Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Realtukko Creative Commons License 2017.11.20 0 0 80323

Urak,

 

van valakinek tapasztalata arról esetleg, hogy a PoHu hogy reagál egy garanciális probléma esetén, ha utólagos lopásvédelem van beépítve az autóba?

 

Nemsoká átveszem az új Octit, és hát tudjuk, hogy a gyári védelem mennyit ér (illetve mennyit nem). Szóval szeretnék bele valami normális védelmet, lehetőleg drMinit-félét, csak nem tudom, hogy ha ezt felfedezik benne a márkaszervizben, akkor vajon megpróbálnak-e kibújni a garancia alól egy akármilyen probléma esetén is?

TyggeR Creative Commons License 2017.11.20 0 0 80322

ákos, hátha már belefutottál ebbe: át lehet-e azt állítani, hogy négyfokos külső hőmérsékletnél ne csipogjon, mintha valami hiba lenne? azt leszarom, ha kiírja, de pont úgy csipog, mint egy hibaüzenet/a menj tankolni, nekem ez nem kell :)

nohab Creative Commons License 2017.11.20 0 0 80321

A kiegészítő fűtés 9 paramétert figyel, ennek kell klappolnia ahhoz, hogy bekapcsoljon. Ha kizárólag az ablakolvasztás miatt lenne az egész, akkor lenne egy tizedik paraméter is, egy plusz sor a vezérlőprogramban.

Előzmény: BBéci (80319)
Syracusa Creative Commons License 2017.11.20 0 0 80320

Működik +20 fokban is, O2FL. A régi fűtéspanel lehet más, ha kicserélem egyszer, megnézem.

Előzmény: BBéci (80319)
BBéci Creative Commons License 2017.11.20 0 0 80319

 Nem írtam azt, hogy összefüggésben van az ablakra fújással. Arra próbáltam magyarázatot adni, miért csak 5 fok alatt működik a kiegészítő fűtés. Sőt, klímát sem említettem!

Előzmény: nohab (80309)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.19 0 1 80318

Nagyon sokat szívtam a vízfogyasztással a dízel Skodákkal és minden keresztbe szerelt motorú VW gyártású dízellel.

Zárt rendszerben nyomás alatt egy gramm víz sem fogyhat el magátol. A hűtőközeg nem változtat halmazállapotot, mivel mindig nyomás alatt van.  Ha fogy, az kifolyik valahol. 

De a csőcsatlakozásoknál a VW motoroknál soha nem szivárognak. Keresheti naphosszat akárki, nem fog kapni megfestett nyomot. Csak ha hengerfejes a kocsi. 

Több lehetőséget kell megvizsgálni:

1. Az első körben meg kell nézni, hogy nem-e ereszt a szelep, ami a kiegyenlítő edény sapkáján van, vagy maga a kiegyenlítő edény. Nekem kicseréltél mindkét O2-sen a sapkát és az egyiken az edényt is.   

Ezt úgy kell ellenőrizni, hogy felnyomják levegővel egy adott nyomásra és a rendszert, hidegen. Ha megtartja ok, ha nem, akkor kell új sapka vagy kiegyenlitő edény.

2. A rendszer szivároghat az EGR egységnél is. A hőcserőlénél. Akkor le kell szerelni a hőcserélőt és nyomásprobára kell vinni. Ritkán, de ha egy icipici lyuk van a hőcsérélőn és az nagyon felmelegedik, elfolyhat egy kis folyadék. Persze ez menet közbe történik, és nem fog fehéret füstőlni begyujtásnál. 

3. Ha a hengerfej el van görbülve, ugyancsak egy icipicit, akkor ha nagyon felmelegedik a motor, be tud fújni a kipufogórendszerben és a gáz a hűtőrendszerve jut. Mivel a jelenség ritkán történik meg ( terhelt kocsinak kinyomod a szemét hegymenetbe), a gáz által keletkezett plusz nyomás eltávozik a szelepen keresztül.

