A redőnytok belső ürege egy bazinagy résen át összeköttetésben van a fagyos külvilággal, ezért nem hinném, hogy a tokon KÍVÜLI hőszigetelés vastagítása túl sokat segítene.
A belső 5 centi meg hőszigetelésnek elég gyenge, de penészedés ellen elég lesz.
Abban sem vagyok biztos, hogy jó ötlet volt az áthidaló külső oldalára zárt cellás (párazáró) hőszigetelést tenni.
Ezt már a tervezésnél kellett volna jól kialakítani, ilyenkor már nem sokat tehetsz. Be kellett volna ugrasztani az áthidalót, vagy följebb tenni...
Kívülről a vakolható redőnytokra csak minimális szigetelőt tegyetek, mögötte szigeteljetek, amennyi minél jobb hőszigetelő csak befér. Xps lesz a kávában?
Természetesen rosszabb az ablak keretének hőszigetelése, tekintettel a vastagságra. Nem lehet ugyanannyira hőszigetelő, mint a falad 25 cm szigeteléssel. Lehetne jobb is, csak nem szeretnéd kifizetni. Az épület összes hőveszteségeinek néhány tized százalékáról van itt szó.
A hibás beépítés megengedése pedig számomra elfogadhatatlan. Nyóccázórabérű Gázsi biztos nem fogja hibátlanul beépíteni, ezért nem is kell rábízni, hanem egyből egy olyan szakemberre aki 10-ből 10-et tud megfelelően beépíteni.
"én ahogy próbáltam rákeresni, nekem úgy tűnt, hogy itt-ott a 0,61-et is ráírják akár, aztán hogy mi a valóság... Az ablaktáblák mennyire vannak egymástól 16 vagy 18mm? Bár nagy jelentősége szerintem nincs hogy 0,73 vagy 0,61, ezek az értékek így is egy nagyságrenddel szarabbak lesznek a falnál. A beépítésről nem is beszélve... mivel sok a zseni szaki, szerintem 10-ből 8 ablak trehányul kerül helyére sajnos."
Nálam a Fix ablakok miat nagyon kicsi a tok mérete az ablaküveghez képest. 17% a tok 83% az ablak méret. (Alap adatba 30/70 az arány)
Elméletileg a purhabbal kinyomot tokkal elérhető Uf=0,7W/m2K érték a Kriptongázas üveggel meg Ug=0,4 W/m2K.
Ezen adatok alapján 0,45 W/m2K-re jön ki az Uw érték. Így a veszteség 907 kWh. g értéke ennek 49%.
Ug=0,5 W/m2K esetén is Uw=0,53 W/m2K értéket ad. (Argon gázas)
Uw=0,7 W/m2K - nél a veszteség: 1411 kWh (4500 óra fűtési idény és 4 °C átlaghőm. mellett. Belső 20 °C esetén.)
Uw=0,6 W/m2K - nál a veszteség: 1209 kWh
Uw=0,53 W/m2K -nél a veszteség: 1068 kWh
Uw=0,45 W/m2K -nél a veszteség: 907 kWh
Van különbség Uw 0,1 W/m2K-es eltérés eseténi is. Már csak az a kérdés, hogy megéri e??
Kriptongázas ablaküvegnél 12 mm a rétegek közti gázrés.
Az Argonosnál ha jól emlékszem 14 mm. Az én esetembern.
0,7 - 0,6 W/m2K mellett a falazatnak nem lesz 1 nagyságrendel roszabb az U értéke. Passzív házaknál szokott a falazat 0,11 W/m2K körül lenni.
Az egy nagyságrend azt jelentené, hogy 0,07 W/m2K. Ehhez Porotherm 44 HS mellet is kellene 45 cm EPS 80. 0,06 W/m2K esetén meg 55 cm EPS 80 . :)
Viszont ha az elméleti 0,45 W/m2K számításom a valóságban is megoldható, ahhoz képest egy 0,11 W/m2K-es passzívház fal már nem nagy eltérés.
Főleg, ha itt van nyereség is. Ha esetleg a nyereség és a veszteség azonos lenne, akkor is az ablak felületén a hövesztesé szaldója 0, ami azért nem rossz dolog :)
nálam is 5cm xps van a koszorún + 20cm grafit és nem látszik a hőkamerán. Az áthidalókra a redőny mögé viszont bachl Pir táblákat tettem, ha már erősen korlátozott a hely, akkor próbáltam az általam elérhető legjobbat. Milyen vastag a falad, hogy az áthidalóknál csak 5cm fér oda? Nálam ~10cm fért el.
