Hétvégén minden jármű alacsonypadlós az 1-es villamoson!
A BKK korábbi ígéretének megfelelően mától szombaton és vasárnap csak korszerű, akadálymentes, légkondicionált szerelvények közlekednek az 1-es vonalán. Erre az új CAF villamosok forgalomba állítása mellett az ad lehetőséget, hogy hétvégén nincs minden Combinóra szükség a Nagykörúton, így közülük néhányat a Hungária körgyűrűn vetnek be.
Mondjuk amikor a 4-6-os felé (amikor a Moszkva tér felé nem számít, melyik jön) megy az ember, figyeli, hogy a lépcsőn ne essen el, kerülgeti a többi gyalogost, nem feltétlenül fog feltűnni a kiírás (ami akár takarásban is lehet másik ember által)... Az igazán ciki az, amikor csak a jegy lyukasztása után derül ki, hogy a villamos nem oda megy, ahova számítottam.
A legmókásabb esetek a Boráros téren szoktak lenni, amikor bejön egy H7, özönlik fel a tömeg a lépcsőn, be a Combino leghátsó ajtaján, majd ugyanazzal a lendülettel ki a 7-es ajtón. A tévedésből fennmaradókat pedig onnan lehet felismerni, hogy jobboldalon akarnak leszállni a Mester utcánál.
Sokszor utaztam már kocsiszíni Combinoval (volt idő, amikor kifejezetten kerestem, mert a Körtérről mentem a Salgótarjáni utcához) -- az emberek 99%-a azért legkésőbb a Boráros téren észbekap, a vezetők is bemondják ajtónyitás után, hogy kocsiszíni menet a Mester utcáig.
Mindig vannak olyanok akiknek, vagy be van dugva a fülük és teljes hangon hallgatnak zenét, vagy automata üzemmódban tömeg-közlekednek (nyitott szemmel alszanak), vagy elmerülnek a mobiluniverzumban, az efféléknek hiába van bemondás.
Kb. 1 éve mentem a Thököly úttól a Újpestre az 1-es + 14-es villamossal.
jött az 1-es villamos. A műtyúk minden megállóban kétszer elmondta, hogy a
...."...villamos Angyalföld remízbe közlekedik, a Béke úttól a 14-es vonalán...."....
nekem nagyon jó volt, örültem neki.
De !
1./
A megállókban felszállók döntő többsége nem szállt fel, mert hallotta, hogy ez a villamos nem oda megy.
Akkor sem szállt fel ha jó lett volna neki, mert abban a rövid időben amíg a műtyúk mondja az új útirányt az átlag utas nem tudja fejben összerakni, hogy az neki jó, vagy nem jó ?
volt olyan aki az Ajtósinál fellépett a lépcsőre majd visszahúzta párját, hogy :
..."...Ne szállj fel. Nem hallod, hogy nem megy el a Dómusig?....."
Elment.
2./
Akik fennmaradtak azok közül volt 3-4 fő (egy kocsiban) akik amikor lekanyarodtunk a Róbert K-ról a Béke útra nem szálltak le.
De amikor tovább mentünk a Szegedi út felé akkor kezdtek el pampogni, hogy :
...."......Hová megy ez a villamos ?......"
Miközben addig, kb. 8-10-szer elmondta a fejük felett (jól hallhatóan) a műtyúk, hogy merre megyünk.
Még a bekanyarodást se vették észre, holott addig mindíg egyenesen ment át velük az 1-es villamos a Béke uti kereszteződésen.
"...Ekkor vagy feltűnne, hogy fel se szálljak, vagy nem várom meg ..."
Az emberek egy része meg se nézi a kijelzőt gyanítom, csak a nagyon tudatos (évek óta) "tömegközlekedők" és persze a közlekedésmániások :P
Kiváncsi vagyok amikor Combino kiáll a kocsiszínbe a körútról az utasok hány százaléka figyeli ezt vagy elcsodálkozik amikor pld a Mester utcán "lekanyarodik" a Combino vele és szentségel, persze van hangos utastájékoztatás is
Tegnap délutáni csúcs, fonódó nem közlekedik Katinyi mártírok parkja és Szent Lukács Gyógyfürdő között.
Idáig rendben is van, esemény előfordul, ok. De azt lehet, hogy valahogy kezelni kellene. Csak a pótlás megszervezésével és az utastájékoztatással adódtak problémák:
- Pótlás nem volt. Ez volt a legnagyobb probléma. Bemondás szerint ott a 109-es busz (a 3-4 percenként járó villamos helyett 15 percenként). Járművezetőknek annyi fogalmuk volt a pótlásról, hogy hát mondtak valamit, hogy honnan indul, nem? Innentől kezdve a nép jelentős része vagy gyalogolt vagy megvárta a forgalom újraindulását.
- Ha már jelentős számban kijelzős villamosok is közlekednek az érintett vonalakon, akkor a kijelzőt át lehetne állítani az aktuális végállomásra. Ekkor vagy feltűnne, hogy fel se szálljak, vagy nem várom meg a 41-est, mert úgyis mindegy.
- A diszpécser nem igazán hallott róla, hogy 41-es is van a világon, csak azt harsogta a bemondás, hogy a 17 és a 19 nem jár.
Ha lehet hinni a GTFS-nek, akkor szombati, vasárnapi, illetve ünnepnapi közlekedési rend szerint eltűnnek a Tatra szerelvények az 1-es vonalról, az eddig kint lévő 1 magas padlós számot a soron következő hétvégétől egy CAF veszi át.
Mondjuk MA - LU közt 1877-ben létesült az első vonal. Se Rajna-Pfalz, se Baden-Württemberg nem létezett még. Azt hiszem, akkoriban Mannheim a badeni nagyhercegséghez, Ludwigshafen pedig a bajor királysághoz tartozott. A fene se tudja, milyen volt akkoriban a villamosépítésre vonatkozó szabályozás. :-)
Én csak egy hangos döndülést hallottam, és láttam egy mentőautót vészvillogóval állni a villamossínen, de nem láttam, hogy bármelyik jármű megsérült volna.
Nem tudom, hogy ennek a mai esetnek van-e ehhez köze, de van egy csatornafedél, ami már hetek óta nincs rögzítve rendesen, sőt maga a fedél is elég ideiglenesnek tűnik. Rohadt hangos, amikor egy autó áthajt rajta.
Aztán annyi történt, hogy kiraktak egy terelőszalagot, azóta az autók nagyobb része már nem hajt rá a fedélre.