Keresés

Részletes keresés

Tomsz85 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34156

Még azért volt pár kivétel, az Ikarus is termelt nyugatra, meg mások is. De talán ezek voltak a legismertebbek és legnagyobb volumenűek. Bár az egész magyar mezőgazdaságról elmondható, hogy a korszak legnagyobb kemény valutatermelője volt. 

Sőt valaki szakértőtől olvastam hogy az egész keleti blokkban 2 ágazat ért el valóban világszínvonalat, a szovjet hadiipar és a magyar mezőgazdaság. 

El eladtak mindent a KGST-n belül, csak nem mindig fizették ki. Hofi is említette egyik kabaréjában hogy Dél-Korea szóba állt velünk, és amit megvesznek ki is fizetik :) 

Bocs az OFF-ért. :) 

Előzmény: NYUGDIJAS TROTY (34155)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2017.12.23 -6 0 34155

Sajnos ezek a cegek voltak a kivetelek. Ezek voltak kepesek nyugati exportra gyartani. A tobbi magyar ceg meg csak a terv szerint gyartott es mar az is eredmeny volt ha KGST belul eltudtak adni a termekeiket.  Sok volt a selejt es a gazdasagos termelest nem is ismertek.

 

Elso minosegi ugrast a GMK- bevezetesekor  ertek el a 80 as evek koepen mivel akkor hirtelen megfizettek a minosegi termelest.

 

 

Előzmény: Tomsz85 (34154)
Tomsz85 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34154

Hááát, azért az öntészet, mint technológia nem úgy működik, mint ahogy leírtad! Nagyon nem. Az oroszoknál és a szovjeteknél sem. Mondom ezt gépészként :) Ma is öntenek nagy alkatrészeket világszerte, és az eredménye minőségi, ha úgy csinálják, ahogy elő van írva. 

A második világháború idején működhetett hasonlóan, ugye hallottuk a legendákat a T-34 torony öntésekor az öntőgödörben felejtett lapátot. 

Na de a világháború alatt durva hadi szükséghelyzet volt ezt mindenki tudja: nagyon rövid idő alatt áttelepített gyárakban termeltek, szakképzett munkaerő hiányával, anyaghiány, az idő sürgetett, stb. kellett a tank és egyéb eszköz bármilyen is az. És akkor egyébként is vagy 10 egyéb ok miatt rég használhatatlan lett az adott eszköz, sokadlagos dolog volt a hanyag gyártásból adódó esetleges hiba.

A vörös métely minőség és munkaerkölcsromboló hatására két példát mondok:

Rába Magyar Vagon és Gépgyár, Győr, Horváth Ede vezetésével.

Bábolnai Állami Gazdaság (később Mezőgazdasági Kombinát) és az általa gesztorált IKR (Iparszerű Kukoricatermelési Rendszer)

EGIS gyógyszergyár. 

Mindhárom világszinvonalú termékeket állított elő, világszínvonalú minőségben. 

Előzmény: Galaric (34138)
gaunt Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34153

Ez nyilván a negyvenes években volt

Oké, így már érthető

Nagy kedvelője vagyok a szovjet termékeknek, és állíthatom, a minőségellenőrzésnek a fogalmát sem ismerték.

 

 

Hát nem tudom... Akkor miért mondja szinte minden traktoros, hogy a régi MTZ-k sokkal jobbak mint az újak. Vagy pl. az UAZ terepjárók, szintén a régiek a jobbak. Még több példát is tudnék mondani, de ez már megint kezd nagyon off lenni itt.

Előzmény: gacsat4 (34150)
molnibalage Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34152

A VSz államok kismértékei eltéréseit tételesen nem ismerem, de alapvetően a következők:

  1. Mindent évekkel később kaptunk meg, mint a szovjetek. Az Sz-200 hadrendbe állítása a VSz-ben a '80-as évek közepén futott fel, akkor már 20 éves volt az első változat, az Angara. Mi még Dvina ---> Volhov váltás csináltunk, amkor az első Sz-300PT-ket telepítették le...
  2. A hozzájuk való AVR-t is kb. évtizedes vagy nagyobb csúszással. Anélül az osztályok harcértéke a töredéke volt, hiszen koordinálatlanul dolgoztak.
Előzmény: acura13 (34142)
gacsat4 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34151

Hagyjál a szovjet üzemekkel. Nagy kedvelője vagyok a szovjet termékeknek, és állíthatom, a minőségellenőrzésnek a fogalmát sem ismerték.

Előzmény: gaunt (34149)
gacsat4 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34150

Ez nyilván a negyvenes években volt, és sajnos nem tudom, melyik gyárban. Ha nagyon fontos, megkérdezhetem.

Előzmény: gaunt (34149)
gaunt Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34149

Nade hol? 

 

A szovjet üzemekben elég komoly minőségellenőrzés volt. Harkovban, Tagilban, Cseljabinszkban, Leningrádban legalábbis biztosan. Van traktoros ismerősöm, egy pár éve vett MTZ traktort, ő azt mondta, csakis '90 előttit szabad venni, mert azok úgy vannak összerakva, hogy szinte elpusztíthatatlanok. Az újabbakkal meg mindenféle probléma van.

