van valakinek tapasztalata arról esetleg, hogy a PoHu hogy reagál egy garanciális probléma esetén, ha utólagos lopásvédelem van beépítve az autóba?
Nemsoká átveszem az új Octit, és hát tudjuk, hogy a gyári védelem mennyit ér (illetve mennyit nem). Szóval szeretnék bele valami normális védelmet, lehetőleg drMinit-félét, csak nem tudom, hogy ha ezt felfedezik benne a márkaszervizben, akkor vajon megpróbálnak-e kibújni a garancia alól egy akármilyen probléma esetén is?
ákos, hátha már belefutottál ebbe: át lehet-e azt állítani, hogy négyfokos külső hőmérsékletnél ne csipogjon, mintha valami hiba lenne? azt leszarom, ha kiírja, de pont úgy csipog, mint egy hibaüzenet/a menj tankolni, nekem ez nem kell :)
A kiegészítő fűtés 9 paramétert figyel, ennek kell klappolnia ahhoz, hogy bekapcsoljon. Ha kizárólag az ablakolvasztás miatt lenne az egész, akkor lenne egy tizedik paraméter is, egy plusz sor a vezérlőprogramban.
Nem írtam azt, hogy összefüggésben van az ablakra fújással. Arra próbáltam magyarázatot adni, miért csak 5 fok alatt működik a kiegészítő fűtés. Sőt, klímát sem említettem!
Nagyon sokat szívtam a vízfogyasztással a dízel Skodákkal és minden keresztbe szerelt motorú VW gyártású dízellel.
Zárt rendszerben nyomás alatt egy gramm víz sem fogyhat el magátol. A hűtőközeg nem változtat halmazállapotot, mivel mindig nyomás alatt van. Ha fogy, az kifolyik valahol.
De a csőcsatlakozásoknál a VW motoroknál soha nem szivárognak. Keresheti naphosszat akárki, nem fog kapni megfestett nyomot. Csak ha hengerfejes a kocsi.
Több lehetőséget kell megvizsgálni:
1. Az első körben meg kell nézni, hogy nem-e ereszt a szelep, ami a kiegyenlítő edény sapkáján van, vagy maga a kiegyenlítő edény. Nekem kicseréltél mindkét O2-sen a sapkát és az egyiken az edényt is.
Ezt úgy kell ellenőrizni, hogy felnyomják levegővel egy adott nyomásra és a rendszert, hidegen. Ha megtartja ok, ha nem, akkor kell új sapka vagy kiegyenlitő edény.
2. A rendszer szivároghat az EGR egységnél is. A hőcserőlénél. Akkor le kell szerelni a hőcserélőt és nyomásprobára kell vinni. Ritkán, de ha egy icipici lyuk van a hőcsérélőn és az nagyon felmelegedik, elfolyhat egy kis folyadék. Persze ez menet közbe történik, és nem fog fehéret füstőlni begyujtásnál.
3. Ha a hengerfej el van görbülve, ugyancsak egy icipicit, akkor ha nagyon felmelegedik a motor, be tud fújni a kipufogórendszerben és a gáz a hűtőrendszerve jut. Mivel a jelenség ritkán történik meg ( terhelt kocsinak kinyomod a szemét hegymenetbe), a gáz által keletkezett plusz nyomás eltávozik a szelepen keresztül.
Én 4oe km jártam egy O2-es dízellel, úgy hogy összesen 1 literrel töltöttem utánna és senki se akarta megbontani, azt mondták, hogy bolond vagyok.
Aztán full terhelésen megadta magát és elfolyt az egész víz. Hengerfejet kellett síkolni, stb.
Csövek tágulása és a lassú kilevegőzés is humbuk. Amikor lehül a motor, akkor visszanyerik a térfogatukat.
Az hűtöközeg cseréje után ha felmelegedik a motor üzemi hőfokra, akkor kilevegőzi magát. Kb. 1.5 dl kell utánnatölteni, amiután teljesen lehűlt.
Két dizel Skodánál cseréltem hengerfejpakkolást és javították a hengerfejet, de nem voltak repedések.
Ha az autó még garanciába van, akkor ne hagyd magad, rá kell jöjjenek, hogy miért veszít vizet.
én régen az egyik automon 1 évig szivtam, a hűtő csonknál szivárgott, de ici picit, a melegtől meg el is párolgott, tök véletlen vettem észre, mikor kerestem a hibát persze soha semmi nem volt
O3 2 literes dízel hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályában lassan, de biztosan csökken a folyadékszint. Az utóbbi kb 5-6 hónapban kb fél liter hűtőfolyadékot utána kellett töltenem (a min-max közé). Szerintem fél liter az sok. Az autó alatt nincsen vízfolt.
Szóval az O2-ben egyszerűen szerintem a a hőmérséklet szabályzó és a vizhofok függvénye h bekapcsol e.
Ez lenne a normális. Ha 19°C van és én 25°C-ot állítok be, és a hűtővíz még nem ad elég hőt, akkor kapcsoljon be és kész. Ne döntsön úgy az autó, hogy 6°C már elég meleg ahhoz, hogy 10 percig elüldögéljek benne.
O2-nel legalábbis nálam tavaly télen végig dideregtem mert mire felmelegedett a 2.0 motor addigra beértem a melohelyre a -20 fokban. Idén kicseréltem egy bontott alkatrészre és azóta perceken belül fújja a meleg levegőt. Szóval az O2-ben egyszerűen szerintem a a hőmérséklet szabályzó és a vizhofok függvénye h bekapcsol e.
