Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

john wick Creative Commons License 2017.10.12 0 0 169640

Hádde neked is M-mes az autód, miért nem veszel olyat?

Előzmény: Stratonicus84 (169639)
Stratonicus84 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 169639

Köszi a képet a váltógombról. :)

 

Az a helyzet, hogy az enyém egyre inkább viseltes (főleg a jobb oldalán, ahol a bőröm dörzsöli az ő bőrét). Gondoltam, veszek új váltógombot, de az Ebay-en egyszerűen szinte csak M-eset lehet kapni. Mielőtt megrendelném, meg akartam nézni, hogy az ott árult darabok mennyire harmonizálnak a gyári M-essel. Ezért kellett a kép, köszi még egyszer. :)

 

Aztán most találtam nememmeset is, váltószoknyával együtt 15 ezer forint, Litvániából. Ennél olcsóbban nemigen kapni bőröset, nememmeset. Meg is veszem.

Ez az: http://ebay.to/2xB6oHB

Előzmény: john wick (169603)
evga Creative Commons License 2017.10.12 0 0 169638

Nyilván mindenbe bele lehet kötni. Nagyobb tárcsa a többi alkatrésszel együtt-fel se tudod rakni a tárcsát azonos konzollal. Szerintem rajtad kívül mindenki értette. Nem fogok veled vitatkozni, én kipróbáltam, tudom, hogy mi a gyári méret meg a nagyobb modellek gyári féke közti különbség, te meg azt csinálsz, amit akarsz...

Előzmény: gyikhuszar (169632)
Jacktwoo Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169637

Azt hiszem itt csak én használok egyedül 5hp18-at :) Szerencsére 11 év után is príma.

Előzmény: john wick (169635)
magoston2 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169636

A felületelőkészítést hogyan gondolod megoldani ? Hiába a legjobb anyag, ha nem tud mihez tapadni ?

Mindennek az alapja a fémtiszta,  megfelelő érdességű felület, amit általában a festék leégetésével + szemcseszórással lehet elérni.

Egy ismerősöm így épített Mini-t, igaz azt nagyon könnyű forgatni :)

 

Én is acélszerkezetek építésénél dolgozom. Nemrég kellett pucolni egy felületet, amire nem megfelelő minőségű festékköd szóródott.

Nekiálltak drótkorongozni, de az rögtön le lett állítva. Azt mondta a festő, hogy a drótkorong kifényesíti a felületet, azon meg nem tapad meg semmi.

A végén a 80-as papír lett a megoldás. (szemcseszórni már nem lehetett a környezet miatt)

 

Én a festhető Sika kasznitömítőt nézegettem, elvileg az is jó anyag.

Előzmény: john wick (169618)
john wick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169635

Porszáraz amúgy. Asszem 5hp18 de megnézem és fotózom holnap.

Előzmény: john wick (169634)
john wick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169634

Ma elhoztam a tuning alap motort. Az automata váltót kaptam hozzá mert egy csavart nem bírt kiszedni ember. Zarkóval megpróbáljuk sör mellett lemelegíteni. 

Valakit nem érdekel véletlen olcsóért 28i gyári automata váltója? Nagyon korrekt srác volt. Megígértem neki ha elviszi vki átutalom az összeget. Nemrég  volt olaj  cserélve szűrővel. Cabrióban volt, nem driftautóban :D

-zarko- Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169633

Ez maximális örömmel tölt el.

Előzmény: M1,5 (169631)
gyikhuszar Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169632

Na, látod, pont erről beszélek... bakker. A nagyobb tárcsa jobban lassít. Urban legend, nem igaz. Nagyon kéne senkinek sem a kocsin a gyári féket basztatni. Utcai szempontokat figyelembe véve szinte borítékolható, a "jobb volt, mint lett" kijelentés.

 

Hosszú szöveget írtam, de inkább töröltem. Olvasd el, ha nem okoz gondot az angol:

 

 

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF1.jpg

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF2.jpg

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF3.jpg

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF4.jpg

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF5.jpg

 

Előzmény: evga (169630)
M1,5 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169631

E36-ban is volt ilyen motor.

Előzmény: -zarko- (169629)
evga Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169630

Gumiteszteket sokan csinálnak, ha annyira finnyás vagy neked nyilván nem jó, mert te nem olyan páratartalomban használod, ahol tesztelték.

Amúgy olyan nagy különbségek nincsenek árkategórián belül, arra figyelnek a gyártók szvsz...

Féknél nyilván meg van, hogy ki-mire szeretné. A nagyobb tárcsa jobban tud lassítani-jobban hűthető, de nagyobb rugózatlan tömeg, nagyobb felni. Verseny betét utcán hangos, tempón viszont nem melegszik el... 

