Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pacsepa Creative Commons License 2017.12.31 0 0 35251

Szerintem túl sok reklámot nézel! :-D :-D

Előzmény: fefe11 (35249)
drMinit Creative Commons License 2017.12.31 0 0 35250

A távirányítóról a lényeget leírtad!
Innen kezdve azt felejtsd el.
A többi a te döntésed!

Üdv:

Minit

 

Előzmény: fefe11 (35249)
fefe11 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 35249

Most néztem egy videót amiben a Pajzs tulaja azt mondja az ugrókódos távirányítójuk kódját nem tudják ellopni/feltörni.

Közben találtam további videókat amik az ellenkezőjét mutatják be, sőt az echo tv-s műsorában beszélt Tímár úr egy volt autó tolvajjal az ugrókódos riasztók kikapcsolásáról, egy egyszerű műszer segítségével. Ami a közelben levő összes autó riasztóját kikapcsolja.

No most akkor mi a helyzet ezzel az ugrókódos távirányítóval??

Tud valaki még esetleg erre is válaszolni a védelmi rendszer dilemámon kívül?

Előzmény: fefe11 (35242)
Galahed_ Creative Commons License 2017.12.31 0 0 35248

Hasonló cipőben járok.

 

Még van másfél hónapom dönteni.

 

Jelenleg a BLUE16 vagy a CAR-ŐR felé hajlok.

 

A CAR-ŐR talán kényelmesebb a BT azonosítás miatt, a BLUE16 a proximity (Passziv olvasó) miatt vonzóbb...  de az macera nekem. (persze ez erősen szubjektív)

 

De szvsz úgy van ahogy a többiek irják, mindegyik "ugyanazt" nyújtja (egyedi védelmet - mást mint a gyáriak), pici az esély hogy olyan emberke akarja elvinni, pont a te autód aki a fent felsoroltak közül bármelyiket is tudná percek alatt hatástalanitani... (Talán a CAR-ŐR szimpibb ez miatt mert kommunikál veled GSM-en keresztül - ez talán elég hogy odaérjek az autómhoz..) és zavarás ellen is van védelem benne. (Zavarás esetén a védelem aktivizálódik)) - de nincs benne motortér zár - hogy kell-e ? - ebben megoszlanak a vélemények - ehhez a tipushoz nem is kell.(védeni a riasztót)

 

A fenit véleményemet laikusként írom kéretik igy is olvasni. - de egy hónappal már okosabb vagyok mint elötte, rengeteget olvastam ez idő alatt ebben a témakörben. 

Előzmény: fefe11 (35242)
fefe11 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 35247

Pacsepa, teljesen egyetértek a hozzászólásoddal. Ezért is írtam az említett rendszereket, igaz gondolkoztam külön-külön egyedi megoldáson, pl minden egyes védelmi megoldást más szolgáltatótól (riasztó, motortérzár, obd megszakítás stb) de ez macerás.

Ezért szeretnék véleményt hozzáértőktől tapasztaltaktól, miért válasszam inkább pl. a Pajzs

Vémár Komplexet a Blue 16 vagy Car-Őr helyett, vagy fordítva. Melyik rendszer jobb, megbízhatóbb, üzemképesebb a többinél? Melyik a kevésbé ellopható és miért?

Előzmény: pacsepa (35245)
beiscompo Creative Commons License 2017.12.31 0 0 35246

Mondjuk egy páréves Citroen C4 GP esetén hogy oldható meg aOBD tiltás? A BSI a csatlakozóval egy szerelvény.

Előzmény: pacsepa (35245)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.30 0 0 35245

Jahno fórumtárs azért fogalmazott ennyire tömören, mert ezen a fórumon az új bejelentkezők 90%-ának nagyjából az a kérdése mint Neked.

Tekintsünk el attól, hogy ebből nagy viták szoktak lenni, mert ideszokott pár troll is.

Ha rászánsz 2-3 órát és visszaolvasol, utána kérdezz mit nem értesz?

Jahno jól írja, Neked kell döntened, Te pénzed, Te autód. Az elveket számtalanszor leírtuk.

