Néha egy világ omlik bennem össze, hogy évtizedek óta valamit rosszul csinálok.
Anno , még mikor kiscsibe voltam úgy tanították, hogy a gyertyát meleg motorból kell kiszedni, mivel úgy könnyebben ki lehet tekerni. A logika is ezt diktálná. Az alu hengerfej nagyobb hőtágulással rendelkezik, mint a gyertya acél része, ergo eltávolodnak egymástól a menetprofilok.
Mondjuk csak hobbiként szoktam kitekerni a gyertyát, nem szakmám az efféle pajzánság.
Mit cáfolnak? Én nem állítottam semmi olyat amire cáfolatot olvashattunk. Hihetsz benn, hogy örökké a belsőégésű motorokkal hajtott járművek lesznek a meghatározóak a közlekedésben, de ezt befolyásolni nem tudod.
Amit állítok, hogy:
-a legtöbb ember kontinensünkön urbanizált körülmények között él és nem autózik az év nagy részében napi 100 km-nél többet. Ezt már most is a legtöbb villanyautó tudja. Értelem szerűen nem ez lesz a területi képviselők és utazó nagykövetek közeljövője.
-A villanyautók városi használatában szerintem nem az akkukapacitás a szűk keresztmetszet, hanem a gyakori töltési lehetőség. Még. Nem megoldhatatlan.
-A villanyautók jellegükből adódóan karbantartás szempontjából kedvezőbbek mint a moder belsőégésű társaik.
-Környezetvédelmi szempontból fontos, hogy nem a városban szennyeznek, söt bizonyos esetékben nem is kell, hogy szennyezzenek, ugyanis használhatnak öko-áramot.
ha nem tűnt volna fel sokan cáfolnak itt most is folyamatosan.
gondolkodásodat nagyban befolyásolja hogy kötött pályán, felsővezetékhez kötve töltöd időd nagy részét. ez mintegy determinál is, nem tudsz eltérni egy előre lefektetett iránytól és a váltót sem Te állítod
"A hálózat teljesítményének növelése a 2x-re nem 1o év. "
Ahogy a villany autó elterjedése sem annyi lesz. 10 év múlva jó esetben az új autó eladások talán felét kitehetik...a forgalomban levő járműveknek meg értelem szerűen még kisebb hányadát fogják képezni...
Az áram egyik előnye többek között, hogy lokálisan megtermelhető, ellenben a fosszilis üzemanyagokkal...
Ehhez kell az infrastruktúra. Ahol én élek, gyakorlatilag sok lehetőség van házon kívül is tölteni, de mint korábban írtam az én igényeim mellett egy töltéssel (éjszaka), ellennék egy 100 km hatótávolságú autóval is az év 350 napján.
Egyetértek. De még az is feltölthető hálózati áramról, ezért nem gondolnám, hogy az átlag ember napi városi forgalmához optimalizált autó ne működhetne extra nagy töltési kapacitású töltök nélkül. Szerintem a kulcsszó itt nem a töltés gyorsaságán van városon belül, hanem azon, hogy mindenhol tölthető legyen ahol áll.
Mitöl lenne drága a fenntartás? Mármint egy mai modern CR Euro6-os dieselhez, vagy közvetlen befecskendezéses, start-stopp, hengerlekapcsolós benzineshez képest?
Aminek közel a felét nem otthon áll, így távolról sem biztos, hogy pont egy konnektor mellett tölti ezt az időt. Nem úgy fog működni a töltés mint most sokan hiszik, már meg van az előírás ami kötelezi a gyártókat az olyan kialakításra, hogy csak az erre a célra kiépített töltőhelyekről lehessen tölteni az autókat.
a villanyautós dolog is úgy fog járni mint a földgáz fűtés. mire mindenkit (na jó, nagyrészt mindenki) átáll és függ tőle, hirtelen konjuktúra támad és drágulni kezd (kiderül hogy nincs olcsó patron Pakshoz?) stb
házi minierőművek pedig nem lehetnek se megújuló se nukleáris...
Meglátjuk, ez a forgatókönyv is előfordulhat. Sok pénzbe kerül, később a fenntartás is drága lesz. Nem hasonlítanám a telefonok, Playstation fejlődéséhez, nem teljesen analóg vele.
" .... mi biztosítja hogy ez esetben a felhasználó érdekében tennének mindent? .... "
Az égvilágon semmi és senki..... de mikor és hol volt ilyen? Az esetek 99 %-ában az (erősebb) üzleti érdek győzött. A maradék 1 %-ban az állam hatalmi szóval hozta meg a a döntést - meglehet az sem a felhasználók érdekében történt.
Még mindig nem érted...az átlag autó napi 22-23 órát áll. Ennyi idő alatt egy teslát is tele lehet csepegtetni normál hálózati áramról. Akinek meg nem elég, az gondoskodik a nagyobb három fázisról..hidd már el, hogy a fejlődés útját nem fogja megállítani a magyaros gyatra infrastruktúra, max elszalad mellette az egész...
