Üdv mindenkinek, gyakran benézek ide, különösen most, a katasztrófák idején.
Sajnos a magyar utazási irodák mentalitását nagyobb katasztrófának tartom, mint egy kis szökőárat.
Van itt egy topik korrekt utazási irodák címmel és húsz bejegyzéssel és nulla egyetértéssel.
Nincs viszont feketelista.
Legyen!
Előttem meg írták egy részét. Továbbá az irodák kínálatába szereplő hotelek kb 80%-ba még előző nap is lehetséges foglalni. Mondjuk a holnapi dátum Törökország esetén és az azt követő 2 hét pont necces a ramadan vége miatt.
A többi utazási iroda hogyan oldja meg, hogy oda viszi az utasait ahova hónapokkal korábban befizettek? Ha mindenhol ez lenne a rendszer, hogy csak 1-2 héttel korábban foglal az iroda, senkit nem tudnának a lefoglalt helyre vinni csak a maradékra.
Ha valaki ránézett a Titanic oldalára, láthatta hogy már 2 hete fullon van, legközelebbi szabad időpontjuk Július 21!!! Az iroda nem fog konkrétan foglalni, max az utazás előtt 1-2 héttel, esetleg ahol engedik ott foglal majd opciósan.
Akkor, csak az utazási iroda a felelős. Ez esetben pedig hazudnak, ugyanis azt írja "Pár perccel ezelőtt érkezett az értesítés,hogy a Titanic Deluxe Belek szálloda nem tudja fogadni 06.24.-ével a utasainkat." Azért érdekelne, ha ebből nem lesz utazás, kit terhel a felelősség. Gondolom senki nem lesz aki kártérit, ugyanis ebben az országban bármit meg lehet csinálni...
Sziasztok! Úgy látom nem vagyunk egyedül... Leírom a saját verziómat. (Indulhatunk.hu, Emagon keresztül BFD) Tegnap(06.22.) délután ír az utazásunkat szervező hölgyike egy levelet, hogy a Titanic Deluxe sajnos nem tud fogadni minket. Szombaton utaznánk, a pénzt már tavaly decemberben!!!! kifizettük. Felajánlottak egy másik alternatívát, szintén 5*, ultra all inclusive ellátás, nem rossz a hotel, az értékelések is rendben vannak, de eléggé túlzsúfolt lehet a hely. 750 szoba, szorozzuk fel 2 fővel, az 1500 ember... Azt írtam elfogadjuk, ha kompenzálásképpen tengerre néző szobát kapunk. Ezt még tegnap 16:00-kor megírtam, azóta várok a válaszra. Nagyon érdekelne egyébként, hogy kit terhel a felelősség. Amikor tavaly decemberben kifizettük a pénzt, úgy érzem előfoglaltunk, akkor most kamuzik az utazási iroda, vagy a Hotel volt gané és akik kevesebb pénzt fizettek, azt csak úgy visszamondják utazás előtt 48 órával?
Mivel 4-en utaztok ha jól rémlik, mindenképp 100-120ezer ft felé taksálnám a kompenzáció mértékét. Ugyanis elég sok dolog van ami felsorolhatóan hátrányosan érint benneteket.
Tegnap a felajánlott opciót elfogadó levelembe belefogalmaztam, hogy a két szállodát nem tartom egymás alternatívájának, de mivel belekényszerítettek egy ilyen helyzetbe az utolsó pillanatban, nincs más választásom, mint elfogadni azt (gyerekek, szabadság). Azt is beleírtam, hogy szándékomban áll a kialakult helyzetről a helyszínen jegyzőkönyvet felvetetni és hazaérkezés után megtenni a szükséges lépéseket.
Nincs standard erre. Kint jegyzőkönyvet vetess fel az idegenvezetőnél hogy miben ért hátrány, nem gond ha ezt előre itthon is jelzed az irodának (talán így megpróbálnak még inkább a kedvedben járni) hogy amennyiben bármi hátrányt érzel az eredeti foglaláshoz képest, kártérítési igénnyel állsz elő. Lemondani nem szeretnéd, mivel előre tervezett nyaralás, helyettesíteni nem tudod, így kénytelen vagy elfogadni a felajánlott szállást, viszont kompenzációra tartasz igényt bármiben is hátrányt érzel. Aztán majd hazajövetelnél lehet számolgatni hogy mit tartasz reálisnak a 2 hotel között. Jegyzőkönyved feltétlenül legyen és elküldött e-mail-ed!
