Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A Tornadon emlékszeim szerint kikapcsolták vagy meghibásodott az IFF és a kezelő nem bírálta felül az enyén süllyedő célnál a gépet, mert valamiért azt hitte, hogy az bejövő rakéta. Sajnos ez igen erős kiképzési hiányosságra utal.
Az F-16-os nem várta meg az indítást, az szétlőtte a radart. Soha nem láttam anyagot arról, hogy a Patriot milyen állapotban volt akkor, de ha van forrásd rá, akkor megköszönném...
Mindkét esett operátori hiba volt. Tehát az orosz rendszernél is elfőrodulhat ilyen. A felfogás tér el talán. A Patriotnál is kicsit homályos, az az operátor inkább tilt vagy inkább engedélyez célokat. Az orosznál is ez lenne a kérdés. Tehát az operátor leokéz mindent vagy fordítva, tilt.
A gép valóban nem téved, azért lőttek le Patriottal Tornadót, F-18-ast és majdnem egy F-16-ost is :D
Nincs baj az automatikával, ha az ember munkáját segíti, könnyebbé teszi. (ahogy az oroszoknál is van) Akkor van a baj, ha az ember felügyelete alól kikerül. (nyugat)
Azért, mert a mezei Patriot és az összes SAM-nél a cél paramétere (oldaltávolság) és sebessgétől függ a találati arány és a HMZ. Az ős Patriot M3.0 célig jó volt, de ez nem azt jelenti, hogy 50 km-es paraméterrel. Magát tudja védeni ilyen célok ellen, hogy őt ne atomozzák/lőjék szét. Szerinted viccből van az, hogy a PAC3 indítók inkább szét vannak telepítve...? A Sz akárhányszáz HMZ-je sem olyan, hogy 200 km-es paraméterrel tudja a 1200 m/s-ot és 99%-os biztnosággal egy rakétával...
Az is kevés. Az ember elfárad és téved. A gép egyiket sem. És modom, ahova ezeket tervezték ott nem 20 db, hanem százas nagyságrendű cél mozgott volna. Nem véletlen automatizált ezred-dandár szinten az Sz-300/Sz-300V és a Patriot. Mert CSAK ÍGY MEGY...
Felrakok neked a displayre húsz célt eltérő aspektussal, a magasággal és sebességel és kérlek határozzad meg azt, hogy akkor milyen sorredben kéne leküzdeni őket. Vagy a cél viselkedése alapján mind a húsz célra adjál IFF sejtés.
Az igazi szovjet Shilkáknak jobb motorblokkja volt.
Ezt mégis honnan veszed? Már hogy lenne jobb motorja? Az összes Silkában a V6 típusú soros 6 hengeres motor található, változattól függően 260-280 LE. A későbbi ZSzU-23-4V1 és M-ben a 280LE-s V6M-1 található, teljesítménye elégtelen (személyes tapasztalat...) a jármű tömegéhez képest. 50km/h max. Enél többet nem tud.
Amit írtál, azt most hirtelen nem tudom értelmezni. Azt vágom, hogy ez a "sorrend", csak nem tudom a "szorzószámokat".
Szóval jelenleg úgy gondolom, hogy egy a mezőre kitelepült alakulat - ami kb. 3 vagy 4 radaros járműből és 4 TEL -ből (+ logisztikai járművek) áll az egy üteg lesz.
Aztán ugye egy osztályba gondolom 3-4 ilyen üteg is tartozhat, egy dandárba meg nyilván 3-4 ilyen osztály.
Sz-300PSz - dandár/ezred - osztály
Itt az osztály a legkisebb önálló harci egység;
1x RPN célmegvilágító és rakétarávezető rádiólokátor
12x SzPU önjáró indítóállvány
48x ZUR légvédelmi rakéta
Az ezredhez 1..4, a dandárhoz 5..6 harci osztály tartozik, plusz egy vezetési pont;
1x RLO célfelderítő rádiólokátor
1x PBU harcvezetési kabin
Sz-300V - dandár - osztály - üteg
1 dandár van a képen, 4 harci + 1 vezetési osztály szürkével keretezve, üteg zölddel jelölve (a harci osztályban 3 harci üteg található)
felül 5P85Sz SzPU önjáró indítóállvány (F3Sz kabin + 4db 5V55K, 5V55R, esetleg 5V55Sz rakétával, vagy ezek kombinációjával) alul 5P85D SzPU önjáró indítóállvány (4db 5V55K, 5V55R, esetleg 5V55Sz rakétával, vagy ezek kombinációjával)
felül 5P85Sz SzPU önjáró indítóállvány (F3Sz kabin + 4db 5V55K, 5V55R, esetleg 5V55Sz rakétával, vagy ezek kombinációjával) alul 5P85D SzPU önjáró indítóállvány (4db 5V55K, 5V55R, esetleg 5V55Sz rakétával, vagy ezek kombinációjával)
Az export PMU-k eltérő koncepció szerint működtek volna. Az Sz-300PT/PSz azok ezredekbe voltak szervezve max 6 db harci osztállyal. 1 db harci osztályban van 1 db NVO és 1 db RPN (tűvezető és kismagasságú keresőradar) és 12 db indító. Ezeket fogja össze a vezetési osztály, csak ennek van körkörös nagyhatótávú felderítő radarja a Big Bird és a vezetési pont, ahonnan osztják a célokat az osztály felé.
A bibi az, hogy egy vezetési osztály ára kb. 2/3-a volt egy harci osztálynak. A VSz ezért vezetési osztály nélküli harci osztályokat vett volna, de az osztálynak lett volna körkörös felderítő radarja az SzT-68U és persze a megszokott AVR kapcsolat, ahogy a Nyevának és Volhovnak.
Az amit te ütegnek hívsz az az osztály. Egy osztály/ütegben van 1 db tűzvezető radar.
Az St-300V teljesen más, és a Buk is, ott az üteg szó egészen más léptékben használatos.
A Vsz összeomlásig összesen 6 db export Sz-300PMU (PSz export) osztályt gyártottak le. 1989-ben Bulgária és az NDK kapott 1-1 db osztályt, 1990-ben pedig Csehszlovákia 1 db osztályt, ekkor jött el a keleti blokk számára a rendszerváltás. Az elkészült 2 db Magyar és 1 db Lengyel osztály már nem került leszállításra.
Amit írtál, azt most hirtelen nem tudom értelmezni. Azt vágom, hogy ez a "sorrend", csak nem tudom a "szorzószámokat".
Szóval jelenleg úgy gondolom, hogy egy a mezőre kitelepült alakulat - ami kb. 3 vagy 4 radaros járműből és 4 TEL -ből (+ logisztikai járművek) áll az egy üteg lesz.
Aztán ugye egy osztályba gondolom 3-4 ilyen üteg is tartozhat, egy dandárba meg nyilván 3-4 ilyen osztály.
Rohadtul nem számít. A fázisvezérelt AWACS radarok MCG adáshoz vannak és nem célmegvilágításhoz. Az SM3 SARH-nak nem tud célt megvilágítani. A horizont alá lövés ma csak ARH-val lehetséges.