Minden más automatával szemben ez nem bírja a csúsztatást, mert ugyanolyan száraz kuplung van benne mint a kéziváltósban. Van egy nagyon rövid 1-es fokozata, ami olyan mint a kúszás, és az egyetlen sarokpont az, hogy vagy rendesen nyomod a féket és állsz, vagy nem nyomod semennyire és "kúszol". Kicsi féknél csúszik a kuplung és leégeted, ezt el kell kerülni és akkor bírja rendesen.
A Weltautótól. Egy VW szervíz kifutó autóját kaptam el (egy nagyvárostól 2okm van a szervíz, ezzel szállították a melósokat a városból), most eltörölték a regaddót és meg akartak szabadulni tőle. Gyorsan kellett mozogjak, mert ezt hamar elvitték volna, a tegnapelőtt tették fel az oldalukra.
Van egy régebbi Sprinterünk, rozsdásodott, ki kell cserélni.
2oo8-as 1.9 TDI 1o5 lovas, 5 sebességes, webasto is van benne és nem BXE. 187e km futású, a leghosszabb változat, részecskeszűrő nélküli. Meg van karcolva több helyen (úgy is marad), de azonkívül OK. Rendesen szervízelték, a lenditókereket kicserélték a gari vége elött, kétszer volt vezmű cserélve.
Szombaton fél napig kerestem a németeknél kocsit, 9 személyes T5-öst. Bellérrel is beszéltem, kiválasztattunk vagy 3-at Düsseldorf környékén és kedden délután elrepült volna, hogy az egyiket elhozza. Elég zsákbamacska megvenni egy 25oe felett futott hasznonjárművet, de aki ilyet vesz az jár is vele- még ha a német pályákon is, akkor is. 1oe euró volt a keret, ebbe egy FL T5 is belefért volna, de kevéset futott alig volt. Hétfőn újra megnéztem a kiválasztott kocsikat, a 3-ból amit kiválasztottam, 2 eltünt.
Aztán kedd reggel egy parkolóba megálltam és megnéztem a telón a Weltauto oldalát, megláttam a kocsit, azonnal felhívtam a dealert, hogy megveszem. Adtak rá 6 hónap garit, de csak a motorra és a váltóra.
én automatát (tökmindegy hogy száraz, olajos, dsg vagy bármi konszern terméke) csakis újan vennék és a gari lejárta utáni napon adnám is el. az ilyen 4+ éves autóknál a dsg (meg szerintem a többi automata is) akkora lutri és olyan csillagászati összeget lehet költeni rá -akár pár hónappal a vásárlás után- hogy a kopasz is beleőszül. de ez csak az én agylövésem (ezért nem is lesz mostanában automata váltóm), ettől persze ha neked ez minden vágyad akkor vegyél és talán szerencséd lesz vele. ha meg mégsem akkor majd egy emberként sajnálunk mikor leírod a dsg topikban hogy hol és hogyan térdelt le :)
Autómata mindegy hogy milyen 200 ezer km felett már bármi jöhet a német gazdik ezeket nem élik meg ,hanem jön magyarba a visszatekert ,a magyar meg átkozódik hogy milyen szar ez meg az és csak 140 ezer van benne ,közben meg 240-ről van vissza tekerve.
200 ezret ha nem bírja ki az autómata váltó akkor az tényleg szar.
Nekem is vágyam volt egy kényelmes automata de mivel valoszinu ugyanaz lesz mint neked (O3 1.4 Tsi Elegance/Style) abban meg csak száraz van lemondtam a száraz DSG7 -ről mert nagy az esély a meghibásodásra és drága javitani saját zsebből garancia időn túl. Meggyoztem magam mert nem nagy macera a kézi váltogatás keveset megyek évente 10.000km alatt, igaz azt városban de azt meg pont nem birja a száraz DSG7. Ezen felül furcsa hasznalni, elözéskor, parkoláskor stb. Hosszu utakon jo a manualis nem kell váltogatni sokat, DSG városban lenne hasznos a dugoban de pont azt nem birja ez a száraz.
De tény hogy csak hallottam, hogy valaki olvasta valahol, hogy valakinek az ismerőse olvasta....
Na, éppen led-szalagról akarok kérdezni. :) De lakásba, úgyhogy akinek van véleménye, tapasztalata, az fáradjon már utánam a sof-off -ba, nem akarnám itt idegesíteni, aki nem vevő az off-ra.
ó erre nem is gondoltam... persze hogy fehér. köszi h felhívtad rá a figyelmem, akkor ez az ötlet kuka. sebaj, akkor marad a csere. vagy ha nem a ledek rosszak akkor első körben megnézem javítható-e a panel. mert azért sajnálnám kidobni csak azért mert kicsit esetleg elkorrodált a nyák.
Lenne egy I-es octim. Gyárilag halog lámpás kiadás de megvan minden a xenonhoz.
- Megvan a 2 xenon lámpa
- Megvannak a szint érzékelők első és hátsók felfogatásokkal, tokkal vonóval
- Van kábelem és csatlakozóm is az első és hátsó szenzorra és a bal első lámpára. A kábelem az első és hátsó szenzort nem köti össze, gondolom ott csatlakozik a kábelkorbácsra, vagy az autó valamelyik pontjára.
