Pacsepa: Például letettem arról, hogy az ugyn. riasztóközpontot a motortérbe tegyem, végül is felesleges
Papoka22:
milyen érdekes???? idáig ez volt az alapja az egésznek???? ha nem ott van a riasztó és nem ott vannak a megszakított pontok, még az OBD blokkolást is ott kell megkötni!!!!!!! Akkor az egész nem ér semmit! Idáig ezt nagyon határozottan állítottad????
Azért ne keverjük a szezont a fazonnal.
Azon védelmi egységeket érdemes a motortérbe helyezni, aminek a kiiktatásához fizikai beavatkozás szükséges. Egy átlag riasztót ami távirányítóval rendelkezik nem sok értelme van eldugni. Illetve arról se felejtkezzünk meg, hogy ezek általában nem vízmentes eszközök, vagy nem vízmentesíthetőek. A másik ami még fontos lehet, hogy a riasztónak addig van értelme amig megszólal. Ha megszólalt akkor megtette a kötelességét. Ha nem a távirányításon keresztül iktatják ki akkor a készülék, még ha nem is sokáig, de meg fog szólalni. Abban az esetben ha mondjuk valami Pager van mellé kötve akkor az is megteszi a dolgát és jelezni fog!
Kicsit el voltam maradva és volt mit utána olvasnom...
Olvasás közben volt mikor jókat derültem magamba, de aztán volt mikor elszomorodtam azon ami itt megy, milyen zűrzavar alakul ki bizonyos témakörökben.
Az egyik és a másik oldalról is jönnek a fél igazságok aztán a sárdobálás, és az egész nem vezet sehová és csak az összevisszaság halmozódik fel.
Így egy tulajdonos aki idetéved tényleg nem tud értelmes információhoz jutni.
Az én nézetem szerint a jó autóvédelemnek az az alapelve hogy: A beépítendő védelem az egymásra épülő elemekből álljon és lehetőség szerint rendszert alkosson. A beépítés során van egy íratlan sorrend, amit nem illik felrúgni, különben nem rendszert épít az ember. ezeket értelemszerűen érdemes egy két kiegészítővel kombinálni. Az teljesen más kérdés hogy ezeket hogyan és miként, de ez nem is a fórumra való kiírandó dolgok.
Ezek alapján Papoka22 is sok igazságot írt le, de aztán mindig visszakozik, másba kezd bele és tényleg nehéz kibogarászni hogy ténylegesen mit is akar. Aztán jönnek a kontrák és teljesen elmegy a dolog rossz irányba. De már engem is érdekel a véleménye.
"Én úgy gondolom, hogy én nem fogok tudni segíteni neked."
Dehogyisnem! Pusztán csak annyit kellene tenni hogy konkrétumokat teszel az állításod mögé, mely szerint a kódpad hamarabb kiiktatható mint hogy a tulaj beírja rajta a kódját. Bár közben egy csomót gondolkodtam, lehet hogy ezt az állításodat úgy értetted, hogy ténylegesen a kódpad maga kiiktatható, azaz tönkre tehető, kitéphető stb. Ha így értetted amit írtál akkor igazad van! Valóban, a kódpad rendkívül gyorsan "kiiktatható" az autóból, csak az nem igaz hogy ezáltal az autó indíthatóvá válna.
"Én mindig olyan rendszereket szoktam ajánlani, amikor az autó, olyan autó marad amilyennek tervezték, a funkciók használhatóak maradnak."
Bármilyen gépjárművédelmi rendszert használunk, az az autó bizonyos mértékű módosításával jár. Nem marad olyan az autó, mint amilyennek tervezték! Nem úgy tervezték, hogy mondjuk az injektorok vezetékeit egy relé megbontsa, vagy a motortérzár bowdenjébe beiktassanak bármit. Nem úgy tervezték az autót hogy abba pl. villanyszerelési kötődobozt (hallottam hogy van ilyen is) építsenek bele. (Az más kérdés hogy a villanyszerelési kötődobozt mennyire tervezték úgy hogy egy autóba kerüljön beépítésre.)
"Hozzá tartozik, hogy engem jellemzően újabb autókkal keresnek meg, amik tele vannak kényelmi funkciókkal és akarják azokat használni, ha már kifizették és benne van."