A cél hogy a kocsi saját kerekén legalább 15-30 percig blokkolja a legügyesebb lopóst. Akkor másikat fog keresni, megmarad az autód.

Ehhez sok ötletet is leírtak ezen a fórumon, de ahogy Te is laikusként nagyon helyesen teszed, érdemes komplett rendszerekben gondolkozni.

 

A régi fórumtagok között nagyjából konszenzus, hogy egy megbízható korszerű autóvédelem minimum:

- egyedi megoldásokkal operál, beszerelése nem "gyári",

- több egymást védő, egymásra épülő védelmi szintből áll,

- elektromechanikusan lezárt motortérben önmagát védő autóvédelmi rendszer,

- motortéri megszakítás és indításblokkolás (szintén elzárva),

- valamilyen nem másolható, lehallgatható jogosultság ellenőrzés.

 

Erősen ajánlott:

-utastéri kommunikációs csatlakozó blokkolása.

Előzmény: fefe11 (35242)
sogormail Creative Commons License 2017.12.30 0 0 35244

Btw, Minit fele OBD, immo es motorterzar most mentette meg az egyik haverom autojat;) nem kaptam felhatalmazast a reszletek leirasarol.. de 4-5 eve lett szerelve. Autoba bejutottak, OBD korul probalkoztak. Aztan hagytak. 

Jahno Creative Commons License 2017.12.30 0 0 35243

"végig olvastam, de nem tudok dönteni."

 

Ha végig olvastad, akkor max. dobj fel egy pénzt. Ezek után már nem mindegy, hogy mindenki ugyanarról ugyanazt leírja?

Előzmény: fefe11 (35242)
fefe11 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 35242

Üdv mindenkinek.
Új autó vásárlása előtt állok és azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől, milyen védelmi rendszert javasolnak. Szinte minden "menő" rendszert (Blue16, CARPROTECT, Pajzs, Car-Őr, Skyguard stb.) végig olvastam, de nem tudok dönteni. A lényeg nem szeretnék havi felügyeletért fizetni. Szerintetek távirányítós, kódpados vagy proxis élesítésű jobb? Teljesen laikus vagyok a dologban.

Várom a tapasztalt, hozzáértő tanácsokat.

Moshi Moshi Creative Commons License 2017.12.17 0 0 35241

Köszönöm szépen a hasznos információkat.

Előzmény: drMinit (35240)
drMinit Creative Commons License 2017.12.17 0 1 35240

Moshi Moshi:
 Akkor lenne értelme a motortér zárásának? Ha igen akkor elvileg kiesik egy-két rendszer aminek nincs...  pl CAR-Őr...

 

 

Én azt mondom hogy IGEN.
Van értelme a motortérzárnak.
Viszont ami fontos :


A motortérzár önmagában nem védelmi eszköz, hanem egy nem elhanyagolható kiegészítő.
És csak abban az estben hatásos, ha maga a beépítése illletve a szükséges védelme rendesen van kivitelezve.
Ugyan sok járműnél a gyári kialakítás nem teszi szükségessé de rengeteg autónál igenis foglalkozni kell a gyári rendszer megerősítésével, védelmével, páncélozásával. E nélkül nem az igazi.

Olvastam azon fen-hangokat miszerint a motortér pajszerrel, flexel nyitható....
Ez igaz, de pályafutásom alatt még egyetlen egyszer sem találkoztam sem a saját ügyfeleim közt, se a kollégák beszerelő partnerek elmondása alapján olyan esettel, hogy a motorteret felnyitották volna pajszerrel.
Nem elképzelhetetlen de nem jellemző.
Mindenesetre a saját beépítésünk egyik alap ékköve az hogy a védelem olyan módon kerüljön beépítésre hogy azt egy esetleges nyitott motortető mellet se lehessen egyszerűen kikatatni, ahhoz súlyos percek keljenek még abban az estben is ha tudnák mit és hol keressenek.

 

 

 

 

Moshi Moshi:

Tulajdonképpen érdemes tiltani az ODB-t? Nem elégséges más módon tiltani az inditást, vagy az ODB-n keresztül bármit meg tudnak valósítani?