Hazaérkezés után a kártérítési igényemet annak az irodának címzem, ahol az utazást befizettem minden egyéb fél bevonása nélkül?
A kártérítési összegre van valami standard vagy az ügyfél határozza meg az igényeit? 2 felnőtt és 2 gyerek utazik. Ebben az esetben mi lehet reális összeg?
Bocsánat a sok kérdésért, ez az első eset, hogy ilyen cipőben járok. :(
Velünk ugyanez a helyzet. A Titanic Deluxe Belek helyett mehetünk a Maritim Pine Beach Resortba, ráadásul négy fővel a legolcsóbb, legkisebb klubszobába a főépületen kívül. Időpont változtatásra nincsen mód. Sajnálják, ez van!
Két hete még volt olyan Titanicos, akit a Papillon Zeugma villaépülettel kárpótoltak, most mi meg apró retró bungit kapunk és fogjuk be, mert még jól is jártunk, mert közvetlen parti szállodába mehetünk, nem úgy, mintha a Titanicba mentünk volna. :(
A kártérítés alól kibújhatnak azzal, hogy az 5* helyett 5*-ot adnak? Bár az ellátás szintje azért így sem egyezik (high class AI / ultra AI).
Minden még nincs tele, bár kétségtelen hogy holnaputántól nagy zsúfoltság várható. Nem irigylem azokat akik pont a Ramadan végén lesznek kint.
Minden esetre: Ti foglaltatok valamit, az a minimum hogy legalább olyat, vagy jobbat ajánlanak fel. Amennyiben nem tudják megoldani, kompenzálniuk kell. Nos ez esetben nehogy kiegyezzetek egy 30-50€-s fakultatívval! Nem gond ha itthon nem tudsz megegyezni, kint jegyzőkönyveztetni kell mindent! Aztán majd intézitek. Ez esetben minimum 200€-t követelnék rajtuk
Szintén mi is az indulhatunk.hu-nál foglaltunk, már decemberben befizettük a teljes árat, az utazás előtt egy hónappal is írtam nekik van e vmi teendőnk az utazás előtt, minden ok e, azt írták igen, kb az indulás előtt egy héttel kapjuk meg a vouchert. Szombaton, 24-én utaznánk Törökországba, a mai napon kaptam tőlük egy emailt, hogy a Nashira szálloda nem tud minket fogadni, ajánlottak egy másik kategóriában azonos, de kisebb, másik szállodást, de bennünk van, h nem ide foglaltunk, nem ide akartunk jönni, végül rábólintottunk, hogy elfogadjuk, mert már október óta be van tervezve és szeretnénk elutazni, de az emberbe beletette a stresszt. Majd mondták, hogy az uj szálloda nem biztos h garantálni tudja a tengerre néző szobát, pedig kértük, hogy legalább ezt mindenképp oldják meg, a válasz értsem meg Törökországban ünnep van, zsúfoltak a szállodák. Úgyh itt vagyunk csütörtök este szombaton utaznánk és még nem biztos hogy el tudunk utazni, mert még nem igazolták vissza a másik szállodát. És nem hiszem hogy 2 nappal az utazás előtt derül ki, hogy nem lesz hely már nekünk, majd mikor kérdeztük, hogy más szálloda nem jöhet e szóba amit felajánlottak azt mondták nem, minden tele van. Csak reméljük, hogy el tudunk menni szombaton, de felfoghatatlan, hogy ilyen hogy fordulhat elő??!!
Valaki nagyon kavarja a kakit a háttérben, még a médiában dolgozó ismerőseit is feltüzelte. Megkeresett egy újságíró, hogy számoljak be neki arról, hogy az indulhatunk iroda által hirdetett akcióban micsoda visszaéléseket követtek el, hogyan verték át az utasokat.
Szegény újságíró teljesen maga alatt volt, amikor csak jókat tudtam neki mondani az utazási irodáról :-)))))
Értem, és így sikerült találkozni a barátaiddal? Vagy esetleg ha 2-5 hotellel odébb kaptál volna, akkor lett volna esély találkozni?
