Keresés

Részletes keresés

pajaci Creative Commons License 2017.11.01 0 1 25342

Leírom még egyszer:

 

megközelíti

Előzmény: klacus798987 (25341)
klacus798987 Creative Commons License 2017.11.01 0 0 25341

A középhőmérséklet a fontos, az előremenő hőfokát nem fogja elérni soha, hiszen akkor hogyan ad le hőt?

Inkább a visszatérő hőmérsékletét fogja elérni.

Előzmény: pajaci (25339)
nagykunsági Creative Commons License 2017.11.01 0 0 25340

Maradjunk annyiban, nem vagyunk egyformák, lehet valakinek az komfortos, hogy hideg 23 fokos padlón jár, mi szeretjük a meleg 30 fokos padlót. 

Nekünk ez komfortos. 

 

Nem tudom mi bajod van a 40 fokos fűtővízzel, ahol padlófűtés van a 80% ilyen vagy ennél melegebb vízzel fűt. 

 

Nem értem, miért akarod megmagyarázni, hogy szar, mikor nekem ez a jó. 

Előzmény: klacus798987 (25337)
pajaci Creative Commons License 2017.11.01 0 0 25339

Ha folyamatosan megy bele a 28fok, akkor előbb-utóbb megközelíti a 28-at.

Előzmény: nagykunsági (25329)
Varek1 Creative Commons License 2017.11.01 0 1 25338

Ha le tud menni az a kazán  3 kW-ig, akkor minek számolni ? Főleg    tizedes pontossággal ?

 

 A jó épületgépész ismérve  ?

Előzmény: Törölt nick (25332)
klacus798987 Creative Commons License 2017.11.01 -1 0 25337

Maradjunk annyiban, hogy ahol a 23 fokos padló hideg, ott komoly bajok vannak. Szigeteld le a házad, és ne propagáld a 40-45 fokos fűtővizet a padlóba, hidd el ez nem fényes... főleg nem követendő.

 

Előzmény: nagykunsági (25329)
klacus798987 Creative Commons License 2017.11.01 -1 0 25336

Mesélj csak, én meg hallgatom. Főleg ha képes leszel konkrétumot is írni ó nagy mesemondó. LOL

Előzmény: smith (25330)
klacus798987 Creative Commons License 2017.11.01 -1 0 25335

Szerintem nálad egy dolog a biztos. Az a változás. Ha nincs lehetőség egyben korszerűsíteni, akko az azt jelenti, hogy terveid szerint a ház folyamatosan javulni fog.

 

Ehhez olyan rendszert válasz amit testre lehet szabni, és képes leszel folyamatosan a vélhetően egyre csökkenő hőigényhez igazítani.

 

A radiátor helyett nézzél meg pár fan-coilt is. Ha belefér, egész jókat lehet kapni, nem sokkal komplikáltabb mint a radiátoros fűtés, és 35 fokkal elvan. Ehhez válassz egy fűtőkazánt, pl Immergas vagy Aristont, rakjál mellé egy indirekt tárolót, és kész is vagy. 

 

Amíg nincs kész a szigetelés addíg a fan-coil elketyeg 50 fokon, ha meg kész van akkor vedd le 35-re. További előnye, hogy hűteni is lehet vele, megspórolod a klímát. (kell egy kút, meg hőcserélő)

Előzmény: vampywiz17 (25331)
nagykunsági Creative Commons License 2017.11.01 0 0 25334

Azért van az a sok tágulási tartály, mert volt. Most dobjam ki őket? 

Tetőtérben azért van a szivattyú, mert nem tudtam , hogy a kazán szivattyúja felnyomja e oda a vizet. 

Mivel felnyomja, így azt kivettem, egy áthidalás van, bármikor betehető.

 

Autón azért van fék, hogy meg tudjak állni. Fűtővizet nem akarom megállítani, elég ha leáll a szivattyú. 

 

Így továbbra sem értem a zónaszelep jelentőségét. 

Előzmény: Wattocsak (25333)
Wattocsak Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25333

Megkérdezhetem, hogy minek ez a sok tágulási tatály? Másik amit nem értek, hogy mit csinál az a szivatyú a tetőtérben? Miért van benne?

 

Amúgy igazad van minek a zónaszelep. Teljesen felesleges.

Most én is gondolkdom róla, hogy az autóból kiszedjem a féket, mi a f@sznak amikor ott a tölgyfa. :-)

Előzmény: nagykunsági (25317)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.31 0 1 25332

Ha hőszigetelés is tervben van, akkor még inkább keress egy jó épületgépészt, aki csinál a tervezett paraméterek alapján egy hőmennyiség számítást. Ha ez megvan, sokkal könnyebb lesz kazánt is választani.

Amennyiben beépített tárolós kazánt szeretnél, a zeus nem rossz a 3 kW körüli minimum teljesítménnyel. A másik általad említett kazánnál (Bosch), ott a minimum teljesítmény több,

mint a duplája az Immergas-hoz képest, az azért szerintem nagyon sok, szerencsétlen kapcsolgathatna az átmeneti időszakokban szépen...