Én 4oe km jártam egy O2-es dízellel, úgy hogy összesen 1 literrel töltöttem utánna és senki se akarta megbontani, azt mondták, hogy bolond vagyok. 

Aztán full terhelésen megadta magát és elfolyt az egész víz. Hengerfejet kellett síkolni, stb. 

Csövek tágulása és a lassú kilevegőzés is humbuk.  Amikor lehül a motor, akkor visszanyerik a térfogatukat. 

Az hűtöközeg cseréje után ha felmelegedik a motor üzemi hőfokra, akkor kilevegőzi magát. Kb. 1.5 dl kell utánnatölteni, amiután teljesen lehűlt. 

Két dizel Skodánál cseréltem hengerfejpakkolást  és javították a hengerfejet, de nem voltak repedések. 

 

Ha az autó még garanciába van, akkor ne hagyd magad, rá kell jöjjenek, hogy miért veszít vizet. 

 

Előzmény: feelgood (80313)
skt15 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80317

Új autó az elején (~50000km)  bevesz valamennyi (pár deci) hűtőfolyadékot.

Ha továbbra is csökken a szint, akkor egyéb hiba...

Előzmény: feelgood (80313)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80316

én régen az egyik automon 1 évig szivtam, a hűtő csonknál szivárgott, de ici picit, a melegtől meg el is párolgott, tök véletlen vettem észre, mikor kerestem a hibát persze soha semmi nem volt

 

 

Előzmény: feelgood (80315)
feelgood Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80315

Kösz, én most megyek vele a 60 ezres szervizre, megemlítem ott is.

Előzmény: (M)Ákos (80314)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80314

2 kollégámnak többször is rá kellett töltenie az első évben (40-60e km). Utána azt hiszem, megszűnt.

Nekem nem jött elő ez a furcsaság, bár a szintet sose néztem. Jelezni mindenesetre nem jelzett.

Azzal magyarázzák, hogy nagyon lassan távozik a beszorult levegő, ami több, mint érdekes.

A fent említett 2 autó közül az egyik 200e km után durván elkezdte enni a vizet, ott valamit cseréltek végül. Holnap megkérdezem, ha el nem felejtem.

Előzmény: feelgood (80313)
feelgood Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80313

Sziasztok

 

O3 2 literes dízel hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályában lassan, de biztosan csökken a folyadékszint. Az utóbbi kb 5-6 hónapban kb fél liter hűtőfolyadékot utána kellett töltenem (a min-max közé). Szerintem fél liter az sok. Az autó alatt nincsen vízfolt.

Mi lehet a gond?

 

Kösz

 

nohab Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80312

Szóval az O2-ben egyszerűen szerintem a a hőmérséklet szabályzó és a vizhofok függvénye h bekapcsol e.

 

Ez lenne a normális. Ha 19°C van és én 25°C-ot állítok be, és a hűtővíz még nem ad elég hőt, akkor kapcsoljon be és kész. Ne döntsön úgy az autó, hogy 6°C már elég meleg ahhoz, hogy 10 percig elüldögéljek benne.

Előzmény: Eszementszergej (80311)
Eszementszergej Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80311

O2-nel legalábbis nálam tavaly télen végig dideregtem mert mire felmelegedett a 2.0 motor addigra beértem a melohelyre a -20 fokban. Idén kicseréltem egy bontott alkatrészre és azóta perceken belül fújja a meleg levegőt. Szóval az O2-ben egyszerűen szerintem a a hőmérséklet szabályzó és a vizhofok függvénye h bekapcsol e.

Előzmény: BBéci (80307)
nohab Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80310

Köszi, megpróbálom kiolvasni, hogy tárol-e valamit, úgyis lejjebb akartam venni az ülésfűtés első fokozatát.

 

Nálunk szerencsére a szervizes srác lelkiismeretes és mivel tudja, hogy háklis vagyok arra, hogy az autó 100%-os legyen, keresztülviszi a dolgokat a kopott váltógomb cseréjétől kezdve a megrepedt krómozású légbeömlő-kereten keresztül a kieg. fűtésig.

