Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2017.11.24 0 0 53242

Rendbevót, de azért vót pár tárgyi tévedés.

- A hidak: A 110-es alatti Salisbury hátsóhídtól (ami ráadásul sokáig nem volt széria) eltekintve a Defender, a Discovery és az RRC alatt szög tök ugyanazok a hidak vótak végig, csak a Defiben rövidebb difivel. De műszakilag csereszabatos, olyannyira, hogy az RRC difit simán be tudod tenni még a Series II hídjaiba is. (szokták is)

- A kasztni: Az RRC és a Disco kasztni 98%-ig megegyezik. Az ajtókat simán tudod csereberélni rajtuk, ha leveszed a fényezett burkolatokat, akkor csak komoly típusismerettel rendelkező tudja megkülönböztetni a kasztnit, hogy melyik a Disco és melyik az RRC.

 

- És utoljára: a miből mi lett. Nem a Defenderből lett a Range, épp fordítva.

Az RRC 70-ben jelent meg a hídjaival, váltóival, rugózásával, mindenével. Akkor a Series III még laprugós volt, más hidakkal, más váltókkal, más motorokkal, amiből aztán a 80-as években faragták ki a korai Ninety-t, és a Oneten-t (ami még nem Defender, már nem Series III). Na ezek alá rakták be egy-az-egyben a Range hídjait, váltóit, a V8-at (épp ezért jött előre a hűtőmaszk a Series III Stage One [azaz V8 Series III) kivitelnél is, mert a Range váltó a motorral nem fért el a rövid motortérben), tehát a Defender kapta meg a Range alját kompletten. A Discovery szintén, ott gyakorlatilag a belsőt variálták át, és a külső ruháját.

 

De gyakorlatilag a 80-es évek elejétől a 90-es évek első harmadáig  a Defender / Discovery / RRC alsó részében minden simán csereszabatos volt, ugyanazok a hidak, váltók, futóművek, minden egyforma volt.

Előzmény: Kazuár papa (53238)
KezdőDisco Creative Commons License 2017.11.24 0 0 53241

Nagyon pöpec volt!

Előzmény: Kazuár papa (53238)
LRROV2 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 53240

Kazuárpapa ! Jó voltál !

korzo Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53239

Még csak a felénél járok, majd holnap befejezem, de eddig semmi bántó, teljesen korrekt.

Csak kicsit sok lett a mókuskám, meg a csillagom - bár tudom, hogy Winklerrel nem könnyű :-)

Előzmény: Kazuár papa (53238)
Kazuár papa Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53238

Mentegetőzni ugyan nem akarok , de annyit azért el szeretnék mondani , hogy amikor felkért a táncra , én kértem meg rá ,. hogy ne mondja meg előre , miről fogunk beszélgetni , mert nekem szokott sikerülni , a szavak spontán összefüggő mondatokba fűzése .

Természetesen arra gondoltam , hogy amerikai veteránokról akar velem beszélgetni ...

Remélem nem gázoltam nagyon a lelketekbe .

 

http://totalcar.hu/egester/2017/11/23/egester_276/

Előzmény: Johnny_Disco (53235)
Range Lover Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53237

Ő lenne az Osziúr? Én is végig hallgattam a műsort! Kifejezetten élvezetes volt számomra az a már-már idegesítően tudományos részletesség, amellyel körbejárta az adott témát, és rávilágított az egyes anomáliákra!

Ő az én szememben az 1-es eset: amikor az okos hülyéskedik. Sajnos én a 2-es eset vagyok legtöbbször: amikor a hülye okoskodik!

De lesz@rom... Range Roverem van, és (nagyon) jól érzem magam az egyre szűkebb bőrömben (mer' hogy dagadok, mint a disznó, a csuda vigye el)!

Előzmény: Johnny_Disco (53235)
Range Lover Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53236

Alattam 12,5 a kijelzett átlagfogyasztás, amelyre tapasztalatom szerint egy fél litert rá lehet számolni.

A legjobb fogyasztása 10,6 volt, amikor hoztam haza az NSZK-ból - talán a jó levegő, meg a prémium olaj lehetett, bár a megengedett sebességhatárokat nem tartottam be.