Köszi, megpróbálom kiolvasni, hogy tárol-e valamit, úgyis lejjebb akartam venni az ülésfűtés első fokozatát.
Nálunk szerencsére a szervizes srác lelkiismeretes és mivel tudja, hogy háklis vagyok arra, hogy az autó 100%-os legyen, keresztülviszi a dolgokat a kopott váltógomb cseréjétől kezdve a megrepedt krómozású légbeömlő-kereten keresztül a kieg. fűtésig.
Én se mindig, de az első kakisabb ügy után ráálltam arra, hogy ha komolyabb megoldandó probléma van, akkor megy a mail a skodás kapcsolatnak, mielőtt odaér az autó.
A maradék hajamat is ki tudnám tépni, amikor állok a pultnál, mondom (részletezem) a problémát, az ügyintéző meg 2 szót se ír le belőle a munkalapra...
Ha szeretnél nyomozni, akkor ránézhetsz a measuring blocks-ra az ABS-nél. Nekem ott a lista a korábbi riadókról (az eseménymemória méretét most nem tudom).
Ha csak a legutóbbi van benne, lehet hogy tényleg volt valami reset vagy frissítés.
Még az ABS szoftververziót tudod összevetni egy korábbi AutoScan-nel (én így győződtem meg a motorvezérlő frissítéséről :)).
Az is lehet, hogy semmi értékelhetőt nem találsz...azon se lepődnék meg, ha a korábbi riadók időpontja végleg benne maradna a vezérlőben.
O2-nél nem tudom, hogy hogyan viselkedik, az O3 bekapcsolási paramétereit leírtam 1-2 hónapon belül.
Nekem is szar volt egyébként az előző télen (másfél éves volt akkor, O3 1.6TDI), csak azt hittem, hogy nincs is benne ilyen, mert a hárombetűsök között nem találtam. Mindenesetre megkértem a szervizes emberünket, hogy járjon utána, utánajáárt, kiderült hogy van, meg is csinálták, azóta jó. De valami számomra megsejthetetlen véridióta megfontolásból (gyári programozás) 5°C felett nem kapcsol be, tehát 4,5°C-ban sokkal hamarabb lesz meleg az autóban mint 6-8°C-ban. Ez van.
Sajnos egyébként nem találkozom a szervizesekkel (viszik-hozzák az autómat és ugyanígy a csereautót is), de a múltkor már erélyesebben jeleztem az illetékes kollégának sok fényképpel együtt, hogy ez így szar, állítólag akkor újratanították az egész rendszert és azóta (~1,5 hónap) nem volt még fals riasztás, tehát most akár jó is lehet a rendszer. Csak hát eljátszotta a bizalmamat. Mindenesetre most a következő riasztásnál oda fogok rá figyelni.
A hsz-ek alapján az 1.2 és 1.4-es autóknál max 50-70 ezer kilométert bír ki a lánc,aztán csere (és akkor mindent),de az 1.8-as vastagabb és dupla soros lánccal szerelték és a fogaskerekek sem olyanok . De akkor is kétkedve fogadom ,hogy 200 ezernél még nem kellett cserélni. Pedig tényleg semmi hangja nincs ....
Az tény hogy végig márkaszervízbe hordták az előírt intervallumok szerint. Itt szerintem a feszítővel kell vigyázni,hogy a jobbik fajta legyen benne...
Igen a középső boxba van egy elektromos segedfutes ami nekem pár percen belül meleget ad. Kimérni felesleges az elektronikája miatt. Hibakodot ad ha nem működik. Nekem 2006-os O2.
Van elektromos fűtés, akkor kapcsol be, ha a ventilátor forog és a hőszabályozó ütközésig fel van tekerve. Ha a ventit később kapcsolod be, mint a fűtést feltekernéd, nem működik, amíg a fűtést nem tekered vissza és ismét max. melegre. Ha a panel hibás esetleg, akkor van hibakód, ha a hőfokszabályozó nem érzékeli a végállást, akkor nincs. A fűtőpanelt nem elég szakadásra mérni, van benne némi elektronika is.
Nekem túlfújta most a gumis a téli gumikat, kiengedtem a levegőt, egy kis gagyi manóméterrel. 2.3 bárra minden kereket. De nem jelzett.
Egyszer jelzett csak, de gyorsan mentem egy nagyon rossz útburkolaton.
Nemtom miért szivat titeket az O3-as, kopogjam le, az enyémnek semmi baja nincs. Úgy meg van csinálva, hogy ez nehezen fog elromolni. Két éves elmúlt és 52ekm van benne, de csak a karbantartásokott látta a szervíz.
Megnéztem most a gumicserénél a féktárcsákat (karos elemővel dolgozott a gumis), csak egy pici válla van mindegyiknek egyformán és a belső betétek alig kopottak, 1ooe-ret bizos elmegy. Megrángattam feszitővassal az illesztéseket a felfüggesztésen, minden jó spröd.
2010-es 1.6-os dízel Octavián azt veszem észre, hogy idén sokkal lassabban melegszik fel a motor hidegindítás után, mint eddig. Korábban nagyon gyorsan, 1 km alatt már kellemes meleget fújt be az utastérbe, most akár 8 km-t is kell menni, hogy langyosodjon.
Én (tanulmányaim szerint) természetesen a termosztát meghibásodására gyanakszom, de egy szerelő (aki nem ismeri pontosan a típust) azt mondta, hogy lehet, hogy van valamilyen egyéb elektromos fűtés is a hűtőviz rendszerben ami rásegít a gyors üzemi hőmérséklet elérésében, és lehet hogy az romlott el.