Keresés

Részletes keresés

Szofista Creative Commons License 2018.05.11 0 0 1145

Köszi!

Maradok a CXMD-nél. Az 503-as is marad: amennyit én repülök... És vadi újkora óta semmi gondom vele.

Előzmény: Aleban (1144)
Aleban Creative Commons License 2018.05.08 0 0 1144

Szia!

 

C17-re oké a Rotax 503 két személlyel is. C15-re folyamatos két személyre kevés, minimum Rotax 582-es kéne még a Racer trike-hoz is.


Ha a keret megengedi, én az 503-as Rotaxot is cserélném, és vennék egy C15D vagy Sexy szárnyat egy erősebb motorhoz.
Ha viszont a motor marad, akkor C17 vagy CXMD.

Előzmény: Szofista (1142)
k11zoltan Creative Commons License 2018.04.29 0 0 1143

Mi a helyzet?

 

Tud valaki valamit? Új jogszabályok?

Van oktatás? 

Szofista Creative Commons License 2018.03.04 0 0 1142

Tanácsot szeretnék kérni:

 

Racer Gt, Rotax 503, CX-MD szárny - ezzel repülök. A szárnyam ugyan kiváló állapotban (400 óra, első tulaj vagyok), nagyon jól szolgál, de 16 éves már. Újat gondoltam venni. Azt tudni kell, hogy majd mindig utassal repülök (család, rokonok, szomszédok), tehát terheléssel. Szeretném eldönteni, hogy maradjak-e a CX-MD-nél. Azt kérném hát, hogy aki 503-as vagy kisebb teljesítményű motorral repül, és rendszerint utassal, és CX-MD-nél kisebb felületű szárnnyal, írja meg a tapasztalatait. Kaptam már tanácsokat C17-re és C15-re, csak a tanácsadóim mögött nincs hosszabb idejű repülési tapasztalat az általam említett konfigurációra vonatkozóan (503-as). De hátha köztetek!

 

Jóindulatú, motort az eddigieknél nem jobban terhelő Apolló szárnyat szeretnék. Ha ilyen feltételekkel nincs jobb a CX-MD-nél, akkor maradok annál.

 

Köszönettel!

k11zoltan Creative Commons License 2018.01.09 0 0 1141

Halott a fórum évek óta sajnos.

 

Ugyan ebben a cipőben voltam tavaly én is. Kérdezgettem, és senki sem tudott semmit.

Én is 10 óráról tudtam, de a reptéren az oktató 21 órát mondott kötelezőnek, ami azt jelenti, hogy kb 800.000,-ből lenne meg a szakszolgálati. 

Nem tudom, hogy a saját haszonszerzés, vagy a több éves tapasztalat beszélt belőle, de személy szerint sokallom ezt.

 

Egyébként abban úgy-ahogy egyetértett mindenki, hogy a 10 óra kevés a sikeres vizsgához, ha csak nem vagy már pilóta más típusban.

 

Tavasszal akarom elkezdeni én is, és a nyár óta nem érdeklődtem, de akkor ezek szerint nem sok dolog változott.

Amúgy mindenki ezzel a "szakág halála" dologgal jön. (mondjuk igazuk van, bár szerintem már most sincs a csúcson a történet)

 

Előzmény: Wagonres (1140)
Wagonres Creative Commons License 2018.01.09 0 0 1140

Üdv!

 

Tavasszal szeretném elkezdeni a motoros sárkányrepülő tanfolyamot.

Beszereztem Bede Tibor könyvét és erősen tanulmányozom ....

Voltam kint reptéren ahol vannak sárkányosok szerettem volna válaszokat a kérdéseimre (képzéssel kapcsolatban) de nem igazán sikerült megtudni szinte semmit ...

- Tanfolyamról érdeklődtem elvileg 10 óra de most lehet jogszabályi változások miatt 35 lesz .... (10 óra 350e 35 óra 1.226e azért ez nem teljesen mellékes)

- Oktatni meg nem is tudják ki oktathat ....

