Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160645

Igen, ahogy írtam nekem is ez a tapasztalatom, sőt konkrétan ezzel a motorral is ez volt.

Viszont kijelenteni, hogy ebben az esetben sem sérült a szelep, azt én nem merném, pedig szinte biztos, hogy nem :)

 

 

Előzmény: 409 (160638)
szeekelymarci Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160644

Szép estét! 

Egy kérdés: delphi injektorból  EJBR04101D helyett a EJBR 02101Z  kezdetű berakható-e? Mármint nem elvileg, mert kinézetre okés,amúgy jó lesz-é?

 

Logan 1.5 dci K9K lenne, hoztak bele egy felújított injektort,mert egyet darabokból raktak össze,nem is volt a vezérlőben átírva a kódja.

Hibakódként DF173 /befecs. prog. -nincs kód a memóriában/ ill 020341- ismeretlen volt a tárolóban, ami törlés után most még vissza sem jött!

Elég lesz és megjavul ettől a porlasztó cserétől, ami amúgy most is kielégítően megy?

 Köszi! 

cam aro Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160643

+1

itt szinte az osszes ujkori himbas megussza. 

talan egyrol vettem le a fejet mert bukott a veszteseg teszten,

(kalapalom a szelepeket, kozben nyomaseses a szkopon. > ha szelep szorul kiderul ) 

 de ott is csak a szelepulesre feltapadt kosz szivatott meg. 

 

az 1.8 tdci nem himbas.

de azon a dugok is megrogynak. :( 

Előzmény: 409 (160638)
Dorka 57 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160642

Igen.

Ahogy nézem, a szíjtárcsát át kell tenni a régiről.

Előzmény: Tucana03 (160641)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160641

Üdv ezt a vízpumpát a bordásszíj hajtja bem a vezézműlánc ugye?

https://cromax.hu/hutorendszer/vizpumpa/vizpumpa/vizpumpa_ssangyong_75661

Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160640

Köszi!!

Előzmény: 409 (160638)
Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160639

Szia! A vezérlés rögzitő az nagyon kellene és a feszítőt meghúzó is véleményem szerint ezek létfontosságúak! Meglehet ezek nélkül is csinálni de te tudod!

Előzmény: omada (115483)
409 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160638

 

 Ami a fejemben van most és diesel, az egy 2.5 Mazda, 2-szer szakadt a szíja, mindkétszer megúszta himbákkal. (mindkétszer túlhordta a szíjat) Volt egy 2.0 TDCI, annak első lendületből levettük a hengerfejét, de semmi hibája nem volt. Mármint a himbákon kívül. Azt mindet cseréltük. Azóta 80-100ezret ment. 2.0 CR TDI, nem vettük a hengerfejet, összes himba/szelepemelő csere és ment tovább. Ez is közel járhat a 100ekm-hez.  Nem annyira ritka az ilyen, himbás motoroknál.

Előzmény: Kisa (160634)
409 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160637

 

 Az, hogy "dupla szelep", nem jelent semmit ilyen szempontból, mert sokkal vékonyabb a szelepszár és a tányér is kisebb, vékonyabb. A kuka motor meg egy marhaság, többnyire csak a szelepek és/vagy a szelepemelők/himbák sérülnek, ha alapjáraton vagy indítózással történik ilyen gebasz. Persze az sem olcsó.

Előzmény: Petya77 (160632)
Kisa Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160636

Én a veztengely fedelét azért levenném.

Elég hülye konstrukció, sok mindent kell hozzá bontani, nem lehet csak úgy belenézni. Viszont, ha nem találsz benne sérült himbát, akkor szerintem a szelepeknek sem lesz bajuk.

 

 

Előzmény: Petya77 (160632)
papuaz Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160635

Inkább az volt a jellemző ,hogy amikor felmelegedett a motor akkor szabadon elforgott a ventilátor pedig szorulni kellett volna neki.

Előzmény: Tucana03 (160626)
Kisa Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160634

Igen, ezért is írtam, hogy megúszhatja, de sérülhet is.

 

Viszont épp egy ilyen motorral, csak a 4 hengeres Opelben lévővel volt egy szíjszakadásos melóm pár éve.

Ott a tulaj bevállalta, hogy csak himbákat cseréljünk (talán hat volt elrepedve), ne bontsuk szét az egészet.

Vesztesége nem volt a szelepek nem hajlottak el.

Összeraktuk, a következő olajcseréig nem volt baja, majd eladták.

 

Ez persze csak egy szerencsés eset is lehetett, túl nagy a rizikó. Egy leszakadt szeleptányér mindent elintéz a motorban az biztos.

Előzmény: mica-r (160633)
mica-r Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160633

Kap pofont a szelep, megzömítheti a szelepszárat. Ebből később előfordulhat szeleptányér leszakadás. (ez általános tapasztalat, nem biztos hogy ennél megtörténik, ha elég gyenge a himba)

Előzmény: Kisa (160631)
Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160632

Köszönöm! Vajon okot adhat a reménykedésre ,hogy 20v röl beszélünk és itt ugye dupla szelep van mind 2 oldalon és a dupla szelep dupla annyit bir valamint nagyon gyenge volt az aksi alig tekert már .. 

Előzmény: Kisa (160631)
Kisa Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160631

Megvan az esélye, hogy elgörbíti,megrepeszti a himbákat. Szelepek megúszhatják, mivel függőlegesen állnak.

Érdemes lenne ránézni, mert eltörik és telehullik tűgörgővel az egész.

Kisebb himba deformációt hangból még észre sem veszel, mert utána tud menni a hidrotőke.

