Nyáron külső hőmérséklet 36 fok aszfalt ki tudja mennyi, akkor a legjobb a 4 évszakos gumi autópályán 130-140-s tempónál. A téli gumit meg kötelezővé tenném nyáron (aki nyáron is téli gumit használ az tud valamit) . :)
- Nissan Primera, 1.6 benzines: Nokian WRD3 , télen-nyáron fent.
Probléma mentesen guri-guriznak (vagy guriztak). Most úgy adódott, hogy a C4GP-n nyári Misik vannak fent, és a meglevő Nokian télire cserélem hamarosan.
Korábbi Trabant, Dacia, Yugo - nem láttak téli gumit, viszont havat, tükörjeget annál többször. Komoly Victoria, Barum, GoodYear gumikkal probléma mentesen, elakadás nélkül sikerült mintegy 12-15 évet elgurulgatni, hegyen-völgyön, városban és vidéken.
Megjegyzem, hogy én nem megyek gyorsan, de ha kell, akkor bármikor a stabilitás határra viszem, hátsó kilincset magam mellé tolom, vagy leteszem felnire az autót (C4GP kizárva ...). Továbbra is tartom, hogy itthon teljesen felesleges két garnitúra gumi. A mai autók nehezebbek, emiatt a téli gumik fékezéskor és elinduláskor számítanak, oldalvezetésük jellemzően nem lényegesen jobb hóban, latyakban, mint bármelyik nyári gumié.
Számomra a teszt adatok nem feltétlen mértékadóak - sőt, néha ellentmondó eredmények születnek különböző teszteken.
Következő gumicserekor biztosan négy évszakos gumit fogok venni.
Én inkább hiszek a saját tapasztalatomnak, na meg a baráti/ismerőseim körében az elmondott tapasztalatoknak, mint a hetente megjelenő és egymásnak ellentmondó teszteknek.
Ha a tesztek alapján kellene gumit vennem, akkor legalább öt garnitúra nyári és öt garnitúra téli gumit kellene itthon tárolnom a garázsban, felnire szerelve és az időjárási viszonyoknak megfelelően cserélgetnem. Ha esik az eső akkor a teszteken a vizes úton a legjobbat feltenni, ha nagy a meleg akkor az amelyik... de nem is folytatom inkább.
A téli gumikra ugyan ez a variáció....
Egyébként - ez saját tapasztalatom és a baráti körömben akik négy évszakosat használnak azok tapasztalatai alapján azt mondhatom hogy ezek a négy évszakosak (GY/MCC/VredesteinQ5/Continental) nagyon közeli eredményeket és viselkedést mutatnak a prémium nyári és téli gumikhoz viszonyítva, és jobbak mit egy átlagos középkategóriás téli/nyári gumi. Mint pl. a Kormorán, a Barum, a Matador, a Falken, a Kumho...de nem sorolom. Viszont ezekből a márkákból az autósok elég nagy hányadának van az autóján, Nyári és téli gumi is. Most akkor ezek (bár szigorúan csak nyári vagy téli gumik) mégis csak jobb választás mint a fent említett négy évszakosok közül bármelyik is?
Most jöttem fel a garázsból és találkoztam rég nem látott szomszédommal. (BMV X5 autója van és Vredestein Q5 gumikkal!-minő felelőtlenség egy ilyen autóra!)
Egy hónapot volt romániában, Erdélyben. Volt már hó de semmi gondja nem volt a gumikkal. Két éve vannak fent azok a gumik nála, tavaly is Erdélyben, jó havas útakon de sosem volt gondja a gumikkal még. Tették a dolgukat. Pedig az a VQ5 még nem is legjobb a másik háromhoz képest!
Pont azon a könyéken lakik az a fórumtárs, aki pár hónapja leírta, hogy a MCC gumival gond nélkül közlekedett egész télen, pedig hegyoldalon van az utcájuk. Kíváncsian várom mások idei teszt eredményét MCC gumival.
A baráti körömben az egyik család mindhárom autóján négy évszakos gumik vannak, történetesen Vredestein Q5 mindegyik autón. A Mecsek oldalban laknak, és télen nagyon sok esetben az ottani emelkedős/lejtős mellékutakat nem vagy csak igen ritkán látogatja a hókotró.
Sosem volt gondjuk a gumikkal. Minden nap, napi szinten le/fel járnak a városba dolgozni. Ebből én azt gondolom, hogy ha a Vredestein Q5-el biztonságosan tudnak közlekedni akkor azért csak tudnak valamit azok a gumik. Talán ebből következően a Michelin CC, vagy GY 4 Seasons vagy éppen a Continental négy évszakosa sem lehet rossz.
Én már nagyon várom a telet és havas/latyakos utakat, hogy megtudjam mire képes az autóm a MCC (nyári) gumikkal.
Az ember ránéz, és az a képzete támad, hogy úristen, az utolsó fékútja kb.10x-ese az elsőnek.
Pedig 21,2 kontra 24,8 méter.
Persze mindig lehet azt mondani, hogy 3,6 méteren az élet múlhat, na de akkor mindenki vegyen évente új gumi szettet, mert lehet hogy pont annyin múlik az élete...
(De olcsóbb nagy követési távolságot tartani, és/vagy lassabban menni. Régi tapasztalat, hogy valódi téli útviszonyok esetén sokkal kevesebb a sérüléssel járó súlyos autóbaleset. Koccanás van dögivel, de az ugye más kategória...)
"Döbbenetes volt, hogy hiába jártunk szinte fagypont körül, a Michelin CrossClimate száraz és nedves úton, az újszerű nyári gumival holtversenyben a legjobbnak bizonyult. Itt tehát nincs nagy meglepetés, s ismét alátámasztást nyert, hogy amíg nincs valódi fagy, illetve hó vagy latyak, addig bizony nem rossz a nyári gumi sem. A 7 Celsius fokos átszerelés valójában nem azért ajánlott, mert 5 Celsius fokon már rossz a nyári gumi, hanem azért, mert -2-ben, némi csapadék mellett már elvérzik. S ezt jól mutatja a műgyantás, jeges felületes fékút is."
"Amíg nincs fagy, addig 7 Celsius fok alatt is jó lehet a nyári gumi vagy a Michelin CrossClimate is. Vizes úton érdekes módon a jégen egyik legjobb téli abroncs volt a legrosszabb"