Szerintem magától nem fog helyre jönni. Lehet hogy akad a geometria, esetleg túl tölt és letilt egy pillanatra, vagy pont ellenkezőleg nyomás valahol elmegy és a rendszer korrigálja magasabb töltő nyomással, vagy légtömegmérő, vagy légnyomásmérő. Hibajelzés van ilyenkor a műszerfalon, CE lámpa? Ír be valami hibát a vezérlőegységbe?
Van egy autó székesfehérváron, és azt szeretném megkérdezni, valaki nem nézte-e már meg, vagy esetleg mit szóltok hozzá, mert nekem tetszene. a javítást is el tudnám végezni, esetleg, de jó lenne tudni megéri-e, illetve, hol lehet jó áron alkatrészeket suerezni.
A részecskeszűrő nyomáskülönbség hollanderezett fémcsövét lehet valahol külön kapni? Van a csövön (most már csak volt) egy repedés a peremezett rész alatt. Feltételezem itt elszökött a kipufogó gáz egy része ezért volt állandóan valószínűleg P1901.
Részben egyetértek veled, de azért szeretnék protestálni is.
Talán azt kellene megnézni, hogy ez - mármint hogy a tulaj viszi az alkatrészt - miért alakult ki.
Szerelő megállapítja a bajt, majd a monitoron mutatja, hogy mennyibe kerül az alkatrész. Mármint a kedvezmény nélküli árat. Aztán ehhez hozzáteszi a beépítés - rezsióradíj alapján számolt, reálisnak érzett - költségét, és mondja, ennyibe fog kerülni.
Aztán az ember hozzáolvas otthon, és rájön, hogy az 50eFt anyag+20eFt beépítési ktg igazából úgy néz ki, hogy 25eFt anyag + 45eFt beépítés. És akkor nagyon-nagyon átcseszettnek érzi magát.
Amikor egyszer egy szerelő mondta, hogy akkor itt az ár a monitoron (100eFt felett volt az alkatrész ár), és akkor ennyi lesz + beép.ktg, akkor mondtam neki, hogy az ott lévő ár 90%-a beépítve. Majd a fazon mosolygott, és annyit mondott, rendben.
És mindenki jól járt.
Mnt ahogy egyszer találtam egy szerelőt, aki már eleve a "szerelős, kedvezményes" árat mutatta a monitoron, és erre tette rá a beépítés ktg-ét. Ez így korrekt, kár hogy a srác csak az egyszerűbb munkákat vállal, számítógépes hibakeresés nem az asztala.
Az autószerelő bizalmi állás, én azt szoktam mondani, hogy a férfiak "nőgyógyásza".
Megtalálni azt a szerelőt, aki nem ver át, arra már-már azt lehet mondani, amit te is szoktál: "Csodák holnaptól!"
Itt még az alkatrész árát az is befolyásolja hogy milyen minőségű, melyik gyártó termékét veszi meg az ember. Pl.: mikor annak idején a 620-as roveren 3 havonta felső lengőkarokat kellett cserélni, vagy összekötőket az nem volt olyan vicces, csak azért mert akkor még a nagyobb árfekvésű alkatrészeket nem vettem meg, zöld fülű voltam. Mondhatnám az volt a tanuló pénz. Azóta csak olyan alkatrészeket veszek meg amik megbízhatókká váltak az idő folyamán. Pl.: lemförder jelen esetben az axiál csukló és összekötő tekintetében. Ezek közel sem olcsó alkatrészek, de más vélemények alapján megbízhatóak és akár 150ekm-et elmennek.
Pl seat cordoba 1,6 b 2001 lambda szonda "nagyok" ára ~48000ft kedvezménnyel ~24000ft Ő 11800-ért hozta igaz h csatlakozó nélkül. A rosszról le kellett vágni és az újra rárakni. 2 éve rendben teszi a dolgát.
Amit leírtál, abban sok érdekes dolog van.
