Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157867

Évek óta Contit vagy Gates-t használok, egyikkel sem volt bajom. Poly-V-ben, meg csak ezt a két márkát.

Más lehet ott a hiba, ha 2 év alatt repedezik.

Előzmény: gesszti (157859)
cam aro Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157866

https://www.otctools.com/sites/default/files/522_4560_0.jpg

 

nem kell u.a. ilyen, az elv mukodik egy lapos vassal is.  

 

 

 

Előzmény: BRIKLY (157864)
Kisa Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157865

Forgassd úgy a motort, hogy az adott szelep zárva legyen, de a dugattyú ne legyen FHP-on.

Le tudod nyomni a szelepet egy nagyobb csavarhúzóval és egy erősebb emberrel.

Így ki tudod forgatni a himbát. Kijön a hidrotőke, a vezérmű tengelyt sem kell kivenned.

 

Ahogy már többször mondtuk, nézd meg, hogy zárt szelepnél rugózik-e a hidrotőke.

Olyan nincs, hogy az összes rossz és nem is csak időszakosan.

 

Veztengelyt minek vennél, ha nem kopott a tied sem? Látszólag nem az.

 

Előzmény: BRIKLY (157856)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157864

Ok,rájöttem. Ha lenyomom a szelepet valamivel,akkor le tudom lökni a himbát.. Már csak ki kell találni egy célszerszámot hozzá..

Tőkét itt találtam olcsóbban: http://www.fekmester.hu/hidrotoke__hengerfejcsavar/hidrotoke/daewoo/nexia/benzin/1.50/1997/ina/?typid=4570

 

Ismeritek ezt a boltot? megbízható?

cam aro Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157863

 

a szelepeket nyomod le., aztan igy mar kibujik a himba, vagy legalabbis nem 

akasztja meg a vez.tengot. > amit forgatva huzol . 

vissza ugyanigy. 

 

pepecs melo, de kisebb mint ez miatt hf-et bontani. 

Előzmény: BRIKLY (157856)
cam aro Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157862

gates jo. 

a tobbivel -szerintem - nem kell foglalkozni. 

kuplung mehet TMK-ba.. mert azzal utszelen tudsz maradni,

de a tobbit raersz ha baja van. . 

Előzmény: gesszti (157843)
cam aro Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157861

tavtarto cso, atmeno csavar, azt kihuzatod a szilentet a tavtartoba.

vagy kifurod, kivagod, kiegeted.. mindegy. kijon az. 

 

a komolyabb kerdes majd akkor merul fel, amikor az ujat szerelned vissza. 

Előzmény: oszi_91 (157842)
cam aro Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157860

itt minden atalakul. 

olyan szerszam meg nem volt ami tokeletes. :) 

Előzmény: novothauto (157841)
gesszti Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157859

Még egy érdekesség: 2015 decemberében cseréltem segédszíjat a dci-n. contitech szíj ment rá. Új feszítő is került rá ekkor, és nem sokkal előtte fel lett újítva a generátor, ami új szabadonfutóval lett összerakva. Na, ez a 14 hónapos szíj, ami futott időközben kb. 30e km-t, kb. cafatokra van repedezve... Ennyi erővel vehettem volna egy gagyi, 1000 Ft-os szíjat is, az is kibír 1-1,5 évet... Bosszantó, hogy egy márkás terméknek ilyen rövid az élettartama.

Előzmény: gesszti (157843)
D R A W S Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157858

Üdvözletem!

 

Van nekem egy Fiat Uno CS 1.1 Fire. autóm. 1992-es évjárat. 

 

A problémám az vele, hogy az utóbbi időben, simán megeszi a 12 litert . Eredendően is 7 litert fogyasztott. Tavaly ősszel kezdődött hogy sokat eszik. Átnéztem az autón mindent, nem folyik el a benzin, nem csöpög sehol. A motorba nem kerül bele ( nem nől az olajszint ). Sajnos a gyújtás nem igazán van a helyén, mert elég kormosak a gyertyák. Bár merre állítom a gyújtást mindig kormos a gyertya. Próbáltam stroboszkóppal beállítani, de a kémlelő nyíláson belül nem látom a jelet forgás közben. Bár sajnos vörös fényű strobim van. Lehetséges az hogy a fogyasztása azért nőtt meg mert bekormolódtak a szelepek? 

 

Válaszokat előre is köszönöm.

BRIKLY Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157857
Előzmény: BRIKLY (157856)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157856

Oké,de hogy veszem ki akkor a vezérmű tengelyt? Mert amíg az bent van,ki nem veszem a himbákat..

Előzmény: 409 (157855)
409 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157855

Nem kell levenni, a himbákat kell kiszedni és akkor kijönnek az emelők.