 

 

A válaszom erre is az hogy IGEN.
Ha a járműbe utólagos védelem kerül, és feltételezzük hogy azon beépítés megfelelő akkor a jármű az OBD-n keresztül már nem indítható.
Akkor mégis miért van rá szűkség?
2004 utáni járműveknél "minden" adat ezen a csatlakozón elérhető!

Ezen a SZABVÁNY csatlakozón nem csak a hivatalos szerelő tudja az autó problémáit diagnosztizálni, az olaj cseréket dokumentálni, szerviz intervallumot nullázni"
hanem ezen a csatlakozón tud egy nem kívánt személy is kulcsot illeszteni, a gyári indításgátlót, riasztót hatástalanítani, távirányítót feltanítani.

Erre ugye nem lenne szükségünk egy sima takarítás, gumicsere, vagy egy égőcsere alkalmával, mikor egy percre magára hagyjuk a járművünket.

És ugyanakkor az utólagosan beépített indításgátlás beavatkozó pontjait is fedezi a tolvajokkal szemben!

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Moshi Moshi (35107)
drMinit Creative Commons License 2017.12.17 0 1 35239

Pecsepa:

Ezzel számomra is ki van lőve minden olyan védelem, ami nem igényel még egy azonosítási szintet és "egy kulcs mindent visz" elven működik!

 

 

 

 

nagyjából egyet értünk, de..  

 

én inkább úgy mondanám hogy azon járműveknél ahol a parkolások alkalmával a kulcs és maga a jármű össze párosítható akkor mindenképp szükség van egy  utólagos azonosítási procedúrára, röviden személyazonosításra.

Egyébként én a híve vagyok az azonosításnak, mert ebben az esetben nem elég a jármű kulcsait  illetve akár maga a védelmi egység kezelőjét megszerezni és birtokolni, ugyanis ezekkel a jármű még továbbra sem tulajdonítható el.

Előzmény: pacsepa (35174)
drMinit Creative Commons License 2017.12.17 0 1 35238

Pacsepa:
Például letettem arról, hogy az ugyn. riasztóközpontot a motortérbe tegyem, végül is felesleges

 

 

Papoka22:

milyen érdekes????  idáig ez volt az alapja az egésznek????  ha nem ott van a riasztó és nem ott vannak a megszakított pontok, még az OBD blokkolást is ott kell megkötni!!!!!!!  Akkor az egész nem ér semmit! Idáig ezt nagyon határozottan állítottad????

 

 

 

 

 

Azért ne keverjük a szezont a fazonnal.

Azon védelmi egységeket érdemes a motortérbe helyezni, aminek a kiiktatásához fizikai beavatkozás szükséges.
Egy átlag riasztót ami távirányítóval rendelkezik nem sok értelme van eldugni.
Illetve arról se felejtkezzünk meg, hogy ezek általában nem vízmentes eszközök, vagy nem vízmentesíthetőek.
A másik ami még fontos lehet, hogy a riasztónak addig van értelme amig megszólal.
Ha megszólalt akkor megtette a kötelességét.
Ha nem a távirányításon keresztül iktatják ki akkor a készülék, még ha nem is sokáig, de meg fog szólalni.
Abban az esetben ha mondjuk valami Pager van mellé kötve akkor az is megteszi a dolgát és jelezni fog!

 

Előzmény: Papoka22 (35221)
drMinit Creative Commons License 2017.12.17 0 0 35237

Kicsit el voltam maradva és volt mit utána olvasnom...

Olvasás közben volt mikor jókat derültem magamba, de aztán volt mikor elszomorodtam azon ami itt megy, milyen zűrzavar alakul ki bizonyos témakörökben.

Az egyik és a másik oldalról is jönnek a fél igazságok aztán a sárdobálás, és az egész nem vezet sehová és csak az összevisszaság halmozódik fel.

Így egy tulajdonos aki idetéved tényleg nem tud értelmes információhoz jutni.

 

Az én nézetem szerint a jó autóvédelemnek az az alapelve hogy:
A beépítendő védelem az egymásra épülő elemekből álljon és lehetőség szerint rendszert alkosson.
A beépítés során van egy íratlan sorrend, amit nem illik felrúgni, különben nem rendszert épít az ember.
ezeket értelemszerűen érdemes egy két kiegészítővel kombinálni.
Az teljesen más kérdés hogy ezeket hogyan és miként, de ez nem is a fórumra való kiírandó dolgok.


