Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FRANKYE Creative Commons License 2017.11.22 0 1 99673

Én mit írtam pár órával ezelőtt? 

 

"Lassan oda jutunk télen nyáron jobb lesz egy négy évszakos gumi mint külön egy téli és nyári gumi."

 

Hiába na ez már a 21. század. :)

Előzmény: pajaci (99670)
pajaci Creative Commons License 2017.11.22 -3 2 99672

Megálmodtad, vagy a vizeletedből állapítottad meg, hogy négy évszakosok vannak a videón látható kocsikon?

Előzmény: marci3_ (99671)
marci3_ Creative Commons License 2017.11.22 -4 1 99671
pajaci Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99670

Jól mondod!

 

A Goodyear 4 évszakosa akkor tapad a legbrutálisabban. Előtte ezen a kocsin Bridgestone Turanza volt a nyári gumim, a G.Y. érezhetően jobb.

Előzmény: FRANKYE (99668)
Zozzantoz Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99669

Arra az 5-10 napra minek neked téli gumi?:)

Előzmény: LyPapa (99667)
FRANKYE Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99668

Nyáron külső hőmérséklet 36 fok aszfalt ki tudja mennyi,  akkor a legjobb a 4 évszakos gumi autópályán 130-140-s tempónál. A téli gumit meg kötelezővé tenném nyáron (aki nyáron is téli gumit használ az tud valamit) . :) 

Előzmény: pajaci (99664)
LyPapa Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99667

Most jön a megkövezés :)

Szóval, jókat vitatkoztok, ehhez én tennék némi adalékot:

- Mazda 6, 2 literes, benzines: Michelin Alpin A(?) - télen-nyáron fent

- Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 Hdi : Continental TS 850, télen-nyáron fent

- Nissan Primera, 1.6 benzines: Nokian WRD3 , télen-nyáron fent.

 

Probléma mentesen guri-guriznak (vagy guriztak). Most úgy adódott, hogy a C4GP-n nyári Misik vannak fent, és a meglevő Nokian télire cserélem hamarosan.

 

Korábbi Trabant, Dacia, Yugo - nem láttak téli gumit, viszont havat, tükörjeget annál többször. Komoly Victoria, Barum, GoodYear gumikkal probléma mentesen, elakadás nélkül sikerült mintegy 12-15 évet elgurulgatni, hegyen-völgyön, városban és vidéken. 

 

Megjegyzem, hogy én nem megyek gyorsan, de ha kell, akkor bármikor a stabilitás határra viszem, hátsó kilincset magam mellé tolom, vagy leteszem felnire az autót (C4GP kizárva ...).  Továbbra is tartom, hogy itthon teljesen felesleges két garnitúra gumi. A mai autók nehezebbek, emiatt a téli gumik fékezéskor és elinduláskor számítanak, oldalvezetésük jellemzően nem lényegesen jobb hóban, latyakban, mint bármelyik nyári gumié.

Számomra a teszt adatok nem feltétlen mértékadóak -  sőt, néha ellentmondó eredmények  születnek különböző teszteken. 

Következő gumicserekor biztosan négy évszakos gumit fogok venni. 

 

Üdv:LyPapa

 

Ylla Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99666

Én inkább hiszek a saját tapasztalatomnak, na meg a baráti/ismerőseim körében az elmondott tapasztalatoknak, mint a hetente megjelenő és egymásnak ellentmondó teszteknek.

Ha a tesztek alapján kellene gumit vennem, akkor legalább öt garnitúra nyári és öt garnitúra téli gumit kellene itthon tárolnom a garázsban, felnire szerelve és az időjárási viszonyoknak megfelelően cserélgetnem. Ha esik az eső akkor a teszteken a vizes úton a legjobbat feltenni, ha nagy a meleg akkor az amelyik... de nem is folytatom inkább.

A téli gumikra ugyan ez a variáció....

Egyébként - ez saját tapasztalatom és a baráti körömben akik négy évszakosat használnak azok tapasztalatai alapján azt mondhatom hogy ezek a négy évszakosak (GY/MCC/VredesteinQ5/Continental) nagyon közeli eredményeket és viselkedést mutatnak a prémium nyári és téli gumikhoz viszonyítva, és jobbak mit egy átlagos középkategóriás téli/nyári gumi. Mint pl. a Kormorán, a Barum, a Matador, a Falken, a Kumho...de nem sorolom. Viszont ezekből a márkákból az autósok elég nagy hányadának van az autóján, Nyári és téli gumi is. Most akkor ezek (bár szigorúan csak nyári vagy téli gumik) mégis csak jobb választás mint a fent említett négy évszakosok  közül bármelyik is?