Amit 11,800 Ft-ért megkapsz, az nem az a szonda, amit a "nagyok" 48,000-ért árulnak.
Több, mint vsz. kínai klón. Az, hogy kínai, még nem baj, de hogy sok köztük a gagyi, az már inkább. Ezek -általában- ha pl. monitorszondaként használják őket, még úgy elműködgetnek. Szabályzó szondák esetében jóval magasabb a hőmérséklet, ezt nagy részük nem tolerálja, van hogy pár perc és KO.
A másik lehetőség: lenyúlt szonda. Van a piacon bőven. Csak a rendőr ne jöjjön utánna...
Más.
Boldog-boldogtalan kap (majdnem minden nagykertől) 40...45% engedményt.
Tulaj boldog, megveszi, leteszi a szerelő elé: tessék beépíteni.
A szerelők meghatározó része vagy elengedi eleve a kedvezmény egy részét az ügyfélnek, vagy a vállalási díjából enged.
Ha a tulaj hozza az alkatrészt, akkor nyilván nincs az alkatrészre garancia a szerelőnél, másrészt -csodák holnaptól- egészen másként fog festeni a vállalási ár, a szerelő holnap is ki akar nyitni, ahhoz neki bevételt kell csinálni. Ismerek nem egy szerelőt, aki nem épít be ilyen-olyan hozott alkatrészt, inkább lemond arról a megbízásról. "Tessék mondani, maga az étterembe a hóna alatt viszi a marhahúst a kajához?"
Egyet értek a kedvezményes témával. Nekik így is haszon van rajta különben nem érné meg nekik, szóval tudom hogy iszonyat nagy árréssel dolgoznak. A mindent nem lehet itthon megcsinálni elvet elfogadom, viszont az nem opció hogy akár másfél 2 hónapot is várok az időpontra. A jó szerelőknel nagyon sok munkájuk van, lásd Besze Sanyiék (BmS). A legtöbb esetben mindennel utána olvasok, ha van videókat nézek stb.
A részecskeszűrő probléma már apróbb jelzésekkel célozgatott hogy nincs minden rendben. 2x hibakód de törlés után még jó volt ismét 10 ekm-ig. Utoljára ez már nem segített. Az autó kipufogója és a lökhárító alja is kormos. A teljesítmény az szépen lassan kevesebb lett az autóban és már nem ment úgy. A hibakódnál pedig értelem szerűen vészfutásba tette. Én nem tartom elegáns módszernek a kiiktatását. Így marad a csere.
A részecskeszűrő problémádnak milyen jelei voltak a menettulajdonságban? Én megvettem az autót és rá három napra 3000 körül dadogott ill. letiltott. Kiolvastuk a hibát, töröltük de visszajött. Felmentem pestre egy részecskeszűrő tisztításra de neki se állt a szaki, mert megnézte a kocsi hátulját, tiszta korom volt és mondta, h fölösleges nekiálni mert ez szét van olvadva, át van szakadva a szűrő. Én kiírattam az ecu-ból a részecskeszűrőt aztán kivettem fizikailag is. Tényleg szar állapotban volt. A tuningos srác ajánlotta és kiírta az ecu-ból az egr-t meg a pillangószelepet is.
Én is hasonlóképpen vagyok. Mondeo2 1,8 td-m volt 12 évig. Mindent én csináltam mert így volt olcsó. A kasznizástól a teljes fényezésen át, hengerfejezés, futómű, ülésfűtésre és szélvédőfűtésre átalakítás, szélvédőcsere stb, de ez most más világ. Tanulgatom amit lehet de itt sokmindenhez nem lehet már hozzányúlni. Az alkarészkereskedő hálózatokról meg annyit, h ez a 40-50% kedvezmény egy parasztvakítás. Én egy kis maszek autósboltban vásárolok és nem volt még olyan alkatrész amit ne tudott volna olcsóbban hozni mint a "nagyok" kedvezményes ára és minőségi cuccokat hoz a családias vevőkörnek. Ha esetleg probléma van akkor kiharcolja a garanciát és nem széttárja a kezét. Ilyen kereskedők kellenének. Pl seat cordoba 1,6 b 2001 lambda szonda "nagyok" ára ~48000ft kedvezménnyel ~24000ft Ő 11800-ért hozta igaz h csatlakozó nélkül. A rosszról le kellett vágni és az újra rárakni. 2 éve rendben teszi a dolgát.
