Persze nem ilyen egyszerű a dolog, mert bár ez a két alternatíva van az orosz nép előtt, azért Putyin személyes érdeke, ellentétes az orosz népével, neki a saját hatalma megszilárdítása a fontos, azt meg könnyen el lehet érni a nacionalizmus szításával, amihez kell a Krím megszállása.
megszólal néha a JÓZAN ÉSZ is, csak sajnos az őrület lehurrogja
410 tudóssal szemben bármikor fel lehet sorakoztatni 41000 adminisztrátort akik halálosan be vannak szarva hogy egy Fukushima-i baleset megismétlődik Koreában, ami ugyan nem földrengésveszélyes, de ez senkit se érdekel
"egybol sokkal olcsobbak lesznek az ilyen megoldasok, ahol kihuzza a teljes blokkot es rendben is vagyunk."
Hát persze. Sokkal olcsóbb 4 darabos trafó-blokkot kihúzni a helyéről... mint 1 darabot. És ezt te el is hiszed, igaz?
Ez kb. olyan, mint a lehúzós, tolvaj-szerviz ahova egy ismerősöm vitte az autóját mert folyt egy hátsó fékhengere és ahol egy irtózatos előkalkulációt állítottak ki neki.
100 ezres nagyságrendűt. 1 darab szivárgó munkahengerért.
Kiderült, hogy ők munkahengert CSAK PÁRBAN cserélnek (WTF? Ugyan miért? Egy hidraulikus féknél - kidobják a jót is?)
De ez nem elég, mert ők ha fékhez nyúlnak, akkor kicserélik mind a 4 betétet, mindkét oldalon (még ha tök-jók is)..és a poén: kötelezően elküldik leszabályozni a dobokat is. Ha jó, ha nem - akkor is.
Erre az udvaron kicseréltem neki a munkahengert kb. 1 óra alatt, mert nehezen jött ki a fékcső-hollender (5800 Ft volt az alkatrész).
Rá 2 napra vizsgára vitte az autót, méghozzá a KPM-hez, ahol rendesen szarakodnak ám (hatóság, hejj) - és az autó csont nélkül átment, tökéletes fékekkel.
És ezért kértek (volna) 100+ ezret a szervizben.
Megjegyzem ez vagy 5 éve volt - azóta se kellett a fékhez nyúlni, pedig volt már két műszakija is azóta.
Azert kell belesutni a lengokarba, mert ugy biztosan ott marad, ahova szantak es nem allitodik el... tenyleg annyira hianyzik a korszak, amikor minden hetvegen ala kellett fekudni a kocsinak, meghuzni a kilazult csavarokat, ujrakenni a tomiteseket es mindent beallitani?
Na ezert epitik fixre ezeket a szarokat, hogy ilyen ne legyen.
Amugy sincs annyi, 100 euro korul van egy Opel gyujtomodul.
De teljesen igazad van, sajnos a kelet-europai sokadik tulajdonos nem nagyon bir elvonatkoztatni a sajat helyzetetol...
Nekem par hete volt a Prius muszaki vizsgan. Fuggetlen szervizben. A hatso fektarcsakat kellett cserelni, amugy nem volt semmi baja az autonak. ja es csinaltattam egy klimatisztitast is -> 550 euro.
Fater kerdezte hogy nem lehetett volna felszabalyozni a tarcsakat (esztergalyos az oreg) mondom neki hogy nemtom, szerintem az itt dragabb lett volna mint venni ket ujat...
"de ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, 3.5Millio"
Én 10 év garit adnék az autókra úgy, hogy évente fél millát kötelezően a márkaszervízbe kelljen hagyni - "periódikus revizió" jogcímen.
Különben ugrik a gari.
Jaa és minden fogyóeszközt (olajat, szűrőket, mindent) kizárólag csak a márkától lehessen vásárolni hozzá - a normál, piaci ár mondjuk 2,5x -ért.
Hagyjuk már ezt a simliskedést.
Mégis hány euro töblettköltség lenne egy 4-es trafóblokk helyett hengerenkénti trafót alkalmazni? 10 euró? 20?
Vagy mégis hány euró többletköltség lenne nem belesütni a szilentet a lengőkarba - hanem cserélhető szilentekkel ellátni - hogy egy tetves kis szilentért ne kelljen egy baszott-nagy (és tökéletes) lengőkart a szemétre dobni - úgy teljes egészében?
5 euró/ autó? Vagy az is felmenne akár 10 Euro-ra is?
Shadow-nak: a Peugeot 307-es ben is egyben van a 4 trafó - csak szólok. Az van a másik vejünknek - a minap láttam pont.
"Vajon akkor is ilyen nagyvonalú lennél, ha neked kéne kifizetni 70 ezer Ft-ot azért, mert a 4-ből 1 trafó meggárgyult?"
Oke szamoljuk at rendes penzbe 70eFt, az nagyvonaluan 300 €... ennel valamivel tobbet szoktam kifizetni a kotelezo szerviz nevu izere (kvazi ugye olajcsere). Mennyi lehet az 1.5 munkaora, plusz filleres alkatreszek?
Nem a kelet-europai Jozsi es Tarsa Megoldjuk Okosban Bt.-nel szervizelo juzer az autogyarto celcsoportja... onnantol, meg, hogy kivaloan kepzett (hehe) nyugati autoszerelot kell megfizetni egybol sokkal olcsobbak lesznek az ilyen megoldasok, ahol kihuzza a teljes blokkot es rendben is vagyunk.
Autojat ugy terveztuk, hogy olcson gyarthato legyen. Igy jelentosen csokkenteni tudjuk az arat, igaz szervizeles/alkatreszek tobbe kerulhetnek, de ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, 3.5Millio
Autojat ugy terveztuk, hogy dragabban gyarthato, de olcsobban szervizelheto legyen. Igy dragabb az ara, viszont a szervizeles/alkatreszek joval olcsobb is lehet. De ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, viszont a kov tulajok orulni fognak neki. 4.5Millio
Olcsón akarsz tiszta ice motort mondjuk mechanikus megszakítós elosztóval? Nem fog menni :-)
Mi köze van a mechanikus megszakítónak ahhoz, hogy a 4 darab trafót egybe építik - és 1 darab meghibásodása esetén a másik 3, tökéletes darabot is ki kell fizesd.
Vajon akkor is ilyen nagyvonalú lennél, ha neked kéne kifizetni 70 ezer Ft-ot azért, mert a 4-ből 1 trafó meggárgyult?
Vagy neked van tipped arra, hogy műszakilag és környezetvédelmileg miért lehetetlenség hengerenként megoldani a gyújtást?
Vagy akkor már "piszkos" lenne az a motor - szerinted?
Szinte ingyen. Az 55 milliárdba ezeken túl már a Fukushima utáni biztonsági szigorítások költségei is benne voltak, de ez az összeg öt év alatt 100 milliárdra nőtt, ezt linkeltem az előbb.
Amúgy mennyivel növelik a reaktorteljesítményt? Mert ugye pár százalékhoz nem kell különösebb beruházás, csak egy engedély a hivataltól. Viszont mennyivel jobban hangzik, lehet érvelni vele, erre költjük a milliárdokat.