Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ilias Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26415
Az üzemi fék tartja olyankor és csak álló ferde helyzetből elindulva és hirtelen engedi el a kocsit.
Előzmény: dokeee (26413)
Gruffydecoy Creative Commons License 2017.05.13 0 1 26414

csak a benzinesnél kell évente, vagy 15000-ént köztes olajcserét csinálni. Dízelnél 2 év 30000. Bár évente kéne csináltatni a karosszéria átvizsgálását, mert csak akkor adnak garit az átrozsdásodás ellen. 

 

Előzmény: ilias (26412)
dokeee Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26413

Nem a visszagurulásgátló fogja még, mikor elindulsz?

Előzmény: cápaFeri (26407)
ilias Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26412
Az van leírva, hogy be kell tartani az előírt karbantartásokat.
Évente olajcsere, kétévente szervizelés.
Előzmény: cápaFeri (26397)
ilias Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26411
Mert hamarabb képez megfelelő filmréteget a motorban.
Részletek a gugliban.
Előzmény: aamen (26392)
ilias Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26410
3-4 emberről tudok. Volt aki azt jelezte, hogy előtte hangosabb volt, mint korábban.
Egyik srácnak kettő cseréje is volt, de csak azért, mert az első csere alkalmával nem takarították ki rendesen...
Előzmény: zöldcorsa (26408)
aamen Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26409

182.000 km van az 1.6 crdi-ben, 10 ezrenként cserélve az olaj
még nem volt turbó gond
tulajdonképpen még más gond se volt, csak kopó részek cseréi

Előzmény: zöldcorsa (26408)
zöldcorsa Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26408

Nekem most itthon castrol magnetec 5w40 c3 van.. Szerintem ez is jó kell,hogy legyen..  Az én márkaszervizem Total 5w30-at tölt bele.. 

 

Itt volt már valakinek turbó gond? Mennyibe kerülhet és hogy jelentkezik a hiba?

Előzmény: cápaFeri (26405)
cápaFeri Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26407

Volt már valakinek olyan gondja, hogy hidegen egyesben indulásnál a kuplung rángat? Nagyon nehéz eltalálni a megfelelő fordulatot, hogy ne csinálja, aztán ahogy felmelegszik a motortér (nem a motor, mert pl 15 km de rögtön autópálya után is ez van) akkor elhagyja és vajszerű álom kuplungja van. Ezt a rángatást főleg hidegen emelkedőn elindulva lehet produkálni ahol kicsivel nagyobb gázt kell adni. De mélygarázsból rendszeresen indulva is produkálja...talán finoman csúsztatva alapjáraton nem. Lehet, hogy ezek ilyenek és amíg a kuplungfolyadék nem meleg addig ilyen? Egy új autónál azért nem kellene!

cápaFeri Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26406

2016-os ceed SW 1.6 crdi 110 LE-s változat (itt van 136 LE és 110 LE is) A 110 LE-s változat elvileg ugyanaz a motor, ugyanúgy 280Nm, de nem 3000/min ig tudja, csak 2500/min-ig.

Előzmény: Gruffydecoy (26403)
cápaFeri Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26405

Otthon szervizelték, ill. pontosabban ez egy soronkívüli olaajcsere volt, de szakszervízbe vittem. 5w30 vagy 5w40-et akartak beletenni Total, castrol típusokat.

Én ezt az olajat vittem:

Előzmény: zöldcorsa (26402)
ikim2025 Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26404

Sziasztok!

A múltkor valaki írta,hogy tetet be hátulra légrugókat.Ez engem is érdekelne.

Van már tapasztalat?Mennyibe kerül?

Gruffydecoy Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26403

Hali , pontosan milyen típusú autód van? Benzin/dízel? 

 

 

Előzmény: cápaFeri (26401)
zöldcorsa Creative Commons License 2017.05.13 0 0 26402

ott kinn,melyik olajat töltötték volna bele? illetve milyet vittél?

Előzmény: cápaFeri (26401)
cápaFeri Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26401

Természetesen -műszaki ember lévén- évente/15000-ként fogom hordani, ez nem kérdés. Csak mert én nem Magyarországon vásároltam, ezért nincs infóm az otthon adott szervízkönyvek tartalmáról. Engem itt a sógóróknál azzal engedtek utamra a szalonból, hogy találkozunk 2 év vagy 30000 km múlva. Jelenleg 11500 van a kocsiban, de saját magam vitt olajjal már 2700 km-nél alatt megvolt egy első olajcsere. A következőt 1 éves korára tervezem, addigra lesz benne kb 15-17000 km.

Előzmény: SeLe909 (26399)
dokeee Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26400

Dízelnél 2 év v. 30e km a hivatalos.

Előzmény: cápaFeri (26397)
SeLe909 Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26399

Most, hogy kérded nem tudom biztosan, csak így gondoltam a WV-ből kiindulva:)

Lehet nincs is ilyen kitétel.

Viszont probléma esetén egyszerübb a helyzet, ha a márkaszervizben évente megjelensz az ajánlott munkálatokra.

Előzmény: cápaFeri (26397)
cápaFeri Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26398

Az enyémnek a könyve szerint ez kell bele:

Előzmény: jwkllr (26387)
cápaFeri Creative Commons License 2017.05.12 0 1 26397

Ez valahol le van írva, hogy a 7 év garancia feltétele az évenkénti szervízlátogatás?