- Elmélet vizsga menetét is megváltoztatják (változtatták) 

- "szakszó" kell hozzá vagy nem

 

szóval teljes a bizonytalanság 

 

valaki meg tudná azt mondani hogy milyen szabályok vannak most pontosan érvényben?

 

észrevétel: ha nincs oktató ,nincs érdeklődő (fiatalok) , klubban nincs oktatógép stb. ez szép lassan a szakág halálát jelenti .......

 

válaszotok előre is köszönöm 

 

V

Jerrry008 Creative Commons License 2017.12.09 0 0 1139

Hivd fel Zolit. www.fullfly.hu

 

Előzmény: k11zoltan (1138)
k11zoltan Creative Commons License 2017.12.03 0 0 1138

Ez a fórum sajnos halott.

Én is tavasszal tervezem a tanfolyamot. 

 

Te hol csinálod?

 

Előzmény: szatzol (1135)
WooDoo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1137

Nekem volt egy saját tervezésű minimál motoros sárkányom, abban egy 6 kg tömegű, 118 cm3-is motor volt, aminek elvileg 10 kW a teljesítménye. A légcsavar egy 135 cm átmérőjű becsuklós sróf volt, aminek 2500-as fordulaton kb. 450 N volt a tolóereje. Ezzel a konfigurációval kerékről könnyedén felszállt a gép, és 1,5-1,7 m/s-os varióval tudtam emelkedni.

Itt van egy videó a gépről, de akkor még egy 25 Le-s Honda blokk volt benne, azzal szinte helyből felszállt a gép, és brutálisan lehetett vele emelkedni. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=GQryVLEDflo

 

Egy időben elektromos mopedautókat is építgettem, az egyikbe egy könnyű, 5 kW-os HPM-5000B motort szereltem, ami autó hajtásra nem vált be a nagy induló áramok miatt, de egy hajóban jól működött. Ez a motor viszonylag könnyű, csak 11 kg a tömege, szerintem egy sárkányt is elvinne, mert rövid ideig, 10 kW-ot simán ki lehet hozni belőle. A gyári vezérlője elég vacak volt, nagyon hamar leégett, de állítólag az új szinuszos vezérlője már jó. A motor vezérlővel együtt kb. 1000$, plusz szállítás, vám áfa. Persze jobb lenne valami kifejezetten repülős célokra tervezett motor, talán valami nagyméretű drón motorja is beépíthető lenne, az biztosan könnyebb lenne. 

 

Az akkupakkot is a drónokban használt Li-Po cellákból raknám össze, azok elég könnyűek, és jól bírják a gyors kisütést, bár az olcsóbbak 300 töltésnél nem nagyon bírnak ki többet. Gondolom csak felszálló motornak kellene az elektromos hajtás, ahhoz talán elég lehetne 3 db 20 Ah-s 6S1P Multistar akku, az csak 400$ és 7,5 kg. Ezek az akkuk 200A-t le tudnak adni 6 percen keresztül.

Előzmény: drover75 (1136)
drover75 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 1136

Sziasztok, van valakinek infója, hogy itthon esetleg hol és mennyiért lehet venni elektromos rásegítésű pondrót gyalogsárkányhoz? A youtubeon rengeteg videó van fenn, de mind külföldi példák, és nem a mi (bocsánat senkit nem akarok megbántani az én) pénztárcánkhoz szabottak.

Az is érdekelne ha valaki már esetleg foglalkozik régebb óta a "garázsban" elektromos rásegítéssel és vannak tapasztalatai. (hány voltos, milyen motor teljesítmény, milyen fordulatszám, milyen propeller, direkt hajtás, vagy áttétel, mekkora akku kapacitás, hány perc repülés, minden érdekel... :-) 

Előre is köszi a válaszokat ha lesznek. 