Tudod szerintem alapvető akár egy beszélgetésnél, pláne "üzleti vitánál" hogy megvárjuk azt hogy a másik mit is szeretne mondani. ;-)
A pénzed miatt én nem aggódom, ez nem az én zsebemre megy;-)
Az ügyvéd nem igen tanulmányozta a jogszabályokat és az utazási szerződést ha ennyire biztat, mondjuk neki tök mindegy, mert a munkadíja az ki lesz fizetve:-)
Sziasztok!Látom nagyon sok embert érdekel,hogy mi történik velem(velünk)ezért megosztom eddig mi történt. Az ügyvédem tanácsára elfogadtam az utazási irodától a befizetett ősszeget,egy bizonyos feltétellel.( amit tanácsolt az ügyvéd).Ők rajta vannak az ügyön,lényegében nekem nem kell semmit csinálnom,délutánra ígérték,hogy mire számíthatok.Nem kell aggódjatok amiatt,hogy mennyibe fáj nekem ez, (az ügyvédi díj)mert lényegében ingyen van.
Tudom hogy a Raymar hotel nem a legjobb szálloda,mert foglalás előtt utána néztem,hogy mit ajánl,de mivel két külföldön élő jó barátom is ebbe a szállodába foglalta le a szállást, arra az időre,én ezért ragaszkodtam az elveimhez.
Amennyiben jelezte a lemondást, a részvételi összeg megilleti, akkor is ha egyelőre nem kérte vissza. Bár nem tudom miért nem is tette. Ügyvéd ilyet biztos nem mond hogy ne kérje vissza, ugyanis elkülöníthető a befizetett összeg a kártérítési igénytől.
Sokba lesz neki az a nyaralás ahová el sem ment ;-)
A befizetett pénzt visszakapja a szerződés szerint, mivel nem fogadta el a felajánlott szállást, már amennyiben ezt jelezte az iroda felé és nem csak szimplán nem utazott el.
Annyival még ki is egészíteném a mondandómat hogy bár nem rossz hotel elvileg a Raymar, viszont nem igazán tartozik a top hotelek közé. Szóval ettől jobbat igen könnyen tudott volna ajánlani neked az iroda, amivel te is sokkal jobban jártál volna. Értsd. Ezt a hotelt nem nehéz felülmúlni színvonalban és elhelyezkedésben és szolgáltatásokban ;-)
Sajnos megfosztottad magad egy nagyszerű élménytől szerintem, sőt attól is hogy esetleg olyan hotelbe töltsd a pihenésed amit amúgy nem biztos hogy hajlandó lennél megfizetni.
Ezzel gyakorlatilag el is vesztetted a pert már így előre is!
A jogi oldala: mind a jogszabály, mind az utazási szerződés szerint ha a választott hotel túlfoglalt vagy egyéb ok miatt nem tud oda utaztatni az iroda, akkor köteles felajánlani azonos vagy jobb kategóriájú hotelt. Nah ez lett volna az amivel talán lett volna némi esélyed, ugyanis itt a kategóriába és a szolgáltatások színvonalába minden beletartozik: elhelyezkedés, ellátás színvonala, pl ebbe értendő az italok-ételek minősége is. Medencék száma, fűtött medence, stb. Wellness szolgáltatások, a szolgáltatások rendelkezési ideje,szoba felszereltsége és nagysága, parttól való távolság, stb..
Amennyiben felajánlottak közt van olyan ami ezt tudja, vagy felette van, akkor max ahhoz van jogod hogy nem fogadod el és visszakéred a pénzed. Viszont ha nincs közte olyan, akkor azzal már lehetett volna mit kezdeni.
A nem jogi oldala és saját véleményem: Ragaszkodtál valami olyanhoz amit választottál, bár nem ismered, vagy ha mégis, akkor ragaszkodsz hozzá úgy hogy nem akarod megismerni hogy milyen más hely más hotel. Sokan jártak úgy mint te, de belegondolva kompromisszumkészek voltak, épp csak azért mert egy adott időpontban menni akartak nyaralni, pihenni és jól érezni magukat. Ellenkező esetben lehet erre idén már nem is lett volna lehetőségük, vagy csak sokkal drágábban és alacsonyabb színvonalú helyre mint tudtak így menni ebből az összegből. Sokan aggódtak előre, ez természetes. Hazajöttek viszont boldogan egy nagyszerű nyaralás után és örültek hogy elfogadták vagy egyezkedtek az irodával.
Nos te ettől megfosztottad magad szerintem és még a szőnyeget is kirántottad a lábad alól ;-)