Keresés

Részletes keresés

QQ Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78932

Igy raktak csak kozepre nem. Kivancsi vagyok hogy maradt meg a 500 darab akkor 220negyzetmeteren. Ugy hogy a eps, alapozo, halo, centire volt kiszamolva es ugy is lett.

 

Előzmény: Törölt nick (78928)
tizedes11 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78931

Toporjack és Mekk Elek ezermesternek is köszönöm a tippeket, ötleteket.

Tényleg nem gondoltam arra, hogy az ajtót teljesen felesleges beszigetelni...( talán a leanderek miatt, amiket be kell vinni a garázsba, vagy a vízóra miatt gondoltam rá: de a leandert máshogy is meg tudom oldani, akárcsak a vízórát.... )

Ezzel sokat spórolok,mind pénzben, mind energiában.

A második lécezésem vízszintes lesz, az ellenlécezés pedig természetesen függőleges.
A légrésnél aggódtam a rágcsálók és egyéb bogarak miatt, de a PE fólia remélem megoldja ezt a helyzetet.

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78930

Habra gyakorlatilag mindegy a típus.

 

A szilikátos és szilikonos jobb páraáteresztő. 

Ezért a vakolható gyapotra az illik/kell.

 

A szilikonosról elvben lemossa az eső a port-koszt.

 

---

 

A színtartósság meg minőségi kérdés...

Előzmény: Kovalic 76 (78924)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78929

kb. senki...

 

De, ha habvágóval elvágod/elvágatod a táblákat átlósan, akkor felrakják :-)

Előzmény: haromegesztizennegy (78927)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78928
Előzmény: QQ (78926)
haromegesztizennegy Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78927

Tehát ha jól értem, akkor padló szinttől lefelé egyenletesen vékonyodnia kéne pl. az én esetemben a 70 centivel lejjebb levő talajszintig? Ki fogja ezt megcsinálni ha ilyen kéréssel jövök a szakihoz? :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78923)
QQ Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78926

En 14es szurket raktam fel. Csak olvastam itt a dubel szammitast. Nekem aboltban kiszamoltak szepen 220as muanyag dobelre. maradt vagy 500db. Csak a csatlakozo pontokra raktak dubelt tehat 120x60 centis tablara 6db-ot a szelere.

 

Elozo kerdesem

Szoval akkor nem gond az alapozo hiany a szeleknel anelkul is jol tapad es nem fog 5 ev mulva leperegni...akkor minek az alapozo a tobbi reszre

Előzmény: elemes2 (71920)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78925

Vagy ezek szabvány szerint készülnek és ugyanolyan?

 

Nagyjából/lényegében igen...

Előzmény: szszilikis (78922)
Kovalic 76 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78924

Sziasztok!

 

Segítségetek kérném nemesvakolat kiválasztásában.

 

Nem igazán tudok eligazodni a választékban.

Ami biztos: valamilyen világos bézs szín lenne.

 

Mondanak nekem szilikonost, szilikátost, meg még mit tudom én milyeneket.

Portaszító, algásodást gátló, gördülőszemcsés, olcsó, drága, stb.

 

Ami nekem kell: legyen időtálló, ha már egyszer megcsinálom nem az olcsóságot nézem, persze feleslegesen sem akarok pénzt kifizetni. Ne fakuljon, ne porosodjon (nálam borzasztó sok a por).

 

Köszönöm

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78923

"a lábazatra mekkorát szokás?"

 

A lábazat felső szélénél még ugyanakkora a külső/belső hőmérséklet különbség, mint egy centivel feljebb, ezért oda ugyanolyan jóságú hőszigetelés kell(lene), mint egy centivel feljebb, a falon van.

Ahol padlófűtés van, ott még nagyobb a külső/belső hőmérséklet különbség (mert a fűtött padló melegebb, mint a lakás felette), tehát ott még jobb hőszigetelés kellene, mint felette a falon van.

Aztán ahogy lefelé távolodunk a meleg belső részektől, úgy válik egyre kevésbé fontossá a hőszigetelés jósága.

Hogy mit SZOKÁS?

Le szokás szarni, hogy a józan ész mit diktál és mindent felülír az esztétika (és a pénztárca):

pl

- akkor is legyen jól látható beugrás az oldalfali és a lábazati hőszigetelés között, ha ettől évente több ezer forinttal növekszik a fűtésszámla, mert ÍGY SZOKÁS

- a lábazati hőszigetelés egészen lent is legyen marhavastag (ahol már egy centi vastagság is elég lenne), mert ÚGY SZOKÁS hogy a lábazati hőszigetelés függőleges.