A "boltos" én vagyok egy személyben meg a "szerelő" is. :D
Igazából ez úgy néz ki hogy amit lehet magam csinálok az autón és amit nem tudok otthon megcsinálni azzal elviszem. Az egyik alkatrész kereskedés hálózatnál meg jelentős kedvezményem van, így magam szerzem be az alkatrészeket is. Csak most fáj azért egy kicsit két kilót kiadni.
Akkor hátul is ki kellene cserélni. Nem nagy munka, hamar megvan. Beszéld meg a boltossal, h hozzon mindkettő méretből és visszaviszed amelyik megmarad.
Köszi az infót. Nekem elől nem kopog, legalább is nem hallani hogy kopogna bármi is az első futóműben. Mivel az axiál csuklókat cserélem meg az összekötőket, gondoltam akkor egyúttal ott kicserélem újra a szilenteket egyben a stab pálcákkal. Hátul a jobb hátuljában viszont van kopogása a stabilizátornak, ha sokat megy hulpis egyenetlen úton.
Szia! Én két hete cseréltem hátul stab' szilentet. Autóboltos barátom mondta, h hoz 18-as és 19-est is mert meg tud kopni maga a rúd is, ezért gyártják így. Így is történt! 2 hónapja vettem az autót, ki tudja mióta járt az előző tulaj így az autóval, pedig kopogott rendesen. Bal oldalra felment a 18-as olyan kopott volt ,jobb oldalra pedig a 19-est tudtam felrakni.
Közben beszéltem BP-n a Teamtwork gömbcsuklós munkatársával / szakemberével. Szerinte toronycsapágy irányába kellene elsőnek nézni, mert a gömbcsukló inkább kopog mint sem roppanó hangot adjon magáról. Ugyan elfelejtettem írni korábban, amit a telefonban elmondtam a beszélgetés során, hogy nem minden esetben ad hangot. Inkább ritkán ha számszerűsíteni kellene akkor mondjuk 10 alkalomból 1x, max 2x jön elő. Leginkább akkor, amikor merőleges parkolásból teljesen alászedett kormánnyal fordulok ki (tolatva) és tekerem vissza a kormányt a másik irányba.
Srácok, ha valaki tud ebben kérdésben segíteni azt nagyon megköszönném. Az autóhoz 2 féle stabilizátor szilentet lehet kapni. 24 mm vagy 25 mm. Mivel szombaton így is úgy is cserélek több alkatrészt az autón jó lenne ezeket is cserélni, de egy kör alatt jó lenne megejteni nem pedig szétszedni megmérni aztán megrendelni stb. Valaki meg tudja mondani hogy melyik való az enyémhez?
Amolyan közérdekű információként. Azt hiszem írtam, korábban ha nem, akkor most írom. Horvátországot ugye szépen megjártuk az autóval. Rá 2 napra pedig megdöglött a DPF. 192 ekm van most az autóban. Próbáltam menet közben törölni a tárolt hibát hogy hátha regenerál de 500 m és újra megjött. Új szűrőt Pénteken vehetem át. Szombaton csere + axiál csuklók + összekötők + üa. szűrő + olaj meg a hozzá tartozó dolgok. Egyébként az axiál csukló tud roppanó hangot kiadni ha egyik végállásból tekered vissza a kormányt? . (Rugó nincs eltörve néztem)
Nekem pont az lenne gányolás, ha valahova oda tennék egy nem odaillő órát. :) Tudom ez csak nézőpont kérdése és csupán csak elméleti szinten érdekelt a dolog, mert összehozni valószínűleg elég költséges lenne, ellenben a külön órát bele rakni.