A kódpad használata nem gondolom hogy összefüggésben lenne az autók kényelmi funkcióival. Írtad hogy 20 éve dolgozol ebben a szakmában, ez pont 20 évvel több mint amióta én, úgyhogy készséggel hajlandó vagyok elfogadni hogy igazad van, csak akkor kérlek konkrétumokkal támaszd alá az állításodat! Tehát: a tasztatúra használata esetén az autónak pontosan milyen kényelmi funkciói lesznek használhatatlanok?
"Nem minden ügyfél minden gondolata, csak az autó körül forog. P.l. ha szervízbe viszi, nem feltétlenül emlékszik, hogy a szervízbe tudjanak dolgozni az autón, akkor neki előtte milyen procedúrákat kell először mindenképp megtennie, mert egyszerűen elfelejti, nem ezzel foglalkozik. Tehát az autó, az csak autó, DE NE LOPJÁK EL!!!"
A szervizbe leadott autó (melyben valamilyen extra védelem van) mindenképpen valamiféle "procedúrával" jár. A rendszert ki kell kapcsolni, deaktiválni kell, vagy szerviz-módba kell kapcsolni, ilyesmik. Ezt szerintem minden gépjárművédelmi rendszernél meg kell tenni, itt nem igazán tűnik relevánsnak az hogy milyen módon működik a felhasználó-azonosítás. Kódpaddal, ugrókódos távirányítóval, RFID-val vagy akármivel.
"Ha egy autó Kayless -es azt ne alakítsuk át távirányítóssá. Ha kulcsnélküli indításos, akkor ne kelljen, hozzá kulcs, stb, stb"
Értem, de én sem távirányítóssá, sem kulcsossá nem szeretném alakítani az autómat, semmi erre utalót nem írtam. Egy dolgot szeretnék, hogy valós, konkrét érveket halljak afelől hogy a kódpad kijátszható-e.
"De ezek az én elvárásaim, és az ilyen ügyfelek keresnek fel általában!!!"
Rendben. Akkor szeretnék az ügyfeled lenni! Kérlek ez esetben írd meg hogy a te rendszered pontosan milyen kivitelű, abban milyen módon történik a felhasználó azonosítása, van-e motortérzár és ha igen akkor milyen (alapból tiltó vagy alapból engedélyező), van-e OBD blokkolás, van-e rablásgátlás, emelésérzékelés, van-e GSM riasztás, van-e benne GPS, van-e tartalék akkumulátora, mennyibe kerül beépítve, körülbelül mennyi idő alatt építed nekem be az autómba, és hogy mennyi idő jótállást vállalsz a rendszeredre. (Egyenlőre kb ennyi jutott eszembe.) Ja és hogy hova kellene vinnem beszerelésre (budapesti vagyok). Köszönöm!
"De ezzel nem bántani szeretnélek téged, ne érts férre."
Egyáltalán nem vettem bántásnak. :-)
"Egyszerűen neked más dolgok a fontosak szerintem..."
Nem írtam a fórumba semmit arról hogy milyen dolgok fontosak számomra. De akkor most megteszem: Fontos, hogy az autóm az enyém maradjon, hogy az autóm egyben maradjon (ne lopjanak ki semmit a motortérből) és hogy tudjam hogy az autóm hol van.
"További jó tervezgetést és kívánom, hogy az legyen a végeredmény, amit TE szeretnél, mert Neked kell majd használni azt!"
Köszi! De mondom, hajlok afelé hogy a te rendszered kerüljön az autómba. Csak úgy gondolom ehhez teljesen elvárható, hogy elmondd hogy a Te rendszered milyen, hogyan működik, mennyibe kerül stb. (amiket fentebb leírtam). Ha esetleg itt a fórumon ezt nem szeretnéd, akkor szívesen várom ezeket az információkat e-mailen: p.attila.86[kukac]freemail.hu
Ez nem udvariatlanság, csak már többször is kértelek és mások is, hogy mondj már valami konkrét dolgot, de te csak terelsz és fikázol másokat! (lehet, hogy birkapásztor vagy, hogy csak terelni tudsz???)
Ezért továbbra is egy hiteltelen, kisstílű, buta, kötözködő, tudatlan alak vagy!
Na, próbáljuk ki. Mondjuk mikor a mobilról mesélt baromságokat a Protestáns nevű csávó, annak írtam levelet csak nem nagyon akart válaszolni. És itt a csoportban sem.
Mert, ha csak szerinted, azt már tudjuk, hogy .....