Ezek alapján Papoka22 is sok igazságot írt le, de aztán mindig visszakozik, másba kezd bele és tényleg nehéz kibogarászni hogy ténylegesen mit is akar. Aztán jönnek a kontrák és teljesen elmegy a dolog rossz irányba.
De már engem is érdekel a véleménye.

 



 

Tachion86 Creative Commons License 2017.12.17 0 1 35236

"Én úgy gondolom, hogy én nem fogok tudni segíteni neked."

 

Dehogyisnem! Pusztán csak annyit kellene tenni hogy konkrétumokat teszel az állításod mögé, mely szerint a kódpad hamarabb kiiktatható mint hogy a tulaj beírja rajta a kódját. Bár közben egy csomót gondolkodtam, lehet hogy ezt az állításodat úgy értetted, hogy ténylegesen a kódpad maga kiiktatható, azaz tönkre tehető, kitéphető stb. Ha így értetted amit írtál akkor igazad van! Valóban, a kódpad rendkívül gyorsan "kiiktatható" az autóból, csak az nem igaz hogy ezáltal az autó indíthatóvá válna.

 

"Én mindig olyan rendszereket szoktam ajánlani, amikor az autó, olyan autó marad amilyennek tervezték, a funkciók használhatóak maradnak."

 

Bármilyen gépjárművédelmi rendszert használunk, az az autó bizonyos mértékű módosításával jár. Nem marad olyan az autó, mint amilyennek tervezték! Nem úgy tervezték, hogy mondjuk az injektorok vezetékeit egy relé megbontsa, vagy a motortérzár bowdenjébe beiktassanak bármit. Nem úgy tervezték az autót hogy abba pl. villanyszerelési kötődobozt (hallottam hogy van ilyen is) építsenek bele. (Az más kérdés hogy a villanyszerelési kötődobozt mennyire tervezték úgy hogy egy autóba kerüljön beépítésre.)

 

"Hozzá tartozik, hogy engem jellemzően újabb autókkal keresnek meg, amik tele vannak kényelmi funkciókkal és akarják azokat használni, ha már kifizették és benne van."

 

A kódpad használata nem gondolom hogy összefüggésben lenne az autók kényelmi funkcióival. Írtad hogy 20 éve dolgozol ebben a szakmában, ez pont 20 évvel több mint amióta én, úgyhogy készséggel hajlandó vagyok elfogadni hogy igazad van, csak akkor kérlek konkrétumokkal támaszd alá az állításodat! Tehát: a tasztatúra használata esetén az autónak pontosan milyen kényelmi funkciói lesznek használhatatlanok?

 

"Nem minden ügyfél minden gondolata, csak az autó körül forog. P.l. ha szervízbe viszi, nem feltétlenül emlékszik, hogy a szervízbe tudjanak dolgozni az autón, akkor neki előtte milyen procedúrákat kell először mindenképp megtennie, mert egyszerűen elfelejti, nem ezzel foglalkozik. Tehát az autó, az csak autó, DE NE LOPJÁK EL!!!"

 

A szervizbe leadott autó (melyben valamilyen extra védelem van) mindenképpen valamiféle "procedúrával" jár. A rendszert ki kell kapcsolni, deaktiválni kell, vagy szerviz-módba kell kapcsolni, ilyesmik. Ezt szerintem minden gépjárművédelmi rendszernél meg kell tenni, itt nem igazán tűnik relevánsnak az hogy milyen módon működik a felhasználó-azonosítás. Kódpaddal, ugrókódos távirányítóval, RFID-val vagy akármivel.

 

"Ha egy autó Kayless -es azt ne alakítsuk át távirányítóssá. Ha kulcsnélküli indításos, akkor ne kelljen, hozzá kulcs, stb, stb"

 

Értem, de én sem távirányítóssá, sem kulcsossá nem szeretném alakítani az autómat, semmi erre utalót nem írtam. Egy dolgot szeretnék, hogy valós, konkrét érveket halljak afelől hogy a kódpad kijátszható-e.

