Mivel derékszögeket (90 fok) feltételezünk kiindulási alapnak, 45 fokos élletörésnél egyenlő szárú háromszög az a profil keresztmetszet amit leforgácsolsz. Magyarul amekkora fogást veszel Z-ben, az ezzel egyenlő értékű X-, vagy Y irányú eltérést fog eredményezni.
Nem értem a kérdést. Ha 2 mmx45 fok a cél, akkor az érintéstől 2 mm-t menjél beljebb. A szabvány szerint a letörésnek meg kell adni a bázisát, de ez ugye a 45 foknál tök mindegy, ezért mindkét irányba 2 mm lesz a letörésed.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy ha hagyományos marón 2x45fok-os élletörést kell raknom akkor 45 fokos maróval X-ben hány mm-t kell bemennem (az érintéstől persze), hogy az pont 2x45 fok legyen és miért annyit?
Csuhás már lebaltázott, természetesen, a méret csökkenthető, a célom egy prototípus a legegyszerűbb módon, természetesen alu-ból, mert mindenki ezt kéri, de ha a vas forgórész, a diletáció miatt jobb, nem teszek kikötéseket. Sajnos ahogy írtam az ötleteléseket nem engedem, mert eddig mindenki hozzátett, a lényeget megbeszéljük, a szakmai rész a Tied. A címem megvan, az a legjobb ha személyesen, vagy skype-n találkozunk.
Azt mondd meg,hogy mit kellene ebből a cuccból legyártani! 400x300x300 mm-en (X, Y, Z) vagyok jó, 3 tengelyes géppel. Főleg alumíniumra felszerszámozva. Alapesetben ebben a tartományban 2-3 század a pontosságom. Ha felszerelik a klímát akkor meglesz a 0,01 is.
Azért kérdem, mert látom a fényképen, hogy már van kész cuccod. Ha kisebb méretben kellene legyártani, akkor jelezd, megkereslek és megcsináljuk. Ha nem erre van szükséged, akkor kérlek azt írd meg, hogy mire. Hátha kitalálunk valamit rá.
Csuhásnak kétségtelenül igaza van, annó én is foglalkoztam ilyen gépekkel, és amikor azt mondtam , kellene egy 80-as külső átmérőjű, 6x6-os gyűrű vasból, azt mondta az esztergályos rajzoljam le, vagy amikor lerajzoltam és ráírtam a méreteket, befogta a100-as anyagot, mondtam talán elnézte, a méreteket, a legnagyobb átmérő, 5mm volt!
Egyébként teljesen igazad van, ha forgácsolásról beszélünk, ne legyen az anyag neve motor!
Egy alkalommal LIBERTÁT javítottam, akkor éppen villanyszerelő voltam, és amikor mondtam kellene egy zeg-zug kapcsoló, a főnök azt mondta, ne égessem!
Rögtön úgy döntöttem, levizsgázok villanyszerelésből: Másnap vizsga, tétel: nullával egyesített földelő hálózat? Válasz, idézem: " Ez egy nagy baromság, nulla szakadás esetén, fázis kerül, a védelemre!"
Rögtön kiküldtek, majd 15 perc múlva kijött, az egyik zsűri tag: "Neked meg van, a vizsgád, nekünk meg öt évre a munka!"
Kötélhúzás, általános iskola: Már előre féltek, az ellenfél erősebb, mondtam guggoljatok le, nem bírnak elhúzni. Meghallotta az ellenfél tanára, leguggoltak nyertek. A döntőre is adtam tippet!
Sípszó, az 'erősek éppen kezdtek erőből leguggolni, a gyengék megeresztették a kötelet, míg a felállással küzdöttek, a gyengék elsétáltak, a kötéllel!'
Hátha ki leszek tiltva ebből is, a legmeredekebb poént, ide írom: 6x6=?, 6a négyzeten=?, vagy 6x6-------?
(Ne törd a fejed; 666 666, a 6x6 taxi telefonszáma, logikus?)
A "kis vakond", az agrárfórumból túrt ki, ma már csak egyedül van és könyörög, valaki szóljon hozzá, addig csak, a szalma kazán volt, most lehetne bármilyen fűtés, csak megszűnt, a hitelessége!!!!
Bocs, hogy ezt a kis részt elpocsékoltam, de a forgácsoló is, rajzol, számol, tervez, gondolkozik ez miért baj!!!
Amint, a képen is látható, az állórész egy darabból készült, és mivel pneumatikáról beszélünk, tömítés
nélkül, fabatkát sem ér, márpedig a reteszlapokat és a forgórészt tömíteni kell, így azonban nem lehet hozzáférni. A forgórész nem elipszis, hanem körívek. Aki rajzolta, felülírta, szerinte így jobb, mert ha
vékonyabb, "felrobbanhat"! (a kézigránátot sem papírzacskóban árulják, nagyobb folytás, nagyobb erő!), a lapokat meg olyan erős rugó nyomta volna, ami egyszerűen összenyomhatatlan volt, valahol erről is van fotó, villás targoncával viszik. Szóval, aki nem érti, a működését, jobb ha nem nyúl hozzá! Na, ezt magyar ember, nehezen viseli el, mert már, Ő is "talált ki ilyet"! (Ez is tény, több mint 700 szabadalom van a szabadalmi levéltárban, természetesen, olyan is amiben van logika, de a fizika, nem csapható be!!!)
