Van egy 2000,es évjárú VW Polo 1.4 16v (74kW) AUB motorkódú gépjárművem ami már igen régóta keverékillesztési gondokkal küzd, hónapokig volt szegény keverékes hibakód benne sikertelen javítási próbálkozásokkal. 1 hónapja kv. kapott fojtószelep tisztítás és utána adaptációt is, mindaddig a "P0171 System Too Lean Bank 1" hibakódot dobálta több hónapig. A tisztítás után pár napig jónapk tünt viszont előjött a következő hibakód: "P0402 EGR Excessive Flow Dectected" ezután lelett szedve az EGR szelep és kilett tisztítva, de valószinüelg valami hiba csúszhatott a szerelésbe és a vissza szerelés után egy rés keletkezett rajta és fals levegőt szivott. Kicseréltük és kapott egy új EGR szelepet (adaptáció nem történt) úgy tünt megoldódott de sajnos nem. A hiba jelenleg a következő: A Long term fuel trim fokozatosan csökken alapjáraton (Miközben a Short term fuel trim stabilan 0 körüli értékeket mutat), volt már -65 körüli érték is amikor az alapjárat már közel sem volt jó (És csak a hiba törlés segített helyrerázni újra). A P0402-es hiba P0401-esre váltott és visszajött a P0171-es szegény keverék hiba is. Számomra ezek a hibák ellent mondanak egymásnak ezért nem tudom mitévő legyek.
Nincs most sok időm, mennem kell munkába, de átfutva itt most valami olyasmiről lenne szó, hogy vegyek egy katalizátort és frissítik hozzá a szoftvert is az autóban? Nem lehet, hogy maga a diag szoftver a rossz :D :D :D Na majd ezért is biztos kapok :D
Lehet másról írnak, de most átfutva igen gyorsan, mintha ilyesmi lenne az elején, utána meg csak a P0420 hibáról írnak pár dolgot.
Nos, ha VSC hiba lenne, akkor az általam leírt kondi és ellenállás beépítése után, ami csak a katalizátor szondát érinti, miért nem jön elő újra a p0420 ? Szerintem ezért nem lehet mástól.
Amúgy igen, japán autók jók, de a teljesség igénye nélkül, csak gyorsan most reggel rákeresve:
Amúgy valószínűleg bármilyen check engine lámpát eredményező hibakódra együtt előjön valószínű a VSC és TRC OFF lámpa is, legalább is a neten fellelhető leírások alapján. Nálam biztos, hogy csak P0420 volt, többször is visszadobta a hibát, és töröltem, és igen, együtt jött mindig a VSC és TRC OFF lámpákkal sajnos..Mióta benn van a kondi és ellenállás, minden ilyen biztonsági elektronika működik (próbálva :) ), és azóta nem is jött elő a VSC lámpa vagy a TRC OFF sem..
Ha nem DIS modulos a gép, márpedig elvileg az NZ nem DIS rendszerű, akkor a gyújtáselosztónál is lehet hiba. rotor, vagy elosztófedél hiba is. -De gyorsan megjegyezném részemről is NZ tulajként, hogyha a szén gyújtókábeleket rézre cserélik akkor igen, ebben a konstrukcióban gyilkolja a gyújtás modulokat, mert a nagyfesz tekercs másik vége nem közvetlen testen van, hanem a primer oldal felé kénytelen szökni réz gyújtókábel esetén, ami akár ECU-t, Map szenzort, immo-t, vagy generátor fesz szabályzót is viheti magával!
Kegyetlen ökörség volt ez a gyártó részéről, mármint a szekunder oldal egyik végének nem a testre történő lekötése, ugyanis a 14,7-es aránytól jóval szegényebb keverékkel is üzemképes lehetne a motor!
Anno a szén gyújtókábelt a rádió zavar elhárításra találták ki, de NZ-nél rézre cseréléssel indul a káosz...! :(
Ha valaki tud ugyanilyen primer ellenállással olyan trafót aminek a szekunder, azaz a nagyfesz rész egyik vége testen van, vagy bónuszként még a szekunder oldali ellenállása még nagyobb akkor engem érdekelne milyen tipus ez!
Ha a szénkábelek vannak meg a gépen és döglik az elosztóban a modul akkor esetleg érdemes lenne megnézni hogy a modul alá tettek-e hővezető pasztát, vagy esetleg a generátor, nem tölt-e túl.-Bár ekkor főzné az akksiból is a vizet és az izzók is égnének kifelé..
