"(még a kimondottan "francia autókra szakosodott" "területi" szerelő sem)..
Igaz Ő Renault -ra "szakosodott".."
Ami nem csoda, mert tök más történet a két típus.
"bár én biztosan nem szerelek szét semmilyen panelt "
Arra készülj fel, hogy szakszervizben sem. Adott esetben majd BSI-t akarnak cserélni (már ha egyáltalán rendelhető még hozzá) , akkor is, ha az a fajta BSI-d van, amiben cserélhető a relé.
igen a teljesítmény kimeneteket állítja alapértékre. BSI vezérlőegységeibe elektronikus és szoftveres túláram kapcsolók fokozatos integrálására kerül sor.
De ez a funkció BSI függő (a picasso-ban biztos ilyen BSI van) a XSARA II- nem tudom melyik szoftver ill, hardver verziótól érhető el, magyarul nem biztos hogy tudja ezt a funkciót a a BSI-d!!!
Alkalmazás a következo CITROËN jármuvekhez : Kezelt ügyfél tünetek. Xsara 2 (OPR 9002 óta) Xsara Picasso (9492 OPR szám óta) - A légkondicionáló nem termel hideg levegőt. - Egyéb tünetek
4 Működési elvek, emlékeztető. A légkondicionálót a jármu több vezérloegysége is irányítja. FIGYELEM : Ez az ellenorzési dokumentációt, csak a BSI tesztelésére ad módot, és a légkondicionáló komplett muködését nem tárgyalja.
A légkondicionáló kompresszor tengelykapcsoló elektromos vezérlését, a központi intelligens vezérlőegység közvetlen, elektromos kimenete biztosítja. 5 Programozás. A programozási paraméterek egy bizonyos mennyisége a központi intelligens vezérlőegységben van tárolva : A légkondicionáló funkcióval összefüggő paraméterek beállítása : Ť A légkondicionáló megléte ť paraméter (Igen/Nem), Ť Szállítási mennyiségben és hőmérsékletben szabályzott légkondicionáló jelenléte (RFTA) ť paraméter, ŤA légkondicionáló VAN opció ť paraméter, Ť Diagnosztika nélküli légkondicionáló ť paraméter, Ť A légkondicionáló típusa ťparaméter.
A teljesen automatizált légkondicionálóval (RFTA) szerelt járműveknél, ellenőrizze, hogy a légkondicionáló vezérlőegysége, jelen van állapotúra van-e programozva. (Meglévő vezérlőegységek programozása).
FIGYELEM : A programozási paraméterek kijelzésének feltétele, hogy azok jelen legyenek a központi intelligens vezérloegység programjában. A jelzett paramétereket a diagnosztikai muszer, a központi intelligens vezérloegység programverziójának megfeleloen, részben vagy teljes mértékben kijelzi.
Miután kommunikációs kapcsolatba lépett a központi intelligens vezérlőegységgel, és kiválasztotta a KÉZI PROGRAMOZÁS, majd a BEÁLLÍTÁS menüket, a paraméterek elérhetők
7 [G12][S01] Semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanelen. Abban az eseten, amikor semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanel kijelzojén, bármilyen muveletet is hajt végre a légkondicionáló szabályzó kapcsolóival : A diagnosztikai muszerrel lépjen kommunikációs kapcsolatba a légkondicionáló vezérloegységgel. Végezze el a hibakiolvasását.
Amennyiben nincsenek tárolt hibák, a központi intelligens vezérloegység leszerelése nem engedélyezett, lépjen kapcsolatba a vevoszolgálattal.
8 [G12][S02] A légkondicionáló nem termel hideg levegot. Az elvégzendo muveletek : A diagnosztikai muszer segítségével lépjen kommunikációs kapcsolatba a központi intelligens vezérloegységgel. Válassza ki a Ť MUKÖDTETOK TESZTELÉSE ť, majd a Ť Légkondicionáló ť menüket. végezze el a Ť Légkondicionáló kompresszorvezérlés ť muködtetésének tesztelését.
Abban az esetben, amikor a kompresszor tengelykapcsolója aktiválása megtörténik, a központi intelligens vezérlőegység minden gyanú felett áll, leszerelése nem engedélyezett (ellenőrizze a légkondicionáló funkció biztonságát).
A BSI-ben van e letárolva (A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat) ha zárlat volt talán leoldott a kimenete!! BSI függő
BSI reset: Ha tudja a BSI szoftvere (????? hardver,szoftver verzió nem tudom)
MEGOLDÁS Egy vagy több kimenet visszakapcsolása: FIGYELEM: - Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt). Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet). - A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére. FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem. 1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje. 2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait. 3) Nyissa ki a vezető ajtót. 4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül). 5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt. 6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva. 7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.
Akkor már csak az a kérdés, hogy hol is van megbízható szerelő, aki nem csak olvassa, hanem érti is a hibakódokat (és meg is tudja javítani).
A Citroen M5Center -t azért kérdeztem, mert sokan sokfélét mondanak rá.. Ha valakinek van konkrét tapasztalata velük (most nem a sógorom haverjának a kisöccse kocsiját elcseszték -re gondolok), kérem ossza meg velem..