Szóval bátran kijelenthetjük, hogy az általam említett esetben csak a riasztó fekszik meg!
Arról pedig már hosszasan "beszélgettünk" hogyha valaminek hivatalosan van "E" betűje FONTOS HOGY NEM KAMU "E" akkor annak meg KELL felenie előírásoknak!
Azoknak pedig fogadjunk, még mindig nem néztetek utána, nem hívtátok pl. a Dovert!??
CSAK AZ OKOSKODÁS MINDENFÉLE TUDÁS NÉLKÜL :-)))) már több mint szánalmas :-)))))
Én úgy gondolom, hogy én nem fogok tudni segíteni neked.
Én mindig olyan rendszereket szoktam ajánlani, amikor az autó, olyan autó marad amilyennek tervezték, a funkciók használhatóak maradnak. Hozzá tartozik, hogy engem jellemzően újabb autókkal keresnek meg, amik tele vannak kényelmi funkciókkal és akarják azokat használni, ha már kifizették és benne van.
Nem minden ügyfél minden gondolata, csak az autó körül forog. P.l. ha szervízbe viszi, nem feltétlenül emlékszik, hogy a szervízbe tudjanak dolgozni az autón, akkor neki előtte milyen procedúrákat kell először mindenképp megtennie, mert egyszerűen elfelejti, nem ezzel foglalkozik. Tehát az autó, az csak autó, DE NE LOPJÁK EL!!!
Ha egy autó Kayless -es azt ne alakítsuk át távirányítóssá. Ha kulcsnélküli indításos, akkor ne kelljen, hozzá kulcs, stb, stb
De ezek az én elvárásaim, és az ilyen ügyfelek keresnek fel általában!!!
De ezzel nem bántani szeretnélek téged, ne érts férre. Egyszerűen neked más dolgok a fontosak szerintem...
További jó tervezgetést és kívánom, hogy az legyen a végeredmény, amit TE szeretnél, mert Neked kell majd használni azt!
Például letettem arról, hogy az ugyn. riasztóközpontot a motortérbe tegyem, végül is felesleges
milyen érdekes???? idáig ez volt az alapja az egésznek???? ha nem ott van a riasztó és nem ott vannak a megszakított pontok, még az OBD blokkolást is ott kell megkötni!!!!!!! Akkor az egész nem ér semmit! Idáig ezt nagyon határozottan állítottad????
Csak kibújik a szög a zsákból, hogy ki az udvariatlan.
Aki tőlem akar szaktanácsot kérni, vagy azt akarja, hogy az általam javasolt rendszer legyen az autójába, az keressen fel, nagyon szívesen fogok neki segíteni. Biztos, hogy a mindennapokban is használható és biztonságos rendszert kap!!!
A szakmában eltöltött több mint 20 év és az elégedett ügyfeleim visszajelzése alapján ez garantált!
És a következő kérdésetek az lesz, hogy hol???
Higgyétek el aki jó védelmet keres az idáig mindig megtalált!!!!
Engem valamiért nem kell agyonreklámozni mindenféle fórumokon.
És igen is, ameddig mindenféle szakbarbár őrülten nagy baromságokkal próbál győzködni másokat, addig mindig meg fogom mutatni az érem túloldalát, vagy árnyoldalát. Mert az is van.
A kocsi saját riasztóhangját is fontosnak tartom, nem mintha arra sokan felfigyelnének (tapasztalat hogy lakásriasztó hangjára is tojnak a szomszédok) de pszichológiai hadviselés okán mégis kell.
Szerintem a sokkolóval történő védelem deaktiválás eléggé nehezen elképzelhető, hiszen ezzel a kocsi számos más elektronikai rendszere is sérülhet. Ráadásul ha még mozgásképes is maradna, akkor a rendszer igencsak drága elemeit kellhet cserélni. A rosszarcú célja a kocsi teljesen ép állapotban történő leszállítása.
a gombok feltételezem hogy a tasztatúra és a vezérlő közti hét vezeték valamelyikét kötik össze egy másikkal.
Ezt nem egészen értem. A tasztatúra teljes kezeléséhez (12 gomb) elég a 7 vezeték, mert mátrixban van. három vezeték az "oszlopokat", négy vezeték a "sorokat" érzékeli. A két adat elegendő ahhoz, hogy a vezérlő tudja melyiket nyomtad meg.