Előzmény: Petya77 (160627)
Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160630

Szia Köszi az értelmes választ meg ,hogy nem az ékezetekkel voltál elfoglalva ...Azért írtam mert bár egyforma erővel ugrik át 5x de szét paráztattnak hogy mégsem lesz jó meg kuka az egész motor ... Ránéztem a neten de azt láttam hogy a szelephimba gyengébb mint a szelep ezért szerintem ott kellett volna eltörjön a szelephimba kerekénél.. Namost ha ott törik el akkor valóban szia kompresszió! Nekem látszolag megvan mert ha nem lenne akkor nem egyenletessen tekerné az önindító hanem sietne egyet ott ahol könnyebben fel tud menni nem?

Előzmény: 409 (160628)
409 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160629

A Mercedes ezt a viscot 89-97 között használta a 300 és 320-as G típusban.

Előzmény: Tucana03 (160626)
409 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160628

 

 Meg tudja ölni egy indítózás is, gondold át, a lendkerék mekkora tömeg. De van, hogy semmi baja sem lesz. Ezt így nem fogja senki sem biztosra megmondani.

 Mondjuk nem értem miért kérdezed, amikor azt írod, hogy a "kompresszió megvan".  ??

Előzmény: Petya77 (160627)
Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160627

Sziasztok van köztetek valaki akit javít 2.4jtd 20v motort?

Az lenne a kérdés hogy vezérlés csere után elugrott a vezérműszij 2 fogat amit nem vettünk észre! Áttekertük kézzel de nem a fötengej él hanem a vezérmükeréknél! Akkor ugrott át és nem vettük észre!Ezután öninditoztunk és elakadt a motor! Ekkor észrevettük és összeraktuk a vezérlést ahogy kell minden jelen van! A kompresszió megvan a motor átfordul ! Szerintetek egy sima öninditozástol kuka lett a motor és szétgörbült minden halál vagy simán elakadt a dupla szelepben és csá indit és örül? Nagyon érdekelnek a válaszaitok? ; )

 

Tucana03 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160626

Hogyérted hogy nem voltak jók? Mi nem lehet benne jó? Későn kapcsoltak vagy mi? 

Előzmény: papuaz (160624)
Roadkill Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160625

Értem. Köszönöm!

Előzmény: 409 (160571)
papuaz Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160624

Nekem w124 300 Td van az autómba .Több viscot is vásároltam már(sachs ,hella ,stb) nem volt jó egy se. Mindet vissza kellett küldeni .Volt köztük nonim németből az volt a legjobb igaz az szinte állandóan hajtott valamiért.Más ismerős is panaszkodott ,hogy vásárolt és nem jók. Bontottat tettem fel ez közel van a valósághoz még.

Előzmény: papuaz (160623)
papuaz Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160623

W124 de konkrét típust nem tudok mert mindegyikre mást és mást hoznak a katalógusok. De kézbe véve nem látszik nagy különbség köztük.

Előzmény: Tucana03 (160622)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160622

http://forum.rextonhub.com/rexton-270xdi-cooling-fan-viscous-coupling-t199-210.html

 

Az oldal alján találtam valami merci viscot az melyik mercire jo azt nemtom kideríteni

Zoli550 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160621

Először keress összefüggést a Merci viszkoval,hátha tényleg van közös alkatrészük. Ha ráér holnap megnézem neked amennyire tudom hogy a te alkatrészed mibe volt még felhasználva. Csak a legjobb minőségűt szabad megvenni,legalábbis én már szívtam olcsó viszkoval. 

Előzmény: Tucana03 (160619)
cam aro Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160620

 Miben mások az olcsóbbak?""

 

...nincs rajtuk allami tamogatas. 

Előzmény: Tucana03 (160619)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160619

Akkor beszerzek egy viscot. A következő kérdésem hogyha az átmérő és a venti lyukszáma és távolsága, illetve a felfogatás is stimmel egy visconál akkor azt megvehetem? Lehet az bármelyik autóhoz is gyártva? Mivel ssangyonghoz horribilis alkatrész árak vannak ílletve amit gyárilag hoz az 78 000 de van 2 -3 db ami csak 12000- 15000 akkor mi ez a nagy árbeli különbség? Választhatom az olcsóbbat is nem? Miben mások az olcsóbbak?

cam aro Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160618

csak valami emlek, es nem neztem utanna. 

 

van a 409 altal irt bimetalos szelepes rendszer. 

..es van a lamellas, géles rendszer ahol a gél hotagulasa zarja a rendszert.  

ez utobbinal lehetnek tarolasi problemak.. 

ertsd... egy darabig nem ugy mukodik mint ahogy kellene. 

 

viszont az a ssangyong valami merci clone /sor 5 cr / .. azon- ha jol remlik- bimetalos 

viszko van. 

 

...btw.. tok mindegy. 

ha motor fordulatal suvolt a viszko.. akkor az nem jo. 

Előzmény: Kisa (160617)
Kisa Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160617

Nekem rémlik valami sztori vagy 15 évvel ezelőttről, hogy sok új visco a nem "függőleges" tárolás miatt dölgött meg.

Persze itt nem erről lehet szó, csak eszembe jutott.

Akkor érdekes probléma volt, mára már elég okafogyott.

 

Előzmény: 409 (160616)
409 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160616

 

 Az a visco kuplung úgy működik, hogy van az elején egy bimetál, ami meleg hatására elhajlik és lezár belül egy furatot. A fordulatszámhoz nincs köze, akkor old, ha a bimetál visszahűlve visszahajlik és nyitja a furatot. Ha állandóan összezár, akkor vagy folyamatosan melege van, vagy elromlott. Hogy mitől romlott el, azt innen senki sem fogja megmondani. Hogy milyen pozícióba tették le, attól biztosan nem romlik el. Max attól lehet baja, ha a le-felszerelés közben megsérül a bimetál.

Előzmény: Tucana03 (160608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!