Amugy sincs annyi, 100 euro korul van egy Opel gyujtomodul.
De teljesen igazad van, sajnos a kelet-europai sokadik tulajdonos nem nagyon bir elvonatkoztatni a sajat helyzetetol...
Nekem par hete volt a Prius muszaki vizsgan. Fuggetlen szervizben. A hatso fektarcsakat kellett cserelni, amugy nem volt semmi baja az autonak. ja es csinaltattam egy klimatisztitast is -> 550 euro.
Fater kerdezte hogy nem lehetett volna felszabalyozni a tarcsakat (esztergalyos az oreg) mondom neki hogy nemtom, szerintem az itt dragabb lett volna mint venni ket ujat...
"de ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, 3.5Millio"
Én 10 év garit adnék az autókra úgy, hogy évente fél millát kötelezően a márkaszervízbe kelljen hagyni - "periódikus revizió" jogcímen.
Különben ugrik a gari.
Jaa és minden fogyóeszközt (olajat, szűrőket, mindent) kizárólag csak a márkától lehessen vásárolni hozzá - a normál, piaci ár mondjuk 2,5x -ért.
Hagyjuk már ezt a simliskedést.
Mégis hány euro töblettköltség lenne egy 4-es trafóblokk helyett hengerenkénti trafót alkalmazni? 10 euró? 20?
Vagy mégis hány euró többletköltség lenne nem belesütni a szilentet a lengőkarba - hanem cserélhető szilentekkel ellátni - hogy egy tetves kis szilentért ne kelljen egy baszott-nagy (és tökéletes) lengőkart a szemétre dobni - úgy teljes egészében?
5 euró/ autó? Vagy az is felmenne akár 10 Euro-ra is?
Shadow-nak: a Peugeot 307-es ben is egyben van a 4 trafó - csak szólok. Az van a másik vejünknek - a minap láttam pont.
"Vajon akkor is ilyen nagyvonalú lennél, ha neked kéne kifizetni 70 ezer Ft-ot azért, mert a 4-ből 1 trafó meggárgyult?"
Oke szamoljuk at rendes penzbe 70eFt, az nagyvonaluan 300 €... ennel valamivel tobbet szoktam kifizetni a kotelezo szerviz nevu izere (kvazi ugye olajcsere). Mennyi lehet az 1.5 munkaora, plusz filleres alkatreszek?
Nem a kelet-europai Jozsi es Tarsa Megoldjuk Okosban Bt.-nel szervizelo juzer az autogyarto celcsoportja... onnantol, meg, hogy kivaloan kepzett (hehe) nyugati autoszerelot kell megfizetni egybol sokkal olcsobbak lesznek az ilyen megoldasok, ahol kihuzza a teljes blokkot es rendben is vagyunk.
Autojat ugy terveztuk, hogy olcson gyarthato legyen. Igy jelentosen csokkenteni tudjuk az arat, igaz szervizeles/alkatreszek tobbe kerulhetnek, de ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, 3.5Millio
Autojat ugy terveztuk, hogy dragabban gyarthato, de olcsobban szervizelheto legyen. Igy dragabb az ara, viszont a szervizeles/alkatreszek joval olcsobb is lehet. De ez ont nem igazan erinti, mivel kap 3-5 ev garanciat, viszont a kov tulajok orulni fognak neki. 4.5Millio
Olcsón akarsz tiszta ice motort mondjuk mechanikus megszakítós elosztóval? Nem fog menni :-)
Mi köze van a mechanikus megszakítónak ahhoz, hogy a 4 darab trafót egybe építik - és 1 darab meghibásodása esetén a másik 3, tökéletes darabot is ki kell fizesd.
Vajon akkor is ilyen nagyvonalú lennél, ha neked kéne kifizetni 70 ezer Ft-ot azért, mert a 4-ből 1 trafó meggárgyult?
Vagy neked van tipped arra, hogy műszakilag és környezetvédelmileg miért lehetetlenség hengerenként megoldani a gyújtást?
Vagy akkor már "piszkos" lenne az a motor - szerinted?
Szinte ingyen. Az 55 milliárdba ezeken túl már a Fukushima utáni biztonsági szigorítások költségei is benne voltak, de ez az összeg öt év alatt 100 milliárdra nőtt, ezt linkeltem az előbb.