én ahogy próbáltam rákeresni, nekem úgy tűnt, hogy itt-ott a 0,61-et is ráírják akár, aztán hogy mi a valóság... Az ablaktáblák mennyire vannak egymástól 16 vagy 18mm? Bár nagy jelentősége szerintem nincs hogy 0,73 vagy 0,61, ezek az értékek így is egy nagyságrenddel szarabbak lesznek a falnál. A beépítésről nem is beszélve... mivel sok a zseni szaki, szerintem 10-ből 8 ablak trehányul kerül helyére sajnos.
egyszer keresgéltem már, de aztán nem találtam pontosabb leírást erről. Ezt a 15kWh/m2/év dolgot a passzívházaknál pontosan hogy értik? Bruttó/nettó alapterület?
Aluplast Energeto85-ben is gondolkodok, de még csak most kértem rá ajánlatot.
Pur habbal van töltve a tok kamrái. Uw = 0,61 W /m2K is elérhető akár. Mivel nálam a maximális ablakmérettel vannak fix ablakok, így a Uw = 0,61 W /m2K alá is lehet menni.
A belső hőszigetelésnek eleve a 2 cm a felső határa, azaz szokásos alapesetben még pont a harmatpont alatt marad a falszerkezet végig. Ha van a falazatban 5-6 cm hőszigetelés, akkor ennél kedvezőbb a helyzet, tehát valószínűleg nem okoz problémát.
Kérdés azonban, hogy van-e értelme ezért a nem túl nagy hőszigetelés-növekedésért (az eredeti falazathoz képest 10-15%-kal csökkenő hőveszteség beáldozni a hőtehetetlenség eltűnését. Télen még OK a padlófűtés miatt, de nyáron hűvösebb lenne a belső hőszigetelés nélkül.
Az Isoplus az nem valódi agyagtégla, hanem a dunaújvárosi fémművek hulladék kohósalakjából készült falazóelem. Van aki tart tőle, van aki nem.
Ellenőrizném kívülről nem látszó helyen egy próbafúrással, hogy legalább a falazóelemet jól építették-e be, tehát hogy kívülre esik a benne lévő szigetelés:
"Van egy másik alkalmazása is a szoláris nyereségnek, pl: üvegház."
Te egyáltalán nem tanultál semmit: még mindig összekevered a pillanatnyi nyereséget és szezonális pozitív energiamérleget.
Hiába van 25 fok egy üvegházban 6 órán keresztül, ha utána 18 órán át nulla fok van benne, akkor a napi energiamérleg súlyosan veszteséges.
Az aquapóniát meg ne is említsd, mert elröhögöm magam... a növények 20 órán keresztül épphogy nem fagynak meg (növekedés:nulla) hála a talajhőnek (ha nem mély gödörben lenne, első héten elfagyna minden), aztán 4 órán keresztül van meleg+fény, aztán újabb 20 óra várakozás. És ez még egy jó nap volt, mert télen olykor ritka vendég a napsütés.
"Lov-e bevonat nem kerül az ablakra"
Low-e bevonat nélkül 0,5 W/m2K Ug értékű három rétegű üveg?
Van egy olyan érzésem, hogy te egy nem létező termékkel próbálsz etetni bennünket ;)
Van két ilyen résem az ablak mellett, mit tegyek oda, EPS-t vagy XPS-t? Tehát arra gondoltam 3 centis vmit beszabni oda végig, purhabbal ráragasztani a kávára, és vakolni.
Van egy másik alkalmazása is a szoláris nyereségnek, pl: üvegház. Modernebb változata amit az Aquapóniákhoz használnak (szigetelt épület déli ablakokkal.). Ott működik az "ingyen" energia.
Lov-e bevonat nem kerül az ablakra, mivel jelentősen csökkenti a g értéket.
"A városi legendák arról szólnak, hogy csak Délre lehet tájolni a passzívházat,"
Ez valóban marhaság,
hiszen erdőben és völgyekben álló házak is megkaphatják a hivatalos passzívház minősítést, márpedig ha egy házra soha nem süt rá a nap, akkor tökmindegy, hogy merre van dél :)
Annyi igaz a dologból, hogy ha a passzívházad délre tudod tájolni, akkor el lehet érni némi napnyereséget is, ennyi energiával kevesebbet kell költeni fűtésre. Ha nincs lehetőség napnyereségre, akkor valamivel többet kell költeni pl a hőszigetelés vastagságára, hogy a ház éves hőigénye a Nap rásegítése nélkül is belül legyen a 15 kWh/m2 előíráson.