Az LM 001 és a WINTERHAWK 3 azonosan " tudják produkálni " a fékezési és vizes tulajdonságokat, ebben jól
hozzák a minőséget. A menetzaj alacsony,és nem kopnak gyorsan. Tapasztalatok alapján, az LM 32 nem hozza,ezeket a jó tulajdonságokat.Az első kettőnél az ár szerepelhet kritériumként.Ez csak egy vélemény, hallgasd meg másét is !
Vettem négyévszakos gumikat az autóra,eladnám a nyárit. az autó egy 3 hetes mazda cx3. Mivel ilyen fórum nincs, szeretném olyan helyen meghírdetni,ahol a 215/60r16 az alap gumiméret. Esetleg valaki tudna autótipusokat mondani? Köszi
Pont ezért hoztam fel példának. Ez az autó jó eséllyel élete hátralévő részében nem fogja elhagyni Zuglót, ott is a legnagyobb kihívás akkor lesz ha keresztezik a Hungáriát. (Már ha találok valaha egy olyat, ami vállalható és nem a belét húzza)
A 4 évszakosra ugyanez érvényes, ha tudom, hogy hó és jég közelébe csak akkor megyek vele amikor a hurrikán elől kell menekülni, egyébként sosem, akkor én vagyok a célcsoport. Ehhez képest az Avensisre megvettem a télieket, mert be kellett látnom, hogy azzal mennem kell akkor is ha csak úgy eszembe jut és ilyenkor előfordulhatnak több száz km-es utak is, télen is, ahol ez számít.
Isten őrizz, hogy beleszóljak, de ha már hátul ül 3 gyerek, akkor olyan autót vennék, aminek van hátulja (pl. egy szedánt). Azt ugyanis nehéz befolyásolni, bármilyen óvatos vezető is a párod, hogy valami állat beléd ne álljon hátulról. Micra-t és Corsa-t, meg ilyen kisautókat szerintem csak akkor, ha csak városi környezetben használjátok.
Vettem egy frissen felújított Dezent (KBA 45419) felnit egészen jó áron egy Peugeot 406 Coupéra. Adatai: 4x108 ET15 E7x16
Kérdésem az lenne, hogy erre fel lehet rakatni minden gond nélkül személyautóra való téligumit? Ezt csak azért kérdezem, mert vásárlás után eset le, hogy ez nem J7x16, hanem E7x16...
Éppen most válogatok autót, mert januártól a feleségem saját lábra áll és kell egy mamataxi. Micra, Corsa vagy hasonló kaliberű autó lesz. 3 gyerek is benn fog ülni vele. Vehetnék SUV-ot is, de sajna a célra nem felel meg, pedig a fórumokon hangoztatott álláspont szerint csak abban maradhatnak életben.
Attól, hogy valakinek van pénze, gondolkodhat racionálisan.
Teljesen jól el lehet közlekedni egy négy évszakossal is télen. Ha az ember ismeri a határait és annak megfelelően vezeti, ráadásul prius is amivel nem szoktak racingolni.
Nekem is a helyi bolti járat laguna v6-oson 4 évszakos gumik vannak, valami pirelli 6 éves. Tök jól elmegy télen is, már tizenpár ezer km-t mentem vele eddig, nyáron is jó, csak kicsit csikorog melegben, de nem vészes. Télen meg nagyon jeges havas időben nem kell a meredek emelkedőn felmenni, de átlagos kisebb emelkedőn felmegy. Biztonságosan meg lehet vele állni.
Ha meg nagyon havas idő van max megyek a téli gumis a8-al.
Most télire megcserélem az elsőket a hátsókkal és akkor megint aránylag újszerű lesz elöl, hátra meg jó a 5,5mm-es gumi is. Úgy voltam vele amikor vettem, hogy ha nagyon gáz lesz télen, akkor veszek rá egy szett télit, de ha vállalható akkor felesleges egy olyan autóra ami javarészt nem hagyja el Szentendrét.
Ha neked az kell, vedd meg nyugodtan! Semmit sem vesztesz! Én is négyévszakost szereltettem legutóbb: keveset fut, kisteljesítményű a kocsi, ésszel, körülményeknek megfelelően, defenzíven van vezetve, egyszóval tökéletes választás. Legalább új gumid lesz, ami elmegy minden évszakban.
Viccet félre, egy Crossclimate vagy Vector pont erre való. A nagyon havas 5 napban nem autózol vagy előbb felteszed a hóláncot. Senkit nem fogsz megölni, ne aggódj.