"a közvilágításhoz használt kábelek messze nem bírnák azt az áramerősséget. :)"
-Igen, minden pénz kérsés. Pl a közvilágítás is, a térfigyelö kamerák, a GPS jelek, a mobilhálózatok jelei, stb, mégis ott vannak mindenhol
-Húznak be helyettük erősebbet
-Kevesebb teljesítménnyel lehet tölteni. A töltési kapacitás mellékes, ha egy autó napi 22-23 órát áll és mindig töltőn van...
"+ meg kéne oldani a használat nyomon követését (fizetés)"
-Ez már most is kétféleképpen létezik nyugaton. Vagy fizetős valamilyen kártya rendszerrel, vagy egy szolgáltatás része és ingyenes.
"a mai villamos hálózat nem erre van méretezve, nem számoltam utána, de biztos vagyok benne, hogy az össz villamosenergia-fogyasztás durván nőne, ezt a mennyiséget meg kell vhol termelni, el kell tudni osztani..."
Mint ahogy soha nem a jövőben felmerülő igényekre volt méretezve, most sincs úgy, de a kereslet és a kínálat szépen mindig együtt fejlődött...
Te nem látod, én meg látom. Csak látó távolságra tőlünk van két család akiknek e-autójuk van. egy Leaf és egy Merci B. Ök az első fecskék, de a tendencia jól mutatja, hogy az irány ki van jelölve...
szétfőzted az előző alkalommal, ha szerencséd van "csak hengerfej tömítés, síkolás ilyesmi. ha sikerült hidegvízzel elrepesztened valamit akkor akár motorcsere is befigyelhet..
A három fázis miért gond? Még csak nem is házban, hanem lakásban lakom, de van...
azért wazze mert nem így épülnek ki a házak lakások hálózatai.
viszont ha bővítést kérsz mondjuk egy felújításkor akkor is csak 3x15A jár alanyi jogon de komoly összeget fizettetnek veled a hálózat bővítése címén, ha egyáltalán nem az lesz a válasz hogy 1500mről kell saját költségeden pl födkábelt kiépíttetni amit majd a szolgáltató díjmentesen átvesz a saját gondozásába.
(összel újítottam fel egy lakást családi házban és az 1x10A helyett csak 'x16A + éjszakai egy fázist igényeltem, tudom miről beszélek, veled ellentétben
Ford Escort 1999. 1.6 V Benzin Motorkód L1E Üdv Autóstársak! Autóm meghibásodásával kapcsolatban érdeklődnék,tippeket,tanácsokat várnék Hosszabb külföldi autóút után odafigyelésem ellenére is szétment a vizpumpám és a hütőradiátorom. Cserével e problémákat megoldottam,jól is üzemelt az autó,ám most egy újjabb hosszabb autósút után ismét probléma akadt a hűtéssel. Az autó járó üzem közben hirtelen forrósodik, a kiegyenlítőtartályba öntött desztviz kicsorog a kocsi alján és a motor visszafúj a tartályba,jobbára gőzt, a megmaradt viz teteje olajfoltos . Az egyes henger felől kattogó,krepegő hangot hallok. Leállitott állapotban a viz még gyorsabban átfolyik a motoron. Hengerfej repedés hibájára,tömités hibályára esetle szelepbeégés hibájára gyanakszok. Helyes a gyanum?
Csak szándék kérdése, hogy minden parkolóhelyhez legyen egy csatlakozó...
Hát azért ehhez pénz is kéne, nem is kevés, pld. a közvilágításhoz használt kábelek messze nem bírnák azt az áramerősséget. :)
+ meg kéne oldani a használat nyomon követését (fizetés)
+ a mai villamos hálózat nem erre van méretezve, nem számoltam utána, de biztos vagyok benne, hogy az össz villamosenergia-fogyasztás durván nőne, ezt a mennyiséget meg kell vhol termelni, el kell tudni osztani...
Egy ilyen infrastruktúra kiépítése és üzemeltetése persze nem lehetetlen - csakhogy nem is ingyen volna. Ki fizesse ezt meg? Ha az energia árába építed, más nem is biztos, hogy olyan olcsó az...
Ha elektromos autózásról van szó, erről vhogy el szoktak feletkezni, 'áram az jön a konnektorból'... :)
Egyébként ha az elekromos autó annyira jó, használható, megéri, akkor legalább a saját házzal/garázzsal rendelkezők, második/városi autónak elkezdenék vásárolni... De nem látom ezt.
Egy "sima" konnektort telepíteni nem különösen nagy dolog. A városok jól be vannak kábelozva. Pl hány közvilágítási kandeláber van az utak mentén? Csak szándék kérdése, hogy minden parkolóhelyhez legyen egy csatlakozó...