 

"Kabáthoz válassz gombot", az a lényeg.

Előzmény: vampywiz17 (25331)
vampywiz17 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25331

Hat tok jo, so mindent irtatok, bar ahhoz, hogy milyen kazant vegyek, meg nem kerultunk kozelebb.. :)

 

Par szo a szigetelesrol: A futes korszerusitest tavaszra tervezzuk, iden meg nem koltozunk, novemberben mar nem fogunk bele a dologba. (addig van hol lakni). Ugy tervezem, hogy jovo oszre (szeptember-oktober) jo lenne, ha osszejonne a szigeteles ara is es akkor a kov. teli szezon mar uj futessel + szigetelessel indulhatna.

smith Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25330

Segítek, csak én jelzők és személyeskedés nélkül...

Te azt állítottad:

Az osztón az első körökbe megy a legtöbb szufla, és a végén a legkevesebb.

 

Onnan folytassuk, hogy a danfoss oldalról belinkeled, hogy AZÉRT kell szabályozni, mert az osztó első leágazása közelebb van a kazánhoz.

 

Addig is békés emésztést böfögés és okádás nélkül...

 

 

Előzmény: klacus798987 (25326)
nagykunsági Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25329

Ha 28 fokot engedsz a padlóba, akkor a padlód hány fokos is? 23? 

Az nekem hideg. 

Előzmény: klacus798987 (25321)
klacus798987 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25328

Nálam, dettó! 26-27 fok előremenővel tök jól elvan. 

Előzmény: nihill01 (25327)
nihill01 Creative Commons License 2017.10.31 0 1 25327

Jól tippeled, jelenleg 26c előremenővel fűtök és 22c van bent :)

És tényleg minden kis sz@rra oda figyeltem.

Előzmény: klacus798987 (25321)
klacus798987 Creative Commons License 2017.10.31 -1 0 25326

Minek a felét, Te szerencsétlen!!! Azt a fél soros böfögést amit ideokádtál? Még valami mr Troll?

Előzmény: smith (25325)
smith Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25325

Szerintem te csak a felét olvasod annak, amit én írok, na az a komolytalan.

Előzmény: klacus798987 (25324)
klacus798987 Creative Commons License 2017.10.31 -1 0 25324

Na, ne csináld már, akkor nem is kell beszabályozni a padlófűtés köröket, elég egy két colos osztó. A Danfossnál is hülyék vannak. 

http://products.danfoss.hu/productrange/heatingsolutions/padlofutes-szabalyozok/#/

 

Komolytalan...

 

Előzmény: smith (25322)
tordaitibi Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25323

Tudom hogy van bypass cso a cirkoba, mikor darabokra szedtem, feltunt.

Ez egy nudli csodarab az eloremeno es a visszatero kozot kb. 3-4mm belso atmerovel.

 

Annyit tudok mondani, 

eddig a legelso, es legmagasabb radiatorom, ami egy torolkozoszarito a furdobe, 4-5 heti futes utan kezdett kicsit  bugyogni, ilyenkor egy szisszenesnyi levegot  kiengedtem es megint jo volt.

Most ezt 2 naponta  meg kell csinalnom, hogy ennyi levego honnan lesz, kavitaciobol vagy mibol aztnem tudom, de azota van ez miota a zonaszelepeken kicsereltem a termomotorokat es a szivattyu naponta kb. 30-40 szer visitva megy felpercekig.

 

Előzmény: joevagyok68 (25299)
smith Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25322

Nem, figyelembe véve, hogy az osztó keresztmetszete úgy 8-10x nagyobb, mint a köröké.

Előzmény: klacus798987 (25320)
klacus798987 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25321

Van ilyen, de van áramlásmérőd, így tudod, hogy mennyi megy át egy körön, sőt azt is látod, ha valamelyiken dugulás van, és nem megy. Szóval a jó osztógyűjtőn van térfogatáram mérő. A jó fűtésrendszerben sok ilyen apróság van.

Pl szigetelt csövek, nemcsak a réz, hanem a padlóban a műanyag cső is a fűtendő helyiségig szigetelt, a válaszfalaknál nyílászáróknál peremkör is tervezve van stb stb. Apróságok amiknek a végén 27-28 fokkal meg lehet hajtani úgy egy felületi fűtést, hogy stabil 22 fok  legyen a szobában.

Előzmény: nihill01 (25318)
klacus798987 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25320

A leírás szerint a körök egyformák, ez esetben a kazántól távolodva csökken a tömegáram, nemde? Persze ha a harmadik csak fele mint a többi, akkor az lesz a legnagyobb majd az első . a második, stb. A lényegen nem változtat.

Előzmény: smith (25319)
smith Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25319

Az osztón az első körökbe megy a legtöbb szufla, és a végén a legkevesebb.

