Igy raktak csak kozepre nem. Kivancsi vagyok hogy maradt meg a 500 darab akkor 220negyzetmeteren. Ugy hogy a eps, alapozo, halo, centire volt kiszamolva es ugy is lett.
Toporjack és Mekk Elek ezermesternek is köszönöm a tippeket, ötleteket.
Tényleg nem gondoltam arra, hogy az ajtót teljesen felesleges beszigetelni...( talán a leanderek miatt, amiket be kell vinni a garázsba, vagy a vízóra miatt gondoltam rá: de a leandert máshogy is meg tudom oldani, akárcsak a vízórát.... )
Ezzel sokat spórolok,mind pénzben, mind energiában.
A második lécezésem vízszintes lesz, az ellenlécezés pedig természetesen függőleges. A légrésnél aggódtam a rágcsálók és egyéb bogarak miatt, de a PE fólia remélem megoldja ezt a helyzetet.
Tehát ha jól értem, akkor padló szinttől lefelé egyenletesen vékonyodnia kéne pl. az én esetemben a 70 centivel lejjebb levő talajszintig? Ki fogja ezt megcsinálni ha ilyen kéréssel jövök a szakihoz? :)
En 14es szurket raktam fel. Csak olvastam itt a dubel szammitast. Nekem aboltban kiszamoltak szepen 220as muanyag dobelre. maradt vagy 500db. Csak a csatlakozo pontokra raktak dubelt tehat 120x60 centis tablara 6db-ot a szelere.
Elozo kerdesem
Szoval akkor nem gond az alapozo hiany a szeleknel anelkul is jol tapad es nem fog 5 ev mulva leperegni...akkor minek az alapozo a tobbi reszre
Mondanak nekem szilikonost, szilikátost, meg még mit tudom én milyeneket.
Portaszító, algásodást gátló, gördülőszemcsés, olcsó, drága, stb.
Ami nekem kell: legyen időtálló, ha már egyszer megcsinálom nem az olcsóságot nézem, persze feleslegesen sem akarok pénzt kifizetni. Ne fakuljon, ne porosodjon (nálam borzasztó sok a por).
A lábazat felső szélénél még ugyanakkora a külső/belső hőmérséklet különbség, mint egy centivel feljebb, ezért oda ugyanolyan jóságú hőszigetelés kell(lene), mint egy centivel feljebb, a falon van.
Ahol padlófűtés van, ott még nagyobb a külső/belső hőmérséklet különbség (mert a fűtött padló melegebb, mint a lakás felette), tehát ott még jobb hőszigetelés kellene, mint felette a falon van.
Aztán ahogy lefelé távolodunk a meleg belső részektől, úgy válik egyre kevésbé fontossá a hőszigetelés jósága.
Hogy mit SZOKÁS?
Le szokás szarni, hogy a józan ész mit diktál és mindent felülír az esztétika (és a pénztárca):
pl
- akkor is legyen jól látható beugrás az oldalfali és a lábazati hőszigetelés között, ha ettől évente több ezer forinttal növekszik a fűtésszámla, mert ÍGY SZOKÁS
- a lábazati hőszigetelés egészen lent is legyen marhavastag (ahol már egy centi vastagság is elég lenne), mert ÚGY SZOKÁS hogy a lábazati hőszigetelés függőleges.
Tehát az a szokás, hogy a lábazati hőszigetelés vastagságát nem a hőtechnikai optimum határozza meg, hanem az, hogy a mi házunk hasonlítson a szomszédokéhoz.
Ha a garázs (egyik) fala nem vakolat, hanem OSB, az nem hátrány, hanem hatalmas előny. Egy garázsban számtalan szerszámot, polcot, stb lehet egy osb falra felerősíteni könnyedén. Az OSB alatt+felett (padló+mennyezet) maradjon rés, hogy a mögötte lévő légrés (tehát a hőszigetelő gyapot egész felülete) folyamatosan szellőzni tudjon.
Egyébként az OSB-t nem muszáj a falhoz erősíteni, tarthatja azt a padlóhoz és a mennyezethez rögzített vékony fa "oszlopsor" is
Mi a fenének erőlködsz az ajtó hőszigetelésével? A hőszigetelés nem fűti a garázst, tehát abban a garázsban a külvilág hőmérséklete fog uralkodni, márpedig ahol nincs hőmérséklet különbség, oda pénzkidobás a hőszigetelés. Amikor meg majd át lesz alakítva konyhává, akkor úgyis az első feladat lesz a felnyílós garázsajtó kidobása, na AKKOR kell majd hőszigetelni az új ajtót.
-ha a homlokzati 12 centi lesz, akkor a lábazatra mekkorát szokás?
-a lábazat téglával kirakott(ilyen dísztégla vagy nem tom minek nevezik), ezt símára kell húzni az XPS előtt? Vagy így ahpgy van mehet rá?
-van egy kocsibeálló a ház mellett, a ház falához rögzítve a tetőszerkezet, amúgy zártszelvény. Itt hogy lenne célszerű megoldani a hőszigetelést? Amúgy majd garázzsá lesz fejlesztve, de persze a hőburkon kívül :)
-a tetőt mennyire kell kinyújtani, és hogy szokták? Itt csak az egyik homlokzaton kell majd, ami a képen van. Az ereszt nem fogom megnyújtani, az elég sztem.