Tehát az a szokás, hogy a lábazati hőszigetelés vastagságát nem a hőtechnikai optimum határozza meg, hanem az, hogy a mi házunk hasonlítson a szomszédokéhoz.

Előzmény: Kisfiatal (78920)
szszilikis Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78922

Sziasztok

 

A jász plasztikos lépésálló eps rosszabb mint az Austrotherm? 

Vagy ezek szabvány szerint készülnek és ugyanolyan?

 

Mik a tapasztalatok?

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.05.09 0 1 78921

Néhány gondolat:

 

Ha a garázs (egyik) fala nem vakolat, hanem OSB, az nem hátrány, hanem hatalmas előny. Egy garázsban számtalan szerszámot, polcot, stb lehet egy osb falra felerősíteni könnyedén. Az OSB alatt+felett (padló+mennyezet) maradjon rés, hogy a mögötte lévő légrés (tehát a hőszigetelő gyapot egész felülete) folyamatosan szellőzni tudjon.

Egyébként az OSB-t nem muszáj a falhoz erősíteni, tarthatja azt a padlóhoz és a mennyezethez rögzített vékony fa "oszlopsor" is

 

Mi a fenének erőlködsz az ajtó hőszigetelésével? A hőszigetelés nem fűti a garázst, tehát abban a garázsban a külvilág hőmérséklete fog uralkodni, márpedig ahol nincs hőmérséklet különbség, oda pénzkidobás a hőszigetelés. Amikor meg majd át lesz alakítva konyhává, akkor úgyis az első feladat lesz a felnyílós garázsajtó kidobása, na AKKOR kell majd hőszigetelni az új ajtót.

Előzmény: tizedes11 (78914)
Kisfiatal Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78920

Néhány konkrét kérdés hőszigetelésben :)

-ha a homlokzati 12 centi lesz, akkor a lábazatra mekkorát szokás?

-a lábazat téglával kirakott(ilyen dísztégla vagy nem tom minek nevezik), ezt símára kell húzni az XPS előtt? Vagy így ahpgy van mehet rá?

-van egy kocsibeálló a ház mellett, a ház falához rögzítve a tetőszerkezet, amúgy zártszelvény. Itt hogy lenne célszerű megoldani a hőszigetelést? Amúgy majd garázzsá lesz fejlesztve, de persze a hőburkon kívül :)

-a tetőt mennyire kell kinyújtani, és hogy szokták? Itt csak az egyik homlokzaton kell majd, ami a képen van. Az ereszt nem fogom megnyújtani, az elég sztem. 

 

Képek:

 

 

QQ Creative Commons License 2017.05.09 0 0 78919

Ilyen alapozas hianyert szoljak? elkepzelheto hoyg idovel ezeken a reszeken elenged aszinezo vakolat? ami szilikonos. 

Egyebkent van mugyantas is meg szilikonos is? Komuves mondja miert nem mugyantasat vettem az a legjobb.

Egyebkent a szilikonos felkenve a hazra egy picit sem fenyes mint amit mutattak a vasarlaskor, peldalozva hogy a port konyebben lemossa a viz.

Toporjack Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78918

"Magán a lemezajtón 2cm-es eps volt felragasztva, de csak a harmada :(( és az is csúnyán. Ezt leszedtem.
Ide, a javaslatod szerint egy keretet fogok felrögzíteni, majd ebbe inkább URSA TWP1-et tennék, Z alakú rögzítéssel, 20*20as lécezésre PE fóliát tenni és .....és ugye ezt az ajtót még fel is kell nyitni...szóval itt majd eldől, hogy a lécezés és a szigetelés stb... mennyire növeli meg az ajtó súlyát, hogy lehet majd felnyitni az ajtót."

 

Én oldalra nyíló ajtónál csináltam ezt a megoldást.

Komoly súlya lett az ajtónak. Felfelé nyílónál a lambériázást nem javasolnám.

Inkább akkor egy vékony esetleg famintás furnér lemezt tegyél rá borításnak. Szerintem érdemes lenne EPS-t használni és hozzáragasztani a lemezhez nem dagadó purhabbal.

A fa keretváz közé is tegyél egy lécet amire középen rá tudod fogatni a furnér lemezt.

Akár még a furnért is ragaszthatod az EPS-hez, szintén nem dagadó purhabbal.