"Szóval szerintem kicsit túlhájpolják a Priust..."
LOL
Használtan nagyon megéri. Egyébként belül nem kicsi a Prius 2-3 cm-el kisebb mint a 9-5 ugyanazon belső méretei. (Tengelytáv, az első üléseknél a szélesség pl egyforma) Töréstesztje is van olyan jó mint a 9-5 nek. (7 légzsák vezetőnek térdlégzsák) Régen ezen 2 adattól hogy hanyatt estünk. Szóval Astrához hasonlítani nagyon nem szerencsés.
(csomagtartója kisebb, viszont jellegéből fakadóan hosszú tárgyak beletehetők)
Kidolgozása "gyengébb" viszont nem néznek ki úgy a kezelőszervei mint a 80-as évek orosz számológépei. (9-5 OG) Városban SOKKAL jobb a Priust használni mert olyan mint egy villanyautó autópályán meg SOKKAL jobb használni a 9-5-öt mert nem zúg emelkedőn (meg "megy " rendesen. ) 130 konstans sebességnél nincs hangja. Ha feljössz egyszer Pestre megmutatom.
"Vagy egy Opel Ampera is bejön nekem...(3.5-4 misért vehető is az 5 éves modellek..)"
A piac eldöntötte melyik alkalmasabb normál közlekedésre: több mint 5 milló Priust adtak el pedig nem olcsó.(hosszabb ideje is forgalmazzák) Amperának 1 db. szervize van az is Bp-en. Priusnak ha azt mondom 50 akkor keveset mondok sok magán szerviz is van.
4M (14M forint volt az előző tulajnak) forintért vettem 98 E km-el 4 évesen a 9-5-öt
4M (10.5 Forint volt az előző tulajnak) forintért vettem 103E km-el 4.5 évesen a P3-at.
Tehát láttunk már olyan autót ami viszonylag rövid idő alatt nagyot veszít az értékéből. :)
53 E kilométert ment Prius (felét városban) 7 éves múlt továbbra sem akar elromlani, a 9-5 a múlt héten is elnyelt 75E forintot, rekordot döntött 3 hibát produkált EGYSZERRE: akkumulátor, generátor, fűtéscsap. Az én hibalistám is van olyan hosszú mint a tied. :)
Nem egy kategória üzem biztonság szempontjából a 9-5-el.
A fogyasztást nem is említem mert amit szoktál emlegetni országút + faluk KRESZ-t betartva 9-5 7l/100km A Priusnak 4l/100km. Külvárosban ha használom a két kocsit 9-5 pont a duplája, belvárosban dugóban pedig 3x-4x fogyasztástól akármeddig. Autópályán 100 felett + 3 L/100km az eltérés tetszőleges tempónál.
A Ct 200 az sokkal de sokkal kisebb belül nem is drágább egyébként mint a Prius.
Ha valakit érdekelnek az apró technikai "dolgok" : A Toyoda HSD rendszeren felül van benne: Atkinson ciklusú változó szelepvezérlésű benzinmotor. CPU vezérelt elektromos vízpumpa, kipufogó által melegített hűtőkör, "brake by wire", villanymotorral hajtott scroll kompresszoros klíma, Kamm-forma (amit utálok egyébként), teljesen be van burkolva a kocsi alja, könnyű magnézium ötvözetű aluminium felnik dísztárcsával!. Ezek mind a fogyasztást csökkentő megoldások.
Nincs benne hosszbordás szíj, kuplung, generátor, önindító. EGR visszavezetés van mint a dízelekben 200E kilométerenként kell általában tisztítani 20 KHuf ha nem sajátkezüleg csinálja valaki.
Az elektromos "játékszerek" mint HUD beparkolás stb. nem játszanak azok nemrég terjedtek el ezért nem számítanak az összehasonlításban.
Bocs ha nagyon OFF és hosszú voltam úgysem megy ez a fórum és nem én kezdem. :)