2. A vezetékek összesodrása önmagában nem árt a vezérlőnek, legfeljebb összezavarhatja azt. Olyan, mintha egyszerre nyomnád az összes gombot. Ha "kisodrod" a vezetéket és helyreállítod az állapotot, akkor ismét működőképes.
3. Nyilván nem próbáltam ki, hogy egy sokkoló nagyfeszültsége mit csinál a vezérlővel. Nem tartom kizártnak, hogy tönkreteszi. Ugyanakkor ezzel még kmindig semmire nem jutott a kísérletező, a kocsi nem fog elindulni. És még valami. Itt erősen kíváncsi vagyok közös barátunk Papóka, a kocsik elektronikája dőangyalának a véleményére, hiszen ő az aki ezt felvetette ezt a lehetőséget. Hogyan reagál szerinte a kocsi féltett elektronikai rendszere, ha ráenged egy nagyfesz impulzussort? Ha megszakítok egy vezetéket, azzal tönkreteszem? Akkor ezzel mi van?
Persze mindez csak akkor igaz ha a védelem olyan, melynek az "alapállapota" a kiblokkolt állapot. Azaz például egy gerjesztés hiányában záró relé vagy konkrétan mondjuk a P05-ös motortérzár amelyek ha nem kapnak feszültséget akkor engedélyeznek. Én az ilyen megoldásokat hibásnak tartom, de pacsepa rendszere az elmondása szerint nem ilyen.
Valóban nem ilyen. Amikor anno törpöltem a lehetséges megoldásokon, akkor egy-egy elkészült verziót megpróbáltam elméletben szabotálni, átjutni rajta, minden lehetőséget megrágva. Ha az, aki tervezte a rendszert nem tudja megtenni, akkor értem el a célomat.
Pont ezért vetettem el a P05-ös motortérzárat és döntöttem a P04 mellett.
Ennek egy minimális kockázata azért lehet, de ez is csak nagyon szőrmentén.
Egy balesetben a motortérben történhet meg a kocsi áramtalanítása, amit akadályozhat az alapesetben zárt motortér. Ez viszont azért extrém példa, mert bármilyen sérülésénél az első ami sérül az a motorháztető és a zár, tehát ez vagy magától kinyílt, vagy beszorult és csak pajszerrel nyílik.
Ha Neked van bármilyen meghibásodás miatt motortéri tüzed, akkor három eset lehetséges.
Első, hogy kialakult motortéri tűz esetén TILOS felnyitni egyedül. Meg kell várni a tűzoltókat! Enélkül életveszélyes lehet!
A második, hogy a rendszered még üzemképes és tudod nyitni a motorteret.
A harmadik, hogy nem tudod nyitni, ennek esélye valamekkora és ez nagyságrendekkel alacsonyabb annál, minthogy reggel kinézve az ablakon az autódnak hűlt helyét látod. Figyelembe véve, hogy pályafutása során 10000 autóból talán ha egy autó ég le műszaki hiba miatt (lehet hogy ennyi sem), ez szerintem vállalható kockázat.
Sajnos ellent kell hogy mondjak neked, mert te kezdted ezt a stílust!
Mindenki normálisan beszélgetett, cserélte az eszmét, mire jöttél te és csak mindent kifogásoltál, mindent fikáztál, de soha nem volt egy normális hozzászólásod sem. Bármikor, bárki is kérdezett tőled (én is), hogy mondj valami konkrét dolgot, akkor hallgattál és lapultál, mint szar a fűben!
Azt tudjuk, hogy kritizálni azt nagyon tudsz, de értelmeset mondani NEM! Úgy látszik csak ennyire telik tőled.
Még mindig egy hiteltelen szar alaknak tartalak, de szerintem a többiek is!
Ha nem tudsz normális érveket felhozni és konkrét példákat mondani, akkor inkább hallgass és maradj a sorompó nyitogatásnál, vagy valami hasonló munkánál, amit csinálsz!
Szia, mi ugye már találkoztunk élőben egy hónapja.
Ez az ajtó mögött állós hasonlat nagyon ügyes! Pont így építettem fel a lakásriasztómat, a nyitó rész megsemmisítése nem befolyásolja a központi rész működését, bár én a "sokkolós" megoldás végett fénykábeles (soros adatkapcsolat) leválasztást használok a két rendszer összekötésére. (Ezt lehetne alkalmazni kocsiban is.)