Esetleg 2. osztályú PIR táblával nagyobb szigetelési értéket érhetsz el. Abból van 2 cm-s. Merev, 3 cm EPS-nek felel meg, magasabb hőmérsékletig hőálló, mint az EPS.

Előzmény: tizedes11 (78914)
kigyokrisz Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78917

Igen, szigetelés előtt állok...

Előzmény: kigyokrisz (78916)
kigyokrisz Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78916

Ja nekem sem, kb két hét múlva hívtak...

Előzmény: Kisfiatal (78915)
Kisfiatal Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78915

Sztem nem baj ha mér, mivel a tervtől eltérhet az építés nem? Az a tuti ha mér. Te még szigetelés előtt állsz jól értem?

Amúgy ezektől neten kértem ajánlatot, de nem küldtek.. Csak egy visszaigazoló emailt, amiben az áll hogy ha 48 órán belül nem jelentkeznek akkor hívjam őket.. Nem jelentkeztek :)

Előzmény: kigyokrisz (78913)
tizedes11 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78914

Köszönöm a választ, mely megnyugtatott, hogy a jelenlegi munkámat nem kell elbontani, helyette mehet a második réteg.
Nos, egyszerűbbnek egyszerűbb lett volna a vakolható kőzetgyapot, de elsősorban a gazdaságosság és az újrafelhasználhatóság volt a szempont - ezt nem írtam bele :( -, mert 95%, hogy a garázs 5 év múlva konyha lesz és a garázsban a szigeteléshez felhasznált anyagok ( lécek, csavarok, huzalok és ugye a szigetelés, szinte 100%-ban felhasználhatóvá válnak a későbbiekben a padlás(szigetelés) és a melléképület építésénél.

Bár egyszerűbb lett volna EPS ragasztással akár 5-10-15 centit feltenni, viszont ezt 95%, hogy kidobhattam volna a kukába,amikor a garázsból konyha lesz.
Ráadásul a garázst úgy csinálták meg, hogy az alsó szintre nyílik egy ajtó, valamint a lépcső-feljáróhoz is nyílik egy ajtó.
Ezeket az előző tulaj már lezárta, pocsék minőségű falazással és eps szigeteléssel. Itt 2db 90*210-es nyílásról van szó.

Hab a tortán, hogy a garázsajtó felfelé nyílik és nem automatikus és szinte kitölti a nyílás 100%-át, mert a sín, amin a görgő fut, 5 centire van a faltól.
Így az első 5cm-es szigetelést viszonylag könnyen megcsináltam a garázsajtó felnyílási ívénél, viszont a második 5 cm-es réteg már nehézségekbe fog ütközni.

Magán a lemezajtón 2cm-es eps volt felragasztva, de csak a harmada :(( és az is csúnyán. Ezt leszedtem.
Ide, a javaslatod szerint egy keretet fogok felrögzíteni, majd ebbe inkább URSA TWP1-et tennék, Z alakú rögzítéssel, 20*20as lécezésre PE fóliát tenni és .....és ugye ezt az ajtót még fel is kell nyitni...szóval itt majd eldől, hogy a lécezés és a szigetelés stb... mennyire növeli meg az ajtó súlyát, hogy lehet majd felnyitni az ajtót.

Alu PZ fóliám van, két tekercs is, azt hittem, hogy majd ide felhasználom, de akkor geotextilia lesz, ha jól olvasom. ( gondolom ebből a 100grammos megfelelő lesz)


még egyszer mindenkinek köszönöm a választ.

Előzmény: Törölt nick (78903)
kigyokrisz Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78913

Mivel helyi vállalkozókkal állnak szerződésben ezért Neked valószínű teljesen más ember fog felmérni és ajánlatot adni, így szerintem egy árajánlat kérést megérne...

 

Nem értem miért méregetett, mikor a terveken minden mm-re pontosan szerepel, még az anyagszükséglet is ki van számolva a szigeteléshez. Ja és a kivitelezés is méretre pontos.

 

Azóta volt már különböző ajánlatom, pl: 2400Ft/m2 munkadíjra, aki nem mért semmit, tervet sem kért, mondott egy négyzetméter árat. A végén majd elszámolunk mondta. Na ez se jobb :-)

Előzmény: Kisfiatal (78912)
Kisfiatal Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78912

Mi nem tetszett, mi "nem győzött meg"? A 3200 munkadíj nem rossz nem?

Előzmény: kigyokrisz (78911)
kigyokrisz Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78911

Ez valami Franchise formában működő cég lehet. Helyi vállakozókkal állnak szerződésben. Én kaptam februárban árajánlatot 10cm EPS-re 2800 Ft/m2 anyag, 3200/m2 munkadíjra.