Előzmény: gacsat4 (34145)
gaunt Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34148

Ja, bocsi, neki akartam írni igazából :)

Előzmény: Galaric (34141)
gacsat4 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34147

Ez az ötödik ugyanarra a dallamra.

Előzmény: BullyBundy (34143)
gacsat4 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34146

Nagyon is el tudom képzelni. A pontosabb lemez drágább. Vagy egyszerűen nincs belőle elég, Ami meg van, abból PSzH lessz. Vagy daru. Vagy ágyútalp.

Előzmény: etomcat (34144)
gacsat4 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34145

 Ezt speciel másodkézből tudom. Ernő barátom apja málenkíj robot keretében harckocsi kerekeket öntött. Estére meg kellett lenni a darabszámnak, de a minőséggel senki sem törődött. (mondta Ernő)

Mindegy milyen, csak legyen meg.

Előzmény: gaunt (34139)
etomcat Creative Commons License 2017.12.23 0 1 34144

> mi az a fehér acél?

 

Fehéren izzó acél.

 

> ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében?

 

Méretpontatlanság, sajnos:

Vasútmánia, MÁV V43 (431, 432 és 433) villamos mozdony sorozat:

... A vontató motorok eredetileg előírt teljesítménye elérhető lett volna, ha kihasználhatták volna a megengedett legnagyobb tengelynyomást. A hazai - a licencia alapján gyártó - vállalat azonban ragaszkodott a 2 tonna súlytartalékhoz a hengerelt acél méretpontatlansága miatt...

 

Itt még a burzsujok gyártják az első hét példányt, náluk nem volt pontatlan:

http://4.bp.blogspot.com/-AoV1ZIV_MG0/USVMa8qJZwI/AAAAAAAABAQ/Pz-R2NFTCw8/s1600/Krupp-Werk_M1_S.JPG

 

"A konzorcium tagjai: ACEC, AEG, Alsthom, Brown-Boveri, Jeumont, Oerlikon, Schneider-Westinghouse, Siemens-Schuckert Werke, Krupp, Krauss-Maffei, La Brugeoise et Nivelles, SFAG (Usines Schneider). A mozdonyszekrények a Krupp esseni gyárában készültek, a villamos berendezés vezető fejlesztője az SSW volt."

 

Előzmény: Galaric (34138)
BullyBundy Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34143

Dallamra ugyanaz :)

Előzmény: FOMA (34124)
acura13 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34142

nem is kell..örülök hogy legalább lehet Veled értelmesen vitázni.-))

Azt meg tudod mondani hogy mi mennyivel kaptunk gyengébb légvédelmet mint az oroszhoniak??

Előzmény: molnibalage (34136)
Galaric Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34141

Szerintem számára hihetetlen, hogy bármimben is az oroszok létrehozzanak élenjáró megoldásokat.

Persze rengeteg dologban elmaradnak a világszínvonaltól, de szerintem nem kell átesni a ló túloldalára.

 

Kohászatban a nagy korszakos dolgokat az angolok, németek, oroszok, amerikaiak találták ki.

A többiek aztán az ő  eredményeiket fejlesztették tovább a gyakorlatban.

Ez nem azt jelenti, hogy a többi ország kohászai nem raktak hozzá az egyetemes fejlődéshez sok mindent, de mégis a fenti országok voltak a motorjai az új utak keresésének.

Előzmény: gaunt (34139)
molnibalage Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34140

Mindig ezt csinálja, én már csak nevetek és legyintek rá.

Előzmény: Galaric (34138)
gaunt Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34139

Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?

 

Meg fogsz lepődni. Nagyon sokat tanultak a II.VH óta. A páncélhoz használt szovjet acél a világ legjobbjai között volt! Egyenletes minőségű, ideális keménységűre hőkezelt. Csakúgy mint a német.

Ezzel szemben az amerikai a 80-as évekig túl lágy volt, és tele volt hibákkal (zárványok). Ez utóbbi miatt lágysága ellenére tört, megrepedt.

Előzmény: Galaric (34138)
Galaric Creative Commons License 2017.12.23 0 2 34138

"Az öntésnél tulajdonképpen belesz*k a nyers fehér acélt egy földbe ásott homokgödörbe és ahogy esik úgy puffan. Egy hengerelt páncél-lemeznél, amit a NATO használ viszont meg lehet látni, mérni, hogy tökéletes-e az anyag vastagság, meddig lett átitatva szén-monoxiddal, egyenletes-e a felületkeményítés?

 

Persze a hengerlést a VSZ nem szerette, mert az nagyon kényes a minőségre.

[Jellemző, hogy a nagyhírű Ganz-Mávag magyar iparvállalat az 1960-as 70-es években a V43 "kocka" villanymozdony gyártásakor a főkeret névlegesen 28mm vastag acél lemezét csak +/-2mm gyártási pontatlanságra tudta hengerelni.

