80m2 egyébként a padlás felület, amiből 55 teljesen szabadon áll, míg 5x5 méter járható. Ott osb lappal van lefedve a szerkezet és a szigetelőanyag. Ezt majd meg kell emelnem valamennyivel a szerkezetet.
már többször is kiszámolták régebben ezeket. Pénzben mérve egy 100m2 es höszig esetén nem nagy az eltérés. Nem éri meg az árát a jobb és drágább 0,035 lambdáju anyag vétele. Olvass vissza vagy 1-2 évet mennyit is jelent 0,03 értékkel jobb. Érdemesebb azt hiszem az olcsobból egy 5cm-el vastagabbat tenni.
Közben kerestem egy kicsit a goglival és érdekes infot találtam !!!
Van egy közetgyapot "Termolife eko" ennek feltünően jobb a lambda értéke (0,033) mig a többi ismert márkának 0.039.
Na ez mitöl van? Reklám fogás vagy tényleg ennyivel jobb lenne ez? És ráadásul az ára is hasonlo a 0.039 es társaihoz.
Sokat ne foglalkozz vele. Ezek a számok csak hozzávetőlegesek. Nagy ritkán kimérik laborban, aztán térfogatsúly alapján ráírják.
Egy hőszigetelő anyagnál sok egyéb tulajdonságot is figyelemebe kell venni. pl. hogy mekkora a tartása. A padlásfödémre általában a legolcsóbb tekercses szálas anyagok megfelelnek. hacsak különleges terveid nincsenek a padlástérrel. Pl. tárolás . Azért a padlás ablakokhoz vezető úton keményebb hőszigetelő anyag ajánlott.
"A kavicsbetonra 5 centi üveggyapot van elhelyezve, rajta egy fólia."
Ha az a fólia párazáró, akkor SÜRGŐSEN tüntesd el onnan.
Ezután vásárolj még 20-25 centi üveggyapotot és terítsd rá a meglévő 5 centire.
A hőszigetelő réteg legyen összefüggő és körben a födém széleinél legalább 15-20 centi szélességben szorosan simuljon össze az oldalfalakon lévő hőszigeteléssel.
Ezzel a födém hőszigetelése kész.
Ha a tető csepeg, akkor teríts a födém hőszigetelésre páraÁTERSZTŐ fóliát.
Az ablak káva néhány helyen VB pillér mellé került. 5cm XPS káva szigetelés mellett is hőhidasnak érzem a csomópontot. A teljes külső síkra tolás nem megoldás a redőnytok miatt. Van más anyag, illetve egyszerű megoldás erre problémára? Tudna valaki segíteni?
Ja, közbe olvastam én is h nem ajánlják mindet grafitoshoz. Viszont én a purhab felé hajlok, tehát purhabbal ragasztanám, és ragasztóval tapaszolnám. Itt jön a következő kérdés: ehhez a hálózáshoz jó lenne sima vakolóhabarcs is? Az azért olcsóbb ahogy nézem. Vagy csak ez a ragasztó?
nemrégiben vásároltam egy 2005ben épült házat, melynek a padlástere nem beépített. 15 centis kavicsbeton födém van rajta. A kavicsbetonra 5 centi üveggyapot van elhelyezve, rajta egy fólia. Én ezt az 5 centit nagyon kevésnek tartom.
azt szeretném megkérdezni, hogy Ti mit javasolnátok, mennyivel és mivel legyen ez megtoldva?
Ahogy számoltam régen, kb. tökmindegy hogy a négy méterből 3 vagy 3,5 méter a grafitos, egy árra jött ki. Persze ez attól függ, milyen vastag a lábazati, meg milyen árban vannak.
A lécet le lehet szedni, gondolom az indítósín azért van, mert alulról gyorsabban fel lehet szórni a falra, és nem kell annyit szarakodni.
Egyébként meg annyi indítósíntől nem lesz akkora hőhíd, hogy olyan brutális %-al csökkenne a tüzelőmennyiség...
De ha egy méteren van a lábazat, és kővel van kirakva, valamint nincs idő és ember síkba vakolni a lábazatot, akkor rá lesz téve a méteres xps és kész, csak nem lesz olyan szar, majd jól körbekenetem velük alul-felül. A lapokat amúgy is körbekenik + pogácsa, és úgy ragasztják, másképp oda sem engedném őket a házhoz...
Persze hogy működik a vízorros meg a léces megoldás is, mind a kettőt olyan szakemberek írták itt le (nem a mekkmester, hanem a vundergraft, meg egy akit kitiltottak valami nevetséges indokkal), akinek még a lábújjáig sem ér a ,,mesterek'' kb. 80%-a... nekem is jöttek, hogy ötczentitszoktunkfőnökbővenelégaz...
Dobj fel egy fényképet vagy egy rajzot, mert anélkül még félre is beszélhet belőled a kannásbor :D
Amúgy meg ha nem figyelsz a nyelvedre, megint kénytelen leszek megfenyegetni, hogy el foglak küldeni a tudodhová... ahová nem szeretnéd, és ezen a sok szmájli sem segít. Jószándékkal ír az ember szakmailag korrekt hsz-t egy kb. móricka ábrával sem bíró hsz-ra, amiben kb. minden fontos dolog hiányzik, ami van, az is nehezen értelmezhető, előbb magyarázd meg mi a gond a hsz-ommal, aztán megbeszéljük.
