Egyszer azért menj el arra és nézd meg, miről is beszélsz? Mert ennyi erővel a Déli vasút is hülye volt, hogy alagutat fúrt a Kis Gellért-hegy alá, ahelyett, hogy bevágást épített volna..
Biciklis túrába simán , terveztem már arra csak a vasúti közlekedés olyan volt amilyen és a 40-esen lesz még szívás a vágányzárakkal, úgy meg nehéz, de szívesen megnézném azt a környéket.
Horvátok autópálya építésben tényleg jók, emlékszem mikor a horvát tengerparton nyaraltunk. 2000-ben Selcere lejutni Békésből maga volt a pokol, szák szerpentinek, 2 sáv is alig, simán beragadtál egy traktor mögé több km-en át 10-es tempóval, hiába anyázta szerencsétlent mindenki több km-en át nem tudott hová félreállni és elengedni a vonatot maga mögött, mindezt kánikulában egy klíma nélküli Suzikiban, amiben alig fértünk el 4-en plusz a csomagok. Azt hittem sosem érünk oda és ennél rosszabb nem lehet. Aztán kiderült ,hogy lehetett volna, mert akikkel konvojban mentünk még fűtöttek is izomból, mert felforrt a kocsiban a hűtővíz. 2013-ban Trogirba meg sima út volt Bp-Trogir alig 6 óra gyakorlatilag Splitig autópályán végig dugókat megúsztuk, fizetőkapuk se fogták meg a sort nagyon. Ott nem szaroztak, hegyeken-völgyeken át épült a pálya, alagutak, viaduktok, volt 7 km-es alagút is még mondtam is ,hogy tessék itt komplett 4-es metró. :). Ráadásul olcsóbb volt km árban hegyek kirobbantásával épült pálya mint nálunk az Alföldön épült. Jó nyilván ott nem kellett annyi telket kisajátítani meg nem kellett messziről vinni a követ, de akkor is. Horvátok ebben nagyon a toppon vannak, csak a fizetőkapukat ne eröltetnék annyira, bár 4 éve elég sok volt mindenhol, és volt kártyás sor is, kevésbé fogta meg a forgalmat.
Pontosan ez a baj az M6-tal is. Egy rossz döntés miatt nem a határig hiányzó bő 10 km-t csinálták meg, hanem az M60-ból lett 2x2-sávos pálya, ami az eredeti tervekben nem szerepelt. A különbözetből a határig kész lehetett volna, és szintúgy sokat haladhatott volna a folytatása Barcs felé, természetesen csökkentett műszaki tartalommal. Mindkét irányból a horvátok építik az övékét. Igaz, az egyikkel Eszék után megálltak, mivel nincs mihez kössék a folytatást. Azonban ha a magyar oldalon elérik a határt, ők is lépni fognak. És már több, mint 7 éve, hogy így áll a dolog, mindig van egy ígéret (mint a 150-re), hogy de most már azonnal, meg egyébként is, aztán mégsem. Ahogy az M9 folytatása sem áll sehogy. 15 év alatt egy métert nem adtak át a keleti folytatásból (még tán a Baja - Kecskemét főúthoz vezető pár km-t sem, amivel 10 km-es kerülőt lehetne megspórolni, pedig már 15 éve "készül"), pedig az eredeti tervek szerint már rég el kellet volna érnie az M5-öt. Tehát lenne egy alternatív gyorsforgalmi út, ami a román-olasz kamionforgalom jelentős részétől mentesítené az igencsak zsúfolt M5-öt. És még sorolhatnám... ;) Szóval lehet fikázni dolgokat, ha csak részeiben nézzük a dolgot, ahogy az M4-es metró esetében is.
Ami meg az alagutakat illeti: gyere erre egyszer nyáron bicajjal! Kitekerünk az alagutakhoz, megmutatom azt, amiről ilyen magabiztosan nyilatkozol, utána lehörpintünk egy szigorúan kukorica mentest, akár a Gábortól is hozok csapolt 7. lépcsőt, vagy Barbárt. ;) Mert az ördög itt is a részletekben bujkál. :)))
Drágább legalább nem, de olcsóbb lehetne. De valszeg sosem lesz olyan tökös kormány, aki meg meri lépni ,hogy szétcsap a kedvezmények között, nincs ingyen utazás, 65 felett, nincs mindenre 90,50 kedvezmény, cserébe az alapdíj csökken. Teljes árúval nem utazik már szinte senki, mert úgy nem éri meg. De kedvezményt adnak mindenre, pont azért, mert drága a TÁ jegy.
Vannak utasok az M4-en és persze, hogy nincs rajta a vállalt utasmennyiség, az fel se férne rá, hiszen nincs készen. Se Budaörsig se Újpalotáig nem ér el. Csak Gazdagrétig hosszabbodna már lenne jóval több utas, biztosan inkább a metrót választanák a belváros felé mint a 8-as buszt.
Elnézést, ha nem ide tartozik, de lehet tudni, hogy mit fognak megint építkezni Háros-Kf között a 40a-n, ami nem fért be az októberi-novemberi lezárásba, ha februártól amúgy is lezárják a teljes vonalat Érdig egy-másfél évre? Lehet tudni, hogy a 30a-s vágányzári menetrend várhatóan meddig marad érvényben, mert október 23 már jó ideje elmúlt és a G30-cal már elég sok utas törpje eléggé tele?