Előzmény: SeLe909 (26396)
SeLe909 Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26396

Nyilván sok mindenben igazad lehet és valóban túl van lihegve ez az olaj dolog. Viszon a 7 év garancia feltélele az évenkénti szerviz látogatás és az ekkor esedékes munkák elvégzése. Amennyiben lehetőség van arra, hogy vigyük az olajat akkor miért ne tennénk, főleg úgy ha adott esetben ugyan azért pénzért (vagy olcsóbban) jobb minőségü olaj kerülhet bele. Gondolom mindenki a legjobbat akarja az autójának és ezáltal magának is:)

Legalább is ebben a hiszemben van.

Előzmény: KAti (26394)
KAti Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26395

Megtaláltam a cikket, rosszul emlékeztem, nem futott sokat az autó, de 3 éves olajat vizsgáltattak be

http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/08/31/mive_valtozott_a_haromeves_motorolaj/

 

Előzmény: KAti (26394)
KAti Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26394

Teljesen laikusként, élve a joggal, hogy hülyeségeket beszéljek, szerintem manapság ez az olaj dolog kissé túl van lihegve. Motorgyártói specifikációk, többféle paraméter,...nyilván van különbség az olajak között, de azt nem hiszem, hogy egy korszerű olaj, amit pl.  Ford specifikál a közepes teljesítményű benzinmotorjához, ne lenne megfelelő egy hasonló jellegű Opel, vagy épp KIA motorba.  És viszont, és bármely gyártó esetén.

Volt egy cikk nemrég, bevizsgáltattak olyan olajat, amit sok évig, sok kilométerig, messze, többszörösen a megadott csere előírásokon túl használtak, és majdnem minden paramétere megfelelő volt az olajnak.

Tudom, van az a mondás is, hogy inkább gyakrabban cseréljünk, mint a megadott csere szükségesség, főleg a sok kilométer vagy több év esetén, de ez nem biztos, hogy helytálló az előzőek fényében.

 

Átlag futást feltételezve egy autó 20 éve alatt megy 300 ezer kilométert, és akkor a motorja még elvileg egész jó állapotban van (olajozott kopó helyek tekintetében). Nem hiszem, hogy sokkal másabb lenne a helyzet, ha nem évente lenne cserélve az olaj (és az átlag futást tekintve 15 ezrenként), hanem mondjuk 2 évente és 30 ezrenként.

 

Biztos nem véletlen, hogy jópár autó esetén épp ez van megadva :-)

 

A fentiek ellenére mindenki cseréltesse az olajat a szervizkönyv előírásai szerint!

Bevallom, én a 13 éves Fusion-ömben, amivel évi pár ezer kilométert megyek, nem cserélek évente olajat. Inkább hidegen melengetem egy percet, és kímélve használom ezután az első pár percben.  

Előzmény: SeLe909 (26393)
SeLe909 Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26393

Megtudhatom végül melyik olaj mellett döntöttél?

Olajcsere elött végigkérdeztem a nagy Kia kereskedéseket, és szinte nem volt közös pont ami egyezett volna az ajánlott olaj paramétereit tekintve. Volt köztük 5W30, 5W40, A5/B5, C3, Mercedes szabvány(MB 229). Szerintem mindenki azt ajánlja ami van neki.

Ha megengedik, hogy vigyél akkor a könyv szerintit kell beletenni, abból nem lehet probléma.

Előzmény: Readme13 (26391)
aamen Creative Commons License 2017.05.12 0 1 26392

magyar meteurológiai viszonyokra miért is jobb az 5w30 mint az 5w40?
nyáron meleg van...

Előzmény: dokeee (26388)
Readme13 Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26391

Sziasztok!

 

Köszönöm a hozzászólásokat és tanácsokat. Végül találtam nagy nehezen ACEA A5-ös olajat amit a gépkönyv is kér, az ment bele.

Mondjuk az vices hogy a KIA szerviz a számla szerint C3-olajat rakott bele..

 

Üdv

Előzmény: SeLe909 (26386)
KAti Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26390

Az 5w30 a viszkozitási paraméter, gyakorlatilag azzal van összefüggésben, hogy milyen hőmérsékleti viszonyok között használható (adott motorban).

Emellett több más paramétere is van az olajnak, amit figyelembe kell venni.

Előzmény: jwkllr (26389)
jwkllr Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26389

Ezt nem értem.

 

Előzmény: dokeee (26388)
dokeee Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26388

Új? Akkor szerintem inkább 5w30 de fontosabb, hogy C3.

Előzmény: jwkllr (26387)
jwkllr Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26387

Azt hiszem a crdi-be jó lesz a Castrol 5W-40. Véleményetek?

Előzmény: SeLe909 (26386)
SeLe909 Creative Commons License 2017.05.10 0 0 26386

Én annak idején alaposan átrágtam magam a témán és mivel Motul olajat szerettem volna mindenképp, a következő olajok jöttek szóba.

Ezt akár veheted rangsorolásnak is, ahol elöl a legjobb (legdrágább) szerepel.

8100 ECO-CLEAN+ 5W30

8100 ECO-CLEAN 5W30

8100 ECO-NERGY 5W30

8100 X-CLEAN FE 5W30

8100 X-CLEAN+ 5W30

 

1500 km után cseréltettem le az olajat és mivel nem megyek sokat egy évben, nem a drágákból választottam.

Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 lett a befutó.

Előzmény: Readme13 (26384)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!