Simán vállalható és ezt a tesztek is bizonyítják. Egy jó minőségű 4 évszakos tudja azt amit egy közepes minőségű téli/nyári, sőt, attól függ hogy mi számít jobban. Michelin CrossClimat jobb mint a legtöbb nyári, Fulda Multicontrol jobb mint a téli, nyilván egyértelmű hogy nincs tökéletes gumi minden időben. Sokszor van +10 fok nappal télen, késő ősszel amikor pont a téli gumi tapad rosszabbumint a 4 évszakos, természetesen amikor -5 fok van, akkor a téli lesz a jobb, ott is függően attól hogy milyen modellt használunk. Sajnos az ADAC teszttel az a baj, hogy kora ősszel készült, így a vizes, száraz tapadás teljesen fals képet mutat, mivel télen hidegben másképpen viselkednek a gumik mint a +25 fokban.
Mindenkinek saját magának kell eldöntenie hogy bevállalja e a 4 évszakos gumit vagy sem.
Én valószínűleg ha legközelebb veszek gumit akkor 4 évszakos lesz,
jelenlegi km futás mellett kb 6mm-es téli/nyárit kell a kukába dobni, mert elöregedett.
Ha pedig beüt a katasztrófa és nagyon nagy hó lenne, ami nem valószínű, akkor marad arra a pár napra a tömegközlekedés. 😉
De ismétlem,mindenki a saját igényei alapján döntsön.
Bár erősen sarkítasz és demagóg módon vezeted elő, főleg a légzsákkal, és biztonsági övvel, mert ezekből ugyebár nem léteznek erősebb-gyengébb verziók, de.... Csak szólok:
hogy bár elérhető, mégis a legtöbb vásárló az olcsóbb új autót veszi meg, és nem választja a nagyobb felszereltségű drágább verziót amiben :
- nagyobb, erősebb fék van "kevésbé hatékonyan működő féket,"
- asr, esc stb menetbiztonsági elektronika van "abs-asr vagy bármilyen 3 betűs közlekedés biztonságot szolgáló ficsört"
- esőérzékelős ablaktörlő, ablak párásodásérzékelő, szélvédőfűtés van "egyrétegű, kis kavics miatt is a vezető arcába berobbanó első szélvédőt,"
- alapvetően az olcsóbb, kevésbé biztonságos autót választják, hiába van biztonságosabb ncap 5 csillagos is a piacon "vékonyabb, gyengébb anyagból lévő gyűrődőzónát, utascellát stb-stb"
Bonusz:
- szélesebb, nagyobb tapadású gumik vannak.
"választaná az olcsóbbik verziót?"- Igen, egyértelműen a többség azt választja.
Egyetértek, bár semmi értelme újra le íni, hogy mindig a legrosszabbra kell felkészülni.
Kérdés azokhoz akiknek egyébként lenne pénze nyári-téli szettet venni, de mégis 4 évszakos gumit vesznek: Új kocsi vásárlásakor, ha lehetne választani olcsóbb, de gyengébb anyagú biztonsági övet, lassabban, kisebb méretre - nyomásra felfúvódó, könnyen szakadó légzsákot, kevésbé hatékonyan működő féket, abs-asr vagy bármilyen 3 betűs közlekedés biztonságot szolgáló ficsört, egyrétegű, kis kavics miatt is a vezető arcába berobbanó első szélvédőt, vékonyabb, gyengébb anyagból lévő gyűrődőzónát, utascellát stb-stb ... választaná az olcsóbbik verziót? Használt kocsi vásárlásakor választaná azt az autót amiben az olcsóbb, de gyengébb működésű alkatrészek vannak?
Egészen biztosan lenne olyan aki az olcsóbbik verziót választaná, mivel azt gondolja, baleset olyan ritkán fordul elő vele, minek fizessen többet, ha nem muszáj ...
A téli hideg, latyakos, sónedves, vagy éppen fagyos úton is jó 5 centivel a másik autó elôtt megállni, mint után. A gyalogosok gyûrôdési zónájáról nem is beszélve. Potenciálisan 4*20*2 út/alkalom van amikor 5-10 cm fékút sokat jelenthet. Ráadásul ez független az ingázás hosszától, mert nincs olyan, hogy 500 m ut alatt nincs rizikó....
Toyota Prius 2, 2005. Evi 5-6 ekm a futasteljesitmeny, 90 %-ban munahely oda-vissza, fouton (Budapest hatara, 11-es ut Szentendreig). Most a gyarilag megadott meretben Hankook nyari gumi van rajta, erosen gondolkodom h nem telit veszunk, ahnem 4 evszakosat, nyarit meg elpasszoljuk, tel kb 4 honap, az emlitett ut fout, ha havas is, takaritjak. Ilyen hasznalat mellett inkabb a 4 evszakos, vagy azert a teli meg mindig biztonsagosabb?