Előzmény: (M)Ákos (80308)
nohab Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80309

Tudtommal az ablak jegesedésének lefújása, megakadályozása miatt van az a kiegészítő fűtés, az pedig leginkább 5 fok alatt fordulhat elő.

 

Semmilyen szinten nincs összekötve a működése az ablakra fújással, ha csak a lábadra vagy csak középre fúj a klíma akkor is ugyanez a szabály.

Előzmény: BBéci (80307)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80308

Sajnos egyébként nem találkozom a szervizesekkel

 

Én se mindig, de az első kakisabb ügy után ráálltam arra, hogy ha komolyabb megoldandó probléma van, akkor megy a mail a skodás kapcsolatnak, mielőtt odaér az autó.

A maradék hajamat is ki tudnám tépni, amikor állok a pultnál, mondom (részletezem) a problémát, az ügyintéző meg 2 szót se ír le belőle a munkalapra...

Ha szeretnél nyomozni, akkor ránézhetsz a measuring blocks-ra az ABS-nél. Nekem ott a lista a korábbi riadókról (az eseménymemória méretét most nem tudom).

Ha csak a legutóbbi van benne, lehet hogy tényleg volt valami reset vagy frissítés.

Még az ABS szoftververziót tudod összevetni egy korábbi AutoScan-nel (én így győződtem meg a motorvezérlő frissítéséről :)).

Az is lehet, hogy semmi értékelhetőt nem találsz...azon se lepődnék meg, ha a korábbi riadók időpontja végleg benne maradna a vezérlőben.

Előzmény: nohab (80305)
BBéci Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80307

 Tudtommal az ablak jegesedésének lefújása, megakadályozása miatt van az a kiegészítő fűtés, az pedig leginkább 5 fok alatt fordulhat elő.

Előzmény: nohab (80306)
nohab Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80306

O2-nél nem tudom, hogy hogyan viselkedik, az O3 bekapcsolási paramétereit leírtam 1-2 hónapon belül.

 

Nekem is szar volt egyébként az előző télen (másfél éves volt akkor, O3 1.6TDI), csak azt hittem, hogy nincs is benne ilyen, mert a hárombetűsök között nem találtam. Mindenesetre megkértem a szervizes emberünket, hogy járjon utána, utánajáárt, kiderült hogy van, meg is csinálták, azóta jó. De valami számomra megsejthetetlen véridióta megfontolásból (gyári programozás) 5°C felett nem kapcsol be, tehát 4,5°C-ban sokkal hamarabb lesz meleg az autóban mint 6-8°C-ban. Ez van.

Előzmény: t gary (80294)
nohab Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80305

Sajnos egyébként nem találkozom a szervizesekkel (viszik-hozzák az autómat és ugyanígy a csereautót is), de a múltkor már erélyesebben jeleztem az illetékes kollégának sok fényképpel együtt, hogy ez így szar, állítólag akkor újratanították az egész rendszert és azóta (~1,5 hónap) nem volt még fals riasztás, tehát most akár jó is lehet a rendszer. Csak hát eljátszotta a bizalmamat. Mindenesetre most a következő riasztásnál oda fogok rá figyelni.

Előzmény: (M)Ákos (80295)
becike111 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80304

 A hsz-ek alapján az 1.2 és 1.4-es autóknál max 50-70 ezer kilométert bír ki a lánc,aztán csere (és akkor mindent),de az 1.8-as vastagabb és dupla soros lánccal szerelték és a fogaskerekek sem olyanok . De akkor is kétkedve fogadom ,hogy 200 ezernél még nem kellett cserélni. Pedig tényleg semmi hangja nincs ....

Az tény hogy végig márkaszervízbe hordták az előírt intervallumok szerint. Itt szerintem a feszítővel kell vigyázni,hogy a jobbik fajta legyen benne...