Ha valaki tud használt BLDC villanymotoros pondrót vezérléssel és akkuval kompletten, netán magyarországi árszínvonalon azt külön megköszönöm.

 

szatzol Creative Commons License 2017.09.14 0 0 1135

Sziasztok!  Tavasszal szeretnék elkezdeni sárkányozni.Többen ajánlották Bede Tibor könyvét de sajnos sehol nem kapható.Minden létező helyen előjegyeztem de elégge reménytelennek tűnik a dolog.Ha valakinek megvan akkor szívesen megvásárolnám utánvéttel vagy előre utalással.De ha csak kölcsönzés lehetseges az is érdekelne.Esetleg ha a szerző elérhetőségét valaki megsúgná... És egy másik, technikai kérdés.Úgy látom motor téren két tábor van.Rotax és bármi más.Én, mint kezdő mi alapján tudok dönteni?Utasként nem hiszem.Beszéltem pár emberrel de nem igazán volt egyezség.Marad a fej vagy írás?Beszívom vagy nem? Nem bánnám ha valaki meggyőzne egyikről vagy másikról. Egyenlőre ennyi, köszönöm ha válaszoltok!

Motorbontos Creative Commons License 2017.06.04 0 0 1134

Sziasztok! YAMAHA FZ6 S2 bontódik! 2007-es! 20.000 km van a motorban!

mivel már 3-4 ilyen blokkot adtam el sárkányrepülősöknek ezért jöttem ide hirdetni hátha valaki keres ilyet! Abszolút nem vagyok jártas a sárkányrepülőzésben de akik vittek tőlem ilyet azok aztmondták hogy ez a motor bevált és hogy súly/lóerő arány miatt kedvelik! Szóval ha bárkit érdekel kérem csak telefonon keressen!! 20/223-1420

 

Köszönöm!

stenmark Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1133

Sziasztok!

 

Nem tudja valaki, hogy a Rotax Typ 503 motort hová lehet vinni felújítani, ki ért hozzá? (dupla karburátoros, egy ski doo síszánba való) Nincs még szétszedve a motor, de valszeg főtengely is hibás, akad a forgása.

 

Köszönöm előre is, a hasznos tanácsot adó, majd mehet vele télen egy kört!

k11zoltan Creative Commons License 2017.04.21 0 0 1132

Legjobb GPS-ek sárkányhoz?

 

Ki milyen GPS-t használ?

Ellis Boyd Redding Creative Commons License 2017.04.08 0 0 1131

Ok.

 

Te egyébként sárkányozol? (gondolom)

Akkor talán tudnál pár "alap" kérdésre válaszolni más linkelgetése nélkül is... 

Előzmény: Jerrry008 (1130)
Jerrry008 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 1130

Ilyen weboldal nincs, ahol minden össze van foglalva, és "hétköznapi nyelven leírva".

 

A repülés nem autóvásárlás, hogy a népítéleten szétnézek, és megnézem a kommenteket, aztán egy fórumban bekérdezek, és majd a szakik minden okosságot elmondanak.

 

A repülés egy életforma, egy szerelem, egy komoly motorsport, amihez meg kell tanulj és el kell sajátíts meteorológiai, fizikai, navigációs, repüléselméleti, műszaki, és még sok más témájú tudást.

 

Cserébe új távlatok, és új dimenziók nyilnak meg neked, és olyan élményt ad, amihez semmi sem fogható.

 

Alábbi linkben küldtem a megfelelő linket, ahol minden hatályos jogszabály le van írva, a kérdésednek megfelelően mi kell egy motoros sárkány műszaki vizsgához, és ki az, aki intézi.

 

Ha sárkányozni szeretnék ahhoz ajánlom Gilber Zolit, aki MINDEN- ről Korrekten informálni fog, és megtanít repülni, ellát könyvekkel, információs anyagokkal, és elméleti képzéseket tart neked, majd elméleti vizsga után gyakorlati órákat ad, majd elküld vizsgáztatni.