Ha valaki nyugodt szívvel tud ajánlani egy szerelőt Budapest (és-vagy) környékén, azt nagyon megköszönném.
A legbiztosabb a kiolvasásra a gyári szintű diag. Nem tudom, hogy milyen egyéb más diaggal lehet biztosan és pontosan kiolvasni.
A relét lehet, hogy lehet cserélni, lehet, hogy nem. Attól függ, hogy milyen BSI van a gépben. Az újabbakat már leöntötték gyantával, abban már nem cserélhető sajna.
A távirányítót nem tudom, először azt kell megnézni műszerrel, hogy ad-e ki jelet. Lehet, hogy egyszerűen csak elromlott a táv és nem akart az ember annyit költeni rá, amennyibe egy új, gyári táv kerül hanem vett bele egy olcsó univerzálisat.
A hibakódot ki tudom olvasni, de ha pl. a BSI-ben a kompresszor reléje a rossz (ami szokott), akkor még hibakód sem biztos, hogy lesz benne. Persze, ha paraméterekben az látszik, hogy a BSI kapcsolja a kompresszort, az meg mégsem kap áramot, akkor meg is van a hiba. (feltéve, hogy nincsen kábelprobléma a kompresszor és a BSI között)
Látszólag minden rendben van vele.. azt kivéve, hogy a légkondi nem kapcsol be.
Ahogy te is írtad.. mind a két irányban (külső - belső keringtetés) minden fokozat, minden állás működik.. zöld gomb világít.. (ki - be lehet kapcsolgatni) de a légkondi nem akar menni.. "Rövidre kötve" kapcsol és tolja a hideget rendesen.. Ezért is kellene valaki, aki ki is tudja olvasni a BSI (!?) hibakódot..
Bocsi a fűtő ventilátor motorod megy? csak azért kérdezem mert ha nem megy (pl nekem 1fokozat kapcsolója nem működik,2,3,4 fokozat megy! manuális működési mód) akkor a klíma kompresszor kuplung gerjesztő tekercse nem kap vezérlést! AC gomb benyomva zöld visszajelentő led világít!
tehát: AC gomb benyomva zöld led világít klíma nem megy mert az 1 fokozat kapcsolója nem jó fűtőmotorom áll! 2,3,4,fokozatban tökéletesen működik! manuális működés!
Citroen M5 ről mi a véleményetek? Sajnos a Xsara légkondija még mindig nem működik (ahol most van, ugyan azokat a dolgokat zongorázta végig, amit a többi szerelő is, pedig konkrétan megbeszéltük vele, hogy a "com" tiltja le). Persze hogy meg tudják csinálni.. hát nem sikerült.. Végső elkeseredésemben, M5 center lesz belőle.. Vélhetőleg horror áron..
Ha esetleg tudtok ajánlani valakit, ne tartsátok magatokban..
Igazából mindenféle szilent szakszerű cseréjéhez szükséges valamilyen speciális szerszám.
Az egy másik kérdés, hogy ezzel-azzal azért megoldható a csere ezek nélkül is gyakran, azonban szerintem ne rójuk fel egy szerelőnek, ha nem akar vacakolni ilyesmivel megfelelő szerszámozottság nélkül.
Nem mennék bele, hogy milyen sérüléseket lehet okozni pl. a lengőkaroknak a nem a célnak megfelelő eszközökkel a csere során és ennek milyen következményei lehetnek később. Vitát sem szeretnék erről, hogy márpedig milyen szuperül ki lehet fűrészelni, meg belekalapálni a szilentet, stb. stb. . :-P
..a lambda szonda lehet akár jó irány is , az első kérdésem is ide akart kilyukadni ....a keverék képzésben csak az első vesz részt , elég először azt cserélni és lehet hozzá univerzálist kapni baráti áron ...valamint a vízhőmérséklet jeladó is tud akár ilyet okozni ahogy más is ajánlotta ...
"belül nincs kontakthiba, akkor cserés lenne az egész motor. "
Belül is lehet "kontakt hiba", pl. a bronzkeféknél. És egyáltalán nem feltétlenül cserés az egész motor.
" Belül csak az lehet és akkor értem miért kellett koppintani rá. Ragadt a relé benne."
Belül, ha a bronzkefék elérik azt a kopottsági szintjüket, hogy felütközzenek a saját kábelüknél (vagy koszosodás miatt megszorulnak kicsit), akkor tud előállni az a helyzet, hogy nem indít, de kopogtatás után meg igen.
Aztán még lehetne ezt fokozni azzal, ha a behúzó szálon nem érkezik megfelelő erősségű áram, akkor is tud olyat, hogy kattan, de nem indít és ezt sem állandóan, van amikor meg indít.
...a szívósor mögött , mellett benyúlsz és kitudod tapogatni az önindító kábeleit , smink tükörrel akár be is leshetsz oda ... de az akksi sarukat is érdemes lenne időnként megtakarítani....