Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

András82 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37502

Nincs -35 fok ez világos. De vajon -5, -10 fok környékén melyik a jobb, az 0W vagy az 5W?

Költői kérdés volt, ezen nem veszünk össze... Sokat megyek rövid távokat is, biztosabbnak érzek egy 0W-s olajat.

Előzmény: Törölt nick (37495)
mantec Creative Commons License 2017.10.09 -2 0 37501

T bohrer!

 

"... máshol olvastam ..."

Hol?

 

"... szerepel rajta ..."

És az mit jelent?

Előzmény: bohrer (37500)
bohrer Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37500

Előbb nem jót írtam.   Az olaj dobozán szerepel az Ilsac GF5 és az SN . Azt meg máshol olvastam hogy ez a két  szabvány szinte egyforma tulajdonságú olajakat takar.

Előzmény: bohrer (37499)
bohrer Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37499

A gépkönyvi leírás az autóhoz amit adtak.

Előzmény: mantec (37497)
40-0832-2 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37498

Talán érdemesebb inkább az autóhasználati szokásaidat figyelembe venni, mint az ACEA táblázatot böngészni.

 

Ha sok rövid utat mész, az 5W-20, 5W-30 A5/B5 olaj a legjobb választás. Ezek nagyon hasonlóak.

Ha sokat mész autópályán, 5W-30 A3B4.

Szerintem, egy ily friss motorba semmi nem indokolja a 40-es olajat.

 

Használtam már, az említett Mannol olajat. Semmi negatívat nem tudok mondani.

Előzmény: bohrer (37496)
mantec Creative Commons License 2017.10.09 -1 0 37497

T bohrer!

 

"... ahogy olvastam ..."

Hol?

 

"... szerepel rajta ..."

És az mit jelent?

Előzmény: bohrer (37496)
bohrer Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37496

Ja , fel van sorolva szinte minden , azért egy 5W40 olaj csak nem olyan  mint egy 0W20 , meg az ACEA osztály is megengedő ránk bízza mit locsolunk bele .

 

Elfelejtettem hogy fel van sorolva az Ilsac GF-5 is , de ez ahogy olvastam megegyezik az API SN-el  ,mindkettő magas lerakodás elleni és katalizátor  védelmet jelent .

 

Próbaképp öntöttem bele Mannol Energy JP 5W30 olajat szerepel rajta az Ilsac GF-5 és az API SN is  meg a Mitsubishi , Suzuki, Toyota, Hyundai , Nissan  feilratok is .  bár az ára gyanúsan olcsó, de ha rá merik írni hogy  5W30  API SN ..........  csak jó, bár ez pár év használat után fog kiderülni nem az első olajcseréig kopna el a motor.

Előzmény: Törölt nick (37491)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37495

igy van! a b4 csak egy vw motorpadi kiegészitéssel rendelkezik,ami elterjedtebb.

Akkor valamiféle 0w40, v. 5w40  api sn és a3/b4 választásod már a tiéd.

-35 ugysincs jó az 5w is.

Előzmény: András82 (37492)
András82 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37494

A Fuchs olajválasztó gyakorlatilag az összes fuchs olajat felhozza :D

De alapvetően 0W20-at hoz fel első három helyen...

 

A 0W az nálam alap, csak a 30-40 között vacilálok, illetve hogy milyen szabvány szerint legyyen.

 

Amit jelenleg gondolok, a New Life 0W40 A3/B3 és A3/B4 illetve API SL-SN.

Előzmény: Törölt nick (37485)
András82 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37493

És milyen olajra gondoltál? 50-esre?

El kell adni, vagy fel kell újítani a motort. Másképp nem megy.

 

Nekem Opel Astra G-n számomra még vállalható 0,5-0,6 L/1000km volt az olajfogyasztás.

Gyors fejszámolással kiszámoltam, megérné-e hozzányúlni, és az olaj olcsóbbra jött ki :)

Aztán mégis úgy alakult hozzá kell nyúlni, egy szelep megadta magát.