 

www.fullfly.hu

 

 

Előzmény: Ellis Boyd Redding (1129)
Ellis Boyd Redding Creative Commons License 2017.04.06 0 0 1129

Helló.

 

Köszi a választ.

 

Úgy látszik Magyarországon sárkányrepülő ügyben mindenhová telefonálni kell. :(

 

Külföldön dolgozom egyelőre, és így akarok információt szerezni az otthoni dologkról, hogyha egy pár hónap múlva elkezdem otthon, már tisztába legyek bizonyos dolgokkal.

Külföldről hazatelefonálgatni most ezért nem fogok...

 

Jó lenne, ha lenne egy weboldal, vagy egy jól működő fórum, ahol az ember mindent napra készen megtalál sárkányrepülő ügyben... :/ 

Előzmény: Jerrry008 (1128)
Jerrry008 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 1128

Szia.

 

Hívd fel a Pető Sanyit, ő motoros könnyűrepülő szövetség Műszakisa (30éve), ő intézi mindenkinek a műszakit, amit a légügy elfogad. 

elérhetősége itt: 

https://hunul.net/index.php?menu=tv

 

 

Előzmény: Ellis Boyd Redding (1127)
Ellis Boyd Redding Creative Commons License 2017.03.31 0 0 1127

Lejárt okmányú sárkányrepülő okmány megújítatása kb mennyibe kerül?

 

Milyen okmányok kellenek egyáltalán a sárkányhoz. (Légi alkalmasságiról már hallottam, meg gondolom biztosítás is kell hozzá.)

 

Nagyon az elején vagyok még.

 

Köszi a választ.

Ellis Boyd Redding Creative Commons License 2017.03.12 0 0 1126

Köszi.

Előzmény: Jerrry008 (1125)
Jerrry008 Creative Commons License 2017.03.10 0 0 1125

Szia!

Kicsit odébb van Kecskéd, de jó a társaság, jó a klub, és korrekt emberek vannak itt.

Zoli nem lehúzós, hanem igazi pilóta oktató.

Kérdezd őt:

www.fullfly.hu 

 

üdv!

Előzmény: Ellis Boyd Redding (1124)
Ellis Boyd Redding Creative Commons License 2017.03.05 0 0 1124

Tud valaki UL (kifejezetten sárkányrepülő) képzést Pápa (Veszprém megye) környékén?

A dákai-n kívül.

 

 

Dezső Kozák Creative Commons License 2016.11.27 0 0 1123

Kedves Flyati!
Ez nagyon jó kérdés. Tekintve hogy magyarországon a pici fizetésekből egy melós az éves kötelező díjakat sem tudná kifizetni, s akkor még nem is repült. Csak a jogsi min. félmillió. Plusz elótte orvosi (és szeretettel küldöznek mindenkit gyógyszerér, ha nem beteg akkor is). 
De inkább tegyük félre az adminisztrációt. Mondjuk megvan jogsi, s szeretnél venni egy gépet. 
A gyártónak a költséges tervezésen kívül rengeteg hatósági engedélyt kellene beszereznie a gyártáshoz. A gyártás során számos alapanyagra, alkatrészre és gyártási műveletre sokirányú mérési műveleteket, ellenörzési bizonylatokat kellene csinálni (ami minden plusz pénz) ami miatt eddig senki nem vállalta. Van már elég sok külföldi gyártó akik ellátják a piacot. Nem beszélve arról hogy aki repülni akar annak egy kissé kettyüsnak kell lennie. (én is szeretnék repülni, tehát én is kettyós vagyok mások szerint, de nem érdekel) Szóval a disek között is vannak valódi dilisek. Nos ezek ha balesetet szenvednének modjuk 100%-ban saját hibából, akkor is perelnék hatalmas összegre a gyártót. Ezt a rizikót az egyéb (és nem teljes) fentebb említettek mellet nincs az a bolond aki vállalná. Nekem úgy 35 évvel ezelőtt már átfutott az agyamon, de hagytam is továbbhaladni eme nemes ötletet. Ismerek egy magyar hajógyártót, aki a merész ötletektől sem riad vissza, s mégsem mert belemenni repülőgép szárnyak gyártásába. Pedig nagyon profi a maga területén.  Jól gondold meg, ha netán szeretnél gyártani repcsit.
Tisztelettel,

