Házimozisok az alábbiakat ugorják át, mivel egyrészt "jobban tudják";) másrészt mindenki arra veri el az összekuporgatott pénzét, amire neki jólesik.
A rendszerfüggőség mellett durván helyiségfüggő, hogy mennyire működik a "dobd le és hallgasd". A Rádaynak minden "hibája" ellenére voltak óriási előnyei:
- földszint, régivágású fa parkettával
- vastag téglafalak, 3 méter feletti belmagasság
Akusztikai mérésre és "kezelésre" sok pénzt el lehet költeni, de általában nem érdemes. Amit nyernénk a réven, bőven meg kell fizetni a vámon...
Nem csupán a szobán múlik, hanem a készülékek, hangdobozok és azok installálásától is függ, hogy jó-e zenét hallgatni egy adott helyiségben. Ugyanakkor nem kell túllihegni ezt a dolgot (sem).
Megboldogult Csontossal több olyan lakásban is voltam, ahová Audio Note rendszert vagy hangdobozokat adott el, ám túl sokat nem is lacafacáztak az installálással. Ha a Merlin szállította ki a cuccot, többnyire lebaszták valahova, ahol volt hely, és bekapcsolták, haccójjon...
A Ráday utcai Merlinben - ahol kriminális elrendezéssel "keresztben" szóltak a szobákban a rendszerek - is előfordult, hogy egy ismerősömmel órákig tologattuk a Note dobozokat, de Csontost baromira nem érdekelte, hova rakjuk, időnként unottan megkérdezte, hogy "így jobban tetszik?"... "Jól van akkor" - de valójában mindegy volt, mit hova rakunk.
Középkategóriát megfizethető áron? Nincs más választás, irány a használtpiac. De erre alaposan fel kell készülni (... leírni is hosszú lenne). Hogy hová mi kerüljön, a kísérletezés során majd kiderül:) Ez nem vicc, hanem a kőkemény akusztikai (+ a fene tudja, milyen) valóság. Az első "hifis" szobámat muszáj volt komolyabban átrendezni, addig sehogy sem jött össze normális hang.
nem tudom mennyire él még ez a topic, tanácsra lenne szükségem: épül a családi házunk, jelenleg még csak a nyers falak állnak. segítséget szeretnék kérni a nappali hangrendszer megtervezéséhez, tudtok ajánlani valakit? felkerestem az Octogon Audiot, ők nagyon igényesek és profik, de azt hiszem nem a mi pénztárcánkhoz illeszkedne az összeállításuk. nem egy audiphil család vagyunk, valami középkategóriás de megbízható összeállítást keresek, illetve abban kellene majd segítség, hogy hova mi kerüljön.
nézegetem még az extreme audio-t illetve a hangszorobolt.hu-t.
Ez a logika a veszélyes "Hamán-Akkormán" ciklus felé vezet. Ha az ember vesz egy harmincX éves használt vasat, valamit kell rákölteni, mert ha az "akkormán"-t veszem meng, valszeg arra is kell. Mint a használt autónál. A Denonnak is van valami kehéje, kikapcsolásnál nagyokat durran. Észrevettem, hogy főleg hosszabb üzemidő után jelentkezik. Annak is műszerésznél lenne a helye.
Szerintem nem rossz ez a Yamaha, mondjuk egy tüzetes összehasonlítást még nem tettem a Denonnal.
Nem értem ezt a csíptetős megoldást, pedig még jobb erősítőkön és hangfalkon is látni.
Annyira nem fontos nekem ez a csere, csak mindig is gagyinak tűnt a csíptető.
1) A közbeiktatott forrasztás-dugó-ajzat-forrasztás lánc bizony ronthat a hangminőségen a szorítósba rögzített ónozott kábelvéghez képest. Lutri, ha nem ismered "személyesen" a felhasznált csatlakozókat.
2) Lássuk a költségvetést:
4db banándugó
+ 4db szerelhető banánaljzat
+ műszerész díja
--------------------
az annyi mint... add el jó pénzért és gyűjts komolyabb erősítőre, amelyről nem spórolták le a banánaljzatot. Kivéve, ha az a Yamaha valami csoda folytán rendkívüli szinergiát mutat a hangsugárzóddal... (Olcsó rendszert én inkább a Denonod köré építenék.)
A banándugós átalakításnak általában semmi akadálya, és korrekt alkatrésszel (nem a kábeles teszkóban beszerzett olcsó "aranyozottal"), szakszerűen kivitelezve egyértelműen növeli az erősítő értékét. Az eddigiek alapján azonban jogos lehet a kérdés, hogy meg tudod-e csinálni? (A tapasztalatszerzést el kell kezdeni valahol... kívánsz-e a későbbiekben ilyesmivel foglalkozni?)
Igen, azért vettem meg, mert pont ugyanezt olvastam róla valahol korábban. Sz-ér-hugyér szereztem me az ebayról.
Lehet, hogy nem is nyúlok hozzá, mert a hangerőszabályozón kívül nem is nyúlok semmihez, még ahhoz se sokat. Inkább az a kérdés, hogy így is érdemes e tisztogatni, vagy, ha nem tekergetek nagyon semmit, inkább hagyjam a fenébe?
Kérdés, mennyire "tisztességes" dolog mondjuk egy Goldring Eroica LX -et afféle "állatorvosi lóvá" alakítani, melyen aztán hatásosan lehet demonstrálni, miért utálják a mozgótekercseseket a könnyűzene-kedvelők.
Nem kell túlkombinálni, pontosan arról írtam, amire a hsz-om mutat (kontaktspray).
Mennyire bonyolult?? Na ez is szépen kezdődik;)
Biztatásképpen: csak egy alapos puceválás után fogod megtudni, hogy melyik potit kell majd kicserélni. Jól gondolod, a szinte beszerezhetetlen fajtát)))
Az A-500 egy jóhangú erősítő amit gombokért meg lehet venni. Nagy előnye hogy a lemezjátszó korrektora az MC fokozattal egyetemben nagyon tisztességes hangú.
Épp most tettem szert egy ugyanilyen Yamahára. Nekem is serceg, de csak egy picit. Mit gondolsz? Akkor is érdemes belefogni? Mennyire bonyolult a kapcsolók és a potik tisztítása?
Az 14952-es hozzászólást nem értem. Talán az A 500 nem kompatibilis a hangminőséggel? Minden relatív....
Na miután megkaptam az említett szettet neki is estem a Yamaha A500-asnak. Összes poti, kapcsoló és csatlakozók a hátlapon kimosva a 3 cuccal. Eredmény pedig fantasztikus!! Előtte a hangerő poti sercegett mint állat, több ponton ki is hagyott. Bemenetválasztó hasonló gondokkal küszködött, de a REC out kapcsoló sem volt mentes ettől.
Most a "kezelés" után semmilyen hibát nem érzékelek, egyet kivéve, azaz hogy a hangerő poti 90-100% között nagyon picit serceg, de nem vészes. Nomeg ilyen hangerőre sosem tekerem ki. De minden más szuper lett. Remélhetőleg hosszabb távon is így marad. :) Ég és föld a különbség, ez viszont tény. Jó ez a hármas cucc. :)
Apropó, tud valaki ajánlani egy hangszóró javító szakit? A JBL L50-eseim mélynyomóit kellene megnézni és esetleg peremezni, mert rezonálnak (azaz mellékhangokat produkálnak). Látszólag rendben vannak.