#441483:"Megmondták, hogy a 4-es metró kihasználatlan lesz, és íme."
OFF Ne haragudj, de ez erős túlzás. Nyilván nem adja a másik két vonal adatait, de pl. munkanap és iskola alatt a reggeli csúcsban a menetrendhez képest sűrűbben járva is kapacitáshatáron vagy akörül mozog a Kf-Kálvin szakaszon. Ha nem hiszed, gyere ki kérlek és nézd meg.
Akadálymentesítés mellett akadálypálya az sajnos jellemző a felújításokra. Mezőberény a kedvencem, átépítés előtt 3 vágány 3 peron mellettük szintben átkelés, állomásépületből kiléptél és 2 lépés a peronig. Leszálltál a vonatról pár lépés és az utcán. Most ha az első kocsiban ülsz és leszállsz a pestiről a felüljárótól lehet visszagyalogolni, mert jó hátra tették a peront a vége már majdnem Muronyban van, csillagászati távcsővel nézheted az állomásépületet, hogy oda kéne visszamenni. Oké, hogy kell aluljáró,, lift akadálymentesség, de nem lehetne a felszíni átkelést is meghagyni? Szigetperonnál ha szolgálat van sorompóval is megoldható a dolog Semmeringen így működik, ha vonat jön az első vágányra, lezárják a szigetperont sorompóval, nincs átmászkálás és kész.
Már ne is haragudj, de egy fővonali elágazó-csatlakozó (pókos) állomásról beszélünk, ami jelentős utasforgalmú és teherforgalmú.
A 21. században ne az legyen a szint, hogy 80cm széles "peronokon" bukdácsol a nép, és ugyanakkor nem lehet kihasználni a vágnyzatot az utasvédelem miatt.
Elhiszem, hogy szar lépcsőzni, de az szarabb ha a hozátartozód temetését kell intézni.
Rp-Úp-n is rendszeresen gázolnak, Vácon sem volt másképp.
Vagy akár csak a kritikus szakaszokon előző/kapaszkodó sávokat csinálni, 5-10 km hosszan +1 sáv, ahová ki lehet terelni a lassú kamionkonvojt ill. ott ki lehet előzni biztonsággal.
A búzamező alá fúrt alagútnak csodájára lehet járni. :)
A 64-es vonal is fontos volt mikor arról voltszó épüljön-e felüljáró, épült, hiszen papíron még létező vonal, ez mondjuk nem baj, ha papíron még létezik egy vasútvonal akkor ne is bontsák el autópálya miatt. M44-es építésénél is bajba vannak hová épüljön alagút, felüljáró legalább épül a kondorosi vonal fölé, sőt a felét reaktiválták is a kőszállító vonatoknak.
Nincs az a föút ami egy autópálya kapacitásának akár a negyedével is elboldogulna.
Egyszerűen oda elég lett volna egy gyorsforgalmi út, vagy egy mindent kikerülő egyszerű föút. ( A németeknél van sok olyan föút, hogy teljesen kikerülik a lakott településeket és a betorkolló utak is gyorsító, meg lassító sávokkal torkollanak beléjük, a kisebb utak meg sehogy (alul, felüljáró)).
Ezzel remélem nem azt akarod mondani, hogy a régi elrendezés úgy ahogy volt, jó volt. Feltételezem, hogy arra gondolsz, hogy csak az ebben a formában történő átépítés volt rossz. Te milyen formában építetted volna át?
Vác átépítése pont értelmetlen volt ebben a formában, 0 perc menetidő-csökkenés, hosszabb átszállási idők, felesleges gyaloglások az utasok részéről...
Nem tudsz értelmes dolgot csinálni, mert egyszerre nyolcvanan ugranak neked, hogy szakmailag vállalhatatlan. Olyan rugalmatlan rendszer van a közlekedésben, hogy képtelenség jól csinálni bármit, ha meg mégis sikerülne, akkor biztos, hogy előkerül valaki, hogy miért úgy, miért nem fordítva. Van néhány jó dolog, a klasszikus esztergomi híd és az M85 (bár se benzinkút, se parkoló, most már legalább tábla van, hogy melyik lehajtónál van ilyesmi) és a vasútnál a Flirtek. De ezeket nagyon kellett erőltetni.
Közben minden nyáron gond van a Balatonnál, vonatok maradnak ki, mert nincs elég működőképes Csörgő. Nemhogy motorvonatra, de mozdonyra sincs semmi koncepció mit kéne venni, dízelmozdony beszerzés mikor is volt utoljára? Nem mostanában az biztos. Motorvonatoknál is a Desirok meg az Uzsgyik voltak az utolsók, kb. 15 éve.
A nógrádi topikban pont erről volt szó mostanában.
Persze Stop azóta is univerzálisan azzal takarózik, hogyha megkérdezik a járműpark lerohasztásának aktuális állapotáról, hogy az elővárosban van 6*10^23 Flirt, tessék utazni azzal. Elővároson túl nem hogy fejlesztési, üzemeltetési stratégiájuk sincs, és az utasvesztés megállítása se cél.
Srácok, az új stuttgarti pályaudvar egymaga jó háromszor annyiba fog kerülni, mint a 150-es újjáépítése kompletten. És te ezt a projektet nevezitek túlárazottnak? :-)