Így cirka 140E Ft-ból fel lett újítva a hengerfej, 16 db új szelep, tömítések, szelepszár szimeringek stb. (minden ami ezzel jár)

Azóta 1500 km-t mentem vele (tudom, ez még nem sok de ennyin már kijött volna), nincs mérhető olajfogyás...

 

Az olajjal a kopott, elhasználódott alkatrészeket nem lehet megjavítani...

 

Esetleg (bár az említett motort nem ismerem) ha a kompresszió végnyomás rendben van, meg lehet próbálkozni szelepszár szimeringek cseréjével, az talán nem 100 ezres nagyságrend, és mérsékel valamit a dolgon.

Be mondom az említett motort nem ismerem, igaz kollégámnak ilyen van, ő is sokat szopott már vele amennyire tudom :)

 

Ha egyébként eszi az olajat, attól függően érdemes jó minőségű olajat használni, mert a szelepeken lerakódások keletkezhetnek, és kitámaszthatja a szelepeket...

A többi szelepen nálam is jó kis lerakódások voltak. De vélhetően az már az előzőleg (nem nálam) megtett 140E km hatása volt, "gazdaságos" olajjal...

Előzmény: zsivány007 (37486)
András82 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37492

Az Agipot a márkaszerviz rakta bele a számlák alapján.

Olyan olaj már nem létezik.

Tehát ha jól értem, szerinted az A3/B3 a motort védi inkább, a kenés biztonságát szolgálja?

Előzmény: Törölt nick (37485)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37491

Melyik olaj?? .... az a3/b4 jobban véd.

de hogy az is...be irhat 2 fajtát mikor az egyik üti a másikat (a3b4 -a5/b5 teljesen más felhasználásu)  Utóbbi ford-mazda inkább.

 

Akkor neked motul x-cess 8100.  a3/b4, api SN  ez egy jó olaj.

Előzmény: bohrer (37488)
luki7 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37490

Ha az én autóm lenne,  ezek közül egy 0W-30, A3-B4-et választanék. 

 

Előzmény: bohrer (37488)
bohrer Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37489

Elsődlegesen nem az 1dl fogyasztáscsökkenés érdekel, hanem rövid városi távokon  a kopásvédelem, mellette  heti 1 alkalom autópálya  3500körüli fordulaton

bohrer Creative Commons License 2017.10.09 0 0 37488

Olvastam ezt az ACEA táblázatot de nem tiszta.

 

 

 

A megengedett olajok  :  ACEA A3/B3   , A3/B4,      A5/B5

                                     SAE 0W20, 0W30, 5W30, 5W40 

                                     És minimum API SM vagy SN

Ez a felsorolás szerepel a gépkönyvben 

 

Mitsubishi 1,6B  MIVEC    2016

 

Benzines autóhoz nem turbós, nincs részecskeszűrő melyik olaj biztosít nagyobb kopásvédelmet  ?

 

luki7 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 37487

Az én kezelési könyvem A1-B1 (tudom, megszűnt) vagy A3-B3 olajat ír elő.

Ami a viszkozitást illeti 0W-20 és 10W-40 között minden variációt, amit el tudsz képzelni...

Előzmény: Törölt nick (37485)
zsivány007 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 37486

Én csak kérdezem?

1000 km/1 liter.

Csak gondoltam,hogy esetleg a vastagabb olajat nem csipkedné így.

Mások tanácsolták.

Előzmény: mantec (37484)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.08 0 0 37485

Személy szerint a fuchs oil oldalán körülnéznék,mind inkább agip.De  fura egy hondától hogy az a3/b3 kenés biztonságát (magas hths) részesiti előnyben.

Pedig inkább az alacsony surlódás,meg uza.takarékosság kellene hogy legyen ugymint toyota.

 

Vagy én tudok rosszul valamit? ja hogy a gépkönyv is azt irja....

Előzmény: András82 (37474)
mantec Creative Commons License 2017.10.08 -1 0 37484

T zsivány007!

 

"... cseréljek olajat ...."

