Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Még azért volt pár kivétel, az Ikarus is termelt nyugatra, meg mások is. De talán ezek voltak a legismertebbek és legnagyobb volumenűek. Bár az egész magyar mezőgazdaságról elmondható, hogy a korszak legnagyobb kemény valutatermelője volt.
Sőt valaki szakértőtől olvastam hogy az egész keleti blokkban 2 ágazat ért el valóban világszínvonalat, a szovjet hadiipar és a magyar mezőgazdaság.
El eladtak mindent a KGST-n belül, csak nem mindig fizették ki. Hofi is említette egyik kabaréjában hogy Dél-Korea szóba állt velünk, és amit megvesznek ki is fizetik :)
Sajnos ezek a cegek voltak a kivetelek. Ezek voltak kepesek nyugati exportra gyartani. A tobbi magyar ceg meg csak a terv szerint gyartott es mar az is eredmeny volt ha KGST belul eltudtak adni a termekeiket. Sok volt a selejt es a gazdasagos termelest nem is ismertek.
Elso minosegi ugrast a GMK- bevezetesekor ertek el a 80 as evek koepen mivel akkor hirtelen megfizettek a minosegi termelest.
Hááát, azért az öntészet, mint technológia nem úgy működik, mint ahogy leírtad! Nagyon nem. Az oroszoknál és a szovjeteknél sem. Mondom ezt gépészként :) Ma is öntenek nagy alkatrészeket világszerte, és az eredménye minőségi, ha úgy csinálják, ahogy elő van írva.
A második világháború idején működhetett hasonlóan, ugye hallottuk a legendákat a T-34 torony öntésekor az öntőgödörben felejtett lapátot.
Na de a világháború alatt durva hadi szükséghelyzet volt ezt mindenki tudja: nagyon rövid idő alatt áttelepített gyárakban termeltek, szakképzett munkaerő hiányával, anyaghiány, az idő sürgetett, stb. kellett a tank és egyéb eszköz bármilyen is az. És akkor egyébként is vagy 10 egyéb ok miatt rég használhatatlan lett az adott eszköz, sokadlagos dolog volt a hanyag gyártásból adódó esetleges hiba.
A vörös métely minőség és munkaerkölcsromboló hatására két példát mondok:
Rába Magyar Vagon és Gépgyár, Győr, Horváth Ede vezetésével.
Bábolnai Állami Gazdaság (később Mezőgazdasági Kombinát) és az általa gesztorált IKR (Iparszerű Kukoricatermelési Rendszer)
EGIS gyógyszergyár.
Mindhárom világszinvonalú termékeket állított elő, világszínvonalú minőségben.
Nagy kedvelője vagyok a szovjet termékeknek, és állíthatom, a minőségellenőrzésnek a fogalmát sem ismerték.
Hát nem tudom... Akkor miért mondja szinte minden traktoros, hogy a régi MTZ-k sokkal jobbak mint az újak. Vagy pl. az UAZ terepjárók, szintén a régiek a jobbak. Még több példát is tudnék mondani, de ez már megint kezd nagyon off lenni itt.
A VSz államok kismértékei eltéréseit tételesen nem ismerem, de alapvetően a következők:
Mindent évekkel később kaptunk meg, mint a szovjetek. Az Sz-200 hadrendbe állítása a VSz-ben a '80-as évek közepén futott fel, akkor már 20 éves volt az első változat, az Angara. Mi még Dvina ---> Volhov váltás csináltunk, amkor az első Sz-300PT-ket telepítették le...
A hozzájuk való AVR-t is kb. évtizedes vagy nagyobb csúszással. Anélül az osztályok harcértéke a töredéke volt, hiszen koordinálatlanul dolgoztak.
A szovjet üzemekben elég komoly minőségellenőrzés volt. Harkovban, Tagilban, Cseljabinszkban, Leningrádban legalábbis biztosan. Van traktoros ismerősöm, egy pár éve vett MTZ traktort, ő azt mondta, csakis '90 előttit szabad venni, mert azok úgy vannak összerakva, hogy szinte elpusztíthatatlanok. Az újabbakkal meg mindenféle probléma van.
Ezt speciel másodkézből tudom. Ernő barátom apja málenkíj robot keretében harckocsi kerekeket öntött. Estére meg kellett lenni a darabszámnak, de a minőséggel senki sem törődött. (mondta Ernő)
> ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében?
Méretpontatlanság, sajnos:
Vasútmánia, MÁV V43 (431, 432 és 433) villamos mozdony sorozat:
... A vontató motorok eredetileg előírt teljesítménye elérhető lett volna, ha kihasználhatták volna a megengedett legnagyobb tengelynyomást. A hazai - a licencia alapján gyártó - vállalat azonban ragaszkodott a 2 tonna súlytartalékhoz a hengerelt acél méretpontatlansága miatt...
Itt még a burzsujok gyártják az első hét példányt, náluk nem volt pontatlan:
"A konzorcium tagjai: ACEC, AEG, Alsthom, Brown-Boveri, Jeumont, Oerlikon, Schneider-Westinghouse, Siemens-Schuckert Werke, Krupp, Krauss-Maffei, La Brugeoise et Nivelles, SFAG (Usines Schneider). A mozdonyszekrények a Krupp esseni gyárában készültek, a villamos berendezés vezető fejlesztője az SSW volt."