 

Előzmény: flyati (1121)
jjdunbar Creative Commons License 2016.10.29 0 0 1122

2 szemlélyes Sárkányrepülővel Magyarországról Zanzibárra (Afrika).

 

Szerintetek sikerülhet?

 

Milyen engedélyek + egyéb kell hozzá?

flyati Creative Commons License 2016.09.02 0 0 1121

Sziasztok

Szeretnék érdeklödni hogy magyarországon miért nem gyárt senki  összecsukható egyszemélyes  motorossárkányt ?

Külföldön rengeteg félét lehet kapni  csak sajnos elég drágák mert az ottani fizetéshez vannak az árak szabva.

Tök egyszerü lenne  pár csöböl  megoldani szerintem és venné mindenki aki nem akar motoros ernyözni.

 A Bogdola féle  BB 103   sárkány hasonló de sajnos nem összecsukható.

   Ilyesmire gondoltam.

 

     http://www.miniplane-usa.com/pages/atf_trike.htm

traktoros82 Creative Commons License 2016.08.13 0 0 1120

Üdv. mindenkinek,

 

Él még a topic?

Elég rég nem volt bejegyzés.....

dji Creative Commons License 2015.12.19 0 0 1119

Köszi! 

Feco32 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 1118

Szia!

Rengeteg dolgon múlik, legfőképp azon, hogy neked mi jó, mit szeretnél, mi nyűg, mi nm az.

Egy motoros ernyő kompaktabb, azaz nem kell hozzá nagy felszálló, nem kell a cuccot hangárban tárolni, mert kis helyen elfér, kisebb hely kell a leszálláshoz, motorleállás esetén gyakorlatilag "zsebkendőnyi" területre leteheti magát az ember. 5 perc alatt startra kész.

A sárkány sokkal gyorsabb, nagyobb távokat tudsz vele repülni. Aktív időben a lejövetel is egyszerűbb és talán startolni is egyszerűbb vele.

Mindkettőnek megvannak a szépségei.

Neked kell eldönteni, hogy igazán melyiket tudnád jobban kihasználni: van-e a közeledben reptér, vagy inkább több a kaszáló, az ernyős starthoz. Mekkora távokat szeretnél menni, melyikben van nagyobb bizodalmad.

Egy próbát mindkettő megér!

Előzmény: dji (1117)
dji Creative Commons License 2015.12.17 0 0 1117

Köszi fiúk!

 

Igazából azt hittem több hozzászólás lesz majd. :(  van sárkányos topic még valahol?

 

Köszi ÜDV

zozokag Creative Commons License 2015.12.16 0 0 1116

Szia!

A Hátimotoros ernyőzéshez előbb "A" vizsgát kell tenni szolóernyőzésből,hohy megtanúlj biztonságossan leszállni.Utánna lehet kezdeni szerintem a hátimotoros tanfolyamot.

Ha repkedni akasz A-ból B-be,nagyokat kirándulni akkor sárkány a gyorsabb.Igaz vannak ma már olyan hátimotoros ernyők,amik közel,olyan sebességgel mennek mint a sárkány.De sokéves rutin kell hozzá.Ha jó,megbízható felszerelést szeretnél,közel 1 árba vannak.hátimotor 500-tól a csillagos ég,(és itt a megbízhatón van a hangsúly)ernyő kb 200ezer.Tárolás szempontjából viszont az ernyő helygazdaságosabb.

Előzmény: dji (1114)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!