE döntésed volt az autód értékének töredékééért eladni nekik az autódat. Ez a baj a magyarokkal, vagyis velünk. Mi csak panaszkodni tudunk, másra kenni a saját hülyeségünket. Ha Józsi bácsi kiskereskedésében veszel autót, a helyzet ugyan az. Léteznek szavatossági jogok  a földön, itt nálunk is. Igen, tényleg. Te ha eladod az autódat, NEKED magánszemélyként valamilyen szinten jótállást kell vállalnod az autódért. Ennek az a lényege, hogy ne a bontószökevény szarodat add el valami laikus baromnak, aki csak az utcán látott eddig autó formájú valamit. Ez a kereskedőkre ugyanúgy vonatkozik, kivéve ha te annyira elvetemült vadállat vagy, hogy izgalmadban elfelejtetted elolvasni azt, amit aláírtál. 

Egy utolsó megjegyzés: 

 

Hitelre szeretnél autót? A hitelt sem adják ingyen. De főleg, ha ezzel kapcsolatos szándékaid vannak, nézegesd meg rendesen, hogy mire fogod kinyögdécselni az a kurva sok részletet sok-sok évig mert szarügy ha úgy jársz mint a Mazda vagy az Alfa és állhat kint a kertben mert felelőtlen vagy öreg fejeddel és meggondolatlan. Magyar mentalitás: Akit át lehet baszni, azt miért ne basszuk át? Ezért őket sem lehet hibáztatni mert nap mint nap ti is csináljátok csak kicsiben. Ha nem tetszik az üzleti szféra valósága, tapadj rá a használtauto.hu - ra és keress valamit egy magánszemélytől. 

 

Remélem volt tanulsága 

 

AAA Auto bérenc 

B.A.M. 

a45 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1990

Engem nem nepper vert át hanem magánszemély egy nagyobbnak nem mondható összeggel

úgyhogy nem csak kereskedők de magánszemélyek is lehetnek hunyók egyébként nem vissza a szocializmust 

de 2003 hoz képest 14 év elteltével nagyon sok a külföldről behozott autó valamint amit 2003 ba i millióért adtak

5 évesen az ma 5 évesen hárommilió lenne  az árak felmentek és ez ajavíttatásra is igaz ma egy kétmillás használtautót ha beszívod akár egy milliót is könnyen rákölthetsz  amiért már alsókategóriát vagy felsőbbe hitellel is beszállhatsz

 

még annyit hogy mondjuk 15 évvel ezelőtt nem volt 4 évente modellfrissítés meg még facelift meg plusz új modellek igy a tíz évig gyártásban tartott modellek kuplungcseréje motorcseréje még százezrekbe se került 

ma egy kuplung 150000 be is kerülhet és ha szívsz vele pereskedhetsz te akárkivel se kocsi csak perköltség egy használtautó előélete mindig homály marad

 

aki meg egyébként kereskedésbe visz eladni kocsit az tudhatja hogy piaci ár nekik kedvezményes áron vesznek autót nem neked ha meg nem hagyod ott lehet hogy rádrohad ha nincs szerencséd és nem tudod magánúton eladni . anagy átlag dunát lehet rekeszteni autóival ha nincs rá igény nem lehet eladni ugyhogy sokan mint külföldön már bevált bontóig használják a kocsit vagy a tizenhétéves akkor újjonnan vett mellé veasznek egy hiteles újat és a régi marad másodautónak

A használtautókat elnézve 10 éves kortól felfelé rengeteg olyan van amire csak költeni lehet és az se igaz hogy arégebbi modellek garázsautói 20 ezer kilométerrel költségmentesek hiába megvigyázott és te leszel a második tulaj előbb utóbb az első évben 70 80 ezret arra is költeni kell mert a kopók mindenhol elöregszenek ha állt ha nem a fényezés a gumik cserére szorulnak és a kor az kor ha állt akkor is tizen éves attól még nem számít egy évesnek hogy húszezr van a motorban úgyhogy a használt az is marad hiába az érvek 

MrTA4 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1989

a szerződés önmagában nem semmis, csak az adott pontját felülírja a jogszabály...

Előzmény: pizo (1988)
pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1988

Olyat az ÁSZF-ben nem köthet ki, ami a magyar jogszabállyal ellentétes. Az a szerződés automatikusan semmisnek minősül, és a jogszabály lép életbe.

 

Zoli 

Előzmény: danidoki (1982)
pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1987

"Egyébként meg arról senki nem beszél hogy hány olyan magánszemély viszi be kereskedőnek úgy a kocsiját hogy nem is ér annyit amrnnyit kapni szeretne meg csak szabadulna tőle de büdös a bontó"

 

Vissza a szocializmust! 10 éves autót kötelezően a bontóba! Amúgy meg nem az eladó a hibás, a nepper keres hazugsággal sokat a gyatra állapotú gépen. De ugye az átvizsgálási költséget a legtöbben sokallják és meg akarják spórolni.

 

Fura, eddig soha nem vettem rossz használtautót - igaz járműgépész tervezőmérnök vagyok és átnézem rendesen... újra nem telik, azért sem, mert a sok spórolós a szaktudást nem akarja megfizetni. Minden drága... aztán jön a sírás.

 

Zoli 

 

Előzmény: a45 (1985)
pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1986

új Ptk. 6:159. §

 

Zoli

Előzmény: pizo (1984)
a45 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1985

Egyébként meg arról senki nem beszél hogy hány olyan magánszemély viszi be kereskedőnek úgy a kocsiját hogy nem is ér annyit amrnnyit kapni szeretne meg csak szabadulna tőle de büdös a bontó de kárt csinál vele másoknak csak azért mert az ő lova ennyit meg annyit ér aztán bontószökevény az egész de lessz ebből pénz 

kár meg másoknak csak sokan a saját érdeküket tartják fontosabbnak a valóság helyett és önmagukat és másokat csapnak be vernek át és nem érdekli őket mit tesznek mer hát a pénz mindegyik oldalon nagy úr nehogy má én szívjam be pedig nem egyszer ha ostoba voltam én is beszívtam és nem mentem perre senkivel mert a hibáimat beláttam és nem ajvékoltam nem átnézetés felületesség kocsi papírjai magas autóéletkora

stb miatt és ma már tudom hogy az élet jó iskola csak a tandíj magas

 

pizo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1984

6 hónap szavatosságot kell vállalnod használt autóra, akár magánszemély vagy, akár cég. Ha magánszemély vagy, akkor a Ptk. alapján kikötheted hogy nem vállalsz, de ezt az adásvételi szerződésben egyértelműen jelezned kell. ha a vevő aláírja, rendben van.

 

Szavatosság: a bizonyítási teher rajtad van, neked kell bizonyítanod, hogy a hiba, vagy kiváltó oka már a vételt követően fennállt.

 

Jótállás: a bizonyítási teher az eladón van, hogy ő jó terméket adott el. A jótállás új gépjárműre vonatkozik. Mindig adni kell jogszabály szerint, kibújni alóla nem lehet.

 

Garancia: magyar összefoglaló neve a jótállásnak és a szavatosságnak.

 

Zoli   

Előzmény: a45 (1983)
a45 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 1983

Én ugy tudtam hogy egy használtautónál kapugarancia van vagyis amint a neppertől kitoltad tied a felelősség 

ezt nekem évekkel ezelőtt egy kis értékű  autókkal foglalkozó kereskedő mondta

10 év és fölötte autókkal foglalkozott olyan 500 ezer forintig

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!