Szerintem számára hihetetlen, hogy bármimben is az oroszok létrehozzanak élenjáró megoldásokat.
Persze rengeteg dologban elmaradnak a világszínvonaltól, de szerintem nem kell átesni a ló túloldalára.
Kohászatban a nagy korszakos dolgokat az angolok, németek, oroszok, amerikaiak találták ki.
A többiek aztán az ő eredményeiket fejlesztették tovább a gyakorlatban.
Ez nem azt jelenti, hogy a többi ország kohászai nem raktak hozzá az egyetemes fejlődéshez sok mindent, de mégis a fenti országok voltak a motorjai az új utak keresésének.
Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?
Meg fogsz lepődni. Nagyon sokat tanultak a II.VH óta. A páncélhoz használt szovjet acél a világ legjobbjai között volt! Egyenletes minőségű, ideális keménységűre hőkezelt. Csakúgy mint a német.
Ezzel szemben az amerikai a 80-as évekig túl lágy volt, és tele volt hibákkal (zárványok). Ez utóbbi miatt lágysága ellenére tört, megrepedt.
"Az öntésnél tulajdonképpen belesz*k a nyers fehér acélt egy földbe ásott homokgödörbe és ahogy esik úgy puffan. Egy hengerelt páncél-lemeznél, amit a NATO használ viszont meg lehet látni, mérni, hogy tökéletes-e az anyag vastagság, meddig lett átitatva szén-monoxiddal, egyenletes-e a felületkeményítés?
Persze a hengerlést a VSZ nem szerette, mert az nagyon kényes a minőségre.
[Jellemző, hogy a nagyhírű Ganz-Mávag magyar iparvállalat az 1960-as 70-es években a V43 "kocka" villanymozdony gyártásakor a főkeret névlegesen 28mm vastag acél lemezét csak +/-2mm gyártási pontatlanságra tudta hengerelni.
A nyugatnémet-francia licenszelő konzorcium a haját tépte, mert emiatt 2 tonna súlytöbblet keletkezett, amitől a mozdony nem tudta hozni a várt teljesítmény adatokat. Az első 7db mozdony ugyanis még Krupp alvázra készült kint, ahol +/-0,0mm-re számolták és hengerelték az acél-lemez vastagságot, lévén precíz németek.
Ugyanarról a Ganz és Mávagról beszélünk, amelyik még a cucializmus előtt, 1932-ben 0,05mm (!) tűrésre gyártotta le és szabályozta be teodolittal a Kandó villanymozdony 3 méteres, vastag tömör acél gerendákból álló rudazatos hajtását. Ennyit számított a magyar munka-erkölcsben és minőségben a vörös métely romboló hatása. Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?]"
Lenne néhány kérdésem:
-mi az a fehér acél?
Kohászként 22 éves pályafutásom alatt még nem sikerült találkoznom vele. (vasöntészként végeztem majd Dunaújvárosban jártam kohómérnökire.)
-a lemez vastagság pontatlanságára lenne esetleg valamilyen forrásod?
A cégünknél használt a Csepel Fémmű (ex. WM) felszámolásakor megvásárolt kb. 80-90 éves hengerállvánnyal 1 százados tűréssel hengerlünk kis szériás lemezeket.
Egyébként kétlem, hogy a Ganz rendelkezett saját hengerművel.
Ráadásul, ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében? :D
Egyébként egy ügyes kormányos bármikor tud korrigálni a szúrásterv birtokában.
Százados vagy tizedes pontatlanságot el tudok képzelni, de az általad állított 2 mm eltérést nem.
Még akkor sem amikor bugából indulnak ki és durva lemezt hengerelnek!!!
Úgy érzem hetet havat hordasz össze különösebb tárgyi tudás nélkül.
Szerintem fontos lenne a topic komolyságát megőrizni!
Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták.
Szent igaz,
hazavagta az egesz keleti blokkot,VSZestul MN estul CCCP stul egyetemben.Amugy mivel jartak jobban azok az orszagok amik latszolag legyoztek az USAt? hirtelen ultragazagodtak? vagy komcsi csatlosallamma valtak?
Manapsag nem a haboru (közvetlen) megnyerese a nagy müveszet, hanem inkabb utana az adott terület szocializaciojanak ujraalakitasa.
Az egyik technikai feladvany (es a kivant "föleny" szinte minden körülmenyek között letrehozhato), ... mig a masik a "szocializacioval" kapcsolatos tarsadalmi tenyezö ... ennek következteben nehezen josolgathato, bizonytalan kimenetelü es minden esetben generacios feladat.
Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták. Az MN, sőt az egész VSZ csak álmodozott arról, hogy megszünteti a láncos kutya Jugoszláviát, a jenkik megtették!
Az USA amúgy 30 éve nem nyert háborút, csak csatákat. A háborús célok valahogy nem jönnek össze. érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-))
értem..tehat a Koreaban lelött MiG-15, a sziriai MiG-23, az SA-6, nem orosz volt hanem angol vagy török, esetleg occo kinai???......nem is tudtam:-)))))
amugy az általad emlitett T72 verziok mind a mai kor termékei..ami beleférhetne az pl T72B---- 1985, többi eleve nem is vehettek rész az általam emlitett konfliktusokban...
nincs vérpistike..tények:-)))
Pl. Forma-1.. gyöz Hamilton,.....érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-))) Ö nyert és kész.....ennyi:-)