Most, hogy picit összecsiszolódtunk, már tologatom, ahogy egy "bankár" - és tankolgatom is serényen. Viszont a 17-es fogyasztást nem szeretném megközelíteni. Szerintem abban rengeteg lehet a városi tekergés, ami nem a kedvence ennek a monstrumnak.

11 körüli fogyasztás városban elképzelhetetlen a számomra.

 

Sokat autópályázok, és ott amikor enged a forgalom, akkor ráállok a 180-ra. Persze nem sokáig, mert nem egyedül vagyok. Párszor próbálgattam, de nem akaródzzik elérni a 210-et - ami nem is nagy probléma egy 2700kg önsúlyú téglatesttől. Alapvetően soknak és veszélyesnek tartom még a 180-at is, de bátor vagyok (tudom, csak az első bukfencig)! Az viszont feltűnt, hogy sietve menekülnek előlem a közlekedés többi résztvevői, amikor az autópályán közeledek, pedig nem villogok, nem nyomkodom ok nélkül a kürtöt és nem is szorítom az előttem haladót - és mindig megköszönöm, amikor elengednek!

 

A hozzáértő barátom szerint nagyon hamar - nagyon sokba fog kerülni az autóm javítása, ha így nyomom neki. Állítólag ez a nagyvad nem arra a hajtásra lett kitalálva, amit tőlem kap. 

 

Hát ez van. Ilyen ez a popszakma! Ezért hirtelen felindulásból tegnap vettem egy másik RR-t (is). Mostmár 3 van.... Ez gáz? Lehet, hogy RR-Fan lettem? 

 

Jut eszembe! Nem kell valakinek karácsonyra egy E61 535d? "Fészliftos" meg motorosajtós és nagyon jó állapotban van! Szinte ingyen adom... (aha, főleg, de leginkább)

 

Johnny_Disco Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53235

Papa úr, te voltál ma az Égéstérben? Ismerős volt az autó a nyitó képen...

Előzmény: Kazuár papa (53231)
tyson107 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53234

Mondjuk nem vagyok az a repkedő akkor város országút vegyesen 11 lityi az nem sok ekkora mocitol!

LRROV2 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53233

Tulajdonképpen annyi, amennyit tolsz neki. Hallottam már 9 literes és 17 literes fogyasztásokról is. Az első egy hosszú utas, max 100km/ó, nem fékezős fickó volt, aki nagyon odafigyelt. A másik egy bankár, aki gyorsan jár és kitolja a szemét, amikor vezet. A normális átlag úgy 11-14 liter között.

Előzmény: tyson107 (53232)
tyson107 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 53232

Sziasztok!

 

Mennyi a valós fogyasztása a 2007 évjáratú 6sebességes automata 3,6TDV8-nak?

Tapasztalata vkinek?

 

Köszönöm!

Kazuár papa Creative Commons License 2017.11.22 0 0 53231

Ugyan a hátsó difi kúpkerék csapágyaim kibúgtak a sorból , de ma elkészültem vele . Ott leszünk .

 

Előzmény: LRROV2 (53230)
LRROV2 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 53230

Karitatív Autózás ! Tisztelt Csoporttagok ! Tegnap kaptam információt a fogadó alapítvány vezetőjétől Ildikó Horváthné Somogyi-tól, hogy a tervezett étkezés nem az erdészháznál lesz, hanem Lesenceistvánd faluban egy faluházban. Ottlehetőség nyílik arra, hogy a gyerekekkel együtt ebédeljünk. Ott van mosdó WC stb. A gyülekező ideje ( 25.-én reggek 9 óra a tavasbarlang előtti parkolóban ) változatlan. Várunk mindenkit !