 

Miből gondolod hogy az olajcsere és a fogyás között van bármilyen kapcsolat?

Előzmény: zsivány007 (37482)
tomi0703 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 37483

160 k korul van benne. Elvileg valos. AKV motorkod. Hogy elotte milyen olajat hasznaltak benne azt nem tudjuk.

Előzmény: Nori10 (37481)
zsivány007 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 37482

Sziasztok!

Renault Megane 1.5 DCI 260 ezer km.

Nem részecske szűrős!

Most Elf evolution sxr 900 5w40-es olajat használok.

Csipegeti az olajat!!!

 

Cseréljek olajat?

Ha igen,akkor milyenre?

Nori10 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 37481

Jelenleg milyen olaj van benne? Km állás?

Kezd a Mobil Super 3000 X1 5W-40 olajjal

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/motorolaj/mobil-motorolaj/mobil-super-3000-x1-5w-40-4l-motorolaj.htm

 

Ha nem válik be az 5W-40, pl bever belőle 10.000Km alatt 1 Litert akkor

10W-40 is mehet ezekbe a motorokba

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/motorolaj/castrol-motorolaj/castrol-magnatec-10w-40-4l-motorolaj.htm

 

Pontos feltöltési mennyiséghez kellene egy motorkód.

De 3,2L vagy 3,5L kell bele.

Előzmény: tomi0703 (37479)
luki7 Creative Commons License 2017.10.08 0 1 37480

Szerintem nagyon jó választás.

Előzmény: András82 (37478)
tomi0703 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 37479

Hali!

Unokatesom most vett egy 99-es Polot (1,4 benzin, 44 kw, 6n1). Milyen olajat vegyen bele? Valamint mennyi kell bele? 

András82 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 37478

A Mobil olajválasztója Mobil 1 FS 0w40-et hoz rá.

Ez a New life utódja, ha jól értem.

ACEA A3/B3 A3/B4

API SL SM SN stb.

Szerintem maradok ennél.

A másik autóba is ez van most.

Az ESP az ACEA C3, az nálam nem illik a képbe.

András82 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 37477

Az enyémben 85e km van. Az első tulaj egy öreg papa volt, szerintem ő nem jutott 7000-es fordulat közelébe. A második tulajdonosról, akitől én vettem szintén nem tudom elképzelni :)

Többnyire én is a tradicionális olajcégek termékeit választom, szerintem ez most sem lesz másképp.

Előzmény: luki7 (37476)
luki7 Creative Commons License 2017.10.07 0 1 37476

Ugyan ilyen autóm van nekem is, nemrég vettem.

Én  0W-30 és 0W-40 viszkozitások között billegtem, végül az utóbbi mellett döntöttem (ACEA A3-B4). Márkát nem is említek mert ez bizalom és szimpátia kérdése, de ha már bizalom: én a Xado-ban nem tudok hinni a revitalizálós, kerámiás, "túl szép hogy igaz legyen" ígéreteik miatt.

A 0W-20 olajat kerülöm, annak ellenére, hogy állítólag ilyent kap gyári töltésként az autó. Találtam róla olyan infókat, miszerint az üzemanyag takarékosságra és környezetvédelemre lett kihegyezve, picit háttérbe szorítva a motorvédelmet.

Magyarul nem ideális olaj egy olyan autóba aminél a piros tartomány közel 7000-es fordulatnál kezdődik és ezt sok tulaj ki is használja néha.

 

 

Előzmény: András82 (37456)
András82 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 37475

Agip Tecsint SX 0W40 volt, nem sok infót találtam róla.

ACEA A3 illetve API SL

 

András82 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 37474

Hát a könyvében A3/B3 van. Ez alapján nem mondanám, hogy nem belevaló.

Ha semmi sem, akkor mi?

A márkaszerviz az elejétől fogva 0W40-et tett bele (Agip).

Előzmény: Törölt nick (37461)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2017.10.07 0 0 37473

Egyenes beszéd, köszönöm.

Előzmény: oLayos (37472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!