Az a helyzet, hogy az enyém egyre inkább viseltes (főleg a jobb oldalán, ahol a bőröm dörzsöli az ő bőrét). Gondoltam, veszek új váltógombot, de az Ebay-en egyszerűen szinte csak M-eset lehet kapni. Mielőtt megrendelném, meg akartam nézni, hogy az ott árult darabok mennyire harmonizálnak a gyári M-essel. Ezért kellett a kép, köszi még egyszer. :)
Aztán most találtam nememmeset is, váltószoknyával együtt 15 ezer forint, Litvániából. Ennél olcsóbban nemigen kapni bőröset, nememmeset. Meg is veszem.
Nyilván mindenbe bele lehet kötni. Nagyobb tárcsa a többi alkatrésszel együtt-fel se tudod rakni a tárcsát azonos konzollal. Szerintem rajtad kívül mindenki értette. Nem fogok veled vitatkozni, én kipróbáltam, tudom, hogy mi a gyári méret meg a nagyobb modellek gyári féke közti különbség, te meg azt csinálsz, amit akarsz...
Ma elhoztam a tuning alap motort. Az automata váltót kaptam hozzá mert egy csavart nem bírt kiszedni ember. Zarkóval megpróbáljuk sör mellett lemelegíteni.
Valakit nem érdekel véletlen olcsóért 28i gyári automata váltója? Nagyon korrekt srác volt. Megígértem neki ha elviszi vki átutalom az összeget. Nemrég volt olaj cserélve szűrővel. Cabrióban volt, nem driftautóban :D
Na, látod, pont erről beszélek... bakker. A nagyobb tárcsa jobban lassít. Urban legend, nem igaz. Nagyon kéne senkinek sem a kocsin a gyári féket basztatni. Utcai szempontokat figyelembe véve szinte borítékolható, a "jobb volt, mint lett" kijelentés.
Hosszú szöveget írtam, de inkább töröltem. Olvasd el, ha nem okoz gondot az angol:
Gumiteszteket sokan csinálnak, ha annyira finnyás vagy neked nyilván nem jó, mert te nem olyan páratartalomban használod, ahol tesztelték.
Amúgy olyan nagy különbségek nincsenek árkategórián belül, arra figyelnek a gyártók szvsz...
Féknél nyilván meg van, hogy ki-mire szeretné. A nagyobb tárcsa jobban tud lassítani-jobban hűthető, de nagyobb rugózatlan tömeg, nagyobb felni. Verseny betét utcán hangos, tempón viszont nem melegszik el...
Az egyik legjobb tuning az E36-nál (a kormánymű után) a fékcsere, szerintem nagyon gyenge az újakhoz képest.
Szerintem nincsenek bonyolult összefüggések.a ladás képen lévő motor e34 - ből lehet aminek ugye előrefelé nyílik a géptérteteje,ellentétben az e36-al.
Tudom. Egykori kupémon ilyen volt. Azért a nagyobb tárcsa miatt mégiscsak jobb a fékhatás, és nem akarok 325-ös tárcsákat. A berohadt hátsók leváltására meg mégiscsak kicsi tuninggal jobb a megoldás.:)))
Télre mindenképp 16-os kerekeket akarok használni, meg a hátsó fék mókoláshoz nincs kedvem, és a touringgal nem pályázni akarok, csak hobbi sportolgatás, olyan helyeken, hol nem kel brutális fékhatás.
És a gyári főfékhenger is elég hozzá, ellenben a nagyobbal.
Tudod mérni, de akkor mérni kell az összes mérést befolyásoló paramétert is. Aszfalt hőmérséklet, környezeti hőmérséklet, páratartalom, guminyomás, stb.
El tudod képzelni azt, hogy valaki ezt végigcsinálja a fékbetétekkel meg a gumikkal? Én nem. Az ADAC megcsinálja, de hát annak nem hisz senki.