Amúgy meg jöhettél volna két hónappal korábban, mert mint látod, ilyen fos hsz-ra hétfőre nagy eséllyel nem lesz semmi megoldás...
Üdv Olvtársak ! Remélem lesz értelmesebb válasz is ,mint TW olvtársunké,addig kénytelen leszek ezt kívülről megtanulni,mert ez az Ő Doktori Disszertációja !:-)
Ui:Nem Én értékeltem túl a - -al a dolgozatot !:DDD
Jó, ha nem akarod, akkor szerintem úgy fogják hagyni a szakik. Próbáld meg elérni, hogy legalább bekenjék az alját ragasztóval, hogy lezárjon, mert ha alul bejut a hideg levegő, akkor bachatod. Esetleg vágj 3szögeket, felül 10cm, alul 0-hoz közeli, csúnya lesz, de le fog nyúlni a hőszigetelés a födém alá, és majd rámondod hogy ,,modern'' megoldás, mivelhogy beleolvad a szigetelés a fal síkjába, ezzel szimbolizálva a globális világrombolást meg egyepetye...
A lényeg, hogy ne maradjon rés, amin keresztül bejut a hideg a szigetelés és a fal közé. Annál jobb lesz a szigetelés, minél nagyobb utat kell megtenni a levegőnek, minél nagyobbat kell hogy kerüljön. Pl. sima padlástér szigetelés esetén a födémre gurítottam 20cm gyapotot, igen, lehetett volna többet is. A széleinél meg egyrészt lenyomkodtam a cseppenőlemezig, a második réteget meg felhajtottam a fóliára. A maradék anyagot meg körbe a szélére tettem le, de ezt csak azután, hogy a tűzfalnál felhajtottam ameddig tudtam a maradékot. Meg a tűzfal maga is teljesen le lesz szigetelve min 12 cm grafitossal, vizuális okokból, de a hideg levegőnek így jó nagyot kell kerülnie, így jobb is lesz a szigetelésem. De elég ha egy métert mész a födém fölé tűzfal esetén. Az a legjobb, ha összeér a gyapot meg a grafitos, de nekem ez lehetetlen.
Elvileg ha kellően vastag az a hőszigetelés, akkor semmiféle gondot nem szabad hogy okozzon, max a hőhíd elvisz valamennyit. Nekem is lesz indítóprofil, mert így vállalták, és kétszer annyi melódíjat nem fogok másnak kifizetni, aki könyv szerint csinálja...
De eszembe jutott egy megoldás, hagyd ki az indítóprofilt, kezdjék felülről, megoldható? Aztán alul valahogy a legalsó táblát hálóval együtt teszik fel, és behajtják mögé... vagy alá, vagy vízorros élvédőt tesznek, arról ugyan úgy le fog csöpögni a víz, mint az indítóprofilról.
Vagy vízszintbe felcsavarnak pár tetőlécet, erről indítják az alsó táblát, és ha ragad meg át van kenve az alsó tábla teteje hálóval meg ragasztóval, vagy amikor megköt a ragasztó, akkor leszedik a léceket, és megy rá a vízorros élvédő, azt úgyis a tábla aljára kell hajtani, van 10*15cm-es, leragasztják oszt csókolom, ezerszer jobb mint az indítóprofil.
Amúgy a mi házunkra az indítóprofil kb. 20-60 ezer forint, attól függően hol veszed. És 120-130 ezer a 8 cm xps, szóval olcsóbb nem lesz... én egy méter magas lábazatról beszélek, erre megy az xps, mivel neked nem így lesz, így nem is jöhet szóba az xps, csak a különbségről írok, hogy max vékonyabb xps-el lenne olcsóbb.
Zsákos és zsákos között állítólag komoly különbségek vannak, főleg a műgyanta tartalom terén. Amelyikben sok jó műgyanta van, az állítólag ragad bármihez, ami nem poros vagy zsíros.
1 db 8cm XPS lap 2263Ft azaz: 1132Ft / 2,5m (30cm magasan illik tehát 1 tábla 2,5m hosszan használható)
Ez 100Ft / 2,5m különbség. Egy átlagos kádárkockán ez 13,5 m2 2000Ft/m2 munkadíjjal is csak 28000Ft-al több összesen. Csak az az aluprofil egy jó nagy hűtőbordaként a lábazati szigetelés meg egy paplanként van jelen. Ha ráadásul az aluprofil a téglára is kerül még későbbi gondok is lehetnek bent.
Én visszavinném a tüzépre és kicserélném 6-8cm XPS-re és a homlokzati szigetelést a lábazatira ültetném.
Üdv Olvtársk ! Ha minden igaz hétfőn kezdik a szigetelésem elkészítését (10cm grafit reflex,baumitos rendszer)!Olyan kérdésem lenne,hogy a falaimnak csak a felső traktusa lesz beszigetelve , az indító sin aljával mit kezdjek ,hogy színezni lehessen ,mert az lesz a kontur a régi/új szigetelt rész között ?:-)
Azért van, aki megpróbálja, ahogy annó a miénken is a kocsmából, vagy honnan felfogadottak. Nyomásra érezni, hogy mozog néhol , a dübelek tartják, na meg a hálós vakolat. :(
Ezért is kell majd még rá eps, és az egészet rendesen rögzíteni.