 

Ez így, ebben a formában nem igaz.

A legkisebb ellenállású, szabályzó szerelvény hiányában a legrövidebb körbe...

Előzmény: klacus798987 (25316)
nihill01 Creative Commons License 2017.10.31 -1 0 25318

"Az osztón az első körökbe megy a legtöbb szufla, és a végén a legkevesebb"

Érdekes nekem 12es osztóval nem kellett semmit szabályozni, minden körön kb. ugyan annyit mutat az áramlás mérő. (95-100m körök 16os Henco csővel)

Előzmény: klacus798987 (25316)
nagykunsági Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25317

Jelenleg 40 fokon megy.

Addig nem veszem feljebb, míg nem muszály. 

 

De valamelyik nap kipróbáltam, ha felveszem 45 fokra a fűtővizet, hamarabb kapcsol ki a szobatermosztát. 

 

Kazán teljesítménye ugyanakkora.

 

Tehát ha magasabb a fűtővíz, és ugyanazon a teljesítményen hamarabb felfűti, akkor kevesebb energia kell. Nem?

 

Lehet, hogy téged idegesít, de engem meg az idegesít, ha nem érzem hogy a talpam alatt meleg a kő. 

 

Milyen lehet egy osztó gyűjtő? Réz. 

 

Földszinti.

 

 

Tetőtéri.

 

Szivattyú a gázkazánban van.

 

Ilyen alacsony vízhőfokhoz minek keverőszelep? Nem az a lényeg egy kondenzációs gázkazánnál, minél alacsonyabb hőfokon menjen?

 

Zónaszelep? Minek? Ha fűtök fűtöm az egész házat. Nem szakaszolok. 

 

 

 

Előzmény: klacus798987 (25316)
klacus798987 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25316

Az osztásköz jó. 

Szabályozni azért érdemes, mert az eltérő körök, eltérő teljesítményt adnak le. Az osztón az első körökbe megy a legtöbb szufla, és a végén a legkevesebb. Ezért ezeket illik beszabályozni. Nekem a padlófűtés körei 100 méteresek. 27 fokos előrmenő bőven elég. A beton tömegem hasonló, nem értem továbbra sem minek a 45 fok. Sőt kifejezetten idegesít. Ha minden úgy van ahogy mondod, kb 30%-al kevesebb energiával nálam ugyanazt a komfortot hozza. Tapasztalat! Ráadásul felületfűtésnél, jó 1-2 fokkal jobb a hőérzet, mint radiátorosnál.

45 fokos előremenőnél vége van a civilizációnak, mert akkor odakint -50 fok van, bent nálam. meg 20, és megy az összes létező fűtésköröm, padló + fal.

 

Lehet, hogy a köreid szabályozatlansága. Osztó - gyűjtő milyen van? Szivattyú? Keverő zónaszelep stb?

Előzmény: nagykunsági (25315)
nagykunsági Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25315

20-as padlófűtéscső.

Földszint nagyrésze szürke solymári cső, kisebb része új,  átlátszó oxigéndiffúzió mentes elvileg. 

Tetőtér szintén. 

 

Szürke solymárit egy olyan fűtésszerelő rakta, akit elzavartam, be is pereltem, pert megnyertem fizetett mint a katonatiszt.  Az elbaszott részt egy normális fűtésszereló, / azóta is azzal dolgoztatok/ rakta újra. 

A földszint egy részét újracsináltattam, mikor a fürdőszoba felújítás volt, sűrűbben rakattam, minthogy a fűtésszerelő szerette volna :)

 

Körök átlagban 60-70 méter hosszúak.

 

Mit kell szabályozni? megy mind egyszerre oszt meleg van. :) Mindenhol egyformán. Ajtókat nem zárogatunk, elvégre nem börtönben lakunk. :)

 

Szeretem ha meleg a padló, de mérve 28-30 foknál nem melegebb.

 

Régi helyen 5 cm szigetelés van alatta, ahol újonnan csináltunk, nem szedtük fel a régi szigetelést, hanem még tettünk rá 2 cm-t.

Viszont az egész alsó szint 1 szoba kivételével újra lett burkolva, és hogy ne legyen szintkülönbség ahol nem szedtük fel a padlófűtést az kapott még + 2 cm betonréteget. 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: klacus798987 (25311)
klacus798987 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 25314

A 100 alatti szerintem nem ritkaság. Az enyém 80-85 körűl van, de van itt a fórumon ennél is jobb. Nálam 38-as tégla + 20 cm eps, 3 rétegű üvegezés, szerencsésebb benapozás, 40 cm szálas az ég felé. Padlóban 5-8 cm szigetelés. (ez utóbbi, és a ház alakja, elhelyezése, földrajzi helyzete nem ideális - fagyzugos helyen egy völgy melleti ház, elég szeles helyen)

Előzmény: Madaraspisti (25312)
lala1961 Creative Commons License 2017.10.31 0 1 25313
Előzmény: klacus798987 (25311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!