Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Maradjunk annyiban, hogy ahol a 23 fokos padló hideg, ott komoly bajok vannak. Szigeteld le a házad, és ne propagáld a 40-45 fokos fűtővizet a padlóba, hidd el ez nem fényes... főleg nem követendő.
Szerintem nálad egy dolog a biztos. Az a változás. Ha nincs lehetőség egyben korszerűsíteni, akko az azt jelenti, hogy terveid szerint a ház folyamatosan javulni fog.
Ehhez olyan rendszert válasz amit testre lehet szabni, és képes leszel folyamatosan a vélhetően egyre csökkenő hőigényhez igazítani.
A radiátor helyett nézzél meg pár fan-coilt is. Ha belefér, egész jókat lehet kapni, nem sokkal komplikáltabb mint a radiátoros fűtés, és 35 fokkal elvan. Ehhez válassz egy fűtőkazánt, pl Immergas vagy Aristont, rakjál mellé egy indirekt tárolót, és kész is vagy.
Amíg nincs kész a szigetelés addíg a fan-coil elketyeg 50 fokon, ha meg kész van akkor vedd le 35-re. További előnye, hogy hűteni is lehet vele, megspórolod a klímát. (kell egy kút, meg hőcserélő)
Ha hőszigetelés is tervben van, akkor még inkább keress egy jó épületgépészt, aki csinál a tervezett paraméterek alapján egy hőmennyiség számítást. Ha ez megvan, sokkal könnyebb lesz kazánt is választani.
Amennyiben beépített tárolós kazánt szeretnél, a zeus nem rossz a 3 kW körüli minimum teljesítménnyel. A másik általad említett kazánnál (Bosch), ott a minimum teljesítmény több,
mint a duplája az Immergas-hoz képest, az azért szerintem nagyon sok, szerencsétlen kapcsolgathatna az átmeneti időszakokban szépen...
Hat tok jo, so mindent irtatok, bar ahhoz, hogy milyen kazant vegyek, meg nem kerultunk kozelebb.. :)
Par szo a szigetelesrol: A futes korszerusitest tavaszra tervezzuk, iden meg nem koltozunk, novemberben mar nem fogunk bele a dologba. (addig van hol lakni). Ugy tervezem, hogy jovo oszre (szeptember-oktober) jo lenne, ha osszejonne a szigeteles ara is es akkor a kov. teli szezon mar uj futessel + szigetelessel indulhatna.
Tudom hogy van bypass cso a cirkoba, mikor darabokra szedtem, feltunt.
Ez egy nudli csodarab az eloremeno es a visszatero kozot kb. 3-4mm belso atmerovel.
Annyit tudok mondani,
eddig a legelso, es legmagasabb radiatorom, ami egy torolkozoszarito a furdobe, 4-5 heti futes utan kezdett kicsit bugyogni, ilyenkor egy szisszenesnyi levegot kiengedtem es megint jo volt.
Most ezt 2 naponta meg kell csinalnom, hogy ennyi levego honnan lesz, kavitaciobol vagy mibol aztnem tudom, de azota van ez miota a zonaszelepeken kicsereltem a termomotorokat es a szivattyu naponta kb. 30-40 szer visitva megy felpercekig.
Van ilyen, de van áramlásmérőd, így tudod, hogy mennyi megy át egy körön, sőt azt is látod, ha valamelyiken dugulás van, és nem megy. Szóval a jó osztógyűjtőn van térfogatáram mérő. A jó fűtésrendszerben sok ilyen apróság van.
Pl szigetelt csövek, nemcsak a réz, hanem a padlóban a műanyag cső is a fűtendő helyiségig szigetelt, a válaszfalaknál nyílászáróknál peremkör is tervezve van stb stb. Apróságok amiknek a végén 27-28 fokkal meg lehet hajtani úgy egy felületi fűtést, hogy stabil 22 fok legyen a szobában.
A leírás szerint a körök egyformák, ez esetben a kazántól távolodva csökken a tömegáram, nemde? Persze ha a harmadik csak fele mint a többi, akkor az lesz a legnagyobb majd az első . a második, stb. A lényegen nem változtat.
Szabályozni azért érdemes, mert az eltérő körök, eltérő teljesítményt adnak le. Az osztón az első körökbe megy a legtöbb szufla, és a végén a legkevesebb. Ezért ezeket illik beszabályozni. Nekem a padlófűtés körei 100 méteresek. 27 fokos előrmenő bőven elég. A beton tömegem hasonló, nem értem továbbra sem minek a 45 fok. Sőt kifejezetten idegesít. Ha minden úgy van ahogy mondod, kb 30%-al kevesebb energiával nálam ugyanazt a komfortot hozza. Tapasztalat! Ráadásul felületfűtésnél, jó 1-2 fokkal jobb a hőérzet, mint radiátorosnál.
45 fokos előremenőnél vége van a civilizációnak, mert akkor odakint -50 fok van, bent nálam. meg 20, és megy az összes létező fűtésköröm, padló + fal.
Lehet, hogy a köreid szabályozatlansága. Osztó - gyűjtő milyen van? Szivattyú? Keverő zónaszelep stb?
Földszint nagyrésze szürke solymári cső, kisebb része új, átlátszó oxigéndiffúzió mentes elvileg.
Tetőtér szintén.
Szürke solymárit egy olyan fűtésszerelő rakta, akit elzavartam, be is pereltem, pert megnyertem fizetett mint a katonatiszt. Az elbaszott részt egy normális fűtésszereló, / azóta is azzal dolgoztatok/ rakta újra.
A földszint egy részét újracsináltattam, mikor a fürdőszoba felújítás volt, sűrűbben rakattam, minthogy a fűtésszerelő szerette volna :)
Körök átlagban 60-70 méter hosszúak.
Mit kell szabályozni? megy mind egyszerre oszt meleg van. :) Mindenhol egyformán. Ajtókat nem zárogatunk, elvégre nem börtönben lakunk. :)
Szeretem ha meleg a padló, de mérve 28-30 foknál nem melegebb.
Régi helyen 5 cm szigetelés van alatta, ahol újonnan csináltunk, nem szedtük fel a régi szigetelést, hanem még tettünk rá 2 cm-t.
Viszont az egész alsó szint 1 szoba kivételével újra lett burkolva, és hogy ne legyen szintkülönbség ahol nem szedtük fel a padlófűtést az kapott még + 2 cm betonréteget.
A 100 alatti szerintem nem ritkaság. Az enyém 80-85 körűl van, de van itt a fórumon ennél is jobb. Nálam 38-as tégla + 20 cm eps, 3 rétegű üvegezés, szerencsésebb benapozás, 40 cm szálas az ég felé. Padlóban 5-8 cm szigetelés. (ez utóbbi, és a ház alakja, elhelyezése, földrajzi helyzete nem ideális - fagyzugos helyen egy völgy melleti ház, elég szeles helyen)