A nyugatnémet-francia licenszelő konzorcium a haját tépte, mert emiatt 2 tonna súlytöbblet keletkezett, amitől a mozdony nem tudta hozni a várt teljesítmény adatokat. Az első 7db mozdony ugyanis még Krupp alvázra készült kint, ahol +/-0,0mm-re számolták és hengerelték az acél-lemez vastagságot, lévén precíz németek.

Ugyanarról a Ganz és Mávagról beszélünk, amelyik még a cucializmus előtt, 1932-ben 0,05mm (!) tűrésre gyártotta le és szabályozta be teodolittal a Kandó villanymozdony 3 méteres, vastag tömör acél gerendákból álló rudazatos hajtását. Ennyit számított a magyar munka-erkölcsben és minőségben a vörös métely romboló hatása. Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?]"

 

Lenne néhány kérdésem:

 

-mi az a fehér acél?

 

Kohászként 22 éves pályafutásom alatt még nem sikerült találkoznom vele. (vasöntészként végeztem majd Dunaújvárosban jártam kohómérnökire.)

 

-a lemez vastagság pontatlanságára lenne esetleg valamilyen forrásod?

 

A cégünknél használt a Csepel Fémmű (ex. WM) felszámolásakor megvásárolt kb. 80-90 éves hengerállvánnyal 1 százados tűréssel hengerlünk kis szériás lemezeket.

Egyébként kétlem, hogy a Ganz rendelkezett saját hengerművel.

Ráadásul, ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében?  :D

Egyébként egy ügyes kormányos bármikor tud korrigálni a szúrásterv birtokában.

Százados vagy tizedes pontatlanságot el tudok képzelni, de az általad állított 2 mm eltérést nem.

Még akkor sem amikor bugából indulnak ki és durva lemezt hengerelnek!!!

 

Úgy érzem hetet havat hordasz össze különösebb tárgyi tudás nélkül.

Szerintem fontos lenne a topic komolyságát megőrizni!

 

Tisztelettel várom a válaszod a kérdéseimre

 

galaric

Előzmény: etomcat (34090)
molnibalage Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34137

Ennek viszont semmi köze az eszközeik minőségéhez... Lásd a bicskás példádat...

Előzmény: Platon (34131)
molnibalage Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34136

Én nem tudok rajtad segíteni...

Előzmény: acura13 (34128)
SPAS12 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34135

Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták. 

 Szent igaz, 

 hazavagta az egesz keleti blokkot,VSZestul  MN estul CCCP stul egyetemben.Amugy  mivel jartak jobban azok az orszagok amik latszolag legyoztek az USAt? hirtelen ultragazagodtak? vagy komcsi csatlosallamma valtak?

Előzmény: etomcat (34133)
_Berci Creative Commons License 2017.12.23 -8 0 34134

Manapsag nem a haboru (közvetlen) megnyerese a nagy müveszet, hanem inkabb utana az adott terület szocializaciojanak ujraalakitasa.

Az egyik technikai feladvany (es a kivant "föleny" szinte minden körülmenyek között letrehozhato), ... mig a masik a "szocializacioval" kapcsolatos tarsadalmi tenyezö ... ennek következteben nehezen josolgathato, bizonytalan kimenetelü es minden esetben generacios feladat.

Előzmény: etomcat (34133)
etomcat Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34133

> Az USA amúgy 30 éve nem nyert háborút

 

Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták. Az MN, sőt az egész VSZ csak álmodozott arról, hogy megszünteti a láncos kutya Jugoszláviát, a jenkik megtették!

Előzmény: Platon (34131)
acura13 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34132

baromsagokat irsz, fene nem  érti mi közuk  ehhez...

Előzmény: Platon (34131)
Platon Creative Commons License 2017.12.23 -1 0 34131

Az USA amúgy 30 éve nem nyert háborút, csak csatákat. A háborús célok valahogy nem jönnek össze. érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-))

Előzmény: acura13 (34128)
Platon Creative Commons License 2017.12.23 -1 0 34130

Kapsz egy svájci bicskát, a csúcsmodelt, ott van három 100 éves Renault Ft tank, győzd le őket. Szar a bicska.

Előzmény: acura13 (34128)
Platon Creative Commons License 2017.12.23 -1 0 34129

Figyi, beültetlek egy B-1B-be, még a kifutópályán összetöröd, szar az amcsi technika...

Előzmény: acura13 (34128)
acura13 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 34128

értem..tehat a Koreaban lelött MiG-15, a sziriai MiG-23, az SA-6,  nem orosz volt hanem angol vagy török, esetleg occo kinai???......nem is tudtam:-)))))

 

amugy az általad emlitett T72 verziok mind a mai kor termékei..ami beleférhetne az pl T72B---- 1985,  többi eleve nem is vehettek rész az általam emlitett konfliktusokban...

nincs vérpistike..tények:-)))

 

Pl.  Forma-1..  gyöz Hamilton,.....érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-)))                  Ö nyert és kész.....ennyi:-)

de ne vitazzunk tövább, nem ide valo..Ok?

Előzmény: molnibalage (34126)
gacsat4 Creative Commons License 2017.12.23 0 1 34127

És tényleg. Csak a soundtrackról maradt le.

Előzmény: Törölt nick (34117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!