Most jöttem fel a garázsból és találkoztam rég nem látott szomszédommal. (BMV X5 autója van és Vredestein Q5 gumikkal!-minő felelőtlenség egy ilyen autóra!)

Egy hónapot volt romániában, Erdélyben. Volt már hó de semmi gondja nem volt a gumikkal. Két éve vannak fent azok a gumik nála, tavaly is Erdélyben, jó havas útakon de sosem volt gondja a gumikkal még. Tették a dolgukat. Pedig az a VQ5 még nem is legjobb a másik háromhoz képest!

 

Előzmény: pajaci (99664)
johnkarul Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99665

Arra az 5-10 napra?

Előzmény: ErdőImre (99659)
pajaci Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99664

Hiába mondasz bármit, némely gondolkodásra képtelennél felakadt a tű.

 

-Télen téli gumi kell, a 4 évszakos szar.

-Egy évben csak néhány napot van hó.

-Akkor is téli gumi kell.

-Hóban is felmegy a 4 évszakos a hegyre, ahogy a sípályás videó is mutatta.

-Akkor is téli gumi.

-Havon fékezésben leverte a GY 4 évszakos, a téli gumit a tesztben.

-Akkor is téli gumi.

-Fagypont körül is jobb a nyári és a négy évszakos, ezt mutatta a teszt.

-Akkor is téli gumi.

-Vízen felúszásban a GY hozta a legjobb eredményt.

-Akkor is téli gumi.

-Itt írják, hogy évek óta hegyekben járnak, az egyik közepes képességekkel rendelkező 4 évszakossal, minden gond nélkül.

-Akkor is téli gumi.

-Nagy sebességnél például autópályán, felmelegednek rendesen a gumik, és mint tudjuk, a téli gumi melegen vacakul teljesít, és nagyon kopik.

-Akkor is téli gumi.

-Soros.

-Akkor is téli gumi.

Előzmény: Ylla (99658)
FRANKYE Creative Commons License 2017.11.22 -2 2 99663

Lassan oda jutunk télen nyáron jobb lesz egy négy évszakos gumi mint külön egy téli és nyári gumi. :) 

 

Az ne zavarjon senkit azért vált el a két gumi gyártása egymástól mert nem lehet olyan gumit készíteni ami télen is és nyáron is jól teljesít.

Előzmény: perit (99662)
perit Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99662

Köszönöm a visszajelzést!

 

Rögtön írok is mailt az itt megadott címedre.

 

Előzmény: stevie-13 (99631)
technoid34 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99661

Nekem már tavaly fent volt, de az elmúlt télen nem találkoztam az úton hóval.

Talán majd idén.

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (99660)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.11.22 -1 0 99660

Pont azon a könyéken lakik az a fórumtárs, aki pár hónapja leírta, hogy a MCC gumival gond nélkül közlekedett egész télen, pedig hegyoldalon van az utcájuk. Kíváncsian várom mások idei teszt eredményét MCC gumival.

Előzmény: ErdőImre (99659)
ErdőImre Creative Commons License 2017.11.22 -1 0 99659

Pont arra a környékre való a téligumi!!

Előzmény: Ylla (99658)
Ylla Creative Commons License 2017.11.22 0 2 99658

Sziasztok!

 

A négy évszakos témához egy gondolat.

A baráti körömben az egyik család mindhárom autóján négy évszakos gumik vannak, történetesen Vredestein Q5 mindegyik autón. A Mecsek oldalban laknak, és télen nagyon sok esetben az ottani emelkedős/lejtős mellékutakat nem vagy csak igen ritkán látogatja a hókotró.

Sosem volt gondjuk a gumikkal. Minden nap, napi szinten le/fel járnak a városba dolgozni. Ebből én azt gondolom, hogy ha a Vredestein Q5-el biztonságosan tudnak közlekedni akkor azért csak tudnak valamit azok a gumik. Talán ebből következően a Michelin CC, vagy GY 4 Seasons vagy éppen a Continental négy évszakosa sem lehet rossz.

Én már nagyon várom a telet és havas/latyakos utakat, hogy megtudjam mire képes az autóm a MCC (nyári)  gumikkal.

t.lantos Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99657

Lehet, nemelyik arab jobban vezet, mint a magyar rendorok :)

Előzmény: Törölt nick (99652)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.22 0 0 99656

Akkor a tempón kell növelni még.

