Egytárcsás 4lapátos műtrágyaszórótól csodát ne várj,pláne ha valami kommersz ...például lengyel... Az egyenletes jobb baloldali szórásképet két tárcsással lehet elérni,egytárcsással lehet mókolni,de akkor meg a szórásszélesség fog csökkenni,de egy oldalra így is ugy is messzebbre fog szórni valamennyit... 10-12méteres szórásszélességnél többet nem tudnak ezek,de művelőnyomba pont emiatt nem jók,mert egy oldalra többet szór,akárhogy csinálod... Kinylódtunk anno mi is vele,aztán lett kéttárcsás amazone,meg rauch....na ezeket össze sem lehet hasonlitani az előbbivel.
Próbáltam már úgy is hogy jobbra mind a 6 lapátot kifordítottam a legszélső lyukba igaz az enyémen csak 3 lyuk van! De úgy meg mintha jobbra tolódott volna a szóráskép! Átrakom majd úgy ahogy te mondtad úgy elvileg egyformán kellene neki szórni? Köszönöm a segítőkészségedet!
Ezen tünetek csak a traktorost dicsérik ,tiszta a hűtő kivülről ! Hűtőtakaró ,motortakaró ponyva ! A fagyálló nagyobb töménységben is javít valamit ,Class-patrol azt mondja töményen használja és 130 fokig nem forr fel !
Nálam se megy 40 fok fölé a mutató az ötvenesen. Pedig vadi zsír a termosztát benn, mérő is... be is van mérve, 10 fokkal mutat kevesebbet, de úgy is nagyon kevés. és nem bírom felmelegíteni. Kevés lehet a lapát szállítása? De a motor se forró pl szántás után..
Azzal én is tisztában vagyok, hogy legalább 80°C-nak kellene lenni, de........ Télen hűtőtakaró felhúzva, újabban motortakaró ponyva is van, nyáron meg elvan úgy minden nélkül. 1800-as fordulatszámon dolgozik legtöbbször, úton szoktam megzavarni, hogy ne sokáig legyek az autók között.....
Nem tartom jónak a hidegen járatást ! 80-90 foknak kéne lennie arra tervezték ,csak tudom mindenki szereti padlógázon járatni ,és akkor már könnyen felforr ! Pedig a forgatónyomaték nem lesz több ,csak a gázolaj fogyasztás !
Nekem nincs termosztát a gépben. Nagy általánosságban 40-45°C a hűtővíz hőfoka, úgy lett bejáratva, köszöni szépen, jól van. Olajfogyás csak annyi, amennyi csöpög, kartergáz csak akkor, ha ki van hajtva a motor.
Vedd le azt a gumicsövet a karterkivezetőről, a ventillátor elfújja a kartergázt, és nem fogod látni. Nem hiszem, hogy ennyi fölösleges pénzed van, és 250 óra után el akarsz dobni egy garnitúrát. És ki garantálja neked, hogy ha másik újat rakatsz bele, azzal nem ugyanilyen lesz?
Hát inkább levenni a hengerfejet és belenézni ,mennyi koksz, mennyi kopás azt legalább meglátni ,vagy kompresszió mérés is mond valamit a motorról ! A turbó nem biztos hogy jó választás volt ! A kipufogó milyen van rajta ?
Az alkatrészek minőségét már nem is említem az már sokszor volt téma ! Az MTZ-és a ZETOR is igy járatják lefelé magukat ! Egy KUBOTA 110 GX-el járok most már kiszántott vagy 160 hektárt de a gázolajon kívül mást nem igényelt ,pedig napi 11 órákat megy !
Bejáratáskor ,vigyáztál az üzemmeleg állapotra ? Csak azért kérdem mert sokan csak 60 fokosan szeretik járatni ,és termosztát nélkül ! A 80 fok alatti motor hamar szét kopik !
Csináltam egy videót tavasszal motor felújítás volt és kb 250 üzemóra után is ilyen a kartergáz! MMZ hüvely dugó sor! Szerintetek mit csináljak ki hogy látja? Az ember azért rakja rendbe hogy megint egy jó ideig tudja használni ne kelljen javítani nem azért hogy ilyen kartergáza legyen!
Egyszer egy újabb gépen elromlott az adagoló és hát elvittük egy helyi adagolóshoz. Sokan viszik oda és volt is ott jópár MTZ adagoló.
Mondja, hogy ő ért ezekhez az új típusokhoz is nagyon, meg, hogy ez az adagoló is sok üzemanyagot kapott, mert el van állítva. De ő visszaállította. Gyári blomba érintetlen volt nálunk meg már úgy is vittem oda.
Megcsinálta. Ráraktuk és ment a gép szépen. Csakhogy terhelés alatt erőtlen volt nagyon és látszólagg is jobban melegedett.
Ráállíottunk kézzel még egy kis üzemanyagot és azóta megy rendesen.
Na ennyit az adagolósokról, hogy néha hülyének néznek valakit, meg, hogy mennyit is ért hozzá.
Dehogy nem, hát halható hogy szar ! Én is a NEM MTZ-mel igy jártam elvittem a közeli adagolóshoz és 4000 forintért bemérte, és azt mondta semmi baja ,hazavittem boldogan ,felszereltem és még csak egy pöffenés sem volt ! A guta is megütött ! Fejszelepeket cseréltem akkor utána beindult de nem minden henger ment ! Még tippem sem volt mi okozza ! De akárhogy is néztem az adagoló volt a hibás ! Érdeklődtem ki hová hord adagolót javíttatni ! És akkor mondták ezt a Hortobágyon lévő urat ,inkább mestert ! Letelefonáltam ,azonnal nem fogad megmondja melyik nap vidd ! MTZ-hez van csere adagolója is ,vagy 20 is ha kell ! Most a trakim hasonló tüneteket produkál, ma beszéltem vele csak a jövő hét vége felé tudna fogadni !
Utoljára egy elismert adagolóshoz vittem , azt mondta hogy teljesen rendbe van az adagoló meg a porlasztók.
Amikor elhoztam ,elég furán nézett rám a mester ,de tulajdonképpen kedves volt ,..mégis olyan érzésem volt mindha azt mondta volna hogy " te hülyegyerek minek szedted le az adagolót?" . :-)
_______________________________
Szabályzó fedelét levéve látszott ahogy picit "ugrált" a rugó által befogott fémkarocska (dadogás ütemének megfelelően).
Ha azt kiscsavarhúzóval kitámasztottam akkor kitisztult a gép hangja ,..de ha a rugót feszítettem ,ill. lazítottam akkor nem változott semmi. Tehát zsákutca .
Atyus77 kolléga nem tudom szoktàl e még ide benézni! Olvastam korábban neked is volt gondod az adagolóval hebeg habog-ot végül mi lett a probléma megoldása hogy lett jó!