Nagy általánosságban hogy szoktak ezekről véleményt mondani? A tegnap ledobott, öt évvel ezelőtt felszerelt gumitól a ma felszerelt vadi új sokkal jobb (érzésre). Hát persze. Fékbetétnél dettó. Ott mit érzel? Max. annyit, hogy ugyan akkora lassuláshoz nagyobb/kisebb erővel kell nyomni a pedált. Ezt is csak akkor, ha drasztikus a különbség. És akkor? Ettől lesz rosszabb egy fékbetét-tárcsa páros? Vagy jobb? Vagy az egyik kibír három nagy fékezést elmelegedés nélkül, a másik meg négyet. Akkor az utóbbi jobb? És ha az előző az első fékezésnél rövidebb fékutat tud produkálni, mert hamarabb felépül a maximális fékerő? Akkor egy zebránál az a fél méter nem számít? Vagy kevésbé számít, mint az, hogy meggyilkolva kicsit jobb az utóbbi?
Tibinek is Én ajánlottam, mert nem jutott az áhított Brembohoz, kellemesen csalódott benne, mint azóta sok BMW-s akinek szintén ajánlottam, a legjobb ha a hozzá tartozó ATE PowerDiscet rakod, E30-ban még jó volt FRT-re és Hungaroringre is, E36 már súlyosabb és alul fékezett, de M vagy 325 átmérőtől fölfelé már E36-nál is tudja.
Tegnap kijutottam a (német) autópályára, egy kis tesztelés igen jól esett. fent nagyon megy 4-ikig próbáltam szabályzás, vagy a környékéig (3-ban már illegális), nagyon megy ez. Csak: megint bizonyosságot szereztem, hogy a 300 ccm hiámyzik alul, fent bőven elég lenne így is huligánkodni, de ha nincs elég fordulat, nincs dinamika sem.
Megint jönnek elő a bajok, nagy sebességről fékezéskor:
Az első fékek eléggé ráztak. Úgy nézem hátul berohadhatott mindkét fék munkahenger, szerintem nem fogott, nem jött le róla a reve, de z ABS sem működik. Szóval ez után is mehetek.... némi remény, hogy kézifék még van, de ugye az nem a menet közbeni fékhatásra van. Asszem keresek egy jó 300-as szettet pl Kaszánál, aztán azt újíttatom fel inkább, mint a gyári 286-ost. Hátul így meg hiába hűtött a tárcsa, nem ér semmit :DDDD 300-nál nagyobbat meg nem akarok, a 16-os felnit is szeretném tovább hasznáni.
Most nézegetem, elég jó árban van most több nekem is tetsző felni. Láttam egy Dotz típust is 17-es fekete Y küllőkkel, nem Mugello, elfelejtettem, na az is bejön, de előbb a küszöb, meg a többi, ami már függőben van, és télen karácsonyra csak leakad egy gyári 17--es Motorsportos, esetleg Rondell, vagy Dotz,a mi megy a Bmw karatkerhez.
De e36, így szeretlek van.:)))) a menés kárpótol mindenért.
Van egy nyíregyházi régi haverom, aki autós újságíró. Neki volt konkrétan ez az RA és utánajárt, ez jött ki. Igazából az átrozsdásodást nem biztos, hogy az alvázvédő anyag (ami amúgy általában bazi nehéz fajlagosan, így meglehet a 10-12 kg)) hiánya okozza, hanem inkább a a fényezés alatti felület védelem hiánya, vagy nem megfelelősége. Pl galvanizálás, nem megfelelő fémtisztaság, alapzószer, stb.
Én most azon gondolkodok, hogy jövő hónapban készül a lakatolás, és az aljára nem szokásos alvázvédőt, (pl Body, stb) hanem egy Sika anyagot vitetek fel, amit használunk szennyvíztelepeken alkalmazott szénacél felületek korrózió védelmére. Ez a 2K anyag 15 év védelemre van tervezve megfelelő elékészítés mellett arra, hogy a szénacél elemek kibírják átrozsdásodás nélkül szennyvizes közegben. Szóval ennek tudnia kell valamit;)
Ha valkit érdekel: az alapozó SikaCor Zinc R, a felületképző: Sika Poxitar F. letölthető az adatlapja, de mondom, szakmai vonalon abszolút bevált.