Azt a gumit még nem találták fel aminek nincs határa.

Vagy szólni kell a Suzuki kupásoknak hogy dobják le a semi-slickeket és használjanak GY 4 évszakosat. :)

Előzmény: pajaci (99653)
pajaci Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99655

Ha erősebb az autód, akkor ennél gyengébb gumit vegyél rá. Bármelyik közül választhatsz ebben az időben.

Előzmény: HG. (99654)
HG. Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99654

Igen, de én érdemben erősebb hátsókerekes autóra tervezek valamit.

A mostani nyálkás időben más sokat dolgozik az elektronika, (azaz dolgozna, ha tolnám neki.)

Tényleg nem jöttem még rá, hogy ilyen időben mi a jó gumi...

Előzmény: pajaci (99649)
pajaci Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99653

Nem csúszik. Bekanyarodik, mintha sínen menne.

Előzmény: Törölt nick (99651)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99652

Na itt túllépték a határt, igaz nem 50-nél hanem kicsit többnél:

https://www.youtube.com/watch?v=W-8CsawAAXw

Előzmény: Törölt nick (99651)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.21 0 1 99651

Van olyan gumi aminek nincs csikorgó hangja csak csúszik lefele az ívről. Vagy még nem érted el azt a határt.

Előzmény: pajaci (99649)
ErdőImre Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99650

Szerintem is megbízhatatlanok.Én már csak a márkát nézem olykor-olykor.

Előzmény: HG. (99648)
pajaci Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99649

Mint mondtam, 1.5 éve használom. Még megcsikorgatni se lehet semmilyen kanyarban.

Az meg hogy egy másik gumi már szinte verseny képességekkel bír száraz úton (néhány tesztben),

teljesen irreleváns.

Előzmény: HG. (99648)
HG. Creative Commons License 2017.11.21 0 1 99648

az idei teszten meg pont hogy nem

http://www.autobild.de/artikel/ganzjahresreifen-test-2017-205-55-r-16-12650883.html

 

(tököm ki van már ezzel a sok ellentmondó teszttel...)

Előzmény: ErdőImre (99647)
ErdőImre Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99647

Az imént belinkelt táblázat szerint pont szárazon teljesít nagyon gyengén a Good Year 4 évszakosa.

Előzmény: pajaci (99642)
dokeee Creative Commons License 2017.11.21 0 0 99646

Apád füle, sose jártál te a Hungaroringen.

 

Előzmény: pajaci (99639)
HG. Creative Commons License 2017.11.21 0 1 99645

Azért ezt a chart-drawingot tanítják... :)

Az ember ránéz, és az a képzete támad, hogy úristen, az utolsó fékútja  kb.10x-ese az elsőnek.

Pedig 21,2 kontra 24,8 méter.

Persze mindig lehet azt mondani, hogy 3,6 méteren az élet múlhat, na de akkor mindenki vegyen évente új gumi szettet, mert lehet hogy pont annyin múlik az élete...

(De olcsóbb nagy követési távolságot tartani, és/vagy lassabban menni. Régi tapasztalat, hogy valódi téli útviszonyok esetén sokkal kevesebb a sérüléssel járó súlyos autóbaleset. Koccanás van dögivel, de az ugye más kategória...)

Előzmény: pajaci (99643)
pajaci Creative Commons License 2017.11.20 0 1 99644

Meg ezt is ajánlom figyelmedbe.

 

https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714

 

"Döbbenetes volt, hogy hiába jártunk szinte fagypont körül, a Michelin CrossClimate száraz és nedves úton, az újszerű nyári gumival holtversenyben a legjobbnak bizonyult. Itt tehát nincs nagy meglepetés, s ismét alátámasztást nyert, hogy amíg nincs valódi fagy, illetve hó vagy latyak, addig bizony nem rossz a nyári gumi sem. A 7 Celsius fokos átszerelés valójában nem azért ajánlott, mert 5 Celsius fokon már rossz a nyári gumi, hanem azért, mert -2-ben, némi csapadék mellett már elvérzik. S ezt jól mutatja a műgyantás, jeges felületes fékút is."

 

 

"Amíg nincs fagy, addig 7 Celsius fok alatt is jó lehet a nyári gumi vagy a Michelin CrossClimate is. Vizes úton érdekes módon a jégen egyik legjobb téli abroncs volt a legrosszabb"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!