Az egyik legjobb tuning az E36-nál (a kormánymű után) a fékcsere, szerintem nagyon gyenge az újakhoz képest.

Előzmény: gyikhuszar (169624)
-zarko- Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169629

Szerintem nincsenek bonyolult összefüggések.a ladás képen lévő motor e34 - ből lehet aminek ugye előrefelé nyílik a géptérteteje,ellentétben az e36-al.

Előzmény: gyikhuszar (169627)
Stratonicus84 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169628

Épp azért kérdem, mert ennek hátul van. De a Ladában annyira hátra kerül, hogy könnyebb az utastérből megközelíteni. :)

Előzmény: gyikhuszar (169627)
gyikhuszar Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169627

Ennek hátul van az olajbeöntője, eltakarja a vezérlő kábelkötege.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/BMW_525i_M50_PL.JPG

Előzmény: Stratonicus84 (169626)
Stratonicus84 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169626

Ebbe hol töltik be az olajat? A műszerfalon át? :D

 

john wick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169625

Tudom. Egykori kupémon ilyen volt. Azért a nagyobb tárcsa miatt mégiscsak jobb a fékhatás, és nem akarok 325-ös tárcsákat. A berohadt hátsók leváltására meg mégiscsak kicsi tuninggal jobb a megoldás.:)))

Télre mindenképp 16-os kerekeket akarok használni, meg a hátsó fék mókoláshoz nincs kedvem, és a touringgal nem pályázni akarok, csak hobbi sportolgatás, olyan helyeken, hol nem kel brutális fékhatás.

És a gyári főfékhenger is elég hozzá, ellenben a nagyobbal.

Szóvall tudom, mire is kell, és mi az :)))

Előzmény: Attila a HUN vezér (169622)
gyikhuszar Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169624

Tudod mérni, de akkor mérni kell az összes mérést befolyásoló paramétert is. Aszfalt hőmérséklet, környezeti hőmérséklet, páratartalom, guminyomás, stb.

El tudod képzelni azt, hogy valaki ezt végigcsinálja a fékbetétekkel meg a gumikkal? Én nem. Az ADAC megcsinálja, de hát annak nem hisz senki.

Nagy általánosságban hogy szoktak ezekről véleményt mondani? A tegnap ledobott, öt évvel ezelőtt felszerelt gumitól a ma felszerelt vadi új sokkal jobb (érzésre). Hát persze. Fékbetétnél dettó. Ott mit érzel? Max. annyit, hogy ugyan akkora lassuláshoz nagyobb/kisebb erővel kell nyomni a pedált. Ezt is csak akkor, ha drasztikus a különbség. És akkor? Ettől lesz rosszabb egy fékbetét-tárcsa páros? Vagy jobb? Vagy az egyik kibír három nagy fékezést elmelegedés nélkül, a másik meg négyet. Akkor az utóbbi jobb? És ha az előző az első fékezésnél rövidebb fékutat tud produkálni, mert hamarabb felépül a maximális fékerő? Akkor egy zebránál az a fél méter nem számít? Vagy kevésbé számít, mint az, hogy meggyilkolva kicsit jobb az utóbbi?

Baromság.

 

Előzmény: evga (169621)
Attila a HUN vezér Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169623

Tibinek is Én ajánlottam, mert nem jutott az áhított Brembohoz, kellemesen csalódott benne, mint azóta sok BMW-s akinek szintén ajánlottam, a legjobb ha a hozzá tartozó ATE PowerDiscet rakod, E30-ban még jó volt FRT-re és Hungaroringre is, E36 már súlyosabb és alul fékezett, de M vagy 325 átmérőtől fölfelé már E36-nál is tudja.

Előzmény: varjúistván (169616)
Attila a HUN vezér Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169622

azt biztos tudod, hogy a 300-as fék semmi másból nem áll mint 2 darab nyeregtartóból, nyereg u. az csak másképp áll

Előzmény: john wick (169619)
evga Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169621

OFF: Az abroncs, meg a fékbetét hatását tudod ellenőrizni. Az egy változó és mérhető a különbség.

ON: Nálam is beindult a lakatos 2 hét múlva régi "fényében" lesz a kocsi remélem. :P

Előzmény: gyikhuszar (169620)
gyikhuszar Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169620

A minimális porolást meg tudom erősíteni, amúgy "sima utcai" betét.

A fékbetét fékhatására vonatkozóan én nem mondanék semmit. A gumi, az olaj és társai közé sorolom ilyen szempontból.

Előzmény: magoston2 (169615)
john wick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169619

Tegnap kijutottam a (német) autópályára, egy kis tesztelés igen jól esett. fent nagyon megy 4-ikig próbáltam szabályzás, vagy a környékéig (3-ban már illegális), nagyon megy ez. Csak: megint bizonyosságot szereztem, hogy a 300 ccm hiámyzik alul, fent bőven elég lenne így is huligánkodni, de ha nincs elég fordulat, nincs dinamika sem. 