Amúgy mennyivel növelik a reaktorteljesítményt? Mert ugye pár százalékhoz nem kell különösebb beruházás, csak egy engedély a hivataltól. Viszont mennyivel jobban hangzik, lehet érvelni vele, erre költjük a milliárdokat.
Semmi ellentmondás, a Napenergia & Szélenergi a jövöjé
egy fan nyilvánvalóan ezt mondja, logikus hogy ő ebben hisz, csak éppen a tények inkább azt mutatják, hogy a dolog egy zsákutca (a már sokat elismételt peremfeltételek mellett: tehát mérsékelt égövi országban kevés napsütéssel és tengerpart nélkül)
Pl.: A Xsarában is így volt, 70 ezerbe fájt a csere, ha jól emléxem, de előtte még szétvágta a vezérlőt is, mert xara volt a szűrése és a hibás trafó impulzusai valami portot kinyírtak benne... legalább is a szakik szerint. Sosem találtuk meg a tényleges baját.
1) Ahead of the April presidential election, the Socialist Party's presidential candidate, Francois Hollande, has proposed reducing nuclear's share of the country's energy mix to about 50% by 2025, down from the current level of almost 75%. However, in a report released in November 2011, Union Francaise de l’Electricite (UFE), the French professional association for the electricity industry, concluded that this would be costly, raise energy prices and increase carbon emissions.
2) EDF announced its Grand Carénage life extension program for the existing fleet in France in 2011. Under this investment program, the company planned to spend around €55 billion on upgrading its plants to improve their performance and enable their continued operation.
tehát nem csak üzemidő hosszabbítás, hanem teljesítmény növelés is lesz
"Nebasszamármeg, hogy bármilyen indokkal is menteni lehessen azt - hogy egy megnyekkent gyújtótrafó miatt másik 3, tökéletesen működő darabot is ki kelljen kukázni."
Pontosan melyik autoban es melyik motorban van igy?
Az EU-ban már betiltották a villanykörtéket, a porszívókat, a gázkészülékekeket, a házakat... még is világítunk, porszívózunk, fűtünk, és lakunk. Van élet a betiltás után is. Egy kicsit más...
Azokon kívül, akik végül a profitot zsebre teszik, MINDENKINEK érdeke (közvetve még nekik is érdekük, mertha kihalnak a fogyasztóik+dolgozóik, akkor nem lesz aki gyártson-vegyen).
WTF? Netán azt akarod mondani, hogy csak úgy működöképes a rendszer, ha a gyártók pitiáner, aljas simliskedéssel és kényszerítőzéssel - indokolatlan pénzeket sajtolnak ki az after-sale marketből?
Nebasszamármeg, hogy bármilyen indokkal is menteni lehessen azt - hogy egy megnyekkent gyújtótrafó miatt másik 3, tökéletesen működő darabot is ki kelljen kukázni.
Vagy szerinted ez így teljesen okés?
Miért azokat akarod MEGINT kalapálni, akik ugyan valóban képtelenek megjavítani valamit, de AZT azért észreveszik, hogy valami nem stimmel....
Érdekes, a MS-ot, vagy a Google-t szorgalmasan büntetgetik ezermilliárdokra, szinte havonta - mert ilyen-olyan, vélt, vagy valós fogyasztóvédelmi jogokat sértegetnek.
Árgus szemekkel figyelik - és büntetik is.
Amit én felvetettem az egy égbekiáltó, kombinált fogyi- és környezetvédő disznóság (környezetpusztító tolvajlás) ... de úgy látszik, hogy ez tök-rendben van minden felkent hatóság szerint.
Az a baj, hogy teljesen rafixalodtal az autogyarakra. Tiltsuk be az ICE motorokat? OK. De akkor ne alljunk meg itt, hiszen a legnagyobb kornyezetszennyezok kurvara nem az autok. Tiltsuk be a kozuti szallitast, a futest, a nagyfogyasztasu telefonokat, televiziokat, a repulest, a hajozast, buntessunk meg mindenkit aki 15 foknal tobbet tart telen a lakasban.
Mivel te is elsz, eszel, iszol, sot ide irogatsz, azt kell mondanom hogy egyszeruen hipokrita vagy, es csak azert rugdosod az autoipart, mert az egy konnyu celpont.