Beszéltünk arról, hogy az RFID (Mifare) valamennyi tudattal megáldott kártya/tag, tehát nem mondja meg a tartalmát (nem másolható) ha nem tudjuk az ô nyitó-kódját. Tehát nem klónozható/másolható (a titkosított része), viszont ahogyan az indító kulcsot, úgy ezt a kártyát/tag-et is el lehet lopni, azaz nem tudás alapú védelem. Szemben a PIN-paddal, amit a tulajonoson/beavatottakon túl nem ismer senki. Ellene szól (nálam, de ez szubjektív) hogy nem akarom a kocsi belterét megváltoztatni (habár ezt igényesen is meg lehet oldani, láttam), illetve egyáltalán nem tartom kényelmesnek. Nyilván ha ellopják a verdát az még kényelmetlenebb...
A motortérzár esetén én a fordított elvet tartanám jónak (nem megszakítani az utastérbôl vezetô bowdent, hanem ellentartani a zárnak mindenáron), de ilyenbôl csak kulcsosat láttam eddig, ezért valami saját megoldást kell erre kitalálnom.
Az hogy hogyan hozza a tudtára a kocsit ért sérelmet a rendszer, megint vita tárgya lehet. Van aki esküszik a telefonos/sms alapú jelzésre, van aki emailt küldene, én ezt a lehetôséget másodlagosnak gondolom, mivel szabvány infrastruktúrát használ, kb ugyanúgy szabotálható mint a kocsi gyári rendszere (mid egy kaptafa esete). (Persze lehet ezt spékelni zavarás esetére azonnali figyelmeztetéssel, ha nem jelentkezik a riasztó X másodpercenként egy központra) Én ezért használok a kocsimban a szokásostól és szabványoktól merôben eltérô frekvencián adó átjelzőt, mivel minden frekvenciát nem zavarnak, csak amire számítanak.
A kocsi saját riasztóhangját is fontosnak tartom, nem mintha arra sokan felfigyelnének (tapasztalat hogy lakásriasztó hangjára is tojnak a szomszédok) de pszichológiai hadviselés okán mégis kell. Ezt némelyik szinte tökélyre fejlesztett rendszerben pont elhanyagolják!
Úgy bô húsz évvel ezelôtt vettem egy mindent-tudó "rengetegmutatós, elektro-mechanikus" márkás karórát, volt benne zónaidô, oda-vissza-stopper két ébresztés, stb. Nem volt olcsó, az akkori fizetésekhez mérten. És természetesen miután megvettem, talán egyszer kipróbáltam hogy hogyan csavarodnak a mutatók a gombok nyomkodásával, és utána soha többet, csak mint klasszikus karóra hordtam. Én úgy érzem a riasztók némelyike ugyanígy túl van fejlesztve tudásilag, amiket a végfelhasználó sosem (max 1x kipróbálja) fog használni, mert hogy ugye az mégiscsak egy védelmi eszköz, használati tárgy.
Ahogy látom a rajzon, a tasztatúra a "PIN vezérlő egység"-hez (a továbbiakban "vezérlő") hét darab vezetékkel kapcsolódik. A tasztatúra nyilvánvaló okból ugyebár az utastérben van (mivel nyomkodni kell), a vezérlő a korábban írtak szerint pedig a kvázi védett motortérben. A tasztatúra az néhány (talán 12db) nyomógomb, ezek a gombok feltételezem hogy a tasztatúra és a vezérlő közti hét vezeték valamelyikét kötik össze egy másikkal. Nyilván a vezérlő feladata a nyomkodott gombok sorrendi azonosítása, hogy melyik gombok és milyen sorrendben, esetleg hogy mennyi idő alatt lettek megnyomva. Tehát a tulajdonos (jármű elindítására jogosult személy) azonosítása a vezérlő egységben történik (a motortérben).
1.: A tasztatúra vezetékeinek megszakítása nyilvánvaló hogy képtelenné teszi azt hogy a vezérlő érzékelje a tasztatúra gombjainak megnyomását. Azaz a jármű jogosulatlanul továbbra sem beindítható, csupán azt érjük el hogy a jogosult sem fogja tudni deaktiválni a rendszert.
2.: A tasztatúra vezetékeinek összesodrása a kódbevitelt szintén lehetetlenné teszi, azonban itt esetlegesen felmerülhet az is hogy az üzemszerűen egymással soha össze nem érő vezetékek eme szabotázs általi összekapcsolódása a vezérlő működését megzavarja, akár azt tönkre is teszi.