Johnny_Disco Creative Commons License 2017.11.20 0 0 53229

Sziasztok,
Kompival egyeztettem, sűrűek a programok most nov. végén, dec. elején, lesz ugye a karitatív autóztatás Tapolca környékén, miegyéb,
szóval nem akartuk túlzsúfolni a hétvégéket egy fagyhalál túrával ÉS egy béri hétvégével, ezért arra jutottunk, hogy összevonjuk,
és ebben az évben a klasszikus fagyhalál túra elmarad, helyette lesz egy jó sarazós béri hétvége a szokott helyen, az Andezit
panzióban, 2017. december 2-3-án. Ez december első hétvégéje. Érkezés szombaton reggel 9:30 körül, a móka 10 tájban indul.
A részvétel ingyenes, miénk a környék 2 napig, de cserébe a panzió tulajdonosának annyi a kérése, hogy aludjunk nála.
AZAZ NEM KELL FAGYOSKODNI AZ AUTÓBAN ! :)

Szállásfoglalás egyénileg a
http://andezithotel.hu/kapcsolat.html
címen található telefonon, emailen.
Étkezés ízlés szerint, aki akar, önellátó, hoz magának ebédet, vacsorát, reggelit, stb., aki akar, az pedig igénybe veszi a panzió legendás konyháját :)
Szombaton ebéd egyénileg, vacsora/reggeli lehet a panzióban, ezt foglaláskor tessenek jelezni, vagy egyénileg.
Kompi tervez esti túrát a sötét erdőben, ugye már 5 körül tök sötét van, szóval nem kell kint éjszakázni csak azért, hogy mikor lesz már sötét.
Sárgumik ajánlottak, és ami kötelező:
VÁLTÓCIPŐ illetve VÁLTÓPAPUCS, hogy ne hordjuk be a sarat az éplületbe.
Akinek kérdése van, Kompit keresheti: plusz harminc6 30 négyhetvennyolc, 69 kilencven5.
Remélem ez kielégíti a "klasszikus" fagyhalálban utazók, és a kicsit több komfortra vágyók ízlését egyaránt.
A panzió területén számtalan szabadtéri sütés-főzési lehetőség adott, tehát aki vacsorára ilyet tervez, nem fog csalódni...már ha jót süt/főz magának, de a lehetőség adott!

Tessenek-tessenek tolongani, jelentkezni!

 

LRROV2 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53228

Kazuárpapa és a Többiek !

Több emberrel is beszéltem, és úgy gondolom hogy nem célravezető sok autónak konvojban lemenni Tapolcára. A lényeg, hogy November 25.-én reggel 9 órakor találkozzunk a Város tavasbarlangjával szemközti parkolójában. Én várhatóan már 8-tól ott leszek, PMR 6 csatornán, vagy a 06209779988 számon elérhető leszek.

Előzmény: Kazuár papa (53225)
Robi Discovery Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53227

Hmmm. 

Na igy főleg nem tudom mit kezdjek vele :)

Én is azon agyaltam hogy igazabol a szerkezeten múlik leginkább mennyire mozog nehezen, de kicsit reméltem talan a felső henger csere javit a dolgon. De akkor hagyom. Ránézésre nagyon gyarinak latszik még.

Előzmény: pumpili (53226)
pumpili Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53226

Az a helyzet, hogy nem tudom :) Amikor az enyémen kuplungot cseréltem, a régi szerkezet egy Borg&Beck lehetett a cikkszám alapján. Az némileg puhább volt mint az új Valeo. Mint írtam, a haver Sachs kuplungja volt a legjobb, egészen a főhenger cseréjéig. Hogy miért lett a csere után lényegesen keményebb, az eléggé érthetetlen. Valószínűleg amit lecseréltünk sem gyári volt, de nincs benne semmi cikkszám ami alapján be lehetne azonosítani. Egyedül a peremén van egy G-betű, a másik oldalon meg egy 4-es szám. Pont úgy mint ezen, csak a tartályon nincs semmi:

 

http://www.brit-car.co.uk/product.php/447222/2413/clutch_master_cylinder___300tdi___range_rover_classic___discovery_1

 

Az újat meg doboz nélkül hozta el a haver és nem figyelte, hogy milyen gyártmányú volt. Szóval, nem biztos, hogy a főhenger cseréje lágyabbá tenné a kuplungod, de a haverét lényegesen keményebbé tette :)

Előzmény: Robi Discovery (53223)
Kazuár papa Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53225

Szia .

 

Classic is jelentkezik .

Egy patrol ( hívott már téged ) és egy toyota társaságában megyünk .