Egy faszi egy kockás lappal járta végig a házam, meg egy lézeres mérőműszerrel méregetett, mikor mondtam neki, hogy átadom a tervrajzot méretezve. :-)

 

Engem nem győztek meg, de próba cseresznye.

 

Előzmény: Kisfiatal (78910)
Kisfiatal Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78910

Ezzel a céggel van valakinek tapasztalata?

 

http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78909

Ebben fórumban (értőn elolvasva belőle párévet ) már most is megvannak a válaszok...

 

HA leírod, hogy mire és mit szeretnél, akkor jó eséllyel kapsz konkrét válaszokat is.

 

 

...és igen akadnak szakértők >> a tájékozott és naprakész építőmérnökök, építészek sőt a jobb kőmíjjes szakik is.

 

Csak viszonylag ritkák... a zöm sajnos az "így szoktuk" módszerrel alkot.

Lényegében gondolkodás nélkül, rutinból és ezért 10-15-20 évvel lemaradva a mai igényektől, anyagoktól, megoldásoktól.

Előzmény: Fiddy (78908)
Fiddy Creative Commons License 2017.05.08 0 0 78908

Az ilyen problémákra és kérdésekre van konkrét szakértő? Sajnos nálunk van két pince is, a ház egyik része fafödémes (vakolat, nád, deszka), a másik betonfödémes (horcsikos) és mivel most lesz nemsoká kialakítva a padlófűtés is és az álmennyezet is nem szeretnék a későbbiekben ebből problémát.

Előzmény: Törölt nick (78904)
Toporjack Creative Commons License 2017.05.07 0 0 78907

Nem átszellőztetett légréssel számoltam, hanem nyugalmival.

Átszellőztetettel nem kell semmilyen fólia sehova.

Max. a szigetelés megtartására.

Ahogy rajzoltad, úgy a jó :)

Előzmény: Törölt nick (78906)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.07 0 0 78906

Megvizsgáltam a falszerkezeted páratechnikailag és az az eredmény született, hogy mindenképp kell a fal és a szigetelés közé a PE fólia.

Akkor rossz modellt használtál >> kizárt, hogy kelljen oda fólia!

Sőt káros lenne...

Előzmény: Toporjack (78901)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.07 0 0 78905

Nem kell... hagy nyomja.

Előzmény: Trailm (78899)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.07 0 0 78904

Nem hülyeség csak át kell gondolni a rétegrendet ... pára technikai okból.

 

Amihez viszont ismerni kell a meglévő födém pontos rétegrendjét.

Előzmény: Fiddy (78900)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.07 0 1 78903

Egyszerűbb lett volna a vakolható gyapot a falra....

 

- - -

 

Egy rétegben megoldva (a lécek hőhídja ne zavarjon különösebben).

- lakótér

- durisol fal

- 5 (7-15) cm lécváz (vagy pallóváz) függőlegesen, közte 5 (7-15) cm gyapot 

- páraÁTERESZTŐ fólia a lécvázra tűzve

- 3 cm léc a lécvázra+fóliára >> légrés 

- takaró burkolat (OSB, lambéria, akármi)

- garázs légtér

 

Két rétegben megoldva (a lécek hőhídja így már közel nulla lesz).

- lakótér

- durisol fal

- az első réteg 5 (7-10) cm lécváz (vagy pallóváz) vízszintesen, közte 5 (7-10) cm gyapot 

- a második réteg 5 cm lécváz függőlegesen, közte 5 cm gyapot 

páraÁTERESZTŐ fólia a lécvázra tűzve

- 3 cm léc a lécvázra+fóliára >> légrés 

- takaró burkolat (OSB, lambéria, akármi)

- garázs légtér

 

 

Fontos, hogy: a légrés átszellőzzön>> huzatos legyen!!!

 

Ezért aztán

 

- vagy a takaró burkolaton kell réseket hagyni alul a padlónál (beszellőzés) ÉS felül a plafon alatt (kiszellőzés)

- vagy olyan apró résekkel teli takaró burkolat kell, amin át a levegő el tud jutni a páraáteresztő fóliáig

 

A helyzet ilyesmi... a gyapotot a hideg oldalon (garázs felől ez esetben) ne szabad párazárni.

Hanem lehetővé kell tenni, hogy tudjon száradni >> kiszellőzni!!! a hideg oldalon.

 

 

Előzmény: tizedes11 (78898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!