 

Előzmény: eddmex (80302)
Eszementszergej Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80303

Eszementszetgej az 😂😂😂

 

Igen a középső boxba van egy elektromos segedfutes ami nekem pár percen belül meleget ad. Kimérni felesleges az elektronikája miatt. Hibakodot ad ha nem működik. Nekem 2006-os O2.

Előzmény: Törölt nick (80300)
eddmex Creative Commons License 2017.11.19 0 0 80302

Ez a téma engem is érdekel, 

Valahol találtam egy írást, hogy a láncnyúlást kell ellenőrizni, de hogyan, mivel.... (?)

A szervizkönyvben 300ooo-ig nem javasol ilyen opciót.  

Előzmény: becike111 (80290)
t gary Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80301

Köszönöm!

 

Megnézem a leírtakra tekintettel, hogy mit reagál.

Előzmény: Syracusa (80298)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80300

Az mindkét 2oo8-as O2-embe van, be van állítva az automata klíma 21.5 fokra, 1.5-2 km-re az elindulás után meleget fúj valami. 

A hőmérséklet kijelző a műszerfalon még meg se mozdult. Ott van valahol a klímaboxnál, asszem EszementGergely szétszedte. Nehéz hozzáférni. 

Előzmény: Törölt nick (80299)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80299

Ilyen van valakinek?

 

 

tapasztalat?

 

Syracusa Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80298

Van elektromos fűtés, akkor kapcsol be, ha a ventilátor forog és a hőszabályozó ütközésig fel van tekerve. Ha a ventit később kapcsolod be, mint a fűtést feltekernéd, nem működik, amíg a fűtést nem tekered vissza és ismét max. melegre. Ha a panel hibás esetleg, akkor van hibakód, ha a hőfokszabályozó nem érzékeli a végállást, akkor nincs. A fűtőpanelt nem elég szakadásra mérni, van benne némi elektronika is.

Előzmény: t gary (80294)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80297

Nekem túlfújta most a gumis a téli gumikat, kiengedtem a levegőt, egy kis gagyi manóméterrel. 2.3 bárra minden kereket. De nem jelzett.

Egyszer jelzett csak, de gyorsan mentem egy nagyon rossz útburkolaton.  

 

Nemtom miért szivat titeket az O3-as, kopogjam le, az enyémnek semmi baja nincs. Úgy meg van csinálva, hogy ez nehezen fog elromolni. Két éves elmúlt és 52ekm van benne, de csak a karbantartásokott látta a szervíz.

Megnéztem most a gumicserénél a féktárcsákat (karos elemővel dolgozott a gumis), csak egy pici válla van mindegyiknek egyformán és a belső betétek alig kopottak, 1ooe-ret bizos elmegy. Megrángattam feszitővassal az illesztéseket a felfüggesztésen, minden jó spröd.

Előzmény: nohab (80296)
nohab Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80296

általában egyre, de néha az összesre. néha csinál vele valamit a szerviz, gondolom ráolvasnak. bár a legutóbbi óta ez az első.

Előzmény: (M)Ákos (80295)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80295

Randomra jelez, vagy mindig ugyanarra a kerékre? Esetleg az összesre?

Előzmény: nohab (80291)
t gary Creative Commons License 2017.11.18 0 0 80294

Sziasztok!

 

2010-es 1.6-os dízel Octavián azt veszem észre, hogy idén sokkal lassabban melegszik fel a motor hidegindítás után, mint eddig. Korábban nagyon gyorsan, 1 km alatt már kellemes meleget fújt be az utastérbe, most akár 8 km-t is kell menni, hogy langyosodjon.

Én (tanulmányaim szerint) természetesen a termosztát meghibásodására gyanakszom, de egy szerelő (aki nem ismeri pontosan a típust) azt mondta, hogy lehet, hogy van valamilyen egyéb elektromos fűtés is a hűtőviz rendszerben ami rásegít a gyors üzemi hőmérséklet elérésében, és lehet hogy az romlott el.

 

Ti tudtok ilyenről ennél a típusnál?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!