Hát nálam 3.5 éva alatt talán mintha egyszer lett volna hogy leállt első indításra,a bedadogás azért előfordul,de már nem olyan vészes mint mikor sima 95össel jártam --most a 100as Mollal.A régi bravónál mint ezeknél is a folytószelep tisztítást ajánlották sokmindenre,azt is takarítottam bár sose volt igazán semmi lerakódás max nem volt fémtiszta,na ennél már nem fogom szétszedni :) És gyertya csere után se lett jobb az a hidegindítás ezzel a gyertyával se NGK IKR9J8/BE . Ja és írtak talán a MAP szenzorról azt talán egyszer megnézem az aki kiszedte a képek alapján elég koxos lehet
Az NGK-val van a Fiat szoros kapcsolatban. Annyi a különbség, hogy a FPT gyári az valóban japan, míg az utángyártott szabadpiaci nálunk kapható IKR9J8 francia honban készül.
Elméletileg azonosak a paraméterek, higgyük el ... de több az utóbbi között a selejt.:(
(rosszakaró konkurencia szerint kicsit spórolnak az iridiummal, de lehet ez is urban legend)
Mondjuk a selejt valóban megnőtt az utóbbi években.:(
Szívócsőben a léghőmérséklet érzékelő MAP szenzor olajpára koszolódása gyakori ilyen jellegű panasz okozója. Lényegéről csak hosszabb értekezéssel lehetne érthetően kijönni. Ideig-óráig lehet tisztítani, de a vége úgyis csere.
Denso, meg az NGK sem gyári, csak azokból a gyárinak megfelelő kell ... és ez a középelektróda kialakításánál lényeges. Ha nem légréses platinum van beletéve, azzal is indul az csak 10 ezrenként cserélni kell. Meg azokkal alapból nagyobb a fogyasztás.
Ez nalam mar nem sokat er sajnos. Mistanaban mindig a legjobb kerult bele, OMV 100-as es igy is fullad. A heten viszem diagnosztikara, ha rajottek mi okozza, megirom. Egyebkent lambda gyanus.
Szerintem semmi köze az üres tankhoz, a minap megint sikerült 58,1 litert tankolnom, akkor is pont olyan simán indult. Igaz, negyedévente megkapja az egy tank evo100-t, de azt reklamálja is, ha elmarad. :-)
Hidegebb napokon 1.4 tjet motor nehezebben indul. Második de inkább harmadik inditózásra. Valós km 80.000,- km. Fiat-os szerelő szerint fojtószelepház tisztítás, vagy gyári gyertya (NGK Platinium) kell bele.
Hát igen a fogyasztás (1.4 tjet) az jó, de nem az igazi. Kb. 1 literrel többet fogyaszt mint a család másik autója (Mazda 6 G165) Bár az is igaz,hogy a technológiai elmaradás 6-7 év. Egyébként jó kis autó. A családban van még 2 Grande.Punto is, 1,4 16v és 1,3 menet.
Simán hallom akkor is, ha netto lustaságból 100 körül rányomok a tempomatra, ami (GPS) 125-re van belőve.
Az más kérdés, hogy pályáztam az utóbbi hétben duLván két tanknyit, és hát abszolút megelégedésemre az átlag odaragadt 7.0-hoz négy személlyel, csomagokkal... :-)
Sziasztok, csak egy gyors infó, hogy ugyan a Bravo-nál még semmi baj a kuplunggal, de a grand scenic családi autónkban most kell cserélni, kompletten, kettős tömegűvel együtt... szép mulatság és költség is egyben. :-)
Eleve már az meglepő volt, a 2004-es évjáratú szívó benzinesben van ilyen cucc (a renault szakszerviznek is új volt, mert először azt mondták, hogy az biztos nincs benne), és bár az világos volt, hogy aránylag kopott kuplunggal vettük az autót, nagyjából 2 éve, de hogy majd ennyibe fog fájni egyszer a csere, az kicsit mellbe vágott. Az már csak hab a tortán, hogy külföldről hazajött családtagomnak volt épp kölcsönadva, mikor 2 nap után szétment nála a kuplung....
"Sziasztok! Bocsi, sokat melózom így csak most van időm válaszolni. Szóval a lényeg: Nem tudom mekkora tömítéseket használt a szerelő, sima kör alakúval helyettesítette. Minimálisan így is van egy kis olaj és hűtőfolyadék szivárgás, de olyan elenyésző, hogy kb. egy olajcsere periódus alatt egyszer töltök rá kb 3-4dl-t. Gyári tömítést sajnos nem lehet külön venni, én beszéltem szimering gyártó cégekkel, ők sem tudnak önteni ilyen speciális formát. Tehát akinek szivárog az olaj két választás: 1.) Megveszed az újat hűtővel 75e-ért. 2.) Szétszeded és sima kör alakúval helyettesíted, pár száz forintból megvan, viszont van rá esély, hogy minimálisan szivárog továbbra is."
"Sziasztok! Bocsi, sokat melózom így csak most van időm válaszolni. Szóval a lényeg: Nem tudom mekkora tömítéseket használt a szerelő, sima kör alakúval helyettesítette. Minimálisan így is van egy kis olaj és hűtőfolyadék szivárgás, de olyan elenyésző, hogy kb. egy olajcsere periódus alatt egyszer töltök rá kb 3-4dl-t. Gyári tömítést sajnos nem lehet külön venni, én beszéltem szimering gyártó cégekkel, ők sem tudnak önteni ilyen speciális formát. Tehát akinek szivárog az olaj két választás: 1.) Megveszed az újat hűtővel 75e-ért. 2.) Szétszeded és sima kör alakúval helyettesíted, pár száz forintból megvan, viszont van rá esély, hogy minimálisan szivárog továbbra is."
Elég ha lelépek a gázról hogy fékezzen a motorfék majd újra gázra lépek hogy húzzon a motor. Mindkét esetben klottyan egyet, lóg valami. A váltóhoz hozzá sem nyúlok. És egyértelműen balról jön a hang. Melegben jobban, most a hidegebb időkben kevésbé érezhető.
Udv Cartarsak!Az en t-jetem is elkezdte az olajhutonel engedni az olajat.ChrisVaughn hol talaltal hozza alkatreszt? Mennyibol oldodott meg a dolod? Koszi a segitseget..