Van valakinek valami bekötési segédlete? Nem én csinálmán, de valami magyarázat hozzá stb?
Ha fehér fényű az a led szalag, akkor ne rakd be: pink színt fogsz kapni, és a fényerő nagy része kárba is megy. A tipikus fehér LED fényében nagyon kevés a piros összetevő, ezért piros "üveg" mögé piros LED kell. (Ki is próbálhatod a jelenséget egy piros szűrővel, pl. az ajtó figyelmeztető lámpával.)
A másik probléma lehet még, hogy a gyári piranha (?) ledek fénye lencsével van koncentrálva a megfelelő irányba, eltérő ledecskékkel megint bukhatsz egy csomót a hasznos fényerőből.
az azért roppant bosszantó hogy az FL előttinél ilyen egyszerűen le lehet venni külön azt a műanyag borítást a féklámpa mögött, az FL-nél meg egy nagy műanyagból van az egész nyűves hátsó ajtó borítás :( ha csak ilyen kis panel lenne azt még ilyen hidegben is megkockáztatnám lepattintani. várom a jó időt... vagy ha nagyon nem jön akkor előveszem a régi hajszárítót meg a hosszabbítót :)
-
@Draganovic: köszi a linkeket, hasznos lehet még más célra. de ha ezt nem lehetne könnyen szerelni akkor nem költenék rá ilyen cégeknél mert gyanítom többe lenne mint a cromax-nál egy vadi új. és nem is fillértb.ni akarok, csak gondoltam ha szét lehet szedni akkor akár meg is csinálhatnám. vagy ha nagyon szét van rohadva a panel vagy maga a led(ek) purcant(ak) ki akkor meg beletenni a ledcsíkomat (amit eredetileg csomagtérvilágításnak szántam csak közben rájöttem hogy két erős w5w led a sima izzók helyett már pont elég fényt ad) és lehet hogy sokkal jobban is nézne ki :) vagy full trágyán, ki tudja. ha jól láttam a videón nem egy zárt búrában van a led panel hanem csak simán a piros lámpatest nyitott hátuljába. gondolom ezért is rohad szét...
Üdvözlöm egy kérdésem lenne van egy skoda octavia 1 autóm gyári hangszórók egy jvc kd r469 fejegység gél. És az a problémám hogy a jobb oldalon elől mind két hangszóró bol csak a magas szól erre keresek megoldást válaszát köszönöm
Mind a kettővel volt dolgom megbizható,nem drága,jó munkát végeznek.
2011 utáni autók lámpagyártása megváltozott sok esetben már nem hőrelágyulóragasztóval rakják össze ,azt szétszedni meg szívás házilag roncsolás nélkül nem megy ,erre szakember kell.
köszi. én mopndjuk arra nem is gondoltam hogy a ledeket kicserélni mert biztos hogy nincs pont olyan formájú és fényerejű úgy meg nagyon hülyén nézne ki. hanem az egész nyákot ledetől kihajítani és belerakni ezt a nagyon jó és homogén fényerejű led csíkomat. a méreteket Ákos videója alapján se könnyű megsaccolni de az a lényeg hogy akkor elvileg szétszedhető. arra gondoltam hogy össze van ragasztva a lámpatest és csak melegítéssel vagy vágással (barmolással) lehet szétszedni. akkor azért teszek vele egy próbát, hátha jobban is fog kinézni mint az eredeti. de előtte azért rendelek egy újat is, biztos ami biztos :)
-
@MÁkos youtube mester köszi! :) Először azt hittem a panel szilós rögztésére gondolsz, annak meg mondjuk mindegy hogy néz ki. De aztán láttam a lámpafészket, na az tényleg szép :D Mentségére legyen mondva, gondolom le akarta úgy szigetelni hogy ne folyjon be többet a víz és ne rohadjon szét a led panelja (meg még ki tudja mi az ajtón belül).
Nekem az Octiban átbőrözték 1xx ezer km-nél mert már nagyon csúnyán meg volt kopva. Azon bőr volt! A váltógombon is, csak a váltószoknyában nem vagyok biztos, hogy az nem-e műbőr volt inkább.
De az enyémen a fényesebb, simább tapintású bőr volt, mert láttam később egy újabb autóban egy mattabb és puhább tapintású bőrrel bevont, gyári bőrkormányt is.
Vettem célszerszámot a dugattyú visszatekeréséhez, de mivel azzal sem tudtam visszatekerni, így a vége két új nyereg, két új tárcsa, új betét garn. és két új gumicső lett. De a fém fékcső nincs még megoldva. Mivel használnám már az autót, szerintem megveszem a gyári fékcsövet, párban, DRÁGÁN :-(
Az O2-sen bőr. Az O3-son nem vagyok biztos benne, de lehet, hogy valamilyen őrőlt kivitele a bőrnek- fogásra nem olyan mind az O2-be. Vettem egy gyári váltódiót a O2-be, annak a burkolata nem bőr.