Előzmény: BRIKLY (157853)
409 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157854

"nem igazán van pénzem hogy vegyek egy szatyornyi hf tömítést..."

 

 Hogyan jön ehhez a hengerfejtömítés???  Ha olyan mint az Opel*, akkor simán kijönnek azok onnan minden bontás nélkül. Illetve a szelepfedelet persze le kell venni.  Nagyon egyszerű ellenőrizni is. Amelyik zárt szelepnél rugózik, az döglött. Ha mind kemény és nem mozdul, akkor megint a dugattyúknál vagyunk. Amit levett karternél lehet ellenőrizni is. Alulról nézve, a felsőholtponton (gyertyák nélkül) átfordítva a motort látható és nem ritkán hallható is a billenése.

 

* 1.5-ös Daewoon cseréltem anno veztengelyt/himbákat/szelepemelőket, nem vettem le a hengerfejet.

Előzmény: BRIKLY (157850)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157853

Mert le kell venni a vezérmű tengely házát,amit nem más fog,mint a hengerfej csavarok. Tudomásom szerint,meg ha az meg van bontva,akkor a tömítés kuka.

Előzmény: Quattroman (157852)
Quattroman Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157852

hidrotőke cseréhez minek a hengerfejtömítés?

Előzmény: BRIKLY (157850)
Quattroman Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157851

szerintem a lengőkarban nincs még külön fémháza a szilentnek.

én is a szerelt lengőkar vásárlást javasolnám neki. nagyobb lesz a szívás mint az árkülönbözet

Előzmény: no_holy_shit (157846)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157850

Nem buzi,jogos kérdés ez. Igen,szétszedtem mind a 8-at,kimostam. korábban képet is tettem be róla. Sajnos semmit nem segített. Nekem ugyan nem tűntek kopottnak, de persze az én kezem mégse 4-6bár-os (olaj)nyomás.

Az öreg szerint akit korábban említettem 100%,hogy hidrotőke a baj, én meg már elfogytam az ötletekből,miután a hajtókar csapágy,és a csapszegek jónak tűnnek.

Már bánom,hogy mikor kivettem a hidrotőkéket, ugyan oda raktam vissza,ahol voltak. ha pont fordított sorrendben tettem volna,tehát hogy a 4. hengerét az 1.-höz,és így tovább,akkor már ki is derült volna a dolog.

Még megtehetném ugyan,de nem igazán van pénzem hogy vegyek egy szatyornyi hf tömítést...

Előzmény: no_holy_shit (157849)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157849

buzi kerdes, de kiszedtetek? szetszedtetek, pucolas nem segit rajtuk?

Előzmény: BRIKLY (157847)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157848

en ina-t szereznek normalis aron vhol.  ennek a max kev br arra 1550Ft/db. ha korbe nezel a neten akor fogsz talalni 1700-1800Ft korul

Előzmény: BRIKLY (157847)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157847

Nos, levettük az olajteknőt, megrángattuk az összes hajtókarcsapágyat, egy sem moccan sehová. A teknő alján volt vizesedett olajsár,de fém por eléggé minimális.

Olajnyomást mérni nem tudtunk,de már 4-en hallgattuk a motort,és az utolsó 4 hidrotőkére gyanakszik mindenki. rábólintottam,hogy ok,akkor kap új tőkéket..

Már csak az a kérdés,hogy milyet vegyek.

Ez vajon jó lehet?

http://mullerautowebshop.hu/hidrotoke/618-opel-astra-kadet-cors-vectra-lanos-nexia-racer-szelep-emelo-hidro-toke.html

 

Vagy érdemesebb megvenni az ismertebb, INA márkájút innen, 2576Ft/db áron?

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/DAEWOO-_CHEVROLET_/NEXIA_CIELO/1997/1_5/B/motor-es-segedberendezesei/motoralkatreszek/szelepek-es-alkatreszeik/szelepemelok

 

hozzáteszem,nem örök élet a cél. Bírjon ki mondjuk 50.000km-t, utána nem érdekel,addigra úgyis lecserélem ezt az autót egy Hondára :D

no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157846

kifurkalod a gumit, majd a kulso hazat atfureszeled a lengokarig majd kiutöd egy hidegvagoval

Előzmény: oszi_91 (157842)
Kisa Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157845

Az elsőt legkönnyebben kiégetni lehet egy gázlámpával.

Büdös, koszos, tűzveszélyes meló, kell neki egy negyed óra teligázon.

 

A hátsót le tudod ütni egy nagyobb vágóval, ha a belső fém perselyt ütüd.

Kiégetheted ezt is utána a perselyt leflexeled, leütün külön.

 

Visszapréselésnél fontos a pozició, a hátsó szilent füle nem párhuzamos a lengőkarral, hanem szögben áll. Az sem mindegy mennyire tolod rá a csonkra, mert nem fog bemenni a csavarja.