Bp. autópálya kivezetőn találkozunk , ha esetleg jön még erről valaki , csatlakozhat .

Előzmény: LRROV2 (53199)
Kazuár papa Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53224

Mai túránkról , kedvességem felétek , a méteres kerekek ...

Robi Discovery Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53223

Hm.

Cserélni kellene benne egy jó munkahengert?

 

Előzmény: pumpili (53218)
Tézé81 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53222

Köszi, hívlak!

Előzmény: viktor td5 (53221)
viktor td5 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53221

Szia!

 

Van eladóm.Hívj fel.06209282008

Előzmény: Tézé81 (53220)
Tézé81 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 53220
Kazuár papa Creative Commons License 2017.11.17 0 0 53219

Előzmény: ak.negyvenhet (53215)
pumpili Creative Commons License 2017.11.17 0 0 53218

A haver Discojában Sachs kuplungszett van, én meg vadi új Valeo szettet raktam az enyémbe. Az övé az enyémhez képest vaj puhaságú volt. Elpukkant neki a fölső kuplunghengere, kicseréltük egy utángyártottra (talán Britpart) és azóta keményebb az övé mint az enyém. Szóval, elraktam a régi kuplunghengert és majd nézek hozzá egy javítókészletet :)

Előzmény: Robi Discovery (53212)
Ro-bika1 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 53217

Megkeresem a gyári használatit és beszkennelem. RR classicot 21 éve hajtok,ebből 8 év tréleres ingázás és 10 év versenyzés-talán elég tapasztalat. 5 év hardys szopás. Saját építésü és szervizeléssel. Sláger:3.5 és a vancini & martelli 2.4td .

Előzmény: ak.negyvenhet (53216)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.11.16 0 0 53216

Én nem foglalnék állást két keresztes vs. 1 kereszt 1 hardy kardán témában, mert nincs olyan mennyiségű tapasztalatom, ami alapján úgy gondolhatnám, h megtehetem.

 

"Teherautosan kell kuplungolni.       A Range classic használatiban szépen leírják,hogyan kell kupplungonyi."

 

Én egy Csepel D344-essel (illetve Nivával)  kezdtem a terepezést, a Csepel tolókerekes, szinkronizálatlan váltója kis megszokást és odafigyelést igényelt, de kis gyakorlattal szépen ment a váltás is, szal a tgk-s kuplungolás nem ismeretlen.

 

Viszont érdekelne, hogy a Range Classic-nál hogyan írják le a kuplungolást? Mit írnak róla?

 

Ki tudja, hátha lehetne belőle tanulni valamit.....

 

 

Előzmény: Ro-bika1 (53138)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.11.16 0 0 53215

Jó kis apa-fia program így terepezni! ;-)

Előzmény: Kazuár papa (53155)
nng lr3 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 53214

Hy

A tapolcai muri varhato idotartalma??? Bar mondjuk 15:30 tol erosen sotetedik...

Milyen utakon tervezitek az autokazast? A gumi miatt kerdezem.. csak h ha lesz valtom akkor hogy idozitsem a terepesebb gumirol az aszfalt gumira valtast..

Lehet h erdekelne a dolog ha a valtom ossze allna mert most a foldig latok a valto helyen.. meddig lehet jelentkezni?

Van egy jo ismerosom tapolcarol a PMR Robi aki pmr radiokkal foglalkozik megkereshetnetek lehet h kicsit tudna hozza tenni a lebonyilitashoz vagy a segitseghez radiokkal meg akkor akik tobben autoznak egyutt v versenyeket rendeznek tudna kocsiba valo erdekessegeket is mutatni.. mi meg eleterithetnenk az LR iranyaba :)

Ha gondolod nezz ra a honlapjara a pmrradio.hu ra aztan ott minden tovabbi dolgok is meg talalsz ha erdekes lehet..

ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.11.16 0 0 53213

Több gyártó is készít kuplungszerkezetet a gépre, szerintem az eltérő márka-gyártmány miatt lehet amit tapasztaltál.

 

A HD kuplungszerkezetről hallottam vagy olvastam valahol, h azzal kifejezetten nehéz a pedált benyomni.

Előzmény: Robi Discovery (53212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!