Nem véletlen, a wankel típusú motorok, millió van belőle, a dugattyúval egy sem forgatható, csak egy bizonyos fordulatszám felett, pl: az X-mini 9000 alatt már nem működik, ezt finoman elhallgatják!
MOTOR, az nem kompresszor, az ottó az egyetlen ami így működik, gazdaságosságáról már ne beszéljünk.
Nem véletlen, a 200 éves fejlesztés, amit már, a gőzgépnél is tudtak, hogy rossz!(?) A hibát, az az alkatrész okozza, ami itt hiányzik, az excentrikus főtengely, de senki sem tudott, elszakadni tőle!
A wankel motor(?) forgórésze, csak a vezérlést oldotta meg, azt is rosszul, a főtengelyt csapkiálláson nyomná, mint az ottó, csak csapkiállás nincs, de ezt senki sem akarja megérteni!!! (mert megy!!)
Azt hogy kik írtak cikkeket nem tudom, mert szinte minden kiállításon írt valaki, aztán vagy kaptam, vagy nem belőle, a menyem gyűjtötte, a TV ,felvétel volt inkább sok, Gárdony Tó TV, volt az első, Duna,
Székesfehérvár, lemezeket szereztem, legkirívóbb Szerbia volt, főműsoridőben, 6 csatornán 30 perc, másnap látogatásra jött, 10 vezető, ipari miniszter, nagyon akarták, de a kinti magyarok, azt mondták, ne
mert becsapnak, aztán Budapesten, "ezt a szart le kell seperni". (dr VA)....... szóval volt gond elég, halálos fenyegetés kettő, aztán a strandon állítottam ki Velencén, eszméletlen sokan látták, de, mint minden találmány, aki nem érti, neki wankel!
Persze voltak akik gratuláltak és a fődíjakat hoztam, vagy Ilok-ban (HR), ahol egy kisfiú ötösével hozta a vendégeket és horvátul mondta amit, a szerb tolmácstól lesett el, majd a magyar határon, amikor 20 fegyveresnek kellett mesélnem, feltartva a kocsisort, akik utána két órán át előztek, és csodálták, hogy megúsztuk. Mosonmagyaróváron a pap misén hirdette ki, osztrákok, szlovákok, helyi TV. Szép volt, de
eredménytelen, mert magyar. Valójában az angoloktól tudom, ha a harmadik szintre emelem, a szabadalmat(?), rögtön gyártják! Mi ez a harmadik szint, senki sem tudta, amerikában hallottam talán a japán írásjel, ami mindent véd, ami forog! (állítólag EU-s előírás, a többit, a logikátokra bízom!)
Tökéletesen igazad van, mindenki így tudja, én is hallottam, csak nem értettem és utánanéztem, tényleg nincs ilyen, az X-minit is megnövelték 1,5 kg-ról, 5kg-ra, hogy 5 LE legyen, 10ooo-es fordulattal! 1964 óta számtalan fődíj, de olyan bonyolult, hogy senki sem érti, ez hogy lehet! picit lemaradtál, magadnak higgy,
Nem akarok hitetlenkedni, mert amiről nem tudok az még lehet, hogy létezik. Azt, hogy egy 1000-es, 10 hengeres 80 le motor csak 3kg legyen a mai tudásom szerint elképzelhetetlennek tűnik, pláne 4 ütemben.
Végül is, az is lehet! De lehet, mondjuk repülőmotor, motorja az oroszoknak, mert már exportálják, csak a motor......! Az amerikai és a NATO katonáknak a hátukon vihető aggregátornak, vagy drón motornak, egy mentős hölgynek, egyszemélyes helikopterbe, vagy hibrid autóba, stb. Nem bonyolult az elkészítése, talán súly-teljesítmény aránya érdekes 1000cm3, 3Kg, 10 henger, 80 LE(számított!), egy főtengely fordulatra
5 teljes négyütemű, munkaütem. Stb. Lehet rajta agyalni, mások is ezt tették, ezért lett minden eddigi prototípus rossz!
Egyéb ként, értem, a pelletet, mert ahogy, a kazánok nem jól működnek, az égés miatt, a motorokat is, ezért akarják betiltani. Én csak azért foglalkoztam, az égéssel, hogy a motorok, égésének hibáit, megfejtsem. A motor is egy kazán, csak a hőt másképp hasznosítja! www.fdrm.webnode.hu
Ez nem egy szerencsés kezdet, kevés forgácsoló akad aki be mer vállalni munkát egy elhivatott de általában kis pénzű feltalálónak. De azért sok sikert kívánok!