 

El lehet vele szórakozni, bár nem túl szórakoztató meló.

Kicsit többért vehetsz szerelt lengőkart is.

Előzmény: oszi_91 (157842)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157844

Nekem úgy tűnik hogy azért vághatták ki,mert kellett a hely valami szereléshez.Nem fért le a kipufogó vagy a váltó? :-)

Aztán eltűnt a kivágott rész és valamit odahegesztettek.

Előzmény: no_holy_shit (157839)
gesszti Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157843

Megane 2, 1.5 dci 290e km. k9k 722

Vezérlés csere előtt állok, ezért ránéztem a szelephézagokra.

 

Szívó szelepek:

0,1-0,15 közt, 0,2-0,25 közt, 0,2-0,25 közt, 0,15-0,2 közt

Kipuff:

0,3-0,35 közt, 0,35-0,4 közt, 0,35-0,4 közt, 0,3-0,35 közt.

 

Kell foglalkoznom ezekkel?

 

Most nézem, hogy mind a kipuff, mind a szívó szelepeknél az 1, és 4-es hengereknél kisebb a hézag. Mi lehet az oka ennek? Vagy csak véletlen?

 

180e-nél cseréltem hajtókarcsapágyakat. Érdemes most ezzel újra foglalkozni?

Olajszivattyúval, olajszivattyú láncával érdemes foglalkozni, tmk cserélni?

 

Gates vezérléskészletet választottam. Van ezzel tapasztalatotok?

 

 

Első futómű: vettem  lengőkarokat, de mindkettőben ferdén áll a vízszintes (első) szilent. Kb. 2 cm-re mutat a függőleges mellé. A gyári lengőkar szilentje, és a futóműkeret furatai is egy tengelyben találkoznak. Találkoztatok már ilyen ferde szilentes lengőkarral? Rendeltem helyette egy pár lemfördert, remélem azzal nem lesz ilyen gond.

 

Hátsó lengéscsillapító: kissé, kb. 1 mm-nyire hullámosra/fűrészfogasra koptatta a hátsó gumikat. Mindkettőt egyformán. Ez lehet lengéscsillapító, vagy más is? Nem veszem észre, hogy kis terheléssel hintázna a hátulja. Ha meg van pakolva, akkor azért leng egy kicsit. Érdemes elvinni futóműveshez ellenőriztetni a lengéscsillapítókat, vagy ennyi km után megérdemel 2 új csillapítót?

 

Kuplung: hirtelen/erősebb/emelkedőn való indulásnál kissé rángat. Kuplung pedál új korához képest eléggé felkeményedett. Kocsit felemelve, sebességbe téve, kereket mozgatva nyers, fémes nyekergés hallatszik a kuplung felől. Csere, vagy maradhat, amíg nem csúszik? Szét tud esni úgy a kuplungtárcsa ezeknél, hogy út szélén marad? (lesz pár osztrák/olasz utánfutós út idén.

 

 

 

oszi_91 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157842

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy lengőkar szilenteket szeretnék cserélni Ctiroen Xsarán (1999; 1,4 benzin; 5 ajtós).
A lengőkart már leszedtem, de a szilenteket az istenért se tudom leimádkozni róla.

Erre ötletem sincs hogy mégis hogy lehetne leszedni.


Erre van ötletem, ha más nem leflexelem.

Nagyon megköszönném ha tudnátok nekem segíteni ebben.

novothauto Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157841

Megkuplungoztad a hengerfejet, majd mértél rajta egy veszteséget:)

Teljesen egyértelmű.

 

Saját tapasztalat, hogy ha egy célszerszámot elkezdünk teljesen másra 

használni, mint amire való, az eredeti funkcióját is elveszíti később :)

 

 

Előzmény: cam aro (157826)
Novi78 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157840

Köszi.Betöltés?

 

Előzmény: mica-r (157833)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157839

0, gondolom serulve volt

1, mennyibe kerul egy bontott bolcso?

(2, biztos szombaton derult ki amikor nincs bontos, de akkor miert nem kalapatak ki a serult reszt es hegeesztettek vissza?)

4, ahogy elnezem minimalis tudassal es palcaval (MMA) hegesztettek. 

(mondjuk a rozsda lecsiszolasa extrem modon tudja javitani a hegesztes vegeredmenyet)

Előzmény: Törölt nick (157837)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.19 0 0 157838

E12 corolla 

 

Azt szeretném kérdezni hogy mitől lehet hogy ha jár a kocsi alapjáraton és elindulok ezzel eggyütt emelkedik a fordulat is a tompított fény ereje is megnő.  

Fesz szabályzó? Vagy generátor?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!