 

"De ezek az én elvárásaim, és az ilyen ügyfelek keresnek fel általában!!!"

 

Rendben. Akkor szeretnék az ügyfeled lenni! Kérlek ez esetben írd meg hogy a te rendszered pontosan milyen kivitelű, abban milyen módon történik a felhasználó azonosítása, van-e motortérzár és ha igen akkor milyen (alapból tiltó vagy alapból engedélyező), van-e OBD blokkolás, van-e rablásgátlás, emelésérzékelés, van-e GSM riasztás, van-e benne GPS, van-e tartalék akkumulátora, mennyibe kerül beépítve, körülbelül mennyi idő alatt építed nekem be az autómba, és hogy mennyi idő jótállást vállalsz a rendszeredre. (Egyenlőre kb ennyi jutott eszembe.) Ja és hogy hova kellene vinnem beszerelésre (budapesti vagyok). Köszönöm!

 

"De ezzel nem bántani szeretnélek téged, ne érts férre."

 

Egyáltalán nem vettem bántásnak. :-)

 

"Egyszerűen neked más dolgok a fontosak szerintem..."

 

Nem írtam a fórumba semmit arról hogy milyen dolgok fontosak számomra. De akkor most megteszem: Fontos, hogy az autóm az enyém maradjon, hogy az autóm egyben maradjon (ne lopjanak ki semmit a motortérből) és hogy tudjam hogy az autóm hol van.

 

"További jó tervezgetést és kívánom, hogy az legyen a végeredmény, amit TE szeretnél, mert Neked kell majd használni azt!"

 

Köszi! De mondom, hajlok afelé hogy a te rendszered kerüljön az autómba. Csak úgy gondolom ehhez teljesen elvárható, hogy elmondd hogy a Te rendszered milyen, hogyan működik, mennyibe kerül stb. (amiket fentebb leírtam). Ha esetleg itt a fórumon ezt nem szeretnéd, akkor szívesen várom ezeket az információkat e-mailen: p.attila.86[kukac]freemail.hu

 

Köszönöm!

 

Üdv.: Attila

Előzmény: Papoka22 (35223)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.17 0 0 35235

Badoo

Előzmény: Moshi Moshi (35233)
trawala Creative Commons License 2017.12.17 0 0 35234

Budapest, Szentendrei út 268  :)

Előzmény: Moshi Moshi (35233)
Moshi Moshi Creative Commons License 2017.12.17 0 0 35233

De ezek az én elvárásaim, és az ilyen ügyfelek keresnek fel általában!!!

 

 

Értem én, de hol lehet téged megtalálni?

Előzmény: Papoka22 (35223)
Janimano Creative Commons License 2017.12.17 0 0 35232

Ez nem udvariatlanság, csak már többször is kértelek és mások is, hogy mondj már valami konkrét dolgot, de te csak terelsz és fikázol másokat! (lehet, hogy birkapásztor vagy, hogy csak terelni tudsz???)

Ezért továbbra is egy hiteltelen, kisstílű, buta, kötözködő, tudatlan alak vagy!

Tegyél róla hogy megváltozzon a véleményünk.

Előzmény: Papoka22 (35220)
Jahno Creative Commons License 2017.12.17 0 0 35231

Na, próbáljuk ki. Mondjuk mikor a mobilról mesélt baromságokat a Protestáns nevű csávó, annak írtam levelet csak nem nagyon akart válaszolni. És itt a csoportban sem.

Előzmény: Papoka22 (35224)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.16 0 0 35230

Nagy dolog 2-3 evesen elkezdeni a "szakmat"! Torvenyes ez? :-)

 

Vicces gyerek vagy!

Előzmény: Papoka22 (35220)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.16 0 0 35229

Mit kellene kiprobalni?

Te kiprobaltad mar sokkoloval benitani egy autovedelmet? Vagy csak szerinted?

Es  megint az E betunel tartasz meg a garancianal meg a hasonlo kitereseknel.