Ja, és még annyit hozzá, hogy azt is próbáltam, hogy ha hibakód törölt állapotban oldalra kicsúsztattam havas úton, akkor megjelent egy "kis autó csúszkálós keréknyommal mögötte" ikon a műszerfalon, a fene tudja mi annak a neve, majd megmondjátok, de a lényeg, hogy amikor az felvillant oldalra csúsztatás közben (nem kipörgetésnél), akkor az autó veszettül elkezdett korrigálni, és kb mint az ABS működésekor valami "kerregni" is, szóval próbálta magát az úton tartani. Ha benn volt a P0420, és égett a három lámpa, akkor az oldalra csúsztatásnál semmi sem történt, csak csúszott oldalra az autó, mintha szánkózna vele az ember, de semmit nem korrigált, semmi sem kerepelt, vagy ilyesmi, és a kis csúszós autós ikon sem villant fel. Ebből gondolom, hogy a VSC-t tényleg ki is kapcsolja, ha kigyullad a lámba. A kipörgésgátlót is teszteltem, azt is tuti kikapcsolja, ezt egyszerűen lehetett álló helyzetből indulással tesztelni.
Avensis T25 -ről tudok nyilatkozni gyakorlati tapasztalatként. Ha bedobja a P0420-at, akkor igen, rögtön jön a check engine, VSC, TRC OFF lámpa is egyszerre. Persze nem csak a lámpa, hanem tényleg ki is kapcsol minden ilyet, de motorteljesítményt nem korlátoz. Pont amikor teszteltem hegyekből hazafelé, épp láttam amikor kigyulladt mind három egyszerre. Akkoriban (jan. 5-10 környéke most idén) volt az a nagy havazás. Rögtön feltűnt, hogy elkezdett a kocsi szánkózni, és ugye indulásnál ki is pörögni, szóval utána tojás kellett a gázpedál alá. Na ha ez mondjuk nagyobb sebességnél történik (bár ezt is 90 -es tempó környékén dobta be, csak egyenes úton), akkor aztán bele lehet gondolni, elég veszélyes ez így.. Azt csak tippelem, hogy Corolla, Yaris, ugyanígy egyszerre mozognak ezek a lámpák, ha p0420 hibakód jön.
Tudja valaki mi a különbség PSA 1,9TD 1905ccm es motornál az alsó és a felső izzítású hengerfejnél, leginkább az érdekel hogy a porlasztócsúcsok kompatibilisek-e, a mostani motorom DHX motorkódú, meg ha valaki tudná hogy ezek melyik motorkódú blokkon voltak, az jó lenne.
alapbol igaz amit mond, mert a forgattyus mechaniznuz 30 eve is ugyanaz volt. egyetlen dolog hianyzik az egeszböl: az erö es a kopas összefuggese. Amennyiben az erö linerris összefüggesben van a kopassal, akkor mindegy.
(P=konst=M1*2pi*n1=M2*2pi*n2)
ha exponencialis az összefügges (es az exponens nagyobb 1-nel!), akkor mar igaza van. (tehat pl. valtoban fogaskerekek pittingesedesenel)
Kérdésem az lenne, hogy az ablakba ragasztott hologramos rendszám-matricát le kéne szednem, hogy az újat fel tudjam rakni. Hogy lehet ezt leghatékonyabban eltávolítani?
nem tudom. nekem nem volt ilyen autom. En egyreszt abbol vagyok okos amit olvastam ill. ismerosi korben levo T3-kbol
1, van egy Doka-nk. abban a 1,6TD-vel szethullott a valto(ekkor meg nem ismertem az autot), majd egy masik valto de az mar 1,7TD (kY+JX kombo) hullott szet. Ennek a valtonak mar beszereleskor volt hangja. Egyik esetnel sem en ulltem a kocsiban. mindket valto fogtörött lett
a váltó bírja ha nem fakezű, falábú ül a volán mögött.
az én transportereim szinte csak trélerrel élték az életüket. vagy a versenyekre jártak vagy németországba. sosem volt váltóhibám de pár motort elnyűttem.
fiam Caravelle-ében most egy húzott PDTDI röfög és szintén bírja a váltó
amikor még nem volt kuplungharangunk a dízelhez akkor egy közdarabbal raktam össze a boxer váltót a dízellel. (meglepően kompatibilis az áttételezés, a boxer sem szeret 4000f/min felett járni)
a renault UN1 valtoja volt regen a bevett szokas, de ha minden igaz ez is ritka. Mostanaban B5 passat/A4 valtokat szoktak felreforditani, de ezek nem a fordulatszam miatt szokas, hanem azert mert allitolag a gyari valtok 200Nm-nel többet tartosan nem birnak.
Quattro azt allitja, h 2.5TDI-t birta a gyari valto ami a 140le-s verzio eseten 290Nm.
tehat a gyari valto birja az 1.9tdi-t, akkor ha nincs huzva
Én sem csináltam, csak találkoztam ilyenekkel. Általában a boxert sor4-re alakításkor csinálták. Az indító, emlékeim szerint a menesztőtárcsára volt rögzítve.