 

Megint jönnek elő a bajok, nagy sebességről fékezéskor:

Az első fékek eléggé ráztak. Úgy nézem hátul berohadhatott mindkét fék munkahenger, szerintem nem fogott, nem jött le róla a reve, de z ABS sem működik. Szóval ez után is mehetek.... némi remény, hogy kézifék még van, de ugye az nem a menet közbeni fékhatásra van. Asszem keresek  egy jó 300-as szettet pl Kaszánál, aztán azt újíttatom fel inkább, mint a gyári 286-ost. Hátul így meg hiába hűtött a tárcsa, nem ér semmit :DDDD 300-nál nagyobbat meg nem akarok, a 16-os felnit is szeretném tovább hasznáni.

Most nézegetem, elég jó árban van most több nekem is tetsző felni. Láttam egy Dotz típust is 17-es fekete Y küllőkkel, nem Mugello, elfelejtettem, na az is bejön, de előbb a küszöb, meg a többi, ami már függőben van, és télen karácsonyra csak leakad egy gyári 17--es Motorsportos, esetleg Rondell, vagy Dotz,a mi megy a Bmw karatkerhez.

 

De e36, így szeretlek van.:)))) a menés kárpótol mindenért.

Előzmény: mica-r (169617)
john wick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 169618

Van egy nyíregyházi régi haverom, aki autós újságíró. Neki volt konkrétan ez az RA és utánajárt, ez jött ki. Igazából az átrozsdásodást nem biztos, hogy az alvázvédő anyag (ami amúgy általában bazi nehéz fajlagosan, így meglehet a 10-12 kg)) hiánya okozza, hanem inkább a a fényezés alatti felület védelem hiánya, vagy nem megfelelősége. Pl galvanizálás, nem megfelelő fémtisztaság, alapzószer, stb.

 

Én most azon gondolkodok, hogy jövő hónapban készül a lakatolás, és az aljára nem szokásos alvázvédőt, (pl Body, stb) hanem egy Sika anyagot vitetek fel, amit használunk szennyvíztelepeken alkalmazott szénacél felületek korrózió védelmére. Ez a 2K anyag 15 év védelemre van tervezve megfelelő elékészítés mellett arra, hogy a szénacél elemek kibírják átrozsdásodás nélkül szennyvizes közegben. Szóval ennek tudnia kell valamit;)

Ha valkit érdekel: az alapozó SikaCor Zinc R, a felületképző: Sika Poxitar F. letölthető az adatlapja, de mondom, szakmai vonalon abszolút bevált.

Ez az alapozó: 

http://gumming.hu/webshop/products/details/sikacor-zinc-r-cinkszurke-cinkporos-epoxigyanta-bazisu-alapozo-a-b-15-kg/574

 

Poxitar F: 

http://skbolt.hu/shop_ordered/3214/pic/adatlapok/M_adatlapok/poxitar_f_hu0903ta.pdf

 

 

Nem olcsó ám, de maradt 1-2 autóra való :))))

Előzmény: magoston2 (169613)
mica-r Creative Commons License 2017.10.10 0 0 169617

Tényleg nem nagyon porol.

Azért nem sportolásra van kitalálva!

Előzmény: varjúistván (169616)
varjúistván Creative Commons License 2017.10.10 0 0 169616

Novoth Tibi ezt írta:

"ATE Ceramic. Tényleg nem porol, a régi betét 1000 kilométer alatt

feketévé varázsolta a felnimet, most egy porszem nincs rajta.

Aki körpályára jár, annak viszont alkalmatlan."

Előzmény: magoston2 (169615)
magoston2 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 169615

ATE Ceramic vagy Jurid White betéteket próbált már valaki ? Fékhatás tekintetében mire lehet számítani ?

Stratonicus84 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 169614

Nekem is kellett egy kis idő, mire leesett. :)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138351755&t=9091079

Előzmény: fetitaco (169611)
magoston2 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 169613

10-12kg-ot hogy lehet spórolni az alvázvédelmen ?

Japán autógyárban egy hét alatt nem fogy el annyi alvázvédő :)

Sajnos sok BMW állapota alapján a BMW-ből sem lehetne kispórolni annyi alvázvédelmet....

Előzmény: john wick (169602)
john wick Creative Commons License 2017.10.10 0 0 169612

A sok sör mellett így döntöttünk :))))

Előzmény: fetitaco (169611)
fetitaco Creative Commons License 2017.10.10 0 0 169611

Nem, én voltam kiváncsi emlékeztem rátok de nem tudtam mi az új nevetek, vagy hova tűntetek.

Előzmény: -zarko- (169610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!