"Magán a lemezajtón 2cm-es eps volt felragasztva, de csak a harmada :(( és az is csúnyán. Ezt leszedtem. Ide, a javaslatod szerint egy keretet fogok felrögzíteni, majd ebbe inkább URSA TWP1-et tennék, Z alakú rögzítéssel, 20*20as lécezésre PE fóliát tenni és .....és ugye ezt az ajtót még fel is kell nyitni...szóval itt majd eldől, hogy a lécezés és a szigetelés stb... mennyire növeli meg az ajtó súlyát, hogy lehet majd felnyitni az ajtót."
Én oldalra nyíló ajtónál csináltam ezt a megoldást.
Komoly súlya lett az ajtónak. Felfelé nyílónál a lambériázást nem javasolnám.
Inkább akkor egy vékony esetleg famintás furnér lemezt tegyél rá borításnak. Szerintem érdemes lenne EPS-t használni és hozzáragasztani a lemezhez nem dagadó purhabbal.
A fa keretváz közé is tegyél egy lécet amire középen rá tudod fogatni a furnér lemezt.
Akár még a furnért is ragaszthatod az EPS-hez, szintén nem dagadó purhabbal.
Esetleg 2. osztályú PIR táblával nagyobb szigetelési értéket érhetsz el. Abból van 2 cm-s. Merev, 3 cm EPS-nek felel meg, magasabb hőmérsékletig hőálló, mint az EPS.
Sztem nem baj ha mér, mivel a tervtől eltérhet az építés nem? Az a tuti ha mér. Te még szigetelés előtt állsz jól értem?
Amúgy ezektől neten kértem ajánlatot, de nem küldtek.. Csak egy visszaigazoló emailt, amiben az áll hogy ha 48 órán belül nem jelentkeznek akkor hívjam őket.. Nem jelentkeztek :)
Köszönöm a választ, mely megnyugtatott, hogy a jelenlegi munkámat nem kell elbontani, helyette mehet a második réteg. Nos, egyszerűbbnek egyszerűbb lett volna a vakolható kőzetgyapot, de elsősorban a gazdaságosság és az újrafelhasználhatóság volt a szempont - ezt nem írtam bele :( -, mert 95%, hogy a garázs 5 év múlva konyha lesz és a garázsban a szigeteléshez felhasznált anyagok ( lécek, csavarok, huzalok és ugye a szigetelés, szinte 100%-ban felhasználhatóvá válnak a későbbiekben a padlás(szigetelés) és a melléképület építésénél.
Bár egyszerűbb lett volna EPS ragasztással akár 5-10-15 centit feltenni, viszont ezt 95%, hogy kidobhattam volna a kukába,amikor a garázsból konyha lesz. Ráadásul a garázst úgy csinálták meg, hogy az alsó szintre nyílik egy ajtó, valamint a lépcső-feljáróhoz is nyílik egy ajtó. Ezeket az előző tulaj már lezárta, pocsék minőségű falazással és eps szigeteléssel. Itt 2db 90*210-es nyílásról van szó.
Hab a tortán, hogy a garázsajtó felfelé nyílik és nem automatikus és szinte kitölti a nyílás 100%-át, mert a sín, amin a görgő fut, 5 centire van a faltól. Így az első 5cm-es szigetelést viszonylag könnyen megcsináltam a garázsajtó felnyílási ívénél, viszont a második 5 cm-es réteg már nehézségekbe fog ütközni.
Magán a lemezajtón 2cm-es eps volt felragasztva, de csak a harmada :(( és az is csúnyán. Ezt leszedtem. Ide, a javaslatod szerint egy keretet fogok felrögzíteni, majd ebbe inkább URSA TWP1-et tennék, Z alakú rögzítéssel, 20*20as lécezésre PE fóliát tenni és .....és ugye ezt az ajtót még fel is kell nyitni...szóval itt majd eldől, hogy a lécezés és a szigetelés stb... mennyire növeli meg az ajtó súlyát, hogy lehet majd felnyitni az ajtót.
Alu PZ fóliám van, két tekercs is, azt hittem, hogy majd ide felhasználom, de akkor geotextilia lesz, ha jól olvasom. ( gondolom ebből a 100grammos megfelelő lesz)
Mivel helyi vállalkozókkal állnak szerződésben ezért Neked valószínű teljesen más ember fog felmérni és ajánlatot adni, így szerintem egy árajánlat kérést megérne...
Nem értem miért méregetett, mikor a terveken minden mm-re pontosan szerepel, még az anyagszükséglet is ki van számolva a szigeteléshez. Ja és a kivitelezés is méretre pontos.
Azóta volt már különböző ajánlatom, pl: 2400Ft/m2 munkadíjra, aki nem mért semmit, tervet sem kért, mondott egy négyzetméter árat. A végén majd elszámolunk mondta. Na ez se jobb :-)
Ez valami Franchise formában működő cég lehet. Helyi vállakozókkal állnak szerződésben. Én kaptam februárban árajánlatot 10cm EPS-re 2800 Ft/m2 anyag, 3200/m2 munkadíjra.
Egy faszi egy kockás lappal járta végig a házam, meg egy lézeres mérőműszerrel méregetett, mikor mondtam neki, hogy átadom a tervrajzot méretezve. :-)
Az ilyen problémákra és kérdésekre van konkrét szakértő? Sajnos nálunk van két pince is, a ház egyik része fafödémes (vakolat, nád, deszka), a másik betonfödémes (horcsikos) és mivel most lesz nemsoká kialakítva a padlófűtés is és az álmennyezet is nem szeretnék a későbbiekben ebből problémát.