3.: A tasztatúra vezetékeire kapcsolt nagyfeszültség (pl. sokkoló) a tasztatúrát, illetve a tasztatúra és a vezérlő közti vezetékeket nem teszi tönkre, azaz a "sokkolás" utáni kódbevitelt elméletileg nem akadályozza meg. Viszont a nagyfeszültség a vezérlőt (mivel az egy valamiféle elektronika) könnyen lehet hogy tönkre teszi.
Fontos azonban megjegyezni, hogy pacsepa korábbi leírása szerint (meg a józan ész szerint is) az autó a gépjárművédelmi rendszer üzemszerű működése esetén (és akkor is csak a felhasználóazonosítást követően) indítható. Megpróbálok egy hasonlattal élni:
Van egy ajtó, amely zárva van és szeretnénk rajta bejutni. Az ajtó mögött van egy ember aki az ajtó zárját kezeli. Ez az ember az ajtón lévő kis nyíláson kinéz majd megkérdi tőlünk hogy mi a jelszó. Erre mondunk neki egy szót, melyet ő összehasonlít az emlékeiben lévő jelszóval és ha ez egyezik akkor belülről kinyitja az ajtó zárját és beenged minket. Ha nem jó jelszót mondunk neki akkor nem nyitja ki a zárat! Nos ez a vezetékelvágós-összesodrós-sokkolós dolog arra hasonlít amikor nem mondjuk meg a jelszót hanem mikor kinyitja a kis nyílást akkor a nyíláson keresztül fogjuk és agyonlőjük az emberkét. Ez természetesen egy lehetséges forgatókönyv, csak a helyzet az hogy ettől még az ajtó nem fog kinyílni, hiszen a kinyitására képes embert épp most lőttük le. Ezzel csupán annyit lehet elérni hogy innentől fogva a helyes jelszóval SEM fogunk tudni bejutni az ajtón.
Az ajtó előtt állva (és senkit le nem lőve) egyetlen hackelési lehetőségünk marad csak legfeljebb, a brute force. Azaz hogy folyamatosan egy szótárból felolvasva szavakkal bombázzuk az emberkét, hátha eltaláljuk a jelszót. Azonban még ez sem hatásos akkor, ha az illető bizonyos számú szó után egy bizonyos ideig semmilyen jelszót (még a jót sem!) nem fogad el.
Ezek alapján egyenlőre érv nem szól a kódpad ellen. Pro érv viszont nagyon is, mégpedig hogy a PIN-kód mivel a fejünkben van ezért nem ellopható. Az RFID TAG-el és a rádiós távirányítóval ellentétben. De várom továbbra is az érveket hogy miért nem jó a kódpad, hátha valamire nem gondoltam! Az RFID esetében egyébként ugyan ez a helyzet: az azonosítási periféria (tasztatúra, RFID olvasó) roncsolása, elvágása, összesodrása, nagyfeszültség rákapcsolása stb. legfeljebb a rendszer tönkre tételére alkalmas, az autó nem lesz tőle indítható. Hiszen a rendszer kiblokkolása egy üzemszerű, tervezett folyamat eredményeképpen jöhet csak létre, ezt a szabotázzsal eleve kizárjuk!
Persze mindez csak akkor igaz ha a védelem olyan, melynek az "alapállapota" a kiblokkolt állapot. Azaz például egy gerjesztés hiányában záró relé vagy konkrétan mondjuk a P05-ös motortérzár amelyek ha nem kapnak feszültséget akkor engedélyeznek. Én az ilyen megoldásokat hibásnak tartom, de pacsepa rendszere az elmondása szerint nem ilyen.
Amit eddig írt azt Te is olvastad, hogy minimum necces, hogy nem hajtható végre.
És még ez volt a legokosabb érve (?)! :-)
Közben megtaláltam a kocsim védelmének egykori leírását. Ezt akarja ő kiiktatni... Tönkretenni talán, de a rendszer logikája miatt a védelem, akkor még semmit nem sérült, legfeljebb nekem a tulajdonosnak okozott bosszúságot.
Biztos nem ez az utolsó verzió, mert többet megterveztem, mire a kiválasztottat megépítettem. Például letettem arról, hogy az ugyn. riasztóközpontot a motortérbe tegyem, végül is felesleges. Ettől függetlenül a logikája alapjaiban nem változott.