Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301845

 

Mégis mi a rák indokolhatja technikailag, hogy egy meghibásodáskor, a kérdéses alkatrész felett még 300% tökéletesen működő alkatrészt is ki kelljen kukázni?

Ha egy BMW motorban megreped ket henger között az öntveny ... akkor meg ki kell kukazni az egesz motort a 2-3000 mozgo bütykevel, bizbaszaval, bigyojaval, csapagyaval (es ez nem BMW specifikus) ... minden henger (5-6) m1 a kukaba ...

Majd latjuk, hogy bevalik-e a Tesla javallata, ... hogy az e-motor kibir ~1 millio km-t, az akku pedig 1300-1500 ciklust (ami ~500 km hatotav eseteben 5-600 000 km-re lenne eleg ... vagyis egy akkucserevel el lehet egereszmi ~1 millio km-t).

(A napokban volt egy hiradas, hogy egy tuneziai taxisofor egy 47 eves Mercedessel eddig 1,2 millio km-t ment. Persze ez nem egeszen biztos, mert az ora 100 000 km-kent lenullazodik).

Előzmény: GPS (301793)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301844

Az oroszokat ismét és ismét meg akarták szállni, kb olyan neuralgikusak ( JOGGAL ! ) mint a zsidók...

 

Előzmény: Rangun (301842)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301843

Mekkora annak a valószínűsége, hogy a skandináv törmeléklejtő (a tengerben) megmoccan és egy cunami letarolja a Csatornát?

Volt már olyan az emberiség történetében, hogy 40 km-re ment be a cunami a szárazföldre... Mindmeghaltak. Nyilván...

 

Én nem mondanám semmire, hogy "soha"

 

Előzmény: padisah (301838)
Rangun Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301842

Persze nem ilyen egyszerű a dolog, mert bár ez a két alternatíva van az orosz nép előtt, azért Putyin személyes érdeke, ellentétes az orosz népével, neki a saját hatalma megszilárdítása a fontos, azt meg könnyen el lehet érni a nacionalizmus szításával, amihez kell a Krím megszállása.

Előzmény: Rangun (301841)
Rangun Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301841

Ellehet dönteni , hogy fejlődni s erősödni szeretnének az oroszok, vagy szopni, rajtuk múlik a dolog.

Előzmény: ,m,1710 (301840)
,m,1710 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301840

Ha valaki tényleg aszthiszi, hogy a Orosz visszavonul Krimböl az nem reális gondolkodásu

 

Ez a Ö "játszterük" mindeg is azvolt a Cártol kezdve többszáz éve

Előzmény: ,m,1710 (301837)
_Berci Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301839

 

Erre az a duma ugrik be nekem, hogy "Milyen káprázatosan gyönyörű lenne a Föld - ha nem laknák emberek".

 

Ket planet tarsalog egymassal. A Föld aszongya:

- Te nekem valami komoly bajom lehet ... allandoan olyan szarul erzem magam ...

A masik:

- Hat az talan a homo sapiens miatt lehet.

- És ez igy sokaig ilyen rossz marad?

- Ááhh, ne aggodj ... nemsokara megint egeszseges leszel, ... mert az nem tart sokaig.

 

Előzmény: GPS (301791)
padisah Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301838

http://www.world-nuclear-news.org/NP-Moon-urged-to-halt-South-Korean-nuclear-exit-0507174.html

 

megszólal néha a JÓZAN ÉSZ is, csak sajnos az őrület lehurrogja

 

410 tudóssal szemben bármikor fel lehet sorakoztatni 41000 adminisztrátort akik halálosan be vannak szarva hogy egy Fukushima-i baleset megismétlődik Koreában, ami ugyan nem földrengésveszélyes, de ez senkit se érdekel

Előzmény: padisah (301821)
,m,1710 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301837

Persze, hogy aláirta Trump, hiszen mitt tegyen, még egy prezidet sem mehet neki a 98% nak

átjátszották,

tulzásba viszik a Trump ellenes kampányt, mert csa azért tették.

ez a Orosz ellenes "megerösitett" szankcio vissza fog ütni Europára is

GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301836

 

Az evi egymillio legyartott motornal pont 20 millio euros pluszkoltseg.

 

... a 20-30 milliárdos (20-30 ezer milliós) árbevételhez képest.

 

Milyen %-ról beszélünk? 0,1...0,06% %-ról?  Ennyi ár-többletet talán még a vevős is kifizetne, nem?

.

Előzmény: Törölt nick (301831)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301835

Sötétződek!!!!!! :-)

Előzmény: padisah (301821)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301834

"egybol sokkal olcsobbak lesznek az ilyen megoldasok, ahol kihuzza a teljes blokkot es rendben is vagyunk."

