Ha nem baj, itt egy kis időutazás Horling Róbert Szeged című, 1993-as fotókönyve segítségével. (Mostanában úgyis kevés itt a fotó.)
Mindhárom képen szerepel egy-egy olyan jármű - bár nem ezek a fotók témái -, amely már rég eltűnt Szeged közforgalmú közlekedéséből.
1. rácajtós, sárga 280-as a Belvárosi-hídon, minden bizonnyal még a régi, átvilágítható műanyag táblákkal, ami valamikor a '80-as évek első felében váltotta a korábbi kartontáblákat:
2. rácajtós, kék 280-as a Belvárosi-hídon, még a 2-es trolipótlós időszakból. Én BV 09-9valamelyiknek nézem:
3. 9-14nemtudommelyik a Dózsa u-ban, még eredeti állapotában, Ikarus-lámpák, kapaszkodók és egyebek nélkül, természetesen piros színben. Figyelemreméltó továbbá, hogy a színház előtti csomópontban még a jelzőlámpa van:
A politikus elmondta, hogy a fedettuszoda-projekt költségei meghaladják a 10,5 milliárd forintot, ami szintén zöld utat kapott, e két fejlesztést hamarosan a Magyar Közlönyben hirdetik meg, akárcsak az Etelka sori kézilabdacsarnok építésével kapcsolatos kiírást.
Most vegigneztem a legutóbbi két havi magyar közlönyt, de nem találtam az elfogadásáról semmit. Vagy korabban jelenhetett meg a végső döntés, vagy atsiklottam felette. Jo volna tudni, milyen megbontasban (troli/Vill) kerülne sor jármű beszerzésre is. Remelem par darab rövidebb ap villamos is beleférne, hogy a 3/4 vonalakon nagyobb ap kínálat legyen. Ill érdekelne, hogy a 4es vonal alsó szakasza marad-e a jelenleg nyomvonalon, lesz-e esetleg valahol ketvaganyusitas.
9,4 milliárdot már jóváhagytak az elektromos tömegközlekedés fejlesztésére, amelyből megújul a Dugonics tértől a műjégpályáig a villamosvonal, és járműveket is vásárolnak.
Ha valaki ismeri a ma esti 77A vezérét, ha jól rémlik NKG-749, adja át neki hogy szarjon sünt (és most nagyon visszafogtam magamat), kb 4-5 másodperces piroson kanyarodott a Budapesti körútra az idiótája, az ilyen majmok nem csak a saját, hanem az utasai és a többi ember életével játszanak.
Fogalmad nincs hogy miről beszélsz, úgy látszik. A topiktárs az új bankkártyás jegyet nem értette, miért drágább, mint az elővételes. Ha láttad már a terminált, pontosan tudnád hogy nem tart föl senkit, mivel a járművezetőtől teljesen független, bent van az utastérben.
Amúgy a kérdésre válaszolva, valószínűleg azért drágább, mert megtehetik hogy drágább legyen. Ha nincs jegyed, nincs más választásod, minthogy kifizeted. Lsd ugyanitt reptéri boltok és autópálya-benzinkutak.
De okosan csinálják legalább, mert PR szempontjából jól ki van találva, drágább, de mégis olcsóbb mint a mostani, pláne a későbbi járművezetői jegy, lehet mondani, hogy ujjé, olcsóbb a helyszíni jegy
Fogalmazhatnál kicsit szebben is, ha már abból élsz, hogy a "p@raszt" utazni akar.
Az nem az utas hibája, hogy a Volánnál nem kaptok jutalékot a jegyértékesítés után és emiatt csak nyűgnek tartjátok az egészet... Meg az sem, hogy szűk a menetrend és taposni kell neki.
Dehogynem rabolod: a járművezető és a többi utas idejét rabolod, pláne most, ebben az elb@xott menetrend és nyomvonal rendszerben.. Ez anno azért lett kitalálva, hogy úgymond "végső megoldásként", ott is lehessen jegyet venni, ha máshol hirtelen nem tudott, esetleg nem is tervezett busszal utazni, de mára odáig fajult, hogy a paraxt rendszerszinten ott veszi, értékes perceket rabolva minden megállóban.. Ja és persze a nagy többség arra sem képes, hogy legalább a zsét előkészítse már a megállóban, hanem ott kezd el kotorászni..
Bár még odébb van,mire beköltöznek majd a lakók, de a kabelgyar helyén épülő lakópark remélhetőleg hosszutavon rendezi a 7-es troli létét. Talán majd normális menetrendje és útvonala is lesz a jövőben. (A kényszer szülte 7a helyett)
Ritka látvány mikor a Rába vontatót tolja a T-450-es. :'D Ez csak úgy a mai napról. De a T-650-et esetleg nem próbálják meg feltámasztani valami módon azon elektronikai alkatrészekből amiből a többi 800-ast építik készre. Kivéve ha totál selejt.
Még valami: nem pofátlanság, hogy 50 Ft-tal drágább lesz a bankkártyás jegy? Ha a lottózóban veszem kártyával, akkor 320, ha 10 m-rel arrébb a megállóban álló trolin, akkor 370, miközben senki idejét nem rabolom. Ja, hogy nekünk kell kifizetni a beruházást?
Nekem úgy tűnt egy képből, hogy a 2. ajtó környékén az automata lesz elhelyezve, ha igen, odáig el kell jutni egy első ajtós felszállás után :) (persze lehet, hogy rosszul láttam, akkor tárgytalan)