 

Szoval maradjunk a foldon. Ismet nem mondtal semmit az alapkerdesre, mit valasztanal a sajat autodba. Ehelyett kodositesz... SZAKMAI TITOK!

Fikanick vagy amiv nem valaszolsz a kerdesekre. :-)

Előzmény: Papoka22 (35224)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.16 0 0 35228

Megint terelsz. Te is tudod mirol vol szo. Arrol hogy legutobb meg az uvegen at, kivulrol akartatok sokkolni a Blue16-ot.

Előzmény: Papoka22 (35222)
pacsepa Creative Commons License 2017.12.16 0 0 35227

Mar megint mellebeszelsz hablatyolsz.

Az autot a vedelem vedi es nem a riaszto.

Te is riaszto vagy megsem zarnak a motorterbe. :-)

Az a baj hogy szandekosan csusztatsz ez a hazugsag egy fajtaja.

Nem ismetlem meg mert nem akarod megerteni, olvasd el meg egyszer-tobbszor! Hatha a bevesodes segit.

Előzmény: Papoka22 (35221)
Garfield007 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 35226

A hosszú agónia után kimúlt a Pajzs vagy mi történt?

Garfield007 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 35225

Husika, te probáltad, te állítottad, hogy nem kell törni. Dehát azóta keményedtek a szévédők.

Előzmény: Papoka22 (35219)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.16 -1 0 35224

Kipróbáltad? Vagy csak szerinted?

 

Mert, ha csak szerinted, azt már tudjuk, hogy .....

 

 

Szóval bátran kijelenthetjük, hogy az általam említett esetben csak a riasztó fekszik meg!

 

Arról pedig már hosszasan "beszélgettünk"  hogyha valaminek hivatalosan van "E"  betűje FONTOS HOGY NEM KAMU "E" akkor annak meg KELL felenie előírásoknak!

 

Azoknak pedig fogadjunk, még mindig nem néztetek utána, nem hívtátok pl. a Dovert!??

 

CSAK AZ OKOSKODÁS MINDENFÉLE TUDÁS NÉLKÜL  :-))))  már több mint szánalmas :-)))))

Előzmény: pacsepa (35215)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 35223

Kedves Tachion86

 

Én úgy gondolom, hogy én nem fogok tudni segíteni neked.

 

 

Én mindig olyan rendszereket szoktam ajánlani, amikor az autó, olyan autó marad amilyennek tervezték, a funkciók használhatóak maradnak. Hozzá tartozik, hogy engem jellemzően újabb autókkal keresnek meg, amik tele vannak kényelmi funkciókkal és akarják azokat használni, ha már kifizették és benne van.

Nem minden ügyfél minden gondolata, csak az autó körül forog. P.l. ha szervízbe viszi, nem feltétlenül emlékszik, hogy a szervízbe tudjanak dolgozni az autón, akkor neki előtte milyen procedúrákat kell először mindenképp megtennie, mert egyszerűen elfelejti, nem ezzel foglalkozik. Tehát az autó, az csak autó, DE NE LOPJÁK EL!!!

 

Ha egy autó Kayless -es azt ne alakítsuk át távirányítóssá. Ha kulcsnélküli indításos, akkor ne kelljen, hozzá kulcs, stb, stb

 

De ezek az én elvárásaim, és az ilyen ügyfelek keresnek fel általában!!!

 

De ezzel nem bántani szeretnélek téged, ne érts férre. Egyszerűen neked más dolgok a fontosak szerintem...

 

További jó tervezgetést és kívánom, hogy az legyen a végeredmény, amit TE szeretnél, mert Neked kell majd használni azt!

 

Üdv,

Papo

Előzmény: Tachion86 (35208)
Papoka22 Creative Commons License 2017.12.16 -1 0 35222

Hát ez a baj, hogy erre is rosszul!!!!

 

Hosszasan elemeztétek, hogy azt csak hatalmas kalapáccsal lehet és azt is nehezen.....

 

Pedig csak egy porcelán darab kell hozzá :-)       Szakik  :-)

 

Inkább számold ki valószínűségszámítással, bár ha ahoz is ennyire értesz, akkor az is felesleges tevékenység :-)))))

Előzmény: pacsepa (35217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!