 

Hát persze. Sokkal olcsóbb 4 darabos trafó-blokkot kihúzni a helyéről... mint 1 darabot. És ezt te el is hiszed, igaz?

 

Ez kb. olyan, mint a lehúzós, tolvaj-szerviz ahova egy ismerősöm vitte az autóját mert folyt egy hátsó fékhengere és ahol egy irtózatos előkalkulációt állítottak ki neki.

100 ezres nagyságrendűt. 1 darab szivárgó munkahengerért.

 

Kiderült, hogy ők munkahengert CSAK PÁRBAN cserélnek (WTF? Ugyan miért? Egy hidraulikus féknél - kidobják a jót is?)

 

De ez nem elég, mert ők ha fékhez nyúlnak, akkor kicserélik mind a 4 betétet, mindkét oldalon (még ha tök-jók is)..és a poén: kötelezően elküldik leszabályozni a dobokat is. Ha jó, ha nem - akkor is.

 

Erre az udvaron kicseréltem neki a munkahengert kb. 1 óra alatt, mert nehezen jött ki a fékcső-hollender (5800 Ft volt az alkatrész).

 

Rá 2 napra vizsgára vitte az autót, méghozzá a KPM-hez, ahol rendesen szarakodnak ám (hatóság, hejj) - és az autó csont nélkül átment, tökéletes fékekkel.

És ezért kértek (volna) 100+ ezret a szervizben.

 

Megjegyzem ez vagy 5 éve volt - azóta se kellett a fékhez nyúlni, pedig volt már két műszakija is azóta.

.

 

Előzmény: Törölt nick (301828)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301833

Azert kell belesutni a lengokarba, mert ugy biztosan ott marad, ahova szantak es nem allitodik el... tenyleg annyira hianyzik a korszak, amikor minden hetvegen ala kellett fekudni a kocsinak, meghuzni a kilazult csavarokat, ujrakenni a tomiteseket es mindent beallitani?

 

Na ezert epitik fixre ezeket a szarokat, hogy ilyen ne legyen.

Előzmény: GPS (301829)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301832
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301831

"Mégis hány euro töblettköltség lenne egy 4-es trafóblokk helyett hengerenkénti trafót alkalmazni? 10 euró? 20?"

 

Legyen 20. Az evi egymillio legyartott motornal pont 20 millio euros pluszkoltseg.

Előzmény: GPS (301829)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301830

Amugy sincs annyi, 100 euro korul van egy Opel gyujtomodul.

 

De teljesen igazad van, sajnos a kelet-europai sokadik tulajdonos nem nagyon bir elvonatkoztatni a sajat helyzetetol...

 

Nekem par hete volt a Prius muszaki vizsgan. Fuggetlen szervizben. A hatso fektarcsakat kellett cserelni, amugy nem volt semmi baja az autonak. ja es csinaltattam egy klimatisztitast is -> 550 euro.

 

Fater kerdezte hogy nem lehetett volna felszabalyozni a tarcsakat (esztergalyos az oreg) mondom neki hogy nemtom, szerintem az itt dragabb lett volna mint venni ket ujat...

Előzmény: Törölt nick (301828)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301829

 

"de ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, 3.5Millio"

 

Én 10 év garit adnék az autókra úgy, hogy évente fél millát kötelezően a márkaszervízbe kelljen hagyni - "periódikus revizió" jogcímen.

Különben ugrik a gari.

Jaa és minden fogyóeszközt (olajat, szűrőket, mindent) kizárólag csak a márkától lehessen vásárolni hozzá - a normál, piaci ár mondjuk 2,5x -ért.

 

Hagyjuk már ezt a simliskedést.

 

Mégis hány euro töblettköltség lenne egy 4-es trafóblokk helyett hengerenkénti trafót alkalmazni? 10 euró? 20?

 

Vagy mégis hány euró többletköltség lenne nem belesütni a szilentet a lengőkarba - hanem cserélhető szilentekkel ellátni - hogy egy tetves kis szilentért ne kelljen egy baszott-nagy (és tökéletes) lengőkart a szemétre dobni - úgy teljes egészében?

5 euró/ autó? Vagy az is felmenne akár 10 Euro-ra is?

 

Shadow-nak: a Peugeot 307-es ben is egyben van a 4 trafó - csak szólok. Az van a másik vejünknek - a minap láttam pont.

.

Előzmény: z_a_p (301826)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301828

"Vajon akkor is ilyen nagyvonalú lennél, ha neked kéne kifizetni 70 ezer Ft-ot azért, mert a 4-ből 1 trafó meggárgyult?"

 

Oke szamoljuk at rendes penzbe 70eFt, az nagyvonaluan 300 €... ennel valamivel tobbet szoktam kifizetni a kotelezo szerviz nevu izere (kvazi ugye olajcsere). Mennyi lehet az 1.5 munkaora, plusz filleres alkatreszek?

 

Nem a kelet-europai Jozsi es Tarsa Megoldjuk Okosban Bt.-nel szervizelo juzer az autogyarto celcsoportja... onnantol, meg, hogy kivaloan kepzett (hehe) nyugati autoszerelot kell megfizetni egybol sokkal olcsobbak lesznek az ilyen megoldasok, ahol kihuzza a teljes blokkot es rendben is vagyunk.

Előzmény: GPS (301825)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301827

nincs ebben semmi szelhamossag. Azert kerul az Opel annyiba amennyibe, mert a vegletekig optimalizalva vannak a gyartasi koltsegek.

 

Vegyel BMWt-t, abban kulon cserelheted a trafokat.

Előzmény: GPS (301824)
z_a_p Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301826

Kedves leendo ujauto tolajdonos!

  1. Autojat ugy terveztuk, hogy olcson gyarthato legyen. Igy jelentosen csokkenteni tudjuk az arat, igaz szervizeles/alkatreszek tobbe kerulhetnek, de ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, 3.5Millio
  2. Autojat ugy terveztuk, hogy dragabban gyarthato, de olcsobban szervizelheto legyen. Igy dragabb az ara, viszont a szervizeles/alkatreszek joval olcsobb is lehet. De ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, viszont a kov tulajok orulni fognak neki. 4.5Millio

Nos?

Előzmény: GPS (301824)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301825

 

Olcsón akarsz tiszta ice motort mondjuk mechanikus megszakítós elosztóval? Nem fog menni :-)

 

Mi köze van a mechanikus megszakítónak ahhoz, hogy a 4 darab trafót egybe építik - és 1 darab meghibásodása esetén a másik 3, tökéletes darabot is ki kell fizesd.

 

Vajon akkor is ilyen nagyvonalú lennél, ha neked kéne kifizetni 70 ezer Ft-ot azért, mert a 4-ből 1 trafó meggárgyult?

 

Vagy neked van tipped arra, hogy műszakilag és környezetvédelmileg miért lehetetlenség hengerenként megoldani a gyújtást?

Vagy akkor már "piszkos" lenne az a motor - szerinted?

.

Előzmény: mica-r (301823)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301824

 

Menjenek a k. anyjukba az ilyen simlis, szélhámos mérnökök (és gyártás-menedzserek).

 

De nem tudom min csodálkozol, mert rengeteg autóban kettesével adják elő ugyanezt az útszéli lehúzást.

Arra még azt mondják, hogy tiszta szerencse, hogy csak egy darab tök-jó trafót kell a szemétre dobni - és nem 3-at.

.

Előzmény: Törölt nick (301814)
mica-r Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301823

Olcsón akarsz tiszta ice motort mondjuk mechanikus megszakítós elosztóval? Nem fog menni :-)

Előzmény: GPS (301803)
mica-r Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301822

Pedig azt is kell !

Előzmény: Törölt nick (301820)
padisah Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301821

nem kell különösebb beruházás, csak egy engedély a hivataltól

 

látva a zöldek folyamatos erőfeszítéseit az obstrukcióra, az a darab papír bizony simán kerülhet 50 milliárd euróba

ennyibe kerül megfelelni a kifejezetten obstrukciós céllal kitalált szabályozásnak

 

azért kevésbé dekadens társadalmakban zajlik az élet:

http://www.world-nuclear-news.org/NN-Three-Chinese-reactors-approach-commissioning-2407174.html

Előzmény: szilvatövis (301816)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301820

latok en, csak nem kommerszet :)

Előzmény: mica-r (301817)
mica-r Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301818

Nyilván egyszerűbb és olcsóbb. Ezért olcsó az Opel.

Előzmény: Törölt nick (301815)
mica-r Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301817

Ha látnál többféle autót és több megoldást, akkor a 20 évvel ezelőtti SAAB motorokon 3X ennyibe kerülő trafósort is ismernéd :-)

Előzmény: Törölt nick (301814)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301816

Szinte ingyen. Az 55 milliárdba ezeken túl már a Fukushima utáni biztonsági szigorítások költségei is benne voltak, de ez az összeg öt év alatt 100 milliárdra nőtt, ezt linkeltem az előbb.

Amúgy mennyivel növelik a reaktorteljesítményt? Mert ugye pár százalékhoz nem kell különösebb beruházás, csak egy engedély a hivataltól. Viszont mennyivel jobban hangzik, lehet érvelni vele, erre költjük a milliárdokat.

Előzmény: padisah (301811)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301815

gondolom igy sokkal olcsobb gyartani, es egyszerubb a soron beszerelni. Es gyanitom hogy a 4 trafonak egy